Compressortje erbij?
G-Power heeft een feestje te vieren want ze veredelen al 35 jaar automobielen. Met name dikke BMW’s jongens, daar zijn ze goed in. Ze maken soms ronduit gestoorde auto’s, maar deze upgrade is lekker: een compressor voor de vorige generatie BMW M3 (dus de E90, E92 en E93). Middels een dikke compressor wordt het vermogen van deze auto’s opgepompt van 420 naar 501 pk. Hatseflats! Overigens kun je ook voor meer pk’s in deze BMW’s terecht bij G-Power. Zoals 580 pk. Of eventueel 600 pk. Of liever 635 pk. Of gewoon 720 pk. The sky is the limit.
Je hebt dan dus een lekker hoogtoerige V8 zonder turbogat en met meer vermogen en koppel in met name de middenrange. G-Power belooft bovendien een directere gasrespons en serieproductie in OEM-kwaliteit. De prijs? Vanaf €2520 euro. Niet gek toch? Doe dan @RubenPriest!
*Zet GoFundMe op*
Voor 2520 heb je geen Gpower compressor vrees ik.
Die optie voor een transparante motorkap (foto 7) is echt gaaf. Waarom zien we dit niet vaker?
@diezijner: Ik vind dat open motorblok ook wel gaaf, kun je mooi zien wat er gebeurd als je kap open hebt…
@diezijner: is Photoshop…
@mopar @boomhauwer: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/210/119/9b3.png
@diezijner: omdat het gephotoshopt is :P
En die €2520 is dan alleen voor het chipke en moet de compressor er nog bij of is dat incl compressor?
Lijkt me wel geel goedkoop!
En dan zelf lekker er in klussen.. voor 2500 uhu
Dat is echt spot goedkoop als dat idd de hele volledige kit is. Kan het mij haast niet voorstellen
En we wilden nog Harrop charger hebben, dit word dan toch g-power ?
Vanwege het 35 jarig bestaan hebben ze nu 35% korting, dus dit kitje inclusief supercharger kost nu €2999,- ipv €4613,18. Dat is zonder montage, dat kost inclusief korting nog €952,-.
Je krijgt onderstaande spullen:
forced induction:
– ASA T1-518 supercharger
– oil supply supercharger
– supercharger belt drive
– charge air pressure approx. 0,45 bar rel.
air duct:
– intake air duct incl. sports air filter
– charge air intercooler
– cast aluminium airbox
– pneumatic boost pressure control
fuel management / electronics:
– remapping of ECU by G-POWER
– OBD and diagnosis functions remain intact
– ‘G-Flash’ OBD flash & diagnostic tool
– increase of V-MAX limitation to 300 km/h
Best geinig!
@pier: ‘increase of V-MAX limitation to 300 km/h’, grappig, de mijne (stock) doet 314 op digitale teller zonder compressor.
@RubenPriest: serieuze marge op de tellers dan, aangezien ze normaal zijn beperkt tot 250km/u :p
@nasty: de mijne heeft M Drivers Package en begrenzer is eraf
@rubenpriest: ben toch benieuwd naar jouw auto Ruben!! Keertje mijn auto? :-)
@galgootje: wellicht.. al staat de auto ook te koop, dus misschien komt het niet zover :P
Met de boel in standje ‘full attack’ (= ‘Sport Plus’) en de bak in stand 3 heeft een F80/82 geen enkele last van turbogat, er is instant reactie, bijna op ’t neurotische af. Alleen als je er als een oud wijf mee rijdt is dat turbogat er.
Ik heb ze gelijk even gemaild om te vragen of dit pakketje is goedgekeurd door de Zwitserse Strassenverkehrsambt. 4k om naar 501 pk te gaan lijkt me wel interessant.
@gregorius: niemand boeit het ene kloot dat jij in Zwitserland woont.
@diezijner: wat een onnodige kontreactie.
@racerx: ik kon er wel om lachen.
Bij G-Power moet ik altijd weer denken aan het voor mij legendarische filmpje van Grip met de M6: https://m.youtube.com/watch?v=I01mm_IUlVg
@porsche911991: een geniaal filmpje! Ik moest er ook gelijk aan denken!
Wauw. Fantastische deal! Met Schweizer zulassung?
Toch meer dan 500pk, want 501…