• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Force India: “dit is waarom Verstappen geen kampioen is”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 november 2018 om 18:04 – 93 Reacties


Maar…

Force India mag misschien plannen hebben om volgend jaar nu écht het vuur aan de schenen van de drie beste teams te leggen, anno 2018 hebben Red Bull en Force India weinig met elkaar van doen. Toch komen oud-rivalen Max Verstappen en Esteban Ocon zo nu en dan bij elkaar in het vaarwater, als eerstgenoemde de ander bijvoorbeeld op een ronde wil zetten. Afgelopen weekend, tijdens de Grand Prix van Brazilië, liep hun ontmoeting op het circuit uit op een groot fiasco, toen de Fransman zichzelf probeerde te ‘unlappen’.

De gevolgen van het ongeluk waren direct merkbaar. Verstappen was na het contact furieus over de schijnbaar roekeloze actie van zijn oud-Formule 3-rivaal. Nadat de Nederlander de Mercedes-pupil op de baan al de middelvinger had gegeven, zocht hij hem na afloop van de wedstrijd nog op om zijn hart te luchten. Dankzij de opvoeding van vader Jos kwam hierbij ook het nodige geduw kijken en daarvoor gaf de FIA Max uiteindelijk een taakstraf. Voor Ocon, die tijdens de wedstrijd een tien seconden stop-and-go penalty had gekregen, volgden geen verdere sancties.

Hoewel een groot aantal Formule 1-fans en de internationale media beweerden dat Ocon niet het recht bezat om zichzelf weer binnen een ronde van de leider in de wedstrijd te rijden, bestaat er in werkelijkheid helemaal geen regel die de getalenteerde Fransman kon tegenhouden het te proberen. Natuurlijk, netjes was zijn actie allerminst, maar hij stond wel degelijk in zijn recht. Zeker aangezien hij op dat moment op nieuwe, snellere banden rondreed. Hierom is Force India, het team waarvoor Ocon dit jaar nog uitkomt, er van overtuigd dat Verstappen minstens zoveel schuld heeft. Sterker: tegenover het Duitse Auto, Motor und Sport beweert teambaas Otmar Szafnauer dat Max zichzelf in zijn voet heeft geschoten door Ocon geen ruimte te gunnen. Lewis Hamilton, destijds op de tweede positie, was immers geen gevaar voor de Nederlander. Daarnaast beweert de teambaas dat de actieve meervoudige kampioen, Hamilton en Vettel, dezelfde fout als Verstappen niet gemaakt zouden hebben.

AMS: “Zou Hamilton in de situatie van Verstappen anders hebben gehandeld en zichzelf in hebben gehouden?”

Szafnauer: “Hoe vaak heeft Hamilton de titel gewonnen? Vijf keer. Waarom is hij een vijfvoudige titelhouder? Omdat hij niet alleen snel is, maar ook slim. Hij rijdt met zijn hersenen. Hoe vaak is Vettel wereldkampioen geworden? Vier keer. Niet alleen omdat hij snel is, maar ook slim. En hoeveel wereldtitels heeft Verstappen tot nu toe?”

Otmar maakt hier natuurlijk een beetje een scheve vergelijking, omdat de 21-jarige Nederlander zich tot op heden nog niet in een dergelijke positie heeft bevonden. Dat gezegd hebbende heeft hij tegelijkertijd wel een punt, omdat de meer dan ervaren Hamilton in een vergelijkbare situatie inderdaad de ruimte gegeven zou hebben aan de achterblijver. Of Vettel hetzelfde gedaan zou hebben, betwijfelen we – zeker gezien zijn capriolen dit jaar.

Ook interessant!

