Gallery: gun deze RUF Turbo R 993 nieuw leven

Auteur: , 31 Reacties

Misschien wel één van de tofste aangepaste Porsche 911's ooit crashte begin dit jaar kneiterhard. Maar hij is nu te koop, red dit beest van zijn ondergang!

RUF is misschien wel het tofste bedrijf dat Porsches aanpast. Legendarische apparaten komen uit hun werkplaats, zoals de CTR Yellowbird. Maar ook deze ooit prachtige Porsche 993 die door RUF is omgebouwd tot Turbo R 993 kwam voort uit het idee wat RUF al decennia bezig houdt: een fantastisch product naar eindbaaslevel brengen.

Helaas gaat er wel eens iets mis met pareltjes als deze, en dus moesten we jullie op 5 januari met pijn in ons hart melden dat de combinatie RUF Turbo R met 997 Turbo en pickup geen goede was. De bordeauxrode Turbo R lag (en ligt) behoorlijk in puin. Maar daar kan jij verandering in brengen, want de auto staat nu te koop bij een “Porsche 911 specialist”: Los Angeles Dismantler.

In de foto’s is te zien dat het opkalefateren van de 993 nog wel wat voeten in de aarde zal hebben. Hoewel de inzittenden zonder blijvend letsel uit konden stappen, is de Turbo R heftig beschadigd. Een gesloopte dorpel en een niet sluitend zonnedak doen ons vermoeden dat het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn voor deze RUF Turbo R. Tegelijkertijd weten we dat pareltjes als deze verschrikkelijk veel geld waard zijn, dus wellicht loont het toch om de boel op te kalefateren. Feit is dat anders een aantal onderdelen nog flink wat geld waard zijn.

Interesse in dit wrak? Dan moet je hier zijn. Voor meer informatie over het ongeluk kun je dit artikel lezen (inclusief video).

Met dank aan Dennis voor de tip!



31 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Heel dik apparaat, maar in hoeverre heeft het nut om deze te fixen, is het chassis niet zo krop als een hoepel?
@dutchdriftking: Omdat het een heerlijk blok achterin heeft.
@viezefreddyw: Jawel. maar kan je dat blok dan niet beter in een andere 993 zetten?
@dutchdriftking: Dat zal inderdaad ook de intentie zijn van de verkoper/koper.
Fast RUF
Dat kenteken kunnen ze beter vervangen door flat RUF..
Ik zou hem best willen redden maar ik vrees dat mijn budget niet toereikend is..
@tupperware: Hoezo? Het dak is toch niet pl… Oh, wacht!
Wat is dit naar om te zien zeg
Allebei de stoelen zijn stuk op de wang. Dat Is best apart. Lijkt mij niet dat het door het ongeluk komt. Dus beroerde kwaliteit?
@rolov: 993 loopt al weer een tijdje mee. 15j in en uitstappen doet dat met een stoel, helemaal zo extreem gekuipt als deze. Ik heb nauwelijks passagiers mee maar toch al 3x de bijrijdersstoel van de A3 moeten laten maken. En die is pas 5j oud….
@E34M5Touring: Hehe voorsprong door techniek noemen ze dat :’)
@bierbuik:
Duitse degelijkheid toch..?
@rolov: denk eerder slijtage omdat hij gebruikt werd waar hij voor gemaakt was. Tja en iedereen wilt wel een ritje met je maken als jij de eigenaar bent .
Ik zal even een crouwdfunding starten. Denk dat er nog wat van te maken is.
Het is een Ruf ‘conversion’ dwz dat hij later in zijn leven omgebouwd is van Turbo naar Ruf Turbo R specs. wat gebeurt is in Dallas TX.
Het is dus geen originele Ruf wat het leed enigsinds verlicht.
@sab993s: bron?
Even met een vochtig doekje erover en hij is weer als nieuw!
@motiondrive: commandant doet altijd wonderen. Ik zie het wel goed komen een pot commandant in combinatie met een polijstmachine.
Ik kwam onlangs ergens een kale 993 turbo body tegen, kan hem nu zo snel helaas niet meer vinden. Dat lijkt me de beste oplossing om deze weer op de weg te krijgen.
Wat willen ze ervoor hebben en wat was die waard voor het ongeluk? (met in gedachte dat hij omgeouwd was)

Hoe dan ook, het is misschien zonde maar hij werd tenminste gebruikt waarvoor die bedoeld was. Het zou meer zonde zijn als de eigenaar hem 25 jaar lang stil in zijn garage zou laten staan.
Comments over Jetcars hieronder…
Arena red icm een 993 Turbo S/RUF 993 Turbo R is toch wel een van mijn lievelings.
Ik wil hem wel redden maar heb simpelweg het geld niet.
Iets voor Fast & Loud kunnen ze hem weer zwart spuiten en recht laten trekken door de locale Porsche garage daar.
Moet je dus een andere porsche 993 turbo voor opofferen.
Die body valt niet deugdig te herstellen, iedereen die anders beweer is een oplichter.

Waarom een 993 turbo? Omdat er bij de turbo versies van porsche meer puntlassen gebruikt worden om de panelen aaneen te hangen. Er is dus een verschil tussen de BIW’s van turbo en non turbo modellen.

En zo’n ruf is lekker maar zo’n 993 turbo is ook niet echt zielig, ik zou gewoon de turbo houden, deze ruf is naar de porsche hemel.
@Hupke: mooi dat je zoveel parate kennis hebt aangaande Porsche. Maar zou een goede restaurateur/schadehersteller/tuner met een ander compleet kaal chassis de boel niet baar exact dezelfde specs kunnen tillen? Is enkel het aantal puntlasjes anders of gast t ook om ander plaatwerk? Als ik persoonlijk een kaal chassis zou klaar maken voor deze ombouw zou ik beginnen met volledig doorlassen van de koets. Of is dat heiligschennis?
@stamp:

In werkelijkheid zouden ze eerder het body van een non turbo nemen en daar gewoon de RUF delen op schroeven, ziet er hetzelfde uit dan en zal even snel gaan, mss dat je er op de track verschil in merkt en mogelijk ook qua duurzaamheid.

Puntlassen zetten is niet iets dat je zomaar kan doen, die dingen gebeuren machinaal met nauwkeurige instellingen na veel testen. Er zijn wel mogelijkheden om dat na te bootsen met bvb. een gatlas, maar dat is toch niet ideaal.

Verder zijn er schade herstellers die een wagen zoals hierboven gewoon nog terug rechttrekken maar dat is immoreel.
Jammer! Hoop dat iemand op opkalefatert
Deze komt de weg wel weer op. De 993 is veel geld waard.
993 RUF die haar kont laat zien aan een getunede Nissan GT-R…

http://youtu.be/5PONSr44IXE
Plaatje. Toch dan liever een yellowbird of een btr(big turbo ruf)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).