• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford brengt leuke feature naar de betaalbare Mustang

Auteur: RubenPriest, gepost 30 juni 2017 om 08:38 – 28 Reacties

Ford brengt leuke feature naar de viercilinder-Mustang


Bandenboeren zullen Ford dankbaar zijn.

Er zitten een aantal verschillen tussen de Ford Mustang GT 2.3 EcoBoost en de Mustang GT met de bulderende 5.0 V8 (rijtest). Zo zijn de motoren niet alleen anders, maar beschikt de GT V8 exclusief over de line-lock feature (video). Met deze modus worden de voorremmen van de auto maximaal 15 seconden geblokkeerd. Trap vervolgens het gaspedaal helemaal in en je trekt een rookgordijn van jewelste.

Ford heeft nu besloten dat de feature ook naar de vierpitter moet komen. De 2018 Mustang GT 2.3 EcoBoost zal voortaan standaard worden uitgerust met line-lock. Het maakt niet uit of je de handbak of de automaat hebt.

Line-lock werkt als volgt. Zet je voet op de rem en zorg dat de auto niet op de handrem staat. Druk op de Pony-knop op het stuurwiel en navigeer naar Track Apps en druk op OK. Vervolgens druk je op Line-lock en nu moet je de OK knop net zo lang ingedrukt houden tot je een animatie ziet verschijnen op het 12-inch infotainmentscherm. Trap de koppeling in en zet de auto in de eerste versnelling. Geef een klein beetje gas en laat de koppeling opkomen. Trap vervolgens het gaspedaal helemaal in. Gefeliciteerd, je hebt een setje nieuwe achterbanden nodig.

De Amerikaanse autofabrikant maakte een demonstratievideo met een EcoBoost Mustang GT. Het filmpje kun je bekijken op Autojunk.

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

burnout, EcoBoost, Ford, mustang, mustang-gt

Vorig bericht: « Lekkage! Dit is de Porsche 911 GT2 RS [updated]
Volgend bericht: Achtung! Politie-Porsche houdt je deze zomer in de gaten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    30 juni 2017 om 08:53

    Geinig! Onzinnig, maar dat geeft niet! Een beetje de hooligan uithangen af en toe is leuk, zeker als niemand anders er last van heeft.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 juni 2017 om 09:02

      @Jochempie: eens maar doe dat lekker met de v8 en niet de schraal klinkende 4pitter

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        30 juni 2017 om 09:09

        @kennone: Gezien de ridicule meerprijs die je over die CO2-brakende V8 betaalt zou ik in NL altijd een viercilinder kiezen. Ook in de VS staat de Ecoboost bóven de (antieke) V6 gepositioneerd. Het is echt wel een knap blok, dat ie niet de juiste vroem-vroem geluidjes maakt zou mij die 50k niet waard zijn. Daarbij is de 2.3 kinderlijk eenvoudig te kietelen naar meer en heb je behoorlijk wat minder gewicht op de vooras hangen. En nu dus ook line-lock!

        Login om te reageren
        • hijman85 zegt

          30 juni 2017 om 09:58

          @willeme: heb jij in die 2.3 gereden? Wat vond je? Ik vond het qua geluid en qua sensatie een grote stap achteruit tov de 3.7 v6, wat ik altijd een heerlijke motor heb gevonden.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            30 juni 2017 om 10:24

            @hijman85: ik vind geluid eigenlijk niet zo heel belangrijk. Die stokoude 3.7 maakt kabaal, maar echt mooi vind ik het niet (een V6 klinkt over het algemeen niet zo mooi, op de Busso na). Een leuke brom is prima, maar als de auto daardoor zwaarder, langzamer en onzuiniger wordt zou ik bedanken. Het is één emotioneel voordeel tegen veel rationele nadelen.

            Login om te reageren
            • moosepower zegt

              30 juni 2017 om 10:58

              @willeme: nu sla je de plank wel een beetje mis vind ik. De 3.7 is een mooi ontwikkelde V6 met 305pk en 380nm en klinkt beter als de ecoboost en snel zat. Bij modeljaar 2012 kwam hij in de mustang dus stok oud…? Heb je er wel eens mee gereden? Dat vraag ik me af, zo nee maak een een ritje in een V6 met handbak en waardeer het nu het nog kan ;)

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                30 juni 2017 om 11:39

                @moosepower: De Ford Cyclone V6 stamt uit 2006 volgens mij, de 3.7 uit 2009 als ik mij niet vergis. Het is qua opzet vooral een werkmotor. Niet een bijzonder sportief blok. Gewoon een motor om talloze Fords van zijn plaats te brengen. Ditt is echter wat ik vind en wat ik zou doen. Niet een absolute stelling dat je die V6 niet moet kopen (of huren ;))

                Natuurlijk past het karakter van de V8 heel erg goed bij de Mustang. Als ik de VS had gewoond kwam er direct eentje. V8, handbak met en paar after market goodies van Roush. Maar ik woon niet in de VS. Hier in NL kost een Mustang GT met handbak 118.000 euro. Dat is belachelijk veel geld. De veel modernere EcoBoost is 56.000 euro.