  • GP Frankrijk 2021
    Video: Verstappen geeft leiding uit handen
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Video: Jos Verstappen schiet rechtdoor op publiek af
    Jos Verstappen naar ziekenhuis tijdens GP Zandvoort
  • Video: Verstappen pakt Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

brazilië, crash, Esteban Ocon, force-india, Formule 1, Max Verstappen, otmar-szafnauer, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Verzamelaar verliest miljoenencollectie (30+ auto’s) in bosbrand
Volgend bericht: Ferrari Portofino 2.0 heeft sportiever lijnwerk en 740 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportstand zegt

    13 november 2018 om 18:17

    Ik denk dat Otmar vergeet dat Ocon dit ook zeker niet bij Vettel en Hamilton gedaan zou hebben, maar wel bij Max zoals zondag bleek.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      13 november 2018 om 18:32

      @sportstand: Dat snapt Max ook wel, daarom had hij minder risico kunnen nemen. Hij wist dat hij ruim sneller was dan iedereen…

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        13 november 2018 om 20:00

        @johnhert: Iedereen die (op zich logisch) denken dat het verstandiger van Verstappen zou zijn geweest om Ocon meer ruimte te geven vergeet iets.
        Verstappen verwachte helemaal niet dat Ocon zo iets raars zou doen, omdat het een absurde actie was. Dit gebeurd normaal gewoon niet. Het was volstrekt normaal voor Verstappen of elke andere coureur aan de kop van de race om gewoon zijn eigen lijn te rijden zoals altijd.

        Stel je voor dat dit wel vaak gebeurd, dan moeten de koplopers de hele tijd dus ruim om achterblijvers heen slalommen en vooral heel veel ruimte maken voor anderen die voor een satelliet-team van een concurrent rijden.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          13 november 2018 om 20:27

          @dracae:

          “Verstappen verwachte helemaal niet dat Ocon zo iets raars zou doen, omdat het een absurde actie was.”

          Die absurde reacties zie ik dagelijks in het verkeer. Daar houd ik altijd rekening mee hetgeen resulteert in 34 jaar schadevrij rijden.

          Login om te reageren
          • acizane80 zegt

            13 november 2018 om 20:35

            @erik2907: en jou mede weggebruikers zijn ook profeesioneel f1 piloot? Je verwacht dit niet op cirquit.

            Login om te reageren
          • sjonniedeluxe zegt

            14 november 2018 om 14:47

            @erik2907: gefeliciteerd met je schadevrije jaren.

            Login om te reageren
          • hansiehansie zegt

            14 november 2018 om 17:20

            @erik2907: Krijg je geld toe voor je verzekering?

            Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      13 november 2018 om 18:38

      @sportstand: waarom?

      Login om te reageren
      • sportstand zegt

        13 november 2018 om 18:40

        @kunstomdathetmoet: Omdat Ocon meer respect heeft voor Hamilton en Vettel dan voor Max denk ik, te zien ook aan z’n reactie na de race.

        Login om te reageren
        • kunstomdathetmoet zegt

          13 november 2018 om 18:42

          @sportstand: dat zou zeker kunnen. Waarop is dat respect gebaseerd denk je?

          Login om te reageren
          • sportstand zegt

            13 november 2018 om 18:45

            @kunstomdathetmoet: Goeie vraag, ik denk op het gecombineerde verleden wat ze hebben, en de status van Hamilton en Vettel als wereldkampioenen.

            Login om te reageren
            • kunstomdathetmoet zegt

              13 november 2018 om 23:30

              @sportstand: zo onnozel is Ocon toch niet echt?

              Login om te reageren
  2. kobus1967 zegt

    13 november 2018 om 18:17

    Voor dit jaar is het niet erg dat het gebeurt, misschien wel goed zelfs.
    Allemaal bagage die Max meeneemt als het er de komende jaren echt om gaat.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    13 november 2018 om 18:27

    Szafnauer dacht zeker: Versstappen doet al sinds 1994 mee en is nog geen enkele keer wereldkampioen geworden, die is echt veel te agressief.

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      13 november 2018 om 23:35

      @mashell: kijk dit is nou een grappige verwijzing naar Max’ vader en niet zo’n goedkope vrouwenmeptoespeling.

      Login om te reageren
  4. kunstomdathetmoet zegt

    13 november 2018 om 18:29

    Kunstomdathetmoet: “dit is waarom Szafnauer beter standup comedian had kunnen worden.”

