• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar zet klauwen in de Porsche 718

Auteur: RubenPriest, gepost 13 mei 2016 om 20:02 – 31 Reacties

F-Type


De F-Type kwam als een roofdier om de 911 te pakken te nemen. Nu is de 718 aan de beurt.

Of de F-Type de 911 ook daadwerkelijk heeft verslonden laat ik even in het midden. Feit is dat de Brit een waardig alternatief is en dat is een knappe prestatie an sich. De F-Type is er inmiddels in vele smaakjes. V6, V8, cabrio of coupé. Later dit jaar komt er nog een uber F-Type in de vorm van de SVR. Top of the bill, maar de onderkant van de markt is nog onaangeraakt. Voor 94.650 euro krijg je een 340 pk sterke F-Type V6, volgend jaar kunnen we ons echter opmaken voor een voordeligere instapper.

Jaguar test momenteel namelijk een F-Type met een heuse vierpitter. Jawel, ook de Britten gaan overstag en stappen in de wereld van downsizing. Deze week werd een coupé-versie van de GT gespot in een camouflagepak. Een kentekencheck verraadde dat er een twee liter viercilinder onder kap verborgen lag. Een nieuwe concurrent voor de Porsche 718 Boxster en 718 Cayman ligt dus in het verschiet.

Het is voor nu koffiedik kijken hoeveel vermogen de nieuwe instapper gaat krijgen. Een getal rond de 300 pk is realistisch. Een hetere versie van deze 2.0 met meer paarden behoort tevens tot de mogelijkheden. De F-Type 2.0 zal te herkennen zijn aan een single-uitlaat in het midden en natuurlijk een andere bromtoon.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

f-type, Jaguar

Vorig bericht: « Moet Shell meer in groene energie investeren?
Volgend bericht: Ford moet 6.000 GT-geïnteresseerden teleurstellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    13 mei 2016 om 20:06

    Bah.. een viercilinder…

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2016 om 20:06

    Ik las even 918 concurent. Jammer weer.

    Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    13 mei 2016 om 20:06

    Een F-type is veel meer hooligan dan een 911. Veel meer op pret gestoeld dan de gefocuste 911. Dus echt een vergelijking vind ik ze niet. Daarnaast is ie ook een stuk kleiner dan de 911. En weer groter dan de Boxster. Ik snap het heus wanneer zo’n F-type je ding is, maar doe mij toch maar een Porsche.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      13 mei 2016 om 20:19

      @Original_Arnoud: ik vind persoonlijk de f-type echt geweldig. De looks, de motoren, het interieur…prachtig allemaal. Maar het is echt no match voor de 911. Die is is alles gewoon beter. Maar ik snap de keuze van mensen voor een f-type wel. Je bent op een gegeven moment gewoon uitgekeken op een Porsche, alsin het is niet speciaal om een Porsche te rijden. Het wordt zo gewoontjes in het straatbeeld. Ik kijk in ieder geval niet meer om naar een 911, een F-type daarentegen…

      Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      14 mei 2016 om 00:51

      @Original_Arnoud: je vergeet het gedeelte van belachelijk veel mooier. Ow mannekes doe mij zon witte f-type met zwart dak boven de 911 any day. Kwam toevallig afgelopem weekend voorbij scheuren. Wat eem verschijning. Maak de 911 echt saai. En ik mag de 911 best graag eigenlijk. Maar de F is absurd

      Login om te reageren
  4. freezzr zegt

    13 mei 2016 om 20:11

    Nou kom maar weer door alle liefhebbers van 6-cilinders en meer:

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      13 mei 2016 om 20:50

      @freezzr: 6-cilinders en meer graag!

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      14 mei 2016 om 08:56

      @freezzr: was toch een v6, dan kun je net zo goed een 4 cilinder hebben

      Login om te reageren
  5. Senne zegt

    13 mei 2016 om 20:13

    Als deze weer net zo mooi gaat worden, graag !

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 mei 2016 om 20:26

      @Senne:

      Ze gaan em waarschijnlijk wel een flink stuk lelijker maken ..

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        13 mei 2016 om 21:31

        @lincoln: hahahaha, heerlijk droog.

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    13 mei 2016 om 20:17

    Logisch dat Jaguar dit gaat doen. De F-Type is een groot succes, de mooiste Jaguar sinds jaren. Ik zou dan altijd voor de Jaguar kiezen. Ik ben benieuwd waarmee ze op de proppen komen. Het is ze gegund.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    13 mei 2016 om 20:24

    Het plaatwerk bestaat al ..

