G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toe

Auteur: , 22 Reacties

De tandjes, wat een vermogen.

Alsof het vorige pakketje van G-Power voor de C63 niet genoeg was, komt de Duitse tuner met nieuw spul tevoorschijn. Deze zomer introduceerde het merk een upgrade voor de Mercedes-AMG C63, waarbij het vermogen naar 600 pk en 800 Nm koppel werd gebracht.

Dat is meer dan genoeg voor die arme achterwielen zou je denken. Niet als het aan G-Power ligt. De Duitsers zijn terug en introduceren V4 performance software met een V2 turbocharger. Het standaard vermogen van de C63 S gaat van 512 naar 800 pk. Het koppel is een misselijkmakende 1.000 Nm. Meer moet je die versnellingsbak ook niet geven. De retesnelle C-klasse sprint in 3,4 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt meer dan 330 km/u.

De tuning valt in de categorie ‘omdat het kan’. Een C63 S met 512 pk is een enorm snel apparaat en weet met natte omstandigheden het vermogen niet goed naar de weg te brengen. Met 800 pk op de achterwielen teken je een doodvonnis als het rechterpedaal in de verkeerde handen komt. Om de C63 extra onder de aandacht te brengen kreeg de Mercedes-AMG een Jon Olsson-achtige camo wrap en 20-inch G-Power Hurricane lichtmetalen.



22 reacties

Ik zie alleen maar 4 wielen op het asfalt staan
@Hubert: Een camo-joke! Hilarisch!
@Hubert: kan echt niet meer :-)
Dit is toch nergens goed voor? Zodra je t gas vloert in de hoogste versnelling slaan de banden nog door
@apriliarsv: Je hebt er wel degenlijk wat aan. Boven de 150 schiet je iedereen voorbij. Ideaal voor de Autobahn.
Gruwelijk ding!
Leuk dat het kan, maar verder goedbeschouwd jenseits von gut und böse, slaat feitelijk nergens op, zoveel vermogen in zo’n ding. Als kopers ervan – zoals wel gesteld wordt – zo’n auto kopen ter compensatie van een klein uitgevallen dinges, moeten ze er rekening mee houden, dat ‘t er in één klap één wordt als die van een olifant.
Wedden dat de C3 slak met 68 pk van mijn vriendin rapper op de 100 zit in de meeste omstandigheden? Tegen dat die op de 100 zit is die Merc nog altijd aan het doorspinnen me dunkt!
@Volvo_440_turbo: weddenschap aangenomen ☺️
Dat kan nog meevallen. Het koppel en vermogen kunnen in de eerste versnellingen worden begrensd in combinatie met Esp.
@volvo_440_turbo: Er zijn maar weinig auto’s met een gas knop, meestal is het een pedaal wat enigszins valt te doseren…
@volvo_440_turbo: Heb je het nu over haar weegschaal?
Weistec heeft al langer een snellere wagen. Ze hebben een W.3 en W.4 turbo upgrade.

Heb hem ook overwogen maar ik draai momenteel 611pk/847nM en merk al genoeg issues om vermogen netjes aan de grond te krijgen als de omstandigheden niet optimaal zijn. Heb zelfs bredere velgen gestoken achteraan maar impact nog steeds matig bij koud weer. Eigenlijk kan deze zonder grote aanpassingen eigenlijk nog een pak verder maar de transmissie moet verstevigd worden dan.

Bij de W.3 Turbo kit nemen ze de standaard turbo’s, frezen ze die uit en passen ze de rotors aan, opnieuw balanceren en nieuwe ECU programmatie. Dan zitten ze reeds rond de 800 pk. Heb deze hele tijd overwogen maar zoals gezegd, is bij mij weldegelijk men daily en denk dat het dan echt een slechtere wagen gaat worden aangezien de weersomstandigheden in BE/NL natuurlijk niet altijd optimaal zijn voor 800pk met een RWD wagen te hebben ;-)

De W.4 versie is een bolt-on kit met nieuwe veel grotere turbo’s en met deze zijn vermogens >900-1000pk mogelijk maar dan moet er veel verstevigd worden. Ook wordt er dan een water-methanol systeem geplaatst met bijkomende tank dus veel gedoe.
1 van de weinige auto’s waar camo niet op staat, dunkt mij
Als station met 4-matic lijkt het me een fijne daily!
@dutchdriftking: de RWD ook leuk als daily hoor ;-) (in de regen wel wat minder hehe)
@tim_jacobs: of juist wel in de regen, het kost je op deze manier een stuk minder banden als je toch even een flauw bochtje dwars wilt nemen
yk via Android app
Naar de achterwielen? Is een 4-Matic toch?
@yk: dat is de E, niet de C die enkel rwd is.
Ik vond de “standaard” c63s al een gevaarlijke auto om mee te trappen laat staan dit.
510 pk*
Dit was trouwens een standaard c63, dus geen 63s
Aangezien dit een hot-V motor is waar de hete turbos lekker samen in een kleine ruimte net onder de motorkap een saunabezoekje imiteren, dan werkt de rwd op deze C als een soort koeling. Onder de pakweg 150km/h kan je niks aanvangen met het extra vermogen, erboven wel en dan is er ook genoeg rijwind om de extra werkende peekaatjes onder de motorkap af te koelen. Met 4wd zou dit = tikkende brandbom. En ook oppassen met langdurige burnouts…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).