    Hamilton en Vettel zouden überhaupt nooit naar een dergelijke positie toe kunnen rijden. Verstappens rijstijl maakt hem met afstand de beste inhaler van het veld. Daar kunnen Vettel en Hamilton niet aan tippen. Als die in de RBR 14 hadden gezeten en vanaf P5 waren gestart, hadden ze ten tijde van Verstappens touche heel misschien op de derde plaats gelegen.

    Login om te reageren
    • r32t zegt

      13 november 2018 om 23:20

      @kunstomdathetmoet: Haha doe je oranje bril eens af joh. Hamilton en Vettel zijn niet voor niet meervoudig wereldkampioen.

      Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        13 november 2018 om 23:40

        @r32t: ze behoren tot de beste rijders in de Formule 1 maar qua inhaal- en verdedigingskunsten (en ook qua bandenmanagement) kunnen ze niet aan Verstappen tippen. Het aantal kampioenschappen is niet allesbepalend voor de kwaliteiten van de coureur. Je moet soms maar net geluk met je team hebben. Vraag maar aan een zekere heer Alonso ;-)

        Login om te reageren
        • kunstomdathetmoet zegt

          14 november 2018 om 00:14

          @kunstomdathetmoet: ik wilde zeggen: het aantal kampioenschappen zegt niet alles over de kwaliteiten van de coureur.

          Login om te reageren
          • chrisvis zegt

            14 november 2018 om 01:48

            @kunstomdathetmoet: nog 1 puntje, het betere inhaalwerk waarnaar u refereert heeft trouwens ook veel met de wagen te maken. Ik verbaas me er altijd over hoe laat zowel Max als Ric kunnen remmen. Scheelt altijd meters ten opzichte van de concurrentie en ze lijken ook meer snelheid te kunnen meenemen in de bochten. Max zijn talent zal blijken als hij eens in een andere auto dan de Red Bull word gezet…

            Login om te reageren
            • kunstomdathetmoet zegt

              14 november 2018 om 01:54

              @chrisvis: Ricciardo is een bovengemiddeld goede inhaler, misschien zelfs wel beter dan Hamilton en Vettel. Maar hij haalt het niet bij Verstappen. Hoeveel spectaculaire inhaalacties heeft Verstappen dit jaar gemaakt? 30 ofzo. Ricciardo? Misschien 10. Verstappen haalt als hij van achterop de grid start ook veel sneller anderen in dan als Ricciardo achteraan start.

              Login om te reageren
              • porsche928 zegt

                14 november 2018 om 08:11

                @kunstomdathetmoet: dat is niet vreemd, het is gemakkelijker tragere B rijders in the halen dan Mercedes en Ferrari. Toen Hamilton een keer achteraan reedt heeft hij ook iedereen ingehaald. Maar Max komt er wel, hoop dat die Honda motor de Red Bull vleugels geeft.

              • kunstomdathetmoet zegt

                14 november 2018 om 15:57

                @porsche928: zeker is het relatief makkelijk om matige coureurs en dito in te halen, maar Verstappen doet dat veel sneller dan Ricciardo.

              • kunstomdathetmoet zegt

                14 november 2018 om 15:57

                @kunstomdathetmoet: dito AUTO’s

            • berlinetta zegt

              14 november 2018 om 08:36

              @chrisvis: Max is al eens in een andere auto gezet en heeft toen meteen de race gewonnen.

              Login om te reageren
            • geecee zegt

              14 november 2018 om 08:44

              @chrisvis: “Max zijn talent zal blijken als hij eens in een andere auto dan de Red Bull word gezet…”
              Dit geldt voor iedere andere ’talentvolle’ coureur! Zet ze in een andere auto, en kijk wat er van dat talent over blijft.

              Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          14 november 2018 om 01:39

          @kunstomdathetmoet: weet niet of het u al opgevallen is, maar ric kan de banden ook nogal goed managen. Ligt eerder aan de karakteristieken van de red Bull dan aan de rijstijl van Verstappen. Het is al jaren geweten dat ze bij Red Bull de beste chassis maken maar de mensen met oranje bril wijten uiteraard al het goede aan Max en het slechte is altijd de schuld van iemand anders. Heb vorig jaar nog op de gp van Spa met nuchtere Nederlandse supporters gepraat en we waren het unaniem eens dat hij de snelheid wel in zich heeft maar dat hij wat meer met verstand moest rijden ook (en niet ALTIJD met het mes tussen de tanden). Halverwege het seizoen dacht ik: hij heeft het door maar helaas, zoals Omar in dit artikel zegt andere rijders lossen dit verstandiger op.

          Login om te reageren
          • kunstomdathetmoet zegt

            14 november 2018 om 01:47

            @chrisvis: Ric zal de banden vast prima managen, maar niet zo goed als Verstappen. Horner en Sky prijzen Verstappen vaak en Ricciardo zelden om het bandenmanagement.

            Login om te reageren
            • chrisvis zegt

              14 november 2018 om 01:50

              @kunstomdathetmoet: hij ligt uiteraard ook in de bovenste schuif bij zowel Horner, Marko en Matezsmidt

              Login om te reageren
              • kunstomdathetmoet zegt

                14 november 2018 om 01:57

                @chrisvis: omdat zij allemaal beseffen dat ze met Max het kroonjuweel van de Formule 1 in hun team hebben.

              • chrisvis zegt

                14 november 2018 om 02:19

                @kunstomdathetmoet: dat zal de tijd moeten uitwijzen. Er zijn al veel kroonjuwelen zonder titel stilletjes vertrokken, zonder titel(montoya bv)

          • ronnys zegt

            14 november 2018 om 10:11

            @chrisvis: Er zullen vast anderen zijn die dit anders opgelost zouden hebben, maar er zullen ook meer geweest zijn die dit ook overkomen zou zijn.
            Vettel is het overkomen zonder dat hij op een ronde achter lag.
            Persoonlijk vind ik Max de tweede helft van het jaar toch echt veel beter en gecontroleerder rijden als de eerste helft. Dus daar is wel echt wezenlijk wat veranderd.
            En achteraf is het altijd makkelijk praten dat het anders had gemoeten. maar als iemand op een ronde achterstand licht en nauwelijks sneller dan verwacht je niet dat hij in de bocht toch nog even probeert de leider in te halen. Als je iets niet verwacht houd je daar ook minder rekening mee.
            Want als Ocon er nu wel voorbij was gelaten had hij direct blauwe vlaggen gekregen, want hij was maar 0,2 sec sneller. Dat is niet voldoende om afstand te nemen en niet te hinderen. Dan had hij toch weer aan de kant moeten gaan om Max er voorbij te laten. Dus het was van Ocon per definitie een kansloze actie. Dat is het domme van het geheel.

            Login om te reageren
  5. biesiehey zegt

    13 november 2018 om 18:31

    Zucht… gaap… Als Nederland de WK finale verliest wordt er minder over gesproken. Is het al bijna 25 november?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 november 2018 om 18:49

      @biesiehey: Verstappen was dichterbij winst dan het Nederlands Elftal dat was, de ene wedstrijd ;-).

      Login om te reageren
      • biesiehey zegt

        13 november 2018 om 22:55

        @willeme: Klopt, maar dan vergelijk je een wedstrijd om het wereldkampioenschap met een wedstrijd waarin de wereldkampioen al bekend in ;-)

        Login om te reageren
        • biesiehey zegt

          13 november 2018 om 22:55

          @biesiehey: is

          Login om te reageren
    • karhengst zegt

      13 november 2018 om 20:41

      @biesiehey: gevoelsmatig reed Verstappen Senior nog toen het Nederlands elftal voor het laatst mee mocht doen

      Login om te reageren
  6. db87 zegt

    13 november 2018 om 18:32

    Dat zal hij wel kleurenblind zijn, Ocon had toch echt een blauwe vlag…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 november 2018 om 19:04

      @db87: Pics or it didn’t happen. Voor de duidelijkheid: Max was ‘m allang voorbij, en dankzij de DRS was Ocon sneller op ’t rechte stuk waardoor hij weer langszij kon komen. Dus: geen blauwe vlag.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        13 november 2018 om 19:08

        @potver7: https://pbs.twimg.com/media/DrwSe2pWwAc6aqY?format=jpg&name=medium

        Login om te reageren
        • Ferry_76 zegt

          13 november 2018 om 21:53

          @gwnbmw: Dat is het licht aan de uitgang van de pitstraat..

