• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellen

Auteur: RubenPriest, gepost 13 mei 2016 om 21:01 – 49 Reacties

Afbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellenAfbeelding Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellen

Ford GT
“Dus jij wil een Ford GT kopen? Kan niet.” moet Ford zo’n 6.000 keer gaan roepen.

Tot voor kort was het mogelijk om je aan te melden als geïnteresseerde voor de nieuwe Ford GT. De Amerikaanse autofabrikant maakte vandaag de balans op en noteerde 6.506 aanmeldingen. De 600+ pk GT wordt echter in een beperkte oplage van slechts 500 stuks gebouwd. Ford moet dus duizenden mensen gaan teleurstellen.

Van de supercar, die om en nabij zo’n 537.000 euro moet gaan kosten, worden 250 exemplaren per jaar gebouwd. Wie op de laatste levering zit te wachten zal dus nog even geduld moeten hebben. De komende drie maanden gaat de autofabrikant geselecteerde klanten uitkiezen. Dit zal niet op een iene-miene-mutte manier gaan. Ford is zeer kieskeurig en wil enkel klanten die kilometers gaan maken met de GT. Naast dit nieuws maakte de autofabrikant tevens bekend dat meer dan 200.000 mensen de configurator hebben aangeslingerd via de website van Ford. De eerste leveringen zullen tegen aan het einde van het jaar gaan plaatsvinden.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, Supercars

Vorig bericht: « Jaguar zet klauwen in de Porsche 718
Volgend bericht: 8 schadegevallen die je dag kunnen verpesten »

Lees Interacties

Reacties

  1. boenderaar zegt

    13 mei 2016 om 21:06

    Als je geen 5k p jaar rijd, pakken ze hem dan weer af?

    Login om te reageren
    • boenderaar zegt

      13 mei 2016 om 21:08

      @boenderaar: rijdt

      Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        13 mei 2016 om 21:12

        @boenderaar: mand

        Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      13 mei 2016 om 21:09

      @boenderaar: Naar het schijnt heeft de Ford GT een ingebouwde tracker. Deze registreert het aantal kilometers per jaar. Voldoe je niet aan het minimum aantal ontploft de GT uit zichzelf

      Login om te reageren
      • bigbrabo zegt

        14 mei 2016 om 00:21

        @RubenPriest: zou een mooi systeem zijn voor mensen die op een linker baan van de snelweg niet harder rijden dan de max snelheid

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          14 mei 2016 om 00:39

          @bigbrabo: word…

          Login om te reageren
    • Avir zegt

      14 mei 2016 om 09:27

      @boenderaar: aardig arrogant van Ford gezien de vraagprijs om te verwachten dat het een beleggers item wordt….blijft wel een Ford

      Login om te reageren
      • evdb zegt

        14 mei 2016 om 22:14

        @riva: Wat is er mis met Ford? Met zo’n gigantische geschiedenis, zoveel sport auto’s en overwinningen zie ik niet in waarom je je zo uitlaat over dit merk.

        Login om te reageren
  2. rd1991 zegt

    13 mei 2016 om 21:11

    Aan het eind van het liedje zijn er ook weer genoeg garage queens of exemplaren die voor meer verkocht worden. Zo gaat het met auto’s als de LaFerrari e.d. ook tijd.

    Login om te reageren
  3. racerx zegt

    13 mei 2016 om 21:11

    500 is ook wel erg weinig, als je een auto enigszins exclusief wilt houden hadden er ook nog wel 2 of 3000 gebouwd kunnen worden. Is het meteen niet meer een mega investering en rijden mensen er ook vaker mee. Win/win.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      13 mei 2016 om 21:35

      @racerx:
      Heeft volgens mij helemaal niets met exclusiviteit te maken maar alles met de kosten per gebouwd exemplaar. Om de schade te beperken bouw je maar een gelimiteerd aantal en blaat je over exclusiviteit in de media.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        13 mei 2016 om 22:03

        @Original_Arnoud: Check, klinkt logisch. Wat ik me dan afvraag is in hoeverre dit concept zo baanbrekend is dat ze er verlies op draaien per gebouwd exemplaar. Geen hybridesysteem, 3.5 V6 die in de basis al op de plank ligt…

        Login om te reageren
        • evdb zegt

          14 mei 2016 om 22:19

          @racerx Ooit gehoord van aerodynamica? En een 3.5 V6 met zoveel vermogen kost qua ontwikkelingskosten misschien wel meer dan een V8. Het draait in de basis niet om de GT maar om de overwinning op Le Mans, dat grapje moet ook betaald worden.

