• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Gebruik verkeerscamera’s om boetes uit te delen’

Auteur: RubenPriest, gepost 15 oktober 2019 om 12:59 – 67 Reacties

Rijkswaterstaat


De techniek gebruiken om hufters aan te pakken in het verkeer.

Rij over de snelweg en de camera’s vliegen je om de oren. Je kunt echter zonder straffen met een te hoge snelheid langs een groot deel van deze camera’s rijden, want een veelvoud van die camera’s worden gebruikt om bijvoorbeeld filevorming te constateren. Alleen bij een trajectcontrole heb je daadwerkelijk te maken met camera’s die je een boete kunnen geven.

De CDA zit dat liever anders. Dat zegt CDA-kamerlid Wytske de Pater Postma. Wat haar en de partij betreft worden de verkeerscamera’s van Rijkswaterstaat ook ingezet om verkeershufters aan te pakken. Een wetswijziging is nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Camera’s registeren hoe automobilisten een rood kruis negeren, bumperkleven of zien dat een automobilist druk is met een smartphone. Vervolgens moet zo’n overtreding als een seintje naar een agent gaan die over kan gaan tot een staandehouding met de beelden op de camera’s als bewijsmateriaal.

Tenzij een agent een overtreding op heterdaad ziet, kunnen deze zaken nu nog niet worden bestraft. Als het aan het CDA ligt worden er meer slimme camera’s geïnstalleerd en mag de wet zo snel mogelijk aangepast worden om hufterigheid tegen te gaan.

Fotocredit: Rijkswaterstaat / Harry van Reeken

Ook interessant!

  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, camera, cda, politie, Verkeer

Vorig bericht: « ANWB, BOVAG, RAI en VNA tekenen het Klimaatakkoord
Volgend bericht: Gazoo Racing beperkt zich niet alleen tot Toyota’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasvreter zegt

    15 oktober 2019 om 13:03

    Van mij hoeft er niet eens een agent aan te pas te komen. Negeer je een rood kruis? Schrijf op basis van camerabeelden meteen een boete, het adres waar de auto op staat geregistreerd is bekent. Van mij mag dit ook gebruikt worden als bewijs als iemand een ander afsnijdt oid, en zo een ongeluk veroorzaakt.

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      15 oktober 2019 om 13:07

      @grasvreter: mee eens. Helaas leven we in een tijd waarin de eerlijkheid het verliest van de hufterigheid. Als dit soort maatregelen nodig is om dat weer een beetje gelijk te trekken; prima!

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      15 oktober 2019 om 13:19

      @grasvreter: Naar mijn weten zijn er momenteel in NL 2 plekken waar ze slimme camera’s hebben hangen voor het negeren van een rood kruis. Echter krijg je dus ook een boete voor het rijden op een baan met een rood kruis terwijl je eigenlijk wilde uitwijken voor de vrachtwagen die zonder te kijken naar links kwam. Vandaar hangen ze nog niet overal.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        15 oktober 2019 om 14:48

        @ot92: en als je uitwijkt terwijl er net een auto stil staat op die baan als aanleiding van het rode kruis? Rood kruis is een rood kruis.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          15 oktober 2019 om 15:16

          @reactief: idd blijf vooral ongelukken veroorzaken ipv vermijden. Als je rechts zit en die vrachtwagen wil afslaan dan neem ik aan dat je hem ook laat staan?

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            15 oktober 2019 om 15:40

            @peug206: ik heb richting een miljoen kilometers gereden in m’n leven en nog nooit een vrachtwagen gehad die zo onverwacht naar links gaat dat ik moet uitwijken. Wel een paar keer flink moeten remmen.

            En ik heb het vermoeden dat bovengenoemde dan liever een baantje opschuift terwijl dat eigenlijk niet mag/kan onder het mom van uitwijken. Maar dat vul ik zelf in dus is mogelijk onjuist.

            Daadwerkelijk uitwijken voor een vrachtwagen die naar links gaat als enige optie lijkt me vanzelfsprekend wel geoorloofd…

            Login om te reageren
            • Ot92 zegt

              15 oktober 2019 om 16:29

              @reactief: Dan heeft u geluk gehad meneer… ik heb het vaak zat meegemaakt, het was wel iedere keer een vrachtwagen met een buitenlands kenteken.

              Login om te reageren
            • olivier420 zegt

              15 oktober 2019 om 18:16

              @reactief: Ik heb haarscherp op beeld mijn vriendin die bijna verpletterd werd, ik reed erachter. De beste man had schijt want hij zag haar, zag mij seinen, zag anderen seinen en ook tüteren tüteren, maar drukte haar hoppakee de Grasstrook in, er moest immers ingehaald worden. Als ze niet had opgelet was er weinig over van haar VW polo.

