Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV na

Auteur: , 19 Reacties

Zo moeilijk kon het toch niet zijn?

Kennen jullie de Citroen C-Crosser nog? Dat was een keurige middenklasse crossover die in samenwerking met Mitsubishi werd gebouwd. Nou, om eerlijk te zijn was het een Outlander met Citroen kenmerken. Een generatie later veroverde Mitsubishi met de Outlander PHEV de Nederlandse automarkt, terwijl het bij Citroen even stil was op het gebied van crossovers.

De C-Crosser ging in 2012 uit productie en werd pas in 2017 opgevolgd door de Citroën C5 Aircross. De Citroen C5 Aircross deelt techniek met de Peugeot 3008/5008 en Opel Grandland X. Die twee auto’s zijn beide al een tijdje geleden geïntroduceerd met een plug-in hybride aandrijflijn. Je kunt nu un bij un optellen et voilà: de C5 Aircross Hybrid SUV is hier.

Citroen C5 Aircross Hybrid SUV '19

De C5 Aircross Hybrid SUV heeft twee motoren. Een verbrandingsmotor en een elektromotor, het systeemvermogen bedraagt 225 pk en het systeemkoppel is 320 Nm. De C5 Aircross Hybrid SUV heeft een accupakket van 13,2 kWh. Op een volle accu kun je 50 km/u puur elektrisch rijden. De maximumsnelheid op de elektromoto is 135 km/u, daarboven springt de verbrandingsmotor bij. Mocht de tank leeg zijn, duurt het zo’n 4 uur om ‘m weer op te laden.

Citroen C5 Aircross Hybrid SUV '19

Het is de eerste geëlektrificeerde auto van Citroen. Ondanks dat Citroen rijkelijk laat is met dergelijke techniek, zijn de Fransen wel ambitieus: in 2025 moeten alle Citroëns geëlektrificeerd zijn. In welke mate dat zal zijn, wordt niet vermeld. De Citroen C5 Aircross Hybrid komt naar Nederland halverwege 2020. Er is al wel een prijs bekend: 41.740 euro.



19 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
via Android app
Opzich grappig design maar ik heb er niks mee. Liever wat strakkers zonder gekke vormen en bollingen.
En ook gelijk een stuk mooier!
Zeer fraai vehikel!

Nu nog een moeilijke bril, een coltrui en een vrijstaand huis dat extreem modern vormgegeven is in een nouveau riche buurt en een voorliefde voor free jazz.
@vonklausenburg: De perfecte omschrijving van een échte Citroën-rijder. Helaas worden échte Citroëns niet meer gemaakt.
@vonklausenburg: heb m‘n bril nog eens van voren bekeken, een keer omgedraaid en toen de achterkant, allemaal alles nog op z’n plaats, beetje poetsen misschien, en makkelijk op m’n neus te zetten; moeilijke bril?
Echt een merk wat ik niet meer begrijp. Het is apart om het apart zijn. Lelijk om het apart zijn. Ik kan echt niet bedenken wat de selling points van een Citroën zijn.
@mark997gt3: Smaken verschillen. De huidige Citroën range vind ik best mooi.
@mark997gt3: Dat is je goed recht, die mening. Zelf vind ik dat Citroën en Peugeot zowat de enige merken zijn die nog eens een design maken voor een auto. De rest is zooooo hetzelfde. Mercedes C, e, ‘s… BMW 1,3,7 en binnenkort 5. :(
@mark997gt3: Ik wel. Mooi design, hoog comfort, hoge trekkracht, lage tco, betrouwbaarder dan een VAG product.
50 km/u, bedoelen jullie 50 km ver?
Duurt wel lang om de tank op te laden als hij leeg is.. Maar liefst 4 uur…

Werkt wel onthaastend, past wel bij een merk als Citroën.
De nieuwe Corsa en 208 zijn er, waar blijft het Citroën nieuws? Daar ook wat elektrosap aan toevoegen. Zal ook wel 2021-2022 worden.
Eerste elektrische Citroën?
Iemand is hier de prachtige c-zero vergeten :)
@nofxke: Wat te denken van de E-mehari? Is gewoon te koop en volledig Citroën in plaats van de Citrobishi C-zero
@gewoondirk: E-mehari is ontworpen bij Bolloré en is dus geen Citroën, maar goed , dat is de C-zero ook niet want dat is een Mitsubishi
@nofxke: I stand corrected, wist het neit van Bolloré. Toch voelt de e-mehari wel veel meer des Citroën dan de C-zero
Hij is in iedergeval minder lelijk dan de foutlander. Ook wat waard.
Was de C-crosser niet gebaseerd op de ASX. Geen Outlander dus
@ernst01: vergissing mijn kant. Soms raak je het overzicht kwijt tussen al die product combinaties

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).