• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat TechArt te ver met de facelift Cayenne?

Auteur: RubenPriest, gepost 26 augustus 2024 om 08:58 – 8 Reacties

Gaat TechArt te ver met de facelift Cayenne?

Oei, TechArt heeft zich vergrepen aan de Porsche Cayenne facelift.

Het is natuurlijk erg smaak afhankelijk of de tuning van TechArt mooi is of niet. In mijn geval ligt het puur aan het onderdeel én het model. Sommige zaken op een Porsche 911 zeg ik van ja, ik snap hem wel. Dat gevoel krijg ik absoluut niet bij het aangluren van deze Porsche Cayenne van TechArt.

TechArt facelift Cayenne tuning

TechArt facelift Cayenne

Op basis van de facelift van de derde generatie heeft de Duitse tuner allerlei dingetjes bedacht. Het is vooral een hoog spiegeltjes en kraaltjes gehalte. Misschien heb ik het helemaal mis. Overtuig me graag in de comments als je van mening bent dat dit echt een dikke vette verbetering is.

TechArt facelift Cayenne

TechArt heeft voor de facelift Porsche Cayenne een Aero Kit verzonnen. De upgrades bestaan uit vleugels aan de voorzijde, een spoiler, een carbon motorkap en een diffuser. De tuner zegt dat de aerodynamische aanpassingen daadwerkelijk van nut zijn en het rijgedrag van de Cayenne verbeteren.

Naast de uiterlijke pracht zijn er ook hardware oplossingen. Denk aan een nieuw uitlaatssyteem en het kietelen van de ECU. De Cayenne S met de 4.0 liter V8 is standaard goed voor 474 pk en 600 Nm koppel. De powerkit brengt dit naar 564 pk en 720 Nm koppel. Dat is nog inclusief het OPF-filter, laat je deze verwijderen komt er nog eens 10 pk bij.

Met de motortuning accelereert de Porsche Cayenne S in 4,1 seconden naar de honderd. De sprint van 0-160 km/u is gedaan in 9 seconden en de sprint van 0-200 km/u neemt 13,9 seconden in beslag. De topsnelheid bedraagt 287 km/u.

De tuning aan de motor kan ik nog begrijpen, de uiterlijke ‘verbeteringen’, laat die maar achterwege. Prijzen en beschikbaarheid volgen in een later stadium. Dan neemt TechArt de Porsche Cayenne facelift ook op in de configurator en kun je helemaal los.

Ook interessant!

  • Gespot - Porsche Panamera wil graag een Cayenne zijn
  • Fotoshoot - Een hele brute Porsche Cayenne
  • Dit is de coolste Cayenne occasion van Nederland
  • 670 pk Porsche Cayenne hybride verwoest door brand
    670 pk Porsche Cayenne hybride verwoest door brand

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, facelift, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Laadpalen in Nederland oneerlijk verdeeld
Volgend bericht: Haas staat als enige team nog op Zandvoort »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    26 augustus 2024 om 09:52

    Wat een buitenboordbeugel muil.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    26 augustus 2024 om 10:02

    Het probleem van de persplaten van tuners is dat alle aangepaste spoilers goed moeten opvallen. Dus een contrasterende kleur. Een Rieger kit op een witte A5 sportback lijkt heel fout. Is het echter een donkergroene A5 en zijn alle frutsels mooi mee gespoten dan is het ineens best fraai. En ik denk dat dit hier ook het geval is. Al zijn die ‘haaienvinnen’ aan de splitter en de skirts natuurlijk nooit mooi op een SUV.

    Login om te reageren
  3. rollingstoned zegt

    26 augustus 2024 om 10:44

    Sowieso, spoilers en carbon op een SUV… koop dan een echte sportauto.

    Login om te reageren
    • Jurgen zegt

      26 augustus 2024 om 10:50

      Waarom? Als het beter smoker is het toch prima? In een 911 past echt een stuk minder bagage en medereizigers hoor.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        26 augustus 2024 om 11:04

        Je koopt een “terreinauto” (aka SUV) om er vervolgens een “sportwagen” van te maken door hem te verlagen en hem op te leuken met een berg tupperware. Doesn’t make any sense at all. Daarbij hebben spoilers en carbon frutsels al helemaal lekker veel nut als je die auto toch volgooit met medereizigers en bagage…

        Login om te reageren
  4. 991TurboS zegt

    26 augustus 2024 om 11:56

    Ik vind dat TechArt altijd te ver gaat.

    Login om te reageren
  5. nicolasr zegt

    26 augustus 2024 om 12:40

    Best goed geslaagd. Als je alle aftermarket frutsels eraf haalt en de originele Cayenne overhoudt tenminste.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    26 augustus 2024 om 20:21

    Dus de Cayenne S heeft voort ook weer een V8?, Hebben ze hem daarvoor een beetje voor niets verpest met die saaie 6pitter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North