              En de politie na het zien vd beelden? Ja het is niet echt wat hoort bij een beroepschauffeur. Schrijf anders een brief naar het bedrijf, wij hebben te weinig mankracht om er werk van te maken.

              En dit zie ik dus best vaak. Het is mij zelf nog nooit overkomen.

              Login om te reageren
              • arhanso zegt

                15 oktober 2019 om 21:28

                @olivier420: Dat is idd frustrerend. Iemand die huftergedrag laat zien dat niet voor de eerste keer bij jou. Zo’n gast moet eigenlijk gewoon van de weg. Wanneer beelden duidelijk zijn moet de politie verplicht worden om dit te registreren. Er kan dan op basis van kenteken ook wel direct een boete uit voort vloeien. Ik zit zelf ook te denken om een dashcam aan te schaffen.

                @Autoblog: Hebben jullie iets tegen VPN’s?

    • faalhaas zegt

      15 oktober 2019 om 13:28

      @grasvreter: Te hard? Boete. 1 hand aan het stuur? Boete. iets te langzaam naar rechts? Boete. Kentekenlampje kapot? Boete. Niet correcte verlichting aan naar de weersomstandigheden? Boete. Lelijk hoofd? 50 euro.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 oktober 2019 om 13:45

        @faalhaas: Ik ben het niet eens met dat laatste. Dan zit ik binnen een maand in de bijstand.

        Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        15 oktober 2019 om 14:37

        @faalhaas: huftergedrag zoals iemand van de weg drukken is wat anders als 1 handje aan het stuur e.

        Login om te reageren
      • basman147 zegt

        15 oktober 2019 om 15:16

        @faalhaas: Voor 1 hand aan het stuur hebben krijg je geen boete, tenzij je de vrije hand gebruikt om je smartphone te bedienen of andere stommiteiten ermee doet die niet in het verkeer thuis horen (scheren, make up, vul zelf maar in)

        Login om te reageren
        • cossiekiller zegt

          15 oktober 2019 om 20:21

          @basman147: Als je keihard aan het werken bent met je handbak, heb je op dat moment ook maar 1 hand aan het stuur…

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      15 oktober 2019 om 15:49

      @grasvreter: het gebeurt al..tijdje terug een rechtzaak gehad omdat men bewijs niet wilde delen waarbij men aangaf dat ik over verdrijvingsvlak had gereden. Aangevochten en men wilde niet zeggen hoe het was vastgesteld. Dat bleek een (verborgen) verkeerscamera.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      15 oktober 2019 om 17:19

      @grasvreter: lekker belangrijk dit…. kap er toch mee al dat geneuzel, los de files liever op anders staan we binnen 5 jaar allemaal stil…. oja en over tien jaar rijden we allemaal autopilot dus is dit soort geneuzel achterhaald.

      Verder laten we ook maar een camera op Wyteke zetten… gewoon 24uur ze zal vast wel wat uitvreten wat niet door de beugel kan!

      Login om te reageren
  2. Melvinkorrels zegt

    15 oktober 2019 om 13:07

    Hopelijk wordt dit wel wat genuanceerder dan wat onze Wytske nu verkondigd.

    In Nederland moet je namelijk bumperkleven om die auto voor je opzij te drukken. Anders blijven ze links rijden. Mocht het gebruikt worden voor dat vee dat op de middelste baan rijdt met zeeën van ruimte op rechts, zal ik dit alleen maar toejuichen.

    Het boek van Orwell 1984 komt allemaal wel erg dichtbij zo.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      15 oktober 2019 om 13:35

      @Melvinkorrels: Keertje met je lampen flitsen helpt ook al vaak.

      Ik was zelf ook altijd zo hoor maar ja.. dan word je vader en ga je dingen anders zien. Al blijft de irritatie aanwezig ;-).

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        15 oktober 2019 om 14:20

        @olivier420: Het gros weet dan eerder de rem of sproeiers te vinden dan dat ze hun fout inzien.

