• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijner

Auteur: willeme, gepost 1 augustus 2019 om 12:02 – 29 Reacties

Afbeelding Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijnerAfbeelding Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijnerAfbeelding Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijnerAfbeelding Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijnerAfbeelding Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijner

Titan Motorsports Toyota GR Supra (A90) '19
Het zijn de kleine aanpassingen die het ‘m doen.

Voor de liefhebbers van onvervalste Japanse sportwagens is het goed nieuws dat langzaam maar zeker de helden van weleer terugkeren. Het begon 11 jaar geleden met de Nissan GT-R (R35). In 2016 keerde de Honda NSX terug en dit jaar mogen we de Toyota Supra verwelkomen.

Zoals het geval is met veel Japanse sportauto’s, is de standaard auto een perfecte basis voor meer. Veelal komen de Japanse merken zélf met een hele rits aan uitvoeringen. Daarnaast kunnen we altijd vertrouwen op de creaties van diverse tuners. De Supra van vandaag is onderhanden genomen door Titan Motorsports.

Deze firma uit Orlando (Florida, Verenigde Staten) heeft het behoorlijk smaakvol gehouden. Mits juist uitgevoerd kan tuning wel degelijk een verbetering zijn. We zien een zwarte splitter onder de voorbumper. Deze lijkt ‘door te lopen’ in de side skirts, die eveneens zwart zijn. Aan de achterkant zien we een andere diffuser. De uitlaten lijken standaard te zijn, maar we weten dat een sportuitlaatsysteem van zowel Akrapovic als Milltek wonderen doet.

Titan Motorsports Toyota GR Supra (A90) '19

De auto staat behoorlijk laag op de wielen. De Supra heeft namelijk een schroefset van het Duitse KW gekregen, waardoor de auto flink verlaagd is. De velgen komen van Vossen en zijn eigenlijk een maatje te groot. Wel gaaf is dat de velg achter concave is en voor niet. Geeft de auto een nog betere stance.

Titan Motorsports Toyota GR Supra (A90) '19

Of de Supra ook voorzien is van meer vermogen weten we eigenlijk niet. Standaard levert de Supra op papier 340 pk. Het is een publiek geheim dat de GR Supra aanzienlijk sneller is dan de BMW Z4 M40i, die technisch behoorlijk ‘gelijk’ is. Diverse rollenbanktests hebben uitgezeten dat het vermogen op de krukas zo’n 380 tot 400 pk is. Aangezien dit BMW blok uitermate goed te tunen is, hoeven we niet lang te wachten op de eerste vermogensstijgingen.

Ook interessant!

  • GR Supra met handbak
    Hè hè, die GR Supra met handbak komt toch
  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

A90, supra, Toyota, tuning, velgen, verlaagd, Vossen

Vorig bericht: « Dit huis in Arnhem is een jongensdroom
Volgend bericht: Van deze brute cabrio met atmosferische V8 moeten er meer komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. n0zem zegt

    1 augustus 2019 om 12:13

    HF-3, prachtige velgen! Doet de auto wel goed, maar niet voldoende om echt hebberig van te worden wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • paulvtec zegt

      1 augustus 2019 om 12:21

      @n0zem: Mee eens. Het maakt de auto aantrekkelijker om naar te kijken maar doe mij maar de mk IV Supra.

      Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    1 augustus 2019 om 12:26

    Kan maar niet wennen aan het design :-(

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      1 augustus 2019 om 12:59

      @punicaoase: ik vind het ook zo’n grote teleurstelling. Ik vind het ook jammer dat het een halve BMW is, grappig genoeg is die nieuwe Z4 ook stervens lelijk.

      Login om te reageren
      • piquet1986 zegt

        1 augustus 2019 om 14:28

        @mikje90: ik mis ergens een halve meter. Dit ding is zo kort en gedrongen vergeleken met mk4 Supra.

        Login om te reageren
        • kenju zegt

          3 augustus 2019 om 17:40

          @piquet1986: Dit is eigen aan wat Toyota voor ogen had met deze Supra. Ik ben er zelf ook niet van overtuigd qua uiterlijke keus, maar kennelijk werkt het. Toyota vond het zo belangrijk dat dit de basis geworden is en dat de Z4 zich daar ook aan hield.

          Login om te reageren
  3. numpty zegt

    1 augustus 2019 om 12:33

    Ligt het aan mij of komt de Supra op foto’s eigenlijk nooit goed tot zijn recht? Heb de auto in verschillende kleuren mogen bewonderen op het Goodwood Festival of Speed en moet zeggen “live” ziet hij er echt een stuk lekkerder uit. Er stand daar o.a.een donkerblauwe Supra, en dat was echt een serieus mooie auto om te zien. Ook weer op deze foto’s heb ik het idee dat de auto niet zo goed uit de verf komt als hij in het echt is.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    1 augustus 2019 om 12:36

    Als je van je Supra een showboot wilt maken dan helemaal geweldig. Het staat goed maar straalt ook uit alsof het verschrikkelijk rijdt en je voor elk putdeksel moet afremmen.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      1 augustus 2019 om 13:03

      @mashell: past wel bij een Supra toch

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 augustus 2019 om 12:41

    Precies goed! Doe mij maar een gele.