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            16 mei 2016 om 09:34

            @evdb: ja ik heb gehoord van aerodynamica… Bedankt.

            Login om te reageren
  4. svdv zegt

    13 mei 2016 om 21:12

    Ik snap niet waarom ze er niet gewoon zo veel maken als dat er vraag naar is

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 mei 2016 om 21:23

      @svdv: Ik snap niet dat ze er een vierkant stuur in doen…

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        13 mei 2016 om 21:35

        @svenska_aeroplan_ab: Waarom plussen mensen jou comment? Zo grappig vind ik h’m niet… ?

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          13 mei 2016 om 22:11

          @venividivici: ik vind het plusgedrag op autoblog ook steeds vreemder worden. Alsof iemand via een proxy alles aan het plussen is…

          Login om te reageren
          • 123bat zegt

            13 mei 2016 om 23:08

            @jochempie: Volgens mij moet je aangemeld zijn om ‘geldig’ te kunnen plussen, niet?

            Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              14 mei 2016 om 10:50

              @123bat: Nee volgens mij niet. Volgens mij wel 1 keer per ip adres, als je uitlogt kun je niet je eigen comment plussen/een andere comment 2 keer.

              Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          13 mei 2016 om 22:38

          @venividivici: wat is dat nou voor sneue reactie. Alsof ik het daarvoor doe… Ik meende het, weet je hoe kan irritant zo’n stuur is

          Login om te reageren
      • kapitein187 zegt

        13 mei 2016 om 21:44

        @svenska_aeroplan_ab: de zelfde reden waarom veel race auto’s dat hebben.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          13 mei 2016 om 22:32

          @kapitein187: Vertel want daar weet ik de reden ook niet van :)

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            13 mei 2016 om 22:48

            @Donstil: Die hebben een heeeeele kleine stuuruitslag, aangezien ze zelden straatje keren enzo. Deze Ford heeft dat niet, dus dan in het misschien cool, maar vooral super lastig…

            Login om te reageren
            • mrrallycross zegt

              13 mei 2016 om 23:47

              @svenska_aeroplan_ab: stuur uitslag heeft toch niks met de vorm van het stuur te maken?

              Login om te reageren
              • drinspe zegt

                14 mei 2016 om 00:22

                @mrrallycross: Jawel.. Als je zo’n kleine stuuruitslag hebt dat je van full lock links naar full lock rechts kan gaan zonder je handen te verplaatsen (zoals bij race auto’s), dan kan je zelfs een driehoekig stuur hebben zonder er last van te hebben. Indien je wel moet overpakken gaat dat wel een probleem vormen..

              • technopatat zegt

                14 mei 2016 om 03:59

                @mrrallycross: jawel toch? Een rond stuur is gemaakt om rond te draaien, een vierkant stuur is gemaakt om vast te blijven houden en dan moet je met beide handen op het stuur heel de stuuruitslag van links naar rechts kunnen maken.

                Met een straatauto moet je meestal een hand verplaatsen om helemaal van links naar rechts te draaien en heb je dus meer gemak aan een rond stuur. Omdat het niet uitmaakt waar je het vastpakt namelijk…
                Als je bij een vierkant stuur net een hoekje aantikt ga je het niet zo goed vasthebben als dat je het vasthebt op een plat vlak :)!

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                14 mei 2016 om 07:45

                @technopatat: juistem

              • cadrez zegt

                16 mei 2016 om 09:31

                @technopatat: heee. Zit jij ook niet op het autofans forum?

              • driesdebrabander zegt

                16 mei 2016 om 09:44

                @cadrez: yep, een en dezelfde ;-)! Der is niemand die met de naam TechnoPatat wil te koop lopen :D!!
                Op autofans ben ik actiever in het reageren, hier sporadisch eens als ik denk dat ik een meerwaarde kan betekenen :-)!