          Overigens had Ocon twee ronden voordat hij Max van de baan rosde, wel een hele ronde blauwe vlaggen om Hamilton er voorbij te laten, wat hij genegeerd heeft. Als de FIA hier was allerter was geweest..

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        13 november 2018 om 20:12

        @potver7: die blauwe vlaggen zijn ook vaak fout. Zat Hamilton (of Bottas) niet ook achter Leclerc na zijn pitstop? En Leclerc kreeg ook vrolijk blauwe vlaggen.

        Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    13 november 2018 om 18:32

    We moeten onze woede eigenlijk ook niet op Ocon botvieren. Ocon heeft in overleg met zijn team en deze Otmar de beslissing genomen om zichzelf te ontlappen.
    De incompetentie van dat advies aan Ocon blijft onbelicht.

    Ocon Otmar wat slimmer zijn geweest….

    Login om te reageren
    • derek306 zegt

      13 november 2018 om 18:51

      @Rick-dos: mis je niet een hashtag? Iets met ontslag..

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        13 november 2018 om 18:54

        @derek306: Hoe bedoel je?

        #ontslaJackPlooij

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          13 november 2018 om 19:01

          @Rick-dos: nice

          Login om te reageren
        • kunstomdathetmoet zegt

          13 november 2018 om 19:05

          @rick-dos: Plooij kan niet interviewen, maar in vergelijking met Mol valt hij nog mee vind ik. Zijn woordkeuze is preciezer en hij heeft niet zo’n kapotgepraatte stem als Mol. En die Mol hoor je de hele wedstrijd lang. Plooij alleen bij de pitpraat en de interviews. De enige reden waarom Mol nog fans heeft en dus niet aan de kant gezet wordt door Ziggo is dat hij vroeger energiek en enthousiast sprak, bloemrijke taal gebruikte en een goede stem had. Vroeger.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            13 november 2018 om 19:08

            @kunstomdathetmoet: z’n woordkeuze is preciezer en heeft geen kapotgepraatte stem. Maar tjonge wat kan die vent soms infantiele vragen stellen en opmerkingen maken. Alsof ie kleuters interviewt.

            Login om te reageren
            • Dizono zegt

              13 november 2018 om 23:29

              @str8six: en dan die houding buiten de baan. Als hij bij Pauw of weet ik waar mag praten over F1 en z’n boek of dat nietsvermoedende meisje dat hij afpoeierde op CPZ…. Nee, ik ben geen fan.

              Login om te reageren
  8. harrie zegt

    13 november 2018 om 18:33

    Teambaas verdedigt zijn rijder, opzienbarend hoor.
    Maar had ie op zijn minstens niet een paar steekhoudende argumenten kunnen bedenken?

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      13 november 2018 om 19:21

      @harrie: beter dan dit was er niet.

      Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    13 november 2018 om 18:34

    Ik denk met geklaag op de boord radio’s dat ook de heren Hamilton en Vettel ook gewoon voorbij gereden waren

    Login om te reageren
  10. kunstomdathetmoet zegt

    13 november 2018 om 18:37

    De auteur van dit stuk schrijft over het door Verstappen begonnen handgemeentje tussen hem en Esteban Ocon: “dankzij de opvoeding van vader Jos kwam hierbij ook het nodige geduw kijken”.
    Ik vind dat geen geslaagde grap.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      13 november 2018 om 18:41

      @kunstomdathetmoet: redelijk open deurtje die grap, toch?

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      13 november 2018 om 19:33

      @kunstomdathetmoet: Het onderonsje met Ocon was de moeite niet waard, maar bij Max Verstappen wordt er gelijk een vergrootglas opgezet vanwege zijn vader. Dat zal niet altijd makkelijk zijn, maar daar zal hij toch een beetje rekening mee moeten houden.

