• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker stopt met Twitter nu Elon de baas is

Auteur: willeme, gepost 27 april 2022 om 15:03 – 15 Reacties

Fisker stopt met Twitter

Concurrentiebeding!!!!! Als Elon Twitter beheert, stopt Fisker met Twitter.

Henrik Fisker heeft het helemaal gehad met Twitter. Niet omdat het Twitter afvoerputje van de samenleving is, maar vanwege diens nieuwe eigenaar. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat Elon Musk (CEO van Tesla) onlangs een bod heeft gedaan op Twitter, dat opmerkelijk genoeg het bod (van 41 miljard euro) heeft geaccepteerd.

Fisker stopt met Twitter

Het was voor Henrik Fisker reden genoeg om zich terug te trekken en zijn Twitter-account te deactiveren. Het volgende laat hij weten op Instagram (nog geen eigendom van Ome Elon)

Ik geloof 100% in de vrijheid van meningsuiting. Maar ik wil niet dat mijn mening gecontroleerd en beheerd wordt door een van mijn concurrenten. En ik wil niet dat mijn concurrent kan vaststellen hoe het publiek Fisker gaan ervaren tijdens de groei.

Henrik Fisker, denkt dat Elon Musk weet wie hij is.

Zoals een student de troep in de keuken gaat opruimen, is Fikser bezig met het ‘bouwen’ van elektrische auto’s. Dus je kunt je afvragen in hoeverre Tesla (dat honderdduizenden auto’s per jaar produceert) Fikser ziet als concurrent.

Fisker stopt met Twitter
Kijk, u bent bijna net zo heilig als Elon Musk!

Oud zeer

Er zit wel oud zeer tussen Fisker en Musk. De basis van de Model S is namelijk een ontwerp van Henrik Fisker. Met de informatie en kennis die Fikser opdeed bij Tesla, ging hij snel voor zichzelf aan de slag. De Fisker Karma was destijds de meest directe concurrent voor de Model S.

Fisker had problemen met toeleveranciers en andere pech, terwijl het Elon voor de wind ging. Sindsdien is Tesla een gevestigde naam in autowereld en probeert Fisker overeind te krabbelen.

Fisker stopt met Twitter

Overigens moet binnenkort de Fisker Ocean in productie gaan. Op het moment is het model te configureren (in deze hopeloos verouderde configurator) en kun je een aanbetaling doen. Dat is een beetje het stadium waarin alle EV-nieuwkomers stranden.

Meer lezen? Deze 12 sportwagens kregen een tweede kans!

Ook interessant!

  • Elon Musk betaalde beschuldiging af met kwart miljoen euro
    Elon Musk legt meer dan 41 miljard euro neer voor Twitter
  • Tesla aandeelhouder
    Elon Musk wil het hele afvoerputje van het internet kopen
  • Elon Musk
    Aandacht Elon Musk gaat voortaan niet meer helemaal naar Tesla
  • Video: Elon Musk legt Cryptocurrency uit

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elon Musk, henrik-fisker, twitter

Vorig bericht: « Wiesmann Project Thunderball is 671 pk sterke roadster
Volgend bericht: Nep M3 GTS 4.6 is beter dan de echte, viert koningsdag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    27 april 2022 om 15:32

    Goh, maakt Henrik even een statement zeg. Waarom is het voor Fisker boeiend wie de eigenaar van Twitter is? De Tweets (en reacties erop) zijn openbaar, da’s nogal de point. Als je niet wil dat Tesla meeleest moet je niet nu beginnen met zeuren, maar had je 10 jaar geleden van Twitter af moeten gaan.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 april 2022 om 16:37

      Er is natuurlijk een groot verschil tussen een Twitteraar die als gebruiker kan zien wat zijn concurrent (hoe klein ook) allemaal doet, en een eigenaar van Twitter die achter de schermen kan meekijken naar diezelfde concurrent. En dan hebben we het nog niet over mogelijk ingrijpen in algoritmes (waar Fisker ook duidelijk op hint) wat Musk als gebruiker niet kon, maar als eigenaar wel. Het alu-hoedjes-gehalte is hoog, maar gezien de geschiedenis tussen die twee mannen snap ik het wantrouwen wel.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        27 april 2022 om 18:19

