• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Targa 4 GTS is officieel

Auteur: ricardo, gepost 12 januari 2015 om 18:03 – 24 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Targa 4 GTS is officieelAfbeelding Porsche 911 Targa 4 GTS is officieelAfbeelding Porsche 911 Targa 4 GTS is officieelAfbeelding Porsche 911 Targa 4 GTS is officieelAfbeelding Porsche 911 Targa 4 GTS is officieel

Porsche 911 Targa 4 GTS is officieel
Voor Porsche geen nieuwe modellen op de autoshow van Detroit, maar wel een variant waar drie nieuwe letters aan werden toegevoegd.

De 911 Targa is er nu namelijk als een begeerlijke GTS-variant. Kortgezegd; hij heeft wat meer oempf gekregen. Daarmee heeft is de 911 Targa er nu in drie varianten. Onderaan staat de reguliere 911 Targa, met een 3,4-liter zescilinder boxer en 350 pk onder de kap. Daarboven zit de S-variant, met 400 pk bij 7.400 rpm uit een 3.8-liter motor. En de vandaag onthulde GTS-versie is voorlopig de sterkste, met 430 pk. Bovendien zijn standaard het Sport Chrono Pakket, het Porsche Active Suspension Management (PASM)-sportonderstel en een sportuitlaatsysteem gemonteerd.

Met een PDK-bak haalt de 911 Targa 4 GTS een top van meer dan 300 km/u. De 0-100 duurt 4,3 s en het verbruik is gelijk aan dat van de Targa 4S-modellen, variërend van 9,2 tot 10,0 l/100 km.

De GTS beschikt verder over de widebody-carrosserie en zwarte 20-inch lichtmetalen velgen met centrale wielmoer. Vooraan is een luchtopening voor de extra radiateur opgenomen. Verder is ‘ie te herkennen aan andere buitenspiegels, donkergetinte koplampen en zwarte afwerkingsaccenten.

Vanaf maart staat de 911 Targa 4 GTS bij de dealer. Met een PDK-bak beginnen de prijzen bij een niet misselijke €172.401. Voor een 911 Targa 4 GTS met 7-versnellingsbak ben je minimaal €178.011 kwijt.

Hoe de reguliere 911 Targa 4S rijdt en stuurt lees je in deze rijtest. Wegzwijmelen met het origineel van weleer kan met deze klassiekerrijtest.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Porsche 992 GTS
    Porsche 992 GTS is gewoon weer dik voor elkaar
  • Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America is snaarstrak
    Porsche 911 Carrera GTS America laat je roeren

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

308-gts, 911, 991, detroit-2015, gts, Porsche, targa, targa-4s

Vorig bericht: « Ford Shelby GT350R: een hele zieke Mustang
Volgend bericht: Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas! »

Lees Interacties

Reacties

  1. nielsnl1 zegt

    12 januari 2015 om 18:12

    Graag in het donkerblauw met Carrera classic velgen hier op de stoep zetten en de sleutels mogen door de brievenbus. Alvast dank!

    Login om te reageren
    • kroverbeek zegt

      12 januari 2015 om 21:55

      @nielsnl1: En dan zonder de typeaanduiding. Jezus wat een tekst.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        12 januari 2015 om 23:09

        @kroverbeek: Valt toch nog wel mee? Ze hadden er eigenlijk “Porsche Neunhundertelf Carrera Vier Gran Tourismo Sport” op willen zetten maar hoe dik de kont van de 911 tegenwoordig ook is, dat paste niet.

        Login om te reageren
  2. vandijkbv zegt

    12 januari 2015 om 18:14

    Wauw!! Wat een wagen.
    Nu nog de Targa Turbo (S)!

    Login om te reageren
    • bas95 zegt

      12 januari 2015 om 20:42

      @vandijkbv: mooi gezet deze auto opa

      Login om te reageren
  3. motiondrive zegt

    12 januari 2015 om 18:15

    Leuk… even over nagedacht. En toch besloten dat een GTS coupe leuker is en een Targa 4S waarschijnlijk gewoon een betere combinatie is.

    Login om te reageren
  4. TimoBac zegt

    12 januari 2015 om 18:19

    In mijn ogen de perfecte 911. Staatsloterij? Actie 1: openingstijden Porsche Rotterdam opzoeken!

    Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    12 januari 2015 om 18:19

    Ziet er best goed uit maar zou een targa niet de targa kiezen, ik zou zoizo de cabrio kopen

    Login om te reageren
    • meepinz zegt

      12 januari 2015 om 18:43

      @mrrallycross: Met de cabriolet ben ik het eens .. maar “targa niet de targa”?

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      12 januari 2015 om 18:46

      @mrrallycross: zoizo niet, want het is sowieso

      Login om te reageren
  6. bvdbspots7 zegt

    12 januari 2015 om 18:21

    Perfecte porsche

    Login om te reageren
  7. ko3n zegt

    12 januari 2015 om 18:26

    Wauw wat een geweldige auto

    Login om te reageren
  8. erem13 zegt

    12 januari 2015 om 18:29

    Dit is de 20ste variant van de huidige generatie 911… knap van Porsche

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      12 januari 2015 om 18:47

      @erem13: goh, origineel zeg.

      Login om te reageren
    • kvdw zegt

      12 januari 2015 om 21:31

      @erem13: anders zou je net als bij Audi’s achterop de klep moeten zetten wat de motorinhoud is en of t wel of geen vierwiel aandrijver is. Vind ik dit toch gaver klinken dan 911 Targa 3.8 4wd Plus.

      Login om te reageren
  9. sydney zegt

    12 januari 2015 om 18:30

    Dit is voor mij op dit moment wel dé ultieme Porsche.Zeker als GTS met widebody carrosserie en ‘classic’ velgen met centrale wielmoer niet te versmaden.Het extra vermogen is leuk meegenomen maar is geen pré.In zilvergrijs aub.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      12 januari 2015 om 18:33

      @sydney: Zonder de classic velgen..

      Login om te reageren
  10. ptothem zegt

    12 januari 2015 om 18:51

    Hopen dat ze geen knopje zijn vergeten.

    Login om te reageren
  11. rolov zegt

    12 januari 2015 om 18:53

    Ik ben wel een fan van de targa zeg. Ik zei altijd de enige porsche die ik ooit zou kopen( mocht ik geld hebben) Is de gt3 maar deze Is toch wel erg leuk. En de 918 natuurlijk maar die tel ik niet mee ;)

    Login om te reageren
  12. phaeton zegt

    12 januari 2015 om 18:57

    Begeerlijke combinatie, een Targa als GTS. Echter zou ik een Targa meer classic houden. Dus niet als Turbo of met vermogens die daar nauwelijks voor onder doen. Gewoon lekker de Carrera, in een klassieke kleur als mint of champagne. Lekker simpel met een 3,4 liter zescilinder, 300pk uit het kleinste blok. Meer dan zat! Wellicht wel de uitlaten vervangen voor ronde exemplaren in plaats van die lelijk afgeronde ovale. De GTS zie ik liever als cabriolet. Jammer ook dat Porsche de Targa ook in rood showt, net als de cabriolet. Het onderscheid qua looks wordt zo deels tenietgedaan.

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    12 januari 2015 om 19:03

    Schitterend!

    Login om te reageren
  14. jaapiyo zegt

    12 januari 2015 om 19:44

    Meh…’4′ dus bij voorbaat niet degene waar ik voor zou gaan.

    Wat ik me wel afvraag; de GTS heeft inderdaad standaard die widebody, ook als RWD variant, maar het is toch niet zo dat de GTS ‘4’ een nóg dikkere body heeft of wel?

    De Targa is namelijk alleen als ‘4’ leverbaar en heeft dus voor zover ik het begrijp altijd al de widebody en dit is dus niet specifiek voor de Targa GTS ‘4’. Overigens vind ik zelf de widebody niet per sé van alle kanten mooier, bijvoorbeeld op de lead foto hier vind ik die eeltknobbel aan de achterkant behoorlijk uit verhouding, maar dat geheel terzijde.

    Login om te reageren
  15. tjorque zegt

    12 januari 2015 om 20:13

    jammer van die lelijke bolvormige sensor voor de adaptive cruisecontrol in de voorgrille…

    in “mijn” leasslet golf zit het vlakke model die iets minder lelijk is, als ze die dan ook nog wat discreter zouden integreren… op een +178k€ auto zou ik geen glazen steenpuist op de neus willen

    Login om te reageren
  16. scottishcarspotter2000 zegt

    12 januari 2015 om 20:16

    Eeeeen er is weer een versie bij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North