• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toe

Auteur: RubenPriest, gepost 19 oktober 2018 om 14:56 – 22 Reacties

Afbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toeAfbeelding G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toe

G-Power toont snelste Mercedes-AMG C63 tot nu toe
De tandjes, wat een vermogen.

Alsof het vorige pakketje van G-Power voor de C63 niet genoeg was, komt de Duitse tuner met nieuw spul tevoorschijn. Deze zomer introduceerde het merk een upgrade voor de Mercedes-AMG C63, waarbij het vermogen naar 600 pk en 800 Nm koppel werd gebracht.

Dat is meer dan genoeg voor die arme achterwielen zou je denken. Niet als het aan G-Power ligt. De Duitsers zijn terug en introduceren V4 performance software met een V2 turbocharger. Het standaard vermogen van de C63 S gaat van 512 naar 800 pk. Het koppel is een misselijkmakende 1.000 Nm. Meer moet je die versnellingsbak ook niet geven. De retesnelle C-klasse sprint in 3,4 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt meer dan 330 km/u.

De tuning valt in de categorie ‘omdat het kan’. Een C63 S met 512 pk is een enorm snel apparaat en weet met natte omstandigheden het vermogen niet goed naar de weg te brengen. Met 800 pk op de achterwielen teken je een doodvonnis als het rechterpedaal in de verkeerde handen komt. Om de C63 extra onder de aandacht te brengen kreeg de Mercedes-AMG een Jon Olsson-achtige camo wrap en 20-inch G-Power Hurricane lichtmetalen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, g-power, Mercedes, mercedes-amg, tuning

Vorig bericht: « Ferrari past auto aan, als laatste poging voor Vettel
Volgend bericht: Deze Airstream combineert glamping en retro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hubert zegt

    19 oktober 2018 om 14:59

    Ik zie alleen maar 4 wielen op het asfalt staan

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      19 oktober 2018 om 15:59

      @Hubert: Een camo-joke! Hilarisch!

      Login om te reageren
    • silverscope zegt

      19 oktober 2018 om 16:40

      @Hubert: kan echt niet meer :-)

      Login om te reageren
  2. apriliarsv zegt

    19 oktober 2018 om 15:06

    Dit is toch nergens goed voor? Zodra je t gas vloert in de hoogste versnelling slaan de banden nog door

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      19 oktober 2018 om 16:21

      @apriliarsv: Je hebt er wel degenlijk wat aan. Boven de 150 schiet je iedereen voorbij. Ideaal voor de Autobahn.

      Login om te reageren
  3. MoeWat zegt

    19 oktober 2018 om 15:10

    Gruwelijk ding!

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    19 oktober 2018 om 15:16

    Leuk dat het kan, maar verder goedbeschouwd jenseits von gut und böse, slaat feitelijk nergens op, zoveel vermogen in zo’n ding. Als kopers ervan – zoals wel gesteld wordt – zo’n auto kopen ter compensatie van een klein uitgevallen dinges, moeten ze er rekening mee houden, dat ‘t er in één klap één wordt als die van een olifant.

    Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    19 oktober 2018 om 15:29

    Wedden dat de C3 slak met 68 pk van mijn vriendin rapper op de 100 zit in de meeste omstandigheden? Tegen dat die op de 100 zit is die Merc nog altijd aan het doorspinnen me dunkt!

    Login om te reageren
    • benvan zegt

      19 oktober 2018 om 15:47

      @Volvo_440_turbo: weddenschap aangenomen ☺️
      Dat kan nog meevallen. Het koppel en vermogen kunnen in de eerste versnellingen worden begrensd in combinatie met Esp.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 oktober 2018 om 15:48

      @volvo_440_turbo: Er zijn maar weinig auto’s met een gas knop, meestal is het een pedaal wat enigszins valt te doseren…

      Login om te reageren
    • healey zegt

      19 oktober 2018 om 18:23

      @volvo_440_turbo: Heb je het nu over haar weegschaal?

      Login om te reageren
  6. tim_jacobs zegt

    19 oktober 2018 om 15:48

    Weistec heeft al langer een snellere wagen. Ze hebben een W.3 en W.4 turbo upgrade.

    Heb hem ook overwogen maar ik draai momenteel 611pk/847nM en merk al genoeg issues om vermogen netjes aan de grond te krijgen als de omstandigheden niet optimaal zijn. Heb zelfs bredere velgen gestoken achteraan maar impact nog steeds matig bij koud weer. Eigenlijk kan deze zonder grote aanpassingen eigenlijk nog een pak verder maar de transmissie moet verstevigd worden dan.

    Bij de W.3 Turbo kit nemen ze de standaard turbo’s, frezen ze die uit en passen ze de rotors aan, opnieuw balanceren en nieuwe ECU programmatie. Dan zitten ze reeds rond de 800 pk. Heb deze hele tijd overwogen maar zoals gezegd, is bij mij weldegelijk men daily en denk dat het dan echt een slechtere wagen gaat worden aangezien de weersomstandigheden in BE/NL natuurlijk niet altijd optimaal zijn voor 800pk met een RWD wagen te hebben ;-)

    De W.4 versie is een bolt-on kit met nieuwe veel grotere turbo’s en met deze zijn vermogens >900-1000pk mogelijk maar dan moet er veel verstevigd worden. Ook wordt er dan een water-methanol systeem geplaatst met bijkomende tank dus veel gedoe.

    Login om te reageren
  7. bmwfreak038 zegt

    19 oktober 2018 om 16:06

    1 van de weinige auto’s waar camo niet op staat, dunkt mij

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    19 oktober 2018 om 16:21

    Als station met 4-matic lijkt het me een fijne daily!

    Login om te reageren
    • tim_jacobs zegt

      19 oktober 2018 om 16:25

      @dutchdriftking: de RWD ook leuk als daily hoor ;-) (in de regen wel wat minder hehe)

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        19 oktober 2018 om 18:32

        @tim_jacobs: of juist wel in de regen, het kost je op deze manier een stuk minder banden als je toch even een flauw bochtje dwars wilt nemen

        Login om te reageren
  9. YK zegt

    19 oktober 2018 om 16:40

    Naar de achterwielen? Is een 4-Matic toch?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      20 oktober 2018 om 01:59

      @yk: dat is de E, niet de C die enkel rwd is.

      Login om te reageren
  10. dirkiii zegt

    19 oktober 2018 om 16:45

    Ik vond de “standaard” c63s al een gevaarlijke auto om mee te trappen laat staan dit.

    Login om te reageren
  11. bloemhof010 zegt

    19 oktober 2018 om 17:48

    510 pk*

    Login om te reageren
  12. bloemhof010 zegt

    19 oktober 2018 om 17:49

    Dit was trouwens een standaard c63, dus geen 63s

    Login om te reageren
  13. Onehp zegt

    20 oktober 2018 om 02:08

    Aangezien dit een hot-V motor is waar de hete turbos lekker samen in een kleine ruimte net onder de motorkap een saunabezoekje imiteren, dan werkt de rwd op deze C als een soort koeling. Onder de pakweg 150km/h kan je niks aanvangen met het extra vermogen, erboven wel en dan is er ook genoeg rijwind om de extra werkende peekaatjes onder de motorkap af te koelen. Met 4wd zou dit = tikkende brandbom. En ook oppassen met langdurige burnouts…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North