        Wat is er ‘achter de schermen’ van een Twitter-account aan informatie te zien dan? Tweets, reacties en engagement zijn allemaal openbaar te zien en met handige tools kan je er al uitgebreid op rapporteren. Geen enkele meerwaarde te zien hier voor Musk; die Fisker sowieso al niet serieus kan nemen als concurrent.
        Zorgen over het algoritme kunnen wel legitiem zijn. Maar daarvoor hadden ze ook eerst kunnen afwachten of er daadwerkelijk wijzigingen in hun bereik en engagement ontstaan die daarop wijzen.
        Daarom vind ik Henrik een vrij kinderachtige drama queen dat hij nu publiekelijk (inclusief statement) z’n Twitter account verwijdert terwijl er (nog) helemaal niks aan het handje is.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        27 april 2022 om 19:14

        @potver7: beetje kansloos om dit op voorbaat te doen. Zoek dan juist die conferentie op!

        Alsof Elon Musk zich met 4 miljarden bedrijven en één biljoen bedrijf zich druk maak over waar Fisker mee gaat komen..

        Login om te reageren
  2. tysson zegt

    27 april 2022 om 15:32

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      27 april 2022 om 15:40

      @tysson: Miljoen, Miljard, Euro’s, Dollars. Het was veul geld in ieder geval!

      Login om te reageren
  3. rulefollower zegt

    27 april 2022 om 15:46

    Het geeft toch te denken dat iedereen zo veel moeite heeft met de vrijheid van meningsuiting.
    Ik geloof niet dat Musk Fisker gaat shadowbannen o.i.d.. Zo dom is Musk niet.

    Ik was nooit een Tesla fanboy, maar Musk krijgt hier het voordeel van alle eerdere twijfel.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 april 2022 om 16:20

      Zolang algoritmes niet openbaar zijn, valt niets uit te sluiten.

      Ongetwijfeld wordt de vrijheid van meningsuiting bij Twitter af en toe ingeperkt vanwege commerciële belangen. Als Musk inderdaad wil dat iedereen altijd maar alles moet kunnen roepen dan wordt het in no time een tweede Parler, waardoor gebruikers en bedrijven het de rug zullen toekeren en dan verliest het vanzelf zijn relevantie.

      Zoals al vaker opgemerkt: vrijheid van meningsuiting komt met verantwoordelijkheden. Dat geldt net zo goed voor Twitter en Elon Musk.

      Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    27 april 2022 om 15:52

    Zo, Henrik Fisker ook weer even z’n 5 minuten aandacht gehad. Denk niet, dat Musk hier erg onthutst door zal zijn.

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    27 april 2022 om 15:55

    “De Fisker Karma was destijds de meest directe concurrent voor de Model S. ”

    Behalve dan dat de Karma een plug-in hybride was, en dat de productie ervan al was gestopt tegen de tijd dat die van de Model S goed op stoom kwam.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      27 april 2022 om 17:13

      Het design van de Karma vond ik overigens wel briljant.

      Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    27 april 2022 om 17:26

    Nou daaag Fisker… tot nooit meer ziens dan 👋

    Login om te reageren
  7. petrolicious zegt

    27 april 2022 om 19:39

    Fiswie?

    Login om te reageren
  8. herve11f zegt

    27 april 2022 om 22:13

    Ben eens benieuwd wat er met de Trump account zal gebeuren. Als men vrije meningsuiting hoog in het vaandel draagt dan zou zijn twitter account gedeblokkeerd moeten worden, toch? Anders is het maar een lulverhaal.

    Login om te reageren
  9. kamikaz3 zegt

    28 april 2022 om 09:02

    Over 6 maand vind je op twitter enkel nog de Tesla fanboys.
    En dan is Elon de man die ons redde van die irritante vogel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North