            • kapitein187 zegt

              14 mei 2016 om 10:10

              @svenska_aeroplan_ab: het wordt niet alleen gedaan voor Stuuruitslag maar ook voor ergonomie bij instappen etc. Ben het met je eens dat de bovenkant bij deze Ford gewoon rond had kunnen zijn maar de onderkant snap ik wel.

              Login om te reageren
  5. kingdante zegt

    13 mei 2016 om 21:15

    Gewoon die 6506

    Login om te reageren
  6. ArnoldH zegt

    13 mei 2016 om 21:24

    Ford schiet zichzelf toch in hun portomonee als ze er niet 3000 of 4000 bouwen als de auto zo gewild is bij kopers.

    Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      13 mei 2016 om 23:00

      @arnoldh: Er komen vast nog wel wat varianten… “The last edition” of “The racing edition”

      Login om te reageren
      • bigbrabo zegt

        14 mei 2016 om 00:24

        @rijnooit: zou wel humor zijn, the last edition oplage “zo veel als we er kunnen verkopen”

        Login om te reageren
  7. awesome zegt

    13 mei 2016 om 21:25

    “Naast dit nieuws maakte de autofabrikant tevens bekend dat meer dan 200.000 mensen de configurator hebben aangeslingerd via de website van Ford.”

    Waarvan 193494x door Autoblogbezoekers. Het schijnt zelfs dat er een significant hogere verkoop van tissues in Nederland en België merkbaar is sinds de configurator live is gegaan.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2016 om 21:35

    Toch een beetje jammer. Juist door hem zo te limiteren word het een garage queen…

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      13 mei 2016 om 21:38

      @dutchdriftking: Ja inderdaad én ze lopen daardoor een hoop geld mis. Kun je er meer verkopen, kan het niet haha

      Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    13 mei 2016 om 21:41

    Toch vreemd dat de fabrikant die massaproductie zo ongeveer uitvond nu maar een handjevol auto’s wil maken.

    Login om te reageren
  10. ferrarikiller09 zegt

    13 mei 2016 om 21:42

    lekker cashen op onderhoud

    Login om te reageren
  11. neal zegt

    13 mei 2016 om 21:49

    500 stuks is het maximum aantal wagens wat je kan bouwen waarbij je slechts aan beperkte regels moet voldoen. Eens meer dan 500 exemplaren dienen er uitgebreide crashtests gedaan te worden (min 20 stuks dacht ik) en dergelijke meer.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    13 mei 2016 om 21:51

    Ik vind het wel wijs dat ze zich aan hun belofte van 500 houden en niet ineens er 1000 gaan maken

    Login om te reageren
  13. exclusieviteitsfreak zegt

    13 mei 2016 om 22:37

    Wedden dat, als Ford ontdekt dat je ’n speciaal iemand bent, je sowieso door Ford geselecteerd wordt ! . . . , want uiteindelijk kan niet iedereen zomaar eventjes minimaal $ 537.000 op tafel leggen . . . , oftewel € 473.211,38 volgens de huidige koers . . .

    Login om te reageren
  14. p993 zegt

    13 mei 2016 om 22:50

    Hybride of…?

    Login om te reageren
  15. theyoungsaablover zegt

    13 mei 2016 om 22:59

    Knappe wagen dit!

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    14 mei 2016 om 00:41

    Vind hem Gaver dan die nieuwe Bugatti…

    Login om te reageren
  17. exclusieviteitsfreak zegt

    14 mei 2016 om 01:07

    Net nog even de aankoop cijfertjes nagecheckt, als het inderdaad om een in Nederland € 537.000 vanaf prijs gaat, dan vraag ik mezelf af wat hij uiteindelijk echt gaat kosten, daar wordt geen letter over geschreven, voor zover ik het tot nu toe heb achterhaald, maar begrijp ik er de Exclusiviteit wel van . . .

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    14 mei 2016 om 09:37

    Begrijpelijk dat er zoveel interesse is want naar mijn mening is dit de mooiste Ford ever ooit…

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      14 mei 2016 om 12:52

      @Rick-dos: eens. Een van de mooiste auto’s van de laatste tijd zelfs, vind ik.

      That being said: misschien tijd voor een artikel over tijdloze schoonheden op autovlak?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North