• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV na

Auteur: willeme, gepost 6 november 2019 om 17:58 – 19 Reacties

Afbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV naAfbeelding Citroen doet eindelijk de Mitsubishi Outlander PHEV na

Citroen C5 Aircross Hybrid SUV '19
Zo moeilijk kon het toch niet zijn?

Kennen jullie de Citroen C-Crosser nog? Dat was een keurige middenklasse crossover die in samenwerking met Mitsubishi werd gebouwd. Nou, om eerlijk te zijn was het een Outlander met Citroen kenmerken. Een generatie later veroverde Mitsubishi met de Outlander PHEV de Nederlandse automarkt, terwijl het bij Citroen even stil was op het gebied van crossovers.

De C-Crosser ging in 2012 uit productie en werd pas in 2017 opgevolgd door de Citroën C5 Aircross. De Citroen C5 Aircross deelt techniek met de Peugeot 3008/5008 en Opel Grandland X. Die twee auto’s zijn beide al een tijdje geleden geïntroduceerd met een plug-in hybride aandrijflijn. Je kunt nu un bij un optellen et voilà: de C5 Aircross Hybrid SUV is hier.

Citroen C5 Aircross Hybrid SUV '19

De C5 Aircross Hybrid SUV heeft twee motoren. Een verbrandingsmotor en een elektromotor, het systeemvermogen bedraagt 225 pk en het systeemkoppel is 320 Nm. De C5 Aircross Hybrid SUV heeft een accupakket van 13,2 kWh. Op een volle accu kun je 50 km/u puur elektrisch rijden. De maximumsnelheid op de elektromoto is 135 km/u, daarboven springt de verbrandingsmotor bij. Mocht de tank leeg zijn, duurt het zo’n 4 uur om ‘m weer op te laden.

Citroen C5 Aircross Hybrid SUV '19

Het is de eerste geëlektrificeerde auto van Citroen. Ondanks dat Citroen rijkelijk laat is met dergelijke techniek, zijn de Fransen wel ambitieus: in 2025 moeten alle Citroëns geëlektrificeerd zijn. In welke mate dat zal zijn, wordt niet vermeld. De Citroen C5 Aircross Hybrid komt naar Nederland halverwege 2020. Er is al wel een prijs bekend: 41.740 euro.

Ook interessant!

  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën C5 X is het nieuwste vlaggenschip
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

c5, c5-aircross, Citroen, Elektrisch, Hybride, plug-in, SUV

Vorig bericht: « Ford maakt je in de war met deze Mustang EV
Volgend bericht: Jay Leno maakt een ware sleeper van zijn klassieker »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    6 november 2019 om 18:04

    Opzich grappig design maar ik heb er niks mee. Liever wat strakkers zonder gekke vormen en bollingen.

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    6 november 2019 om 18:15

    En ook gelijk een stuk mooier!

    Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    6 november 2019 om 18:32

    Zeer fraai vehikel!

    Nu nog een moeilijke bril, een coltrui en een vrijstaand huis dat extreem modern vormgegeven is in een nouveau riche buurt en een voorliefde voor free jazz.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      6 november 2019 om 19:01

      @vonklausenburg: De perfecte omschrijving van een échte Citroën-rijder. Helaas worden échte Citroëns niet meer gemaakt.

      Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      7 november 2019 om 01:34

      @vonklausenburg: heb m‘n bril nog eens van voren bekeken, een keer omgedraaid en toen de achterkant, allemaal alles nog op z’n plaats, beetje poetsen misschien, en makkelijk op m’n neus te zetten; moeilijke bril?

      Login om te reageren
  4. mark997gt3 zegt

    6 november 2019 om 18:46

    Echt een merk wat ik niet meer begrijp. Het is apart om het apart zijn. Lelijk om het apart zijn. Ik kan echt niet bedenken wat de selling points van een Citroën zijn.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      6 november 2019 om 18:50

      @mark997gt3: Smaken verschillen. De huidige Citroën range vind ik best mooi.

      Login om te reageren
    • BloodSeaker zegt

      6 november 2019 om 18:52

      @mark997gt3: Dat is je goed recht, die mening. Zelf vind ik dat Citroën en Peugeot zowat de enige merken zijn die nog eens een design maken voor een auto. De rest is zooooo hetzelfde. Mercedes C, e, ‘s… BMW 1,3,7 en binnenkort 5. :(

      Login om te reageren
    • dreetje zegt

      7 november 2019 om 11:37

      @mark997gt3: Ik wel. Mooi design, hoog comfort, hoge trekkracht, lage tco, betrouwbaarder dan een VAG product.

      Login om te reageren
  5. lucskie zegt

    6 november 2019 om 19:35

    50 km/u, bedoelen jullie 50 km ver?

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    6 november 2019 om 19:42

    Duurt wel lang om de tank op te laden als hij leeg is.. Maar liefst 4 uur…

    Werkt wel onthaastend, past wel bij een merk als Citroën.

    Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    6 november 2019 om 19:43

    De nieuwe Corsa en 208 zijn er, waar blijft het Citroën nieuws? Daar ook wat elektrosap aan toevoegen. Zal ook wel 2021-2022 worden.

    Login om te reageren
  8. nofxke zegt

    6 november 2019 om 20:12

    Eerste elektrische Citroën?
    Iemand is hier de prachtige c-zero vergeten :)

    Login om te reageren
    • gewoondirk zegt

      7 november 2019 om 11:46

      @nofxke: Wat te denken van de E-mehari? Is gewoon te koop en volledig Citroën in plaats van de Citrobishi C-zero

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        7 november 2019 om 14:35

        @gewoondirk: E-mehari is ontworpen bij Bolloré en is dus geen Citroën, maar goed , dat is de C-zero ook niet want dat is een Mitsubishi

        Login om te reageren
        • gewoondirk zegt

          8 november 2019 om 07:12

          @nofxke: I stand corrected, wist het neit van Bolloré. Toch voelt de e-mehari wel veel meer des Citroën dan de C-zero

          Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    6 november 2019 om 20:49

    Hij is in iedergeval minder lelijk dan de foutlander. Ook wat waard.

    Login om te reageren
  10. ernst01 zegt

    7 november 2019 om 18:25

    Was de C-crosser niet gebaseerd op de ASX. Geen Outlander dus

    Login om te reageren
    • ernst01 zegt

      7 november 2019 om 18:29

      @ernst01: vergissing mijn kant. Soms raak je het overzicht kwijt tussen al die product combinaties

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North