    Dus nu de lease versie op de markt knallen ..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 mei 2016 om 22:27

      @lincoln: de huidige varianten zijn toch ook leaseversies…?

      Login om te reageren
  8. marijkes zegt

    13 mei 2016 om 20:30

    Jaguar moet gewoon jaguars blijven maken en zich niet aanmeten met een merk met een totaal andere imago.
    Sinds die F-pace gaat het helemaal de verkeerde kant op met Jaguar

    Login om te reageren
    • wernerv8 zegt

      13 mei 2016 om 21:58

      @marijkes: tsja met porsche ging het ook helemaal verkeerd toen ze met de cayenne kwamen. Als je vooral als kleiner merk wil overleven moet je dus auto’s maken die mensen willen kopen en dat zijn tegenwoordig suv’s

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    13 mei 2016 om 20:39

    Een viercilinder in een Jag…

    Slim, echt rijke stinkerds geven het liefst zo min mogelijk geld uit aan de wagen…

    En je komt nog steeds meer dan deftig veurrijden bij de Rotary, niemand zal deur hebben dat het eigenlijk een roofkitten is.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 mei 2016 om 22:28

      @moveyourmind: roofkitten? Valse huiskat bedoel je!

      Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      14 mei 2016 om 01:54

      @moveyourmind:
      Rijke stinkers? Rotary? Dat zijn Mercedes rijders. De gemiddelde Jaguar rijder zal best geld hebben maar die moet niets hebben van dat soort pretentieus gelul.

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        14 mei 2016 om 21:47

        @mgmgb: mwoah is een gemêleerd gezelschap vaak, doktoren, advocaten, architecten en ondernemers dus ook veel Saabs en Volvo’s lijkt me ?

        Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    13 mei 2016 om 20:43

    Alfa-Romeo 4C spider of een Jaguar F-type met 4 pitter. Oei.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    13 mei 2016 om 21:54

    Moeilijk om een auto met middenmotor in te pakken met een motor voorin. Vooral wat betreft handeling. Hoop wel dat het ze lukt

    Login om te reageren
  12. Dizono zegt

    13 mei 2016 om 22:08

    De F-type is een heerlijke auto, maar te verleidelijk om elk tunneltje terug te schakelen en het gas te vloeren. Ergo, niet echt geschikt als daily, voor mij ten minste niet. Een iets beschaafdere en dito klinkende vierpitter zou dat wel eens kunnen veranderen…

    Login om te reageren
  13. PunicaOase zegt

    13 mei 2016 om 22:12

    Selling point van de F-type vind ik nu juist het GEWELDIGE geluid, dat zal bij deze variant flink minder worden… Lekker een tweedehandsje met 6/8cilinder nemen…

    Login om te reageren
  14. napo zegt

    13 mei 2016 om 22:34

    JAG heeft niet de cult/rij status van Porsche.
    Ook de inruil niet trouwens:)

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      13 mei 2016 om 23:32

      @napo: Een versleten E-type schijnt nog aardige inruilprijzen op te leveren..

      Login om te reageren
  15. shibby zegt

    13 mei 2016 om 23:15

    Veelcilinders zijn absoluut leuk, maar ook Jaaaagggg moet accountants blij houden.. Liever een F met 4 cilinders als helemaal geen F

    Login om te reageren
  16. josxkrs zegt

    13 mei 2016 om 23:20

    Tsja, Jaguar met Porsche vergelijken… Ken iemand die een aantal jaar geleden voor de keuze stond: 911 Turbo of een XKR-S. Heeft uiteindelijk voor de XKR-S gekozen. Rijdt rustiger (lees: je hebt niet de hele tijd een hijgende hond in je nek). Als je hem nu de keuze zou laten maken uit een 911 en een f-type, zou die weer de jag kiezen. Porsche is te ver doorontwikkeld, te perfectionistisch.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      13 mei 2016 om 23:33

      @josxkrs: “Klinisch” is het woord waarnaar je zoekt voor de Porsche.

      Login om te reageren
  17. michaelb zegt

    13 mei 2016 om 23:49

    Een 4 cilinder… Voortaan weer het raampje dichtdoen dus wanneer er een langs rijd.

    Login om te reageren
  18. redbee5 zegt

    14 mei 2016 om 09:11

    Snap dat vergelijken met de f-type en de 911 niet zo goed, Hoe meer variatie er van zulke fun-auto’s zijn hoe beter lijkt me. De één is beter op dit vlak de ander weer op dat vlak ja nou en.
    OT:Ben benieuwd met die viercilinder maar dat komt echt wel goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North