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    1 augustus 2019 om 12:58

    Hoe langer ik ernaar kijk, hoe langer ik het idee heb dat hij een vorig model Supra probeert uit te poepen

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      1 augustus 2019 om 15:07

      @gulli: ?‍♂️ F*ck dat beeld raak ik niet meer kwijt. Bedankt!

      Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    1 augustus 2019 om 13:06

    Aan de voorkant staat-ie mij te laag. Centimetertje omhoog met die neus en de stance is goed. Verder niets aan doen, prima zo.

    Login om te reageren
  8. emping zegt

    1 augustus 2019 om 13:06

    -EDIT: dank u! Is inmiddels gefixt.-

    OT ziet er netjes uit, maar kan wat mij betreft nog wel wat extremer.

    Login om te reageren
  9. camber24 zegt

    1 augustus 2019 om 13:06

    ‘Het is een publiek geheim dat de GR Supra aanzienlijk sneller is dan de BMW Z4 M40i, die technisch behoorlijk ‘gelijk’ is.’

    Waar staat dat dan? Het artikel waar naar verwezen wordt, geeft aan dat het betreffende blok meer power levert dan de fabrieksopgave. Niet dat de Toyo ‘aanzienlijk sneller’ zou zijn dan de Beamert.

    Of mis ik iets?

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      1 augustus 2019 om 14:19

      @camber24: cabrio zal wel zwaarder zijn dan coupe. Scheelt meestal wel 100kg.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        1 augustus 2019 om 14:23

        @mark997gt3: nee de jappen hebben het blok aangepast zodat hij meer vermogen geeft.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          1 augustus 2019 om 15:56

          @rolov: is dat zo? Waar haal je dat vandaan?

          Login om te reageren
          • kenju zegt

            3 augustus 2019 om 17:44

            @camber24: “Motor Trend en Car and Driver) zetten de Supra echter op de rollenbank en kwamen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie dat de Supra in realiteit ruim 390 pk levert.”
            https://www.autoblog.nl/nieuws/sjoemelt-toyota-met-de-pks-van-de-supra-125429
            Wordt in het artikel gewoon naar gelinkt.
            Zie verder deze video van Carwow: https://www.youtube.com/watch?v=atNosTtdUaE
            Video van Car and Driver: https://www.youtube.com/watch?v=2MQdYO8ls0c
            Video van Car Throttle: https://www.youtube.com/watch?v=60cxIFwHJNU

            Login om te reageren
  10. cabriohater zegt

    1 augustus 2019 om 13:10

    Leuk die goodies, maar toen ik Titan Motorsport las hoopte ik toch wel op motorische tuning.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    1 augustus 2019 om 13:26

    Tis wat ..

    Motorblok gemaakt in Duitsland gaat naar Japan voor fine tuning gaat naar Oostenrijk voor inbouwen in voertuig gaat naar Florida voor nog meer fine tuning om vervolgens op autoblog.nl terecht te komen ..

    Logistiek gezien nogal omslachtig ..

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      1 augustus 2019 om 14:24

      @lincoln: binnenkort zijn de tuningspaketten in de uk te koop. Kan je de jouwe daarheen brengen en hou je het Europees zolang ze nog in de unie zitten.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 augustus 2019 om 14:33

        @rolov:

        Aapeekaatje op de Falklandeilanden ..

        Login om te reageren
  12. rikv99 zegt

    1 augustus 2019 om 14:45

    Nou laat ik mijn onpopulaire
    mening maar even geven:
    Ik vindt de MK-V supra mooier dan dan MK-IV.

    Login om te reageren
  13. langejohn zegt

    1 augustus 2019 om 15:17

    Gooi er dan iets Japans onder, Rays Engineering Volk Racing oid. Vossen vind ik meer voor onder een Sjonnie AMG.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      1 augustus 2019 om 16:05

      @langejohn: Of iets van Enkei en een Kakimoto uitlaat.

      Login om te reageren
  14. unavailable zegt

    1 augustus 2019 om 17:32

    Ik vind het een toffe wagen maar die neus en vooral koplampen vind ik toch niet agressief genoeg. Mag best een beetje boos kijken voor zo’n wagen.

    Login om te reageren
  15. autospotterkerkrade zegt

    1 augustus 2019 om 21:17

    600pk kun je uit zo’n blok zonder moeite krijgen

    Login om te reageren
  16. volvoturbo zegt

    2 augustus 2019 om 23:37

    Lelijk hok is het toch…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North