      Daarbij loopt hij ook nog in kleding rond met de naam van de teamsponsors er op. Zulke incidentjes hebben niet alleen invloed op zijn reputatie.

      Frappante is dat wanneer hij geïmiteerd wordt in een reclame hij ineens wel heel bewust is van zijn eigen beeldmerk en dat van zijn sponsors.

      Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        13 november 2018 om 19:42

        @moveyourmind: wij gaan het niet met elkaar eens worden.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          13 november 2018 om 19:49

          @kunstomdathetmoet: Dan denk ik ook dat we het met elkaar eens gaan worden. Zijn we het toch ergens over eens.

          Login om te reageren
          • kunstomdathetmoet zegt

            13 november 2018 om 23:15

            @moveyourmind: eens!

            Login om te reageren
      • dracae zegt

        13 november 2018 om 20:05

        @moveyourmind: Als je kijkt naar ‘onder een vergrootglas liggen’, maar ook ‘agressie’, ‘een grote mond’ en ‘niet tegen verlies kunnen’ dan zou je bijna denken dat Verstappen echt de volgende grootheid in de F1 is.

        Al die dingen gelden en golden ook voor Vettel, Hamilton, Shumacher, Senna etc. etc. .

        Login om te reageren
    • cthijs zegt

      13 november 2018 om 22:58

      @kunstomdathetmoet: als het een vrouw was geweest had hij toch zeker klappen gehad

      Login om te reageren
  11. str8six zegt

    13 november 2018 om 18:43

    Hahah wat een tosser. Hoeveel titels heeft Verstappen nu? Alsof ie met zo’n auto serieuze kansen heeft tegen een Benz of Ferrari. Hoe vaak heeft Ocon ook alweer gewonnen en podiums gepakt? O ja…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 november 2018 om 19:22

      @str8six: als de RBR van Verstappen vanaf de eerste race zo hard ging als dat deze nu gaat (de achterstand lijkt helemaal ingehaald) dan was Verstappen inderdaad dit jaar een titelkandidaat.

      Login om te reageren
      • anne_gaastra zegt

        13 november 2018 om 19:58

        @mashell: De achterstand is absoluut nog niet ingehaald. Op lange ‘rechte’ stukken komt de red bull nog steeds veel te kort. Het bochtige gedeelte gaf een betere pace dan men van tevoren had verwacht.

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        13 november 2018 om 20:23

        @mashell: ja dan wel. Alleen heeft RBR de afgelopen jaren steeds laten zien “bij te zijn” in de laatste 5 races vh seizoen. Veel te laat dus.

        Login om te reageren
  12. shibby zegt

    13 november 2018 om 18:51

    Hoe vaak zal ocon wereldkampioen worden in de F1?

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      13 november 2018 om 18:55

      @shibby: ik zou niet denken dat hij dat Ocon (ik maak ‘m gewoon!)

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        13 november 2018 om 20:47

        @kunstomdathetmoet: En al helemaal niet bij Farce India

        Login om te reageren
    • Dizono zegt

      13 november 2018 om 23:32

      @shibby: to finish first, you first have to finish…

      …en dat is verdomd moeilijk zonder auto =)

      Login om te reageren
  13. paul944turbo zegt

    13 november 2018 om 18:54

    Ocon had het recht zichzelf van een ronde achterstand te ontdoen, tot het moment, halverwege het eerste deel van de “S do Senna”, dat Max overduidelijk weer een halve autolengte voor de Fransman lag. Daar had Ocon zijn actie moeten opgeven, van het gas en achter Max weer aansluiten. En als Ocon een echte kerel zou zijn, zou hij deze foute inschatting moeten toegeven en zijn excuses moeten aanbieden aan Max. Maar goed, los daarvan had Max ook beter het overzicht kunnen bewaren en hem op dat moment kunnen laten gaan, om hem zonder al teveel risico’s aan het eind van het volgende rechte stuk direct weer terug in te halen.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 november 2018 om 20:18

