Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellen

Auteur: , 49 Reacties

"Dus jij wil een Ford GT kopen? Kan niet." moet Ford zo'n 6.000 keer gaan roepen.

Tot voor kort was het mogelijk om je aan te melden als geïnteresseerde voor de nieuwe Ford GT. De Amerikaanse autofabrikant maakte vandaag de balans op en noteerde 6.506 aanmeldingen. De 600+ pk GT wordt echter in een beperkte oplage van slechts 500 stuks gebouwd. Ford moet dus duizenden mensen gaan teleurstellen.

Van de supercar, die om en nabij zo’n 537.000 euro moet gaan kosten, worden 250 exemplaren per jaar gebouwd. Wie op de laatste levering zit te wachten zal dus nog even geduld moeten hebben. De komende drie maanden gaat de autofabrikant geselecteerde klanten uitkiezen. Dit zal niet op een iene-miene-mutte manier gaan. Ford is zeer kieskeurig en wil enkel klanten die kilometers gaan maken met de GT. Naast dit nieuws maakte de autofabrikant tevens bekend dat meer dan 200.000 mensen de configurator hebben aangeslingerd via de website van Ford. De eerste leveringen zullen tegen aan het einde van het jaar gaan plaatsvinden.



49 reacties

Als je geen 5k p jaar rijd, pakken ze hem dan weer af?
@boenderaar: Naar het schijnt heeft de Ford GT een ingebouwde tracker. Deze registreert het aantal kilometers per jaar. Voldoe je niet aan het minimum aantal ontploft de GT uit zichzelf
@RubenPriest: zou een mooi systeem zijn voor mensen die op een linker baan van de snelweg niet harder rijden dan de max snelheid
@bigbrabo: word…
@boenderaar: aardig arrogant van Ford gezien de vraagprijs om te verwachten dat het een beleggers item wordt….blijft wel een Ford
@riva: Wat is er mis met Ford? Met zo’n gigantische geschiedenis, zoveel sport auto’s en overwinningen zie ik niet in waarom je je zo uitlaat over dit merk.
Aan het eind van het liedje zijn er ook weer genoeg garage queens of exemplaren die voor meer verkocht worden. Zo gaat het met auto’s als de LaFerrari e.d. ook tijd.
500 is ook wel erg weinig, als je een auto enigszins exclusief wilt houden hadden er ook nog wel 2 of 3000 gebouwd kunnen worden. Is het meteen niet meer een mega investering en rijden mensen er ook vaker mee. Win/win.
@racerx:
Heeft volgens mij helemaal niets met exclusiviteit te maken maar alles met de kosten per gebouwd exemplaar. Om de schade te beperken bouw je maar een gelimiteerd aantal en blaat je over exclusiviteit in de media.
@Original_Arnoud: Check, klinkt logisch. Wat ik me dan afvraag is in hoeverre dit concept zo baanbrekend is dat ze er verlies op draaien per gebouwd exemplaar. Geen hybridesysteem, 3.5 V6 die in de basis al op de plank ligt…
@racerx Ooit gehoord van aerodynamica? En een 3.5 V6 met zoveel vermogen kost qua ontwikkelingskosten misschien wel meer dan een V8. Het draait in de basis niet om de GT maar om de overwinning op Le Mans, dat grapje moet ook betaald worden.
@evdb: ja ik heb gehoord van aerodynamica… Bedankt.
Ik snap niet waarom ze er niet gewoon zo veel maken als dat er vraag naar is
@svdv: Ik snap niet dat ze er een vierkant stuur in doen…
@svenska_aeroplan_ab: Waarom plussen mensen jou comment? Zo grappig vind ik h’m niet… 😞
@venividivici: ik vind het plusgedrag op autoblog ook steeds vreemder worden. Alsof iemand via een proxy alles aan het plussen is…
@jochempie: Volgens mij moet je aangemeld zijn om ‘geldig’ te kunnen plussen, niet?
@123bat: Nee volgens mij niet. Volgens mij wel 1 keer per ip adres, als je uitlogt kun je niet je eigen comment plussen/een andere comment 2 keer.
@venividivici: wat is dat nou voor sneue reactie. Alsof ik het daarvoor doe… Ik meende het, weet je hoe kan irritant zo’n stuur is
@svenska_aeroplan_ab: de zelfde reden waarom veel race auto’s dat hebben.
@kapitein187: Vertel want daar weet ik de reden ook niet van :)
@Donstil: Die hebben een heeeeele kleine stuuruitslag, aangezien ze zelden straatje keren enzo. Deze Ford heeft dat niet, dus dan in het misschien cool, maar vooral super lastig…
@svenska_aeroplan_ab: stuur uitslag heeft toch niks met de vorm van het stuur te maken?
@mrrallycross: Jawel.. Als je zo’n kleine stuuruitslag hebt dat je van full lock links naar full lock rechts kan gaan zonder je handen te verplaatsen (zoals bij race auto’s), dan kan je zelfs een driehoekig stuur hebben zonder er last van te hebben. Indien je wel moet overpakken gaat dat wel een probleem vormen..
@mrrallycross: jawel toch? Een rond stuur is gemaakt om rond te draaien, een vierkant stuur is gemaakt om vast te blijven houden en dan moet je met beide handen op het stuur heel de stuuruitslag van links naar rechts kunnen maken.