        Login om te reageren
        • hans75 zegt

          15 oktober 2019 om 17:02

          @karhengst: now the biting makes sense…

          Login om te reageren
      • auto62 zegt

        15 oktober 2019 om 15:08

        @olivier420: behalve moeders die snel hun kroost naar school of de sportverenigingen moet brengen. Zij krijgen een waas voor hun ogen

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          15 oktober 2019 om 15:44

          @auto62: Die zijn het ergst, laatst nog met eentje in discussie omdat ze me van mijn sokken reed terwijl ik de hond uit liet. Dat zijn echt van die dwazen die met 60 door een woonwijk scheuren

          Login om te reageren
    • beast95 zegt

      15 oktober 2019 om 13:37

      @melvinkorrels: en dan hoor je hun argument ‘iK bEtAaL tOcH wEgEnBeLaStInG’. Bloedvervelende eigenschap van mensen: denken dat ze alles kunnen doen wat zij willen omdat ze ergens voor betalen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 oktober 2019 om 14:18

      @melvinkorrels: bumperkleven werkt anno 2019 nog? Ik dacht dat iedereen bumperklevers inmiddels wel negeerde. Ik trek me er tenminste niks meer van aan.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        15 oktober 2019 om 16:59

        @mashell: ik doe aan reversed bumperkleven. Best lastig, niet iedereen werkt mee.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      15 oktober 2019 om 17:11

      @Melvinkorrels: je moet helemaal niks natuurlijk. Links rijdend bumperkleven om andere linksrijders weg te jagen?

      Login om te reageren
  3. 440i zegt

    15 oktober 2019 om 13:15

    Klopt.
    Bumperkleven is het rechtstreeks gevolg van slakken die weigeren naar rechts te gaan.
    Kleven doe ik overigens een stuk minder.
    Dotje gas erbij en rechts erlangs.
    Problem solved.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      15 oktober 2019 om 13:53

      @440i: Nee, recht inhalen is het gevolg van links rijders. Bumperkleven is het gevolg van het ontbreken van enige vorm van verkeersinzicht.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        15 oktober 2019 om 14:01

        @robert110: als je normaal afstand houdt hebben mensen niet de minste motivatie om terug naar rechts te gaan. Daarvoor zal je 9vd10 keer toch echt een beetje moeten drukken.

        Maar een beetje drukken is wat mij betreft heel wat anders dan bumperkleven. Het ene doe je slechts kortstondig en het ander is structureel.

        Login om te reageren
        • krisp zegt

          15 oktober 2019 om 15:49

          @lekbak: Als er iemand achter mij zit te drukken heb ik vooral motivatie om van het gas te gaan. Immers: de persoon achter mij houdt geen ruimte, dus zal ik dubbele ruimte moeten houden tussen mij en mijn voorganger…

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            15 oktober 2019 om 16:15

            @krisp: dan ben jij gewoon een klootzak in het verkeer. Mijn persoonlijke ervaring, en ik ben daar niet de uitzondering in, is dat letterlijk bijna niemand een klein beetje optijd terug naar rechts gaat als je normaal afstand houd. Een hele enkele keer kom je eens iemand tegen die wel normaal terug gaat, maar dat zijn uitzonderingen. Begin je echter naar voren te kruipen zodra er plek is aan de rechterkant gaan ze wel naar rechts.

            Ga je vanaf het begin op de bumper zitten ben je gewoon aan het kleven.

            Login om te reageren
          • Ot92 zegt

            15 oktober 2019 om 16:27

            @krisp: Gaarna z.s.m. uw rijbewijs inleveren bij het CJIB, uw mentaliteit hoort niet thuis in het verkeer en daarnaast kan het ook ongelukken veroorzaken.

            Login om te reageren
            • Ot92 zegt

              15 oktober 2019 om 16:30

              @ot92: Gaarne*

              Login om te reageren
      • 440i zegt

        15 oktober 2019 om 16:38

        @robert110: Je leest slecht.
        Als slakken tijdig naar rechts gaan, dan is er toch geen enkele noodzaak te kleven of rechts te passeren?

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          15 oktober 2019 om 22:31

          @440i: Ik lees prima, en blijf bij mijn standpunt. Er zijn verschillende manieren om een situatie met een linksrijder op te lossen, kiezen voor een van de gevaarlijkste geeft blijk van een gebrekkig verkeersinzicht.

          Login om te reageren
          • 440i zegt

            15 oktober 2019 om 22:44

            @robert110: Ben benieuwd welke ‘oplossingen’ je dan in gedachten hebt.

            Login om te reageren
  4. hollow zegt

    15 oktober 2019 om 13:20

    Voorstanders hiervan zullen nog lelijk schrikken. Ze denken maar al te snel aan die patser in z’n bmw, terwijl ze zelf onnodig op het middenvak of links blijven tuffen, amper de richtingaanwijzers gebruiken bij verlaten van de