                De V6 is het model ónder de EcoBoost (in de VS is de EcoBoost 1.500 dollar duurder). In Nederland wordt deze niet eens aangeboden omdat, door de hoge CO2 uitstoot, de instapper duurder zou worden. Dus persoonlijk zie ik geen reden om voor de V6 te gaan. Deze is langzamer, zwaarder en minder zuinig dan de EcoBoost. Daarbij is die EcoBoost ook nog eens eenvoudig te tunen ;). De V6 komt bij mij over als een Amerikaanse huurauto, wat het in feite ook is.

              • moosepower zegt

                30 juni 2017 om 13:58

                @willeme: goede reactie, de V8 is ook erg fijn. Maar als auto voor dagelijks gebruik de V6

          • PunicaOase zegt

            30 juni 2017 om 12:16

            @hijman85: mwah, die V6 klinkt ook niet best hoor… meerdere keren als huurauto gehad in the States, maar kippenvel krijg je er echt niet van… een Mini met plofuitlaatje klinkt al beter naar mijn mening…

            Login om te reageren
        • sportevo zegt

          30 juni 2017 om 11:14

          @willeme: Maar wat is de minderprijs voor de 4 cilinder in Amerika? Waarom kiezen de Amerikanen niet voor de V6/V8?

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            30 juni 2017 om 11:48

            @sportevo:

            De Amerikaanse prijzen:
            Mustang V6: $25.180
            Mustang EcoBoost: $26.195
            Mustang GT: $33.195
            Mustang Shelby GT350: $56.145
            Mustang Shelby GT350R $63.645

            Prijstechnisch gezien is de GT in de VS best interessant. Maar wil je per se een Mustang voornamelijk vanwege de looks, dan kan ben je voor 25 mille in dollars al klaar. En die gaat ook hard zat.

            Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        30 juni 2017 om 14:29

        @kennone: klinkt helemaal niet schraal. Underpowered is de 2.3 zeker ook niet!

        Login om te reageren
  2. Foramen zegt

    30 juni 2017 om 08:55

    Lekker omslachtige activatie.

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      30 juni 2017 om 12:15

      @foramen: ja rem intrappen en gas geven werkt toch ook goed. Desnoods een klein beetje laten rollen eerst.

      Dat beetje slijtage op je achterremmen is makkelijker te verhelpen dan deze startprocedure door te moeten lopen waar een 747 piloot de hik van krijgt.

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    30 juni 2017 om 08:57

    Doet de autopilot dat dan ook af en toe als hij aandacht nodig heeft?

    Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    30 juni 2017 om 09:01

    Want zonder hulp je achterbanden oproken is veel te moeilijk.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      30 juni 2017 om 09:31

      @robert110: Echt he!? Zal wel enkel als automaat geleverd worden…

      Login om te reageren
  5. sracert zegt

    30 juni 2017 om 09:14

    Leuk voor bij de Mac Drive!. (incl. Chinese/Koreaanse achter bandjes)

    Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    30 juni 2017 om 09:25

    Rem intrappen en een clutchdump lijkt mij makkelijker, hoef je niets voor in te stellen

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      30 juni 2017 om 12:09

      @allesmetturbo: alleen rook je daarmee ook door je remvoeringen achter heen. De linelock zal wel via abs werken, werken alleen de remmen vóór. Een burnout met remmen erop is sowieso een zwaktebod ;)

      Login om te reageren
  7. 2505 zegt

    30 juni 2017 om 09:35

    burnouts zijn overrated. Het is de verbrande rubberlucht voor de komende week totaal niet waard, maar je hebt wel de langste op het moment supreme. Dat dan weer wel..

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    30 juni 2017 om 09:47

    Typisch Amerikaans. Dat het makkelijker kan bewijst Porsche met hun launch control

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      30 juni 2017 om 12:10

      @dutchdriftking: als Porsche’s launchcontrol hetzelfde resultaat geeft lijkt me het niet echt een geslaagd systeem :D

      Login om te reageren
  9. ghost zegt

    30 juni 2017 om 11:10

    Dit gaat het vast goed doen bij autoshows!

    Login om te reageren
  10. zdutch zegt

    30 juni 2017 om 11:40

    Ik heb een tijd de V6 gehuurd, maar nu de EcoBoost gekocht. Heb ‘m nu een jaartje: wat een heerlijke motor. Altijd voldoende power beschikbaar. Die V8 brom is leuk, maar na een dag cruisen met de kap open hoef ik niet hele tijd te horen dat de motor aanwezig is. En op een line lock zit een volwassen rijder ook niet echt te wachten. Wel auto-gek maar niet gestoord.

    Login om te reageren
  11. ruud1954 zegt

    30 juni 2017 om 12:19

    Gelukkig zal het weinig gebruikt gaan worden.
    Want de jochies en de mannen in een midlife-crisis die dit willen doen zijn te dom dat ze de activeringsprocedure kunnen onthouden. O N G E L O O F L I J K zo’n feature.

    Login om te reageren
  12. 2wheeler zegt

    30 juni 2017 om 13:38

    Wat een haat en nijd, gebruik het dan lekker niet. Toch leuk dat ze het gratis aanbieden? Als Tesla met een update komt dat je verlichting in kerstmodus gaat knipperen is het een en al lof..

    Login om te reageren
  13. O plaat zegt

    30 juni 2017 om 16:20

    Het is alleen volwassen en leuk als de duitsers dit systeem kopiëren en aanbieden onder de naam launch control en er meer geld voor vragen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North