      @paul944turbo: precies. Echter. Ocon weet heel goed met wie hij te maken had.
      Het zal hem nog altijd zeer doen dat hij kampioen was terwijl Max gelijk naar STR mocht (ook al had Ocon de betere auto schijnt).
      Hij zal niet 100% in zn vel zitten, aangezien hij geen stoeltje heeft voor volgend jaar.
      Hij kon en wilde misschien ook wel naar STR, maar er werd een eis aan hem gesteld waar hij het niet eens mee was (afstand doen van MB); dus hij is ook niet blij met RB.
      Kortom: hij reed in Brazilië voor spek en bonen mee + hoop frustratie + geschiedenis. Dat maakt precies het verschil waarom hij m in de 2e bocht laat staan, ipv gas loslaat.
      “Lekker voor je, eikeltje”. Ik snap t wel van hem. En ik denk niet dat het hem veel punten bij MB-racing heeft gekost (eerder misschien wel opgeleverd).

      Login om te reageren
  14. wilnox zegt

    13 november 2018 om 18:58

    Laat ons het even omkeren, ( al zie ik Ocon nu niet onmiddellijk in een winnende positie komen
    dit jaar) als Max met de betere banden zich dan kan ontdubbelen dan doet hij dat toch. Alleen al
    voor de eer van deze jonge rijders, en gelijk heeft hij. Dat dit nu gebeurt is iets om uit te leren voor
    beide. Laat ze het volgend jaar maar op de baan uitvechten.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 november 2018 om 19:28

      @wilnox: objectief bekeken de enige juiste conclusie denk ik.

      Login om te reageren
    • gjvp zegt

      13 november 2018 om 21:30

      @wilnox: volgend jaar? Dat wordt lastig met Ocon thuis op de bank..

      Login om te reageren
  15. janstehouwer1954 zegt

    13 november 2018 om 18:59

    Tegen de wind in pissen is ook wel eens leuk toch. Kijken hoe de meute reageert op dit soort verhalen.

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      13 november 2018 om 23:43

      @janstehouwer1954: precies. Beetje tegendraads doen, media-aandacht scoren. Vinden de sponsoren leuk.

      Login om te reageren
  16. RutgerK zegt

    13 november 2018 om 19:00

    Max had in de situatie dat Ocon er voorbij zou zijn in bocht 1 DRS in zone 1 gehad en de RB loopt in bocht 6 tm 12 harder dan de FI.
    Dat Ocon dacht over de ronde erna sneller te zijn dan Max is wel heel positief geredeneerd.

    Login om te reageren
  17. maferick74 zegt

    13 november 2018 om 19:04

    Ja alles leuk en aardig maar die zwarte pietendiscussie….. elka a r een beetje de zwartepiet toeschuiven.

    Login om te reageren
  18. potver7 zegt

    13 november 2018 om 19:09

    Alsof Hamilton nooit een stomme fout heeft gemaakt, zich nooit heeft laten verrassen, nooit onnodig is uitgevallen… (***kuch*** Rosberg ***kuch***). Zelfs niet met veel meer ervaring… Nee, onmogelijk dat zo’n man ooit wereldkampioen wordt…

    Login om te reageren
  19. jochempie zegt

    13 november 2018 om 19:20

    Strafsnauer vraagt om een muilpeer.

    Login om te reageren
  20. cpp1 zegt

    13 november 2018 om 19:36

    Die motherfucking Otmar moet zijn smerige bek houden.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      13 november 2018 om 20:05

      @cpp1: nou nou nou.
      Geef je zeepje maar even naar hem door als je klaar bent met je eigen smoel wassen.

      Login om te reageren
    • FieRo zegt

      13 november 2018 om 20:10

      @cpp1: of laat je zeepje vallen als die man echt pain in the ass nodig heeft.

      Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    13 november 2018 om 19:46

    Dit is toch ook de reden dat Ocon geen stoeltje heeft volgend jaar?

    Login om te reageren
  22. harrie zegt

    13 november 2018 om 20:00

    En Otmar wordt nooit 5 keer constructeurskampioen met zijn gedrag.

