• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoek

Auteur: Dizono, gepost 15 september 2016 om 19:52 – 33 Reacties

Afbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoekAfbeelding Gallery: de Volvo V90 Cross Country vanuit elke hoek

Volvo V90 Cross Country
De auto waarvoor geen Vinex-verkeersdrempel te hoog is.

Terwijl de eerste foto’s van de nieuwe V90 Cross Country al het wereldwijde web op druppelden, stond onze @casperh in Zweden te wachten tot om 17:00 het doek van een tweetal auto’s getrokken zou worden. Daaronder twee fijne stationwagens, die het beste moeten bieden van twee werelden: die van de stationwagen en de SUV. Grote vraag is natuurlijk of je de XC90 of V90 gaat laten staan voor een auto die een compromis tussen beide wil zijn.

De voorgangers van de V90 Cross Country had Volvo voor de gelegenheid voor de deur geparkeerd. De V70 Cross Country was de eerste, gevolgd door twee generaties XC70. Qua naamgeving is Volvo dus weer terug bij het origineel, hoewel de 90-serie natuurlijk iets hoger in de markt gezet wordt dan de 70-serie. Overigens is dat ook voor een deel een psychologisch dingetje, want qua afmetingen en vanafprijs ontlopen de V70 en V90 elkaar niet eens zo heel veel. Voor de gelegenheid hebben we de afmetingen van de laatste XC70 even vergeleken met die van de V90 CC en die blijkt slechts een klein stukje groter.

XC70 versus V90 CC

UPDATE: een video van de onthulling zie je op ABHD!

Ook interessant!

  • Volvo vernieuwt V90/S90, ook nieuws voor XC90
  • Volvo V90 Aankoopadvies en Video (2016 - heden)
    Volvo V90 Aankoopadvies en Video (2016 - heden)
  • Nieuwe Porsche Taycan versie wordt een Volvo
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

cross-country, v90, Volvo

Vorig bericht: « Zo jatte een opgerolde bende tientallen luxe auto’s
Volgend bericht: Snelheid geen prioriteit voor nieuwe politiewagens »

Lees Interacties

Reacties

  1. stgp zegt

    15 september 2016 om 19:56

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. phaeton zegt

    15 september 2016 om 20:01

    913 liter onder het doek, wat de neuk. Dat is idioot veel. Overigens vind ik dat ze elkaar inderdaad niet veel ontlopen, maar +10cm is behoorlijk fors. Die (teveel) aflopende daklijn is leuk, maar de V90 is een joekel van een auto.

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      15 september 2016 om 20:07

      @phaeton: weet je hoe dat komt? Omdat het helemaal niet klopt.

      De V90 heeft 560l bagageruimte wat tussen een gemiddelde D- en E-segmenter zit.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        15 september 2016 om 20:12

        @poeperman: Ik denk dat je gelijk hebt. Kennelijk stuurt Volvo gewoon de verkeerde info rond en wij dat maar klakkeloos overnemen… ;)

        http://static.autoblog.nl/images/wp2016/divers/volvo-v90-specsheet.jpg

        Login om te reageren
        • poeperman zegt

          15 september 2016 om 20:23

          @Dizono: hehe! Foutje van Volvo dan… :) peace out!

          Login om te reageren
          • pkgek zegt

            15 september 2016 om 23:07

            @poeperman: de achterbank is schijnbaar verschuifbaar. Dus met die 913 liter staat de bank waarschijnlijk compleet nr voren, maar kan je alleen 2 kinderzitjes kwijt op de achterbank

            Login om te reageren
    • Dizono zegt

      15 september 2016 om 20:07

      @phaeton: ja, ik stond zelf ook even te kijken, maar het zijn cijfers van Volvo. Overigens rekenen ze wel de opbergruimte in de compartimenten onder het laadruim mee.

      Login om te reageren
  3. commentaar1 zegt

    15 september 2016 om 20:12

    Hele mooie auto, echt goed van Volvo. Eindelijk terug in het hoge segment.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      15 september 2016 om 20:53

      @commentaar1: nee echt nog niet hoog genoeg..

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    15 september 2016 om 20:16

    Liever de gewone V90. Die ziet er mooier uit met die mooie brede stoere snuit wat lager boven het asfalt.

    En anders de XC90, daar moest ik in het begin even aan wennen, maar dat is ook een pracht van een auto. En ondanks het formaat en de indrukwekkende voorplecht ook weer typisch Volvo, ingetogen klasse.

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    15 september 2016 om 20:21

    Erg mooie auto. Het gekke is dat ik ‘m altijd meer no nonsense eruit vond zien dan de xc70. Zo boven elkaar valt op dat de V90 cc best wel een lifestyle wagon is.

    Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    15 september 2016 om 20:32

    En profil zie je wel hoeveel mooier het is als het voorwiel wat verder naar voren staat. Nou is die Volvo nog steeds wel FWD maar de designer zei ook zijn best te gaan doen de auto’s een RWD-achtige look mee te geven voor deze modelgeneratie. Is ‘ie redelijk in geslaagd.

    Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    15 september 2016 om 20:58

    Mooie auto! Enkel jammer van de motoren.

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      15 september 2016 om 21:24

      @michaelb: en als die net zo stuurt als een v60, dan ook jammer van het onderstel enzo, ver weg van de Duitsers

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        15 september 2016 om 22:21

        @bitd: met R-design kan hij zich makkelijk meten met de Duitsers. Mijn vader had een S60 R-design en nu een f30 3-serie, weliswaar zonder m-onderstel. Die s60 was toch echt dynamischer….

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          15 september 2016 om 23:06

          @rudyv: kudde volk is het , als het van de Duitse 3 is is het premium en anders niet.
          Volvo doet na mijn mening niet onder aan de Duitsers.
          En dan het gejank om die 4 pitter …. gezeur van 16 jarige pubers of midlifers zonder budget , in dit segment word 93% van de auto’s met een 4 cilinder verkocht.
          Lijkt allemaal heel stoer zon 8 pitter in je prijslijst maar niemand koopt het .

          Login om te reageren
          • RuVi zegt

            15 september 2016 om 23:22

            @luuktb: inderdaad, ik heb bij Audi gezeten en 95% van de verkochte A6en zijn gewoon 2.0 TDI.

            Login om te reageren
            • bitd zegt

              15 september 2016 om 23:39

              @rudyv: ben blij dat de kudde nu iets puurder is geworden, alleen maar witte schaapjes bij Volvo.

              Login om te reageren
  8. Graafke zegt

    15 september 2016 om 21:54

    Erg fraai

    Login om te reageren
  9. autodrop zegt

    15 september 2016 om 21:58

    Sodeknetter wat lekker!

    Login om te reageren
  10. mrB zegt

    15 september 2016 om 23:03

    Mooie auto. Wel direct een verlagingsetje erop.

    Login om te reageren
  11. pologti zegt

    15 september 2016 om 23:06

    I like

    Login om te reageren
  12. kennone zegt

    15 september 2016 om 23:19

    Heel erg tof met die 4pitter er in!

    Login om te reageren
    • valentino455pk zegt

      15 september 2016 om 23:30

      @kennone: ja als je de snelheid van een slak wil

      Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        16 september 2016 om 00:08

        @valentino455pk: je mag bij mij ook 407pk achter mijn naam zetten, maar ik rijd toch echt in zo’n Volvo vierpitter… ?

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          16 september 2016 om 07:39

          @dick1980: die t8 heb ik nog niet gereden. Maar de nieuae t6 in de v60 wel. Ondanks het echt wel van zijn plek komt voelt de motor gewoon echt te klein aan. Vergeleken met de veel rustigere 6pitter t6 helemaal. En met dat vermogen wil je wel iets van een roffel horen als je gas geeft toch? Want die nieuwe vierpitters van volvo klinken nergens naar

          Login om te reageren
  13. rd1991 zegt

    16 september 2016 om 06:17

    Hoe kunnen ze die achterkant zo lelijk gemaakt hebben? Die van de S90 is niet fraai, de van de V90 ook niet… en dit is ook niet mooi met de plastics er op…

    Login om te reageren
  14. sezz zegt

    16 september 2016 om 07:32

    Weer een vierpitter met dubbele rookkanalen…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      16 september 2016 om 07:41

      @sezz: voor het geluid zitten ze er ook niet

      Login om te reageren
      • sezz zegt

        16 september 2016 om 07:54

        @kennone: Ja ik weet het trend/vormgeving enzo, maar in het verleden stond dit voor geluidsbeleving, cilinderinhoud/aantal (minimaal 6) dus power en status.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 september 2016 om 09:28

          @sezz: het staat gewoon voor “dit is een dure wagen”. Het aantal cilinders of het geluid of zelfs het vermogen heeft er niks mee te maken. Technisch is er geen echte reden voor meer uitlaateindstukken.

          Login om te reageren
  15. rikkienl zegt

    16 september 2016 om 08:01

    De achterkant vind ik gelijk ook de mooiste zijde. Prachtig! En dat plastic hoort nu eenmaal bij een cross versie… Het zijn trouwens wel grote bakken zeg!

    Login om te reageren
  16. hans12670 zegt

    16 september 2016 om 10:31

    Prachtige auto zeg. Kon zo maar m’n volgende auto zijn. Ik rij nu Volvo v60 twin engine en rij het liefst volledig elektrisch (dagelijks wordt ‘ie opgeladen) en dan met name vanwege de stilte in de auto. Ook de ‘fantastische’ roffel van de 5 cilinder doet me niet veel. M.a.w. mij gaat het niet om het geluid van de auto maar meer om het uiterlijk, het comfort en soms om het vermogen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North