• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaaf! De Nissan Leaf Nismo Concept

Auteur: Author, gepost 3 oktober 2017 om 10:46 – 18 Reacties

Afbeelding Gaaf! De Nissan Leaf Nismo ConceptAfbeelding Gaaf! De Nissan Leaf Nismo ConceptAfbeelding Gaaf! De Nissan Leaf Nismo ConceptAfbeelding Gaaf! De Nissan Leaf Nismo ConceptAfbeelding Gaaf! De Nissan Leaf Nismo Concept

Gaaf! De Nissan Leaf Nismo Concept
In een poging hun verse EV een wat sexier imago te geven presenteren de Japanners een Nismo-versie.

De nieuwe Leaf werd nog geen maand geleden gepresenteerd. Het accupakket van de nieuweling kreeg extra kWh’s waardoor de actieradius toenam. Daarnaast is het e-Pedal groot nieuws. Dit pedaal is zo afgesteld dat de bestuurder vaak het (nog steeds aanwezige) rempedaal niet of nauwelijks hoeft te gebruiken. Het e-Pedal kan op hellingen zelfs werken als een handrem.

Innovatie en duurzaamheid zijn dus de sleutelwoorden bij deze elektrorakker, maar daar wordt de gemiddelde autoliefhebber niet per se warm van. Om daar wat aan te doen presenteert Nissan later deze maand in Tokyo de Leaf Nismo Concept die net effe wat heftiger is aangekleed.

Deze versie krijgt enkele aerodynamische foefjes voor extra downforce. Desalniettemin bleef de Cw-waarde gelijk aan die van de gewone Leaf: 0,28. Verder is de Nismo voorzien van andere vering, dikkere velgen en sportieve banden. Ook zou de acceleratie beter zijn dan die van het gewone model. Of er een productiemodel komt kunnen we je later deze maand melden.

Ook interessant!

  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Nismo
    Nismo (Nissan Motorsport) gaat op de schop
  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, leaf, nismo, Nissan, tokyo-2017, tuning

Vorig bericht: « Gaat Hamilton knielen tijdens het Amerikaanse volkslied?
Volgend bericht: Audi zegt de V10 en W12 vaarwel..? »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    3 oktober 2017 om 10:49

    M’n oma op Air maxies.

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    3 oktober 2017 om 10:55

    Ik zou wel graag een Nismo-versie van de nieuwe Micra willen zien. Ik vind dat echt een leuk autootje geworden. Daar kun je een leuk gooi en smijt-karretje van maken.

    Login om te reageren
    • uselessguy zegt

      3 oktober 2017 om 11:09

      @berlinetta: dan wel gelijk een ander blok erin, want die 3 cilinders zijn echt ruk.

      OT: opzich best een geinig karretje zo, alleen slaat de nismo uitvoering uiteraard nergens op. Hopelijk behoudt nissan het nismo label bij de sportievere auto’s, en niet bij de duurzame meuk.

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        3 oktober 2017 om 12:17

        @uselessguy: Nissan heeft ook een 3 cylinderblok met 400pk, Die maar doen dan?

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 oktober 2017 om 11:09

      @berlinetta: Die zou natuurlijk ook relatief goedkoop te ontwikkelen zijn. De Micra is immers gebaseerd op de Clio, en van de Clio is er al een RS versie met verbeterd onderstel en de hele mikmak. Eventjes een Nismo-sausje erover gooien en je bent klaar.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        3 oktober 2017 om 11:11

        @edge: Des te meer reden voor Nissan om het te doen ;)

        Login om te reageren
  3. zeevink zegt

    3 oktober 2017 om 11:07

    Leuker dan een Prius maar het blijft een elektro hok. No offense maar mijn ding is het niet.

    Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    3 oktober 2017 om 11:07

    Gaaf? Jullie zijn ook snel onder de indruk ofnie?

    Login om te reageren
  5. beefcake zegt

    3 oktober 2017 om 12:00

    Ik krijg bij EV’s nog steeds hetzelfde gevoel als bij de eerste mobieltjes: ze zijn nog lang niet op een niveau dat iedereen er tevreden mee is en de ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Als je nu koopt, rijd je volgende week in iets dat hopeloos achterhaald is of voelt.

    Het is goed dat de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Toch denk ik dat zulke auto’s pas echt gaan meedoen als opladen net zo snel gaat als tanken.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      3 oktober 2017 om 13:39

      @beefcake: Dan heb je het voornamelijk over range en accu’s.

      Want vanuit de elektromotor en diens (snelle) acceleratie lijkt het erg op elkaar en is het al een gelopen race.

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        3 oktober 2017 om 16:23

        @fanboy: klopt, dat is ook wat ik bedoel. Range en efficiency. Ik denk overigens dat range veel minder zou meetellen als opladen snel zou kunnen.

        Login om te reageren
  6. flutterby zegt

    3 oktober 2017 om 12:24

    Meer downforce met dezelfde CW waarde? Hoe dan?

    Overigens ben ik meer benieuwd naar het accupakket en of deze actief gekoeld wordt. Dan en alleen dan is het een gedege concurrent voor de Model 3.

    Login om te reageren
  7. sezz zegt

    3 oktober 2017 om 12:54

    Dit is geen Civic Type R MPV was misschien een betere titel geweest.

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    3 oktober 2017 om 13:00

    In hoeverre is het ‘gas’pedaal anders dan die in een BMW i3? Want daar kun je ook je gas loslaten en dan remt hij af op de motor en genereert zo weer extra prik. Als je ineens je pedaal loslaat gaan zelfs je remlichten aan, zonder het rempedaal aan te hoeven raken.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 oktober 2017 om 15:42

      @gulli: de Hyundai Ioniq heeft het ook en zelfs flippers aan het stuur om sneller de setting van comfort naar agressieve regeneratie te schakelen.. heel vermakelijk en best nuttig/bruikbaar.

      Login om te reageren
  9. hollandbest zegt

    3 oktober 2017 om 13:11

    Beetje apart gezicht een erg agressieve sportieve Nissan die max 150km/u gaat…

    Login om te reageren
  10. kilum zegt

    3 oktober 2017 om 14:20

    Wat is nu de range dan? Want dat was echt het probleem van de leaf eerst. Was maar 150km ofzo.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 oktober 2017 om 16:01

      @kilum: 378km NEDC meen ik…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North