    Login om te reageren
  23. dawwg zegt

    13 november 2018 om 20:26

    Meer ruimte geven ? Max zag ‘m heus wel beetje duwen vlak voor de bocht, maar als race-leider met blauwe vlaggen op de baan, verwacht je niet dat een achterblijver dan commit op de race-lijn.

    Daarnaast was Ocon vrijwel de hele race 1 a 2s trager per rondje dan Verstappen, zoek maar op: https://www.racefans.net/2018/11/12/2018-brazilian-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/
    en dus moet ie niet zeuren dat ie zogenaamd sneller was, dat is onzin.

    Login om te reageren
  24. VeniVidiVici zegt

    13 november 2018 om 20:43

    Bla bla bla… bla bla bla. Zo… kunnen we ons nu verder concentreren op de GP van Abu Dhabi? Ja? Fijn!

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      13 november 2018 om 23:33

      @venividivici: is ook wel weer zo. Wordt veel te lang nabeschouwd dit. Force India vindt het stiekem prima. Ze zijn volop in de media, beeldaandacht voor de sponsoren dus.

      Login om te reageren
  25. goodolddays zegt

    13 november 2018 om 20:51

    Wat een dom gelul, hoelang rijden hamilton & vettel al mee. Beide hebben nog een v10 of v8 in de rug gehad. Laat staan dat max in dezelfde tijd ongetwijfeld ook wereldkampioen gaat worden. Die gast is gewoon te beroert om toe te geven dat ocon bolledig fout zat maar gaat daarom maar afgeven op max. Ik zou willen dat de autosport sowieso wat meer max trekjes zou vertonen, zou het goed aan doen. Tenminste een beetje emotie. Senna roemen we altijd voor z’n aggresieve rijstijl en z’n compromisloosheid. Schumacher precies hetzelfde maar als tegenwoordig iemand dat doet voor een positie zoals max zo vaak doet dan is het opeens doelbewust tegen iemand aancrashen. Neen, wat ocon doet, DAT, dat is doelbewust tegen een raceleider aanrijden terwijl je op een ronde staat. Gek genoeg kreeg Senna vroeger ook genoeg kritiek over de vele aanvarigen die hij had op het circuit, maar wordt er over nog veel gepraat, terwijl de ocon’netjes van deze wereld over een paar jaar in de vergetelheid verdwijnen om vervolgens in een zielige degradatie van een formule E terug te zien.

    Login om te reageren
  26. pomoek zegt

    13 november 2018 om 21:14

    @ikschrijfookoverautos: Over dat Ocon sneller was: hij was een ronde voor de botsing 0,24 seconde sneller dan Verstappen. Dat was de enige ronde in de race dat hij sneller was. 2 tienden is niet veel sneller in een race. De verschillen tussen Hamilton en Verstappen lieten schommelingen zien van soms 4 tienden. De inhaalactie was gewoon een dick-move.

    Login om te reageren
    • cthijs zegt

      13 november 2018 om 23:08

      @pomoek: en die twee tiende heeft hij ook alleen nog maar gehaald omdat hij niet remde toen hij hem er bij max inpeerde

      Login om te reageren
  27. RobTWo zegt

    13 november 2018 om 23:19

    “dit is waarom Verstappen geen kampioen is”
    Vettel 4 x wereldkampioen, maar kijk eens hoe die af en toe blundert. Enne Ocon is een jaar ouder dan Verstappen, maar die laatste heeft dit jaar alleen al bijna twee keer zoveel punten in de F1 gehaald als Ocon in zijn hele F1-carrière…..

    Login om te reageren
  28. sanderz28 zegt

    14 november 2018 om 09:05

    Kan dat gezeik nou een keer afgelopen zijn? Het is gebeurd, het was niet leuk, maar laat het los man man man.

    Login om te reageren
  29. aapuitdemouw zegt

    15 november 2018 om 19:12

    Zoveel reacties en geen enkele over Oconspiracy? Na Monaco is wel duidelijk dat Ocon veel over heeft voor Mercedes. En ook niemand over die rare 6 seconde pitstop van Ocon. Wat gebeurde daar? Waarom stond hij zolang stil. Find the dirt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North