Met een straatauto moet je meestal een hand verplaatsen om helemaal van links naar rechts te draaien en heb je dus meer gemak aan een rond stuur. Omdat het niet uitmaakt waar je het vastpakt namelijk…
Als je bij een vierkant stuur net een hoekje aantikt ga je het niet zo goed vasthebben als dat je het vasthebt op een plat vlak :)!
@technopatat: juistem
@technopatat: heee. Zit jij ook niet op het autofans forum?
@cadrez: yep, een en dezelfde ;-)! Der is niemand die met de naam TechnoPatat wil te koop lopen :D!!
Op autofans ben ik actiever in het reageren, hier sporadisch eens als ik denk dat ik een meerwaarde kan betekenen :-)!
@svenska_aeroplan_ab: het wordt niet alleen gedaan voor Stuuruitslag maar ook voor ergonomie bij instappen etc. Ben het met je eens dat de bovenkant bij deze Ford gewoon rond had kunnen zijn maar de onderkant snap ik wel.
Gewoon die 6506
Ford schiet zichzelf toch in hun portomonee als ze er niet 3000 of 4000 bouwen als de auto zo gewild is bij kopers.
@arnoldh: Er komen vast nog wel wat varianten… “The last edition” of “The racing edition”
@rijnooit: zou wel humor zijn, the last edition oplage “zo veel als we er kunnen verkopen”
“Naast dit nieuws maakte de autofabrikant tevens bekend dat meer dan 200.000 mensen de configurator hebben aangeslingerd via de website van Ford.”

Waarvan 193494x door Autoblogbezoekers. Het schijnt zelfs dat er een significant hogere verkoop van tissues in Nederland en België merkbaar is sinds de configurator live is gegaan.
Toch een beetje jammer. Juist door hem zo te limiteren word het een garage queen…
@dutchdriftking: Ja inderdaad én ze lopen daardoor een hoop geld mis. Kun je er meer verkopen, kan het niet haha
Toch vreemd dat de fabrikant die massaproductie zo ongeveer uitvond nu maar een handjevol auto’s wil maken.
lekker cashen op onderhoud
500 stuks is het maximum aantal wagens wat je kan bouwen waarbij je slechts aan beperkte regels moet voldoen. Eens meer dan 500 exemplaren dienen er uitgebreide crashtests gedaan te worden (min 20 stuks dacht ik) en dergelijke meer.
Ik vind het wel wijs dat ze zich aan hun belofte van 500 houden en niet ineens er 1000 gaan maken
Wedden dat, als Ford ontdekt dat je ’n speciaal iemand bent, je sowieso door Ford geselecteerd wordt ! . . . , want uiteindelijk kan niet iedereen zomaar eventjes minimaal $ 537.000 op tafel leggen . . . , oftewel € 473.211,38 volgens de huidige koers . . .
Hybride of…?
Knappe wagen dit!
Vind hem Gaver dan die nieuwe Bugatti…
Net nog even de aankoop cijfertjes nagecheckt, als het inderdaad om een in Nederland € 537.000 vanaf prijs gaat, dan vraag ik mezelf af wat hij uiteindelijk echt gaat kosten, daar wordt geen letter over geschreven, voor zover ik het tot nu toe heb achterhaald, maar begrijp ik er de Exclusiviteit wel van . . .
Begrijpelijk dat er zoveel interesse is want naar mijn mening is dit de mooiste Ford ever ooit…
@Rick-dos: eens. Een van de mooiste auto’s van de laatste tijd zelfs, vind ik.

That being said: misschien tijd voor een artikel over tijdloze schoonheden op autovlak?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).