• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford maakt je in de war met deze Mustang EV

Auteur: hayte, gepost 6 november 2019 om 17:02 – 18 Reacties

Ford maakt je in de war met deze Mustang EV
Ford heeft op autobeurs SEMA met de Mustang Lithium een nieuwe elektrische auto laten zien.

Het idee is hetzelfde als de SLS AMG Electric Drive van 7 jaar geleden: men pakt een snelle straatauto met een flinke benzinemotor en maakt hier een pijlsnelle elektrische auto van. Dat is Ford goed gelukt; met ruim 900 pk en meer dan 1350 Nm aan koppel onder je rechtervoet heb je als je niet oplet binnen no-time een bekeuring aan je broek.

Het enige vreemde aan deze Mustang is dat ze blijkbaar zijn vergeten om de handmatige versnellingsbak uit de auto te halen. Dat betekent dat je bij deze elektrische auto zes voorwaartse versnellingen hebt om uit te kiezen. En dat is gek, één van de voordelen aan een elektrische auto is dat je juist áltijd maximale koppel en pk tot je beschikking hebt. Sommige EV’s – zoals de Porsche Taycan – willen wel eens twee versnellingen hebben, maar zes? Het handgeschakelde roept ook nog een vraag op, want hoe ga je om met de koppeling? Bij een kleine dot ‘gas’ schiet je zo vooruit, als je het zonder de versnellingspedaal probeert rem je juist weer, zo denken wij. Of is het net als het Saab Sensonic-systeem uit de jaren negentig, waar je een pook hebt maar geen koppelingspedaal en de computer voor je (ont)koppelt?

Het lijkt er overigens niet op dat we deze vraag snel kunnen beantwoorden. Ford zegt namelijk dat het om een prototype gaat. Het is dan ook de vraag of wij deze ooit aan een rijtest kunnen onderwerpen. Ford laat hiermee echter wel zien dat een elektrische Mustang qua pk niet hoeft onder te doen voor de benzinevariant.

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Ford, mustang, sema, sema-2019, tuning

Vorig bericht: « Dafne Schippers gaat van Porsche naar Toyota
Volgend bericht: Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV na »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    6 november 2019 om 17:11

    In ander EV nieuws: https://electrek.co/2019/11/04/tesla-record-time-nurburgring-beats-porsche-taycan-unofficial/

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 november 2019 om 17:54

      @stfu: betekent dit dat de Fansla’s eindelijk lekker slapen?

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        6 november 2019 om 18:55

        @720s: Geen idee..

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 november 2019 om 19:39

      @stfu: In weer ander nieuws: Tesla batterijen slijten 2x zo hard na activatie ‘Nurburgring’ modus… Als Porsche nu ook ff race brandstof tankt en de ECU aanpast; hebben weer een volgende ronde(s)t(r)ijd …. Het knappe van Tesla’s is niet zozeer de ludicrous modus, maar het feit dat je er 500km mee kan rijden op 1 tank en het gewoon betrouwbare, praktische auto’s gebleken zijn.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      7 november 2019 om 17:06

      @stfu: ah…de echte fansla moest dit weer eens pluggen in een compleet ander artikel? Heb je in het dorp waar je woont dit ook al van de kerktoren geschreeuwd?

      Login om te reageren
  2. realhustler zegt

    6 november 2019 om 17:18

    De pook is gewoon voor de lol, doet technisch niks, zit gekoppeld aan het audio systeem en doet alsof je van versnelling wisselt, met automatisch V8 tussengas, lol.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      6 november 2019 om 17:53

      @realhustler: Haha alleen daarom al doen!

      Login om te reageren
  3. rammillius zegt

    6 november 2019 om 18:27

    Wel mooi dat gewoon kan. Benzine motor eruit. Elektro motor erin. Volgens mij zijn er al bedrijven die dat doen voor bestaande auto’s. Mister Terminator heeft toch een elektro Hummer?

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      6 november 2019 om 18:31

      @rammillius: Ik zag laatst een elektromotor voorbij komen in de vorm van een v8, speciaal om klassieke Amerikaanse auto’s om te bouwen naar elektrisch. Voor mij mist er dan wel een deel van de charme van die auto’s, maar aan de andere kant biedt het wel een toekomst voor die auto’s.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        6 november 2019 om 20:06

        @carfreakjim: Er is geen elektromotor in de vorm van een V8. Die had alleen de casing en inverters zo gemaakt dat het een V8 leek.
        Elektromotoren zullen altijd ronde dingen blijven, soms zetten ze er 2 boven elkaar (de aftermarket inbouwers), dat ziet er wel leuk uit.
        Zou je ze daadwerkelijk naast elkaar zetten als in een V8 ben je alleen maar inefficiënt bezig omdat je meer overbrengingen nodig hebt en dat is net als een versnellingsbak gewoon verlies.

        Login om te reageren
    • slowland zegt

      6 november 2019 om 19:11

      @rammillius: Een paar jaar geleden zat in Aduard (Groningen) het bedrijfje REBBL. Zij bouwde ook bestaande auto’s om naar EV. Met handbak

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        6 november 2019 om 19:29

        @slowland: in Amsterdam zit New electric. Ook een bedrijf dat auto’s ombouwt. En best verdienstelijk schijnt.

        Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        7 november 2019 om 06:34

        @slowland: zal dan waarschijnlijk in de tijd zijn dat mensen dat deden op 144 volt met lood accu’s en H bruggen met 144v DC motoren. Dat was het begin tijdperk. Het was verschrikkelijk duur, en je mocht blij zijn als je 30km ver kon.
        Mijn Ampera van 14k euro haal ik op dit moment elke dag 60km uit 10.3kWh in de zomer moet ik het nog zien. Ze zeggen 80.

        Login om te reageren
  4. jag1960 zegt

    6 november 2019 om 19:36

    Supervette bak. En broem broem kan gewoon als geluidje toegevoegd worden voor zij die dit belangrijk vinden.

    Login om te reageren
  5. kars zegt

    6 november 2019 om 19:48

    Zo, da’s een flinke standkachel daar voorin..

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    6 november 2019 om 19:52

    Als het dan electrisch aangedreven moet dan zou ik hier nog wel mee kunnen leven. In elk geval een lekker dikke bak om te zien.

    Login om te reageren
  7. donpiston zegt

    6 november 2019 om 19:55

    In de war brengen…
    Koud maken…

    Login om te reageren
  8. martijnev zegt

    8 november 2019 om 23:48

    Dat is eenvoudig op te lossen, een sensor die signaleert dat je het koppelingspedaal intrapt, waarmee het regenereren wordt uitgeschakeld zolang het koppelingspedaal is ingedrukt. Daardoor komt de elektromotor in een ‘vrijloop’ en remt de auto niet meer op de motor tijdens het schakelmoment. Dit heb ik ook op deze manier in mijn Volvo 240 Electric gedaan, elektrisch handschakelen is daardoor een piece of cake.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North