• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Portofino 2.0 heeft sportiever lijnwerk en 740 pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 november 2018 om 19:54 – 16 Reacties

Ferrari Portofino 2.0 heeft beter lijnwerk en 740 pk


Nu nog even realiseren en het is daadwerkelijk een fijne auto.

Bij de onthulling van de derde kwartaalcijfers van Ferrari, wist de CEO van het bedrijf te vertellen dat met name de Portofino aardig is aangeslagen. De auto valt (ook in Nederland) goed in de smaak bij consumenten die voorheen nog geen Ferrari reden. In zekere mate is de auto dus een gateway naar de meer hardcore auto’s van de Italiaanse sportwagenfabrikant. Loma speelt hier nu op in door de auto een bodykit te geven die het uiterlijk grondig aanpakt.

Loma zet hiermee een vrij opmerkelijke stap, want tot op heden heeft de Monegaskische tuner eigenlijk alleen velgen geproduceerd. Maar, met gepaste hulp van de ontwerper Marius Dumitrascu durft het bedrijf nu alsnog de stap te zetten. Het resultaat mag er zeker zijn, want het pakket bouwt voort op de sportieve lijnen die de Portofino vanuit de Italiaanse fabriek al heeft meegekregen. De bodykit voegt op enkele plekken, zoals bij de zijschorten, bumpers en kofferdeksel nieuwe vormen aan de auto toe. Daarnaast krijgt de auto forse 21″ of 22″ velgen van Loma, evenals een reeks carbon accenten. De Portofino 2.0 is tevens verlaagd met 30 mm aan de achterzijde en aan de voorkant met 25 mm.

Ferrari Portofino 2.0 heeft beter lijnwerk en 740 pk

De Monegasken houden daar overigens niet op, want tegelijkertijd spreken ze over een toename in vermogen. De benaming hiervan hebben ze afgekeken bij de lokale concurrent: Lamborghini. Voluit heet de Portofino van Loma ‘LP-740 2.0’, waarmee duidelijk wordt verwezen naar de Aventador S LP740-4. Hoewel Loma nog geen concrete beloften heeft gedaan over de aandrijflijn, kunnen we er dankzij de uitspraak dat de auto “Aventador levels of performance” moet produceren vanuit gaan dat de Portofino ongeveer 740 pk moet gaan leveren. In tegenstelling tot de Lamborghini heeft de Ferrari geen V12, maar de welbekende, prijswinnende 3,9-liter twin-turbo V8. In een sprint naar de 100 km/u is hij 0,4 seconden sneller dan het origineel – hij doet er nu 3,1 seconden over. Zijn topsnelheid stijgt van 320 km/u naar 342 km/u.

Ferrari Portofino 2.0 heeft beter lijnwerk en 740 pk

Ook interessant!

  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Man koopt Lambo, Ferrari en Bentley van coronasteun

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, aventador-s, Cabrio, Ferrari, Lamborghini, portofino, tuning

Vorig bericht: « Force India: “dit is waarom Verstappen geen kampioen is”
Volgend bericht: Abonnementendienst Volvo zó populair, de XC40’s zijn op »

Lees Interacties

Reacties

  1. VeniVidiVici zegt

    13 november 2018 om 20:01

    Hey wat leuk, een Ferrari met Bmw e46 m3 csl velgen.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      13 november 2018 om 20:08

      @venividivici: *BBS

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        13 november 2018 om 21:30

        @bassx: Ja dat weet m’n neus ook wel dat Bmw ze bij BBS heeft laten fabriceren ;-)

        Login om te reageren
  2. MAB zegt

    13 november 2018 om 20:06

    Gewoon een 812 superfast spyder

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      13 november 2018 om 20:19

      @mab: met een 8cil…

      Login om te reageren
  3. wildewesten zegt

    13 november 2018 om 20:08

    Toen ik de titel zag dacht ik even aan een 2.0 4 cilinder…

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      13 november 2018 om 20:18

      @wildewesten: Ik snap het wel hoor met al dat downsizing tegenwoordig..

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      13 november 2018 om 20:32

      @wildewesten: dat is 400cc meer als een Project One, dus waarom niet :-D

      Login om te reageren
      • sanderp zegt

        13 november 2018 om 21:43

        @fejjie: dan

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          13 november 2018 om 22:43

          @sanderp: nee beter he

          Login om te reageren
    • niekie1999 zegt

      13 november 2018 om 23:46

      @wildewesten: Ik zou 740 pk uit een 2.0 viercilinder wel erg intressant vinden.

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    13 november 2018 om 20:37

    Breng maar uit, vind hem wel geslaagd zo.

    Velgen kan hij prima hebben en de bodykit is mooi subtiel, het valt bijna niet op dat er een bodykit op zit.

    Login om te reageren
  5. chriscross zegt

    13 november 2018 om 21:20

    Die velgen kunnen echt niet. Lijkt wel of 1 of andere paupertuner is ontsnapt en zich heeft uitgeleeft

    Login om te reageren
  6. reggie-boy_rood zegt

    13 november 2018 om 23:28

    Leuk die rcz neus

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      14 november 2018 om 07:50

      @reggie-boy_rood: Je bent in de war met een CR-V

      Login om te reageren
  7. drdre1 zegt

    14 november 2018 om 07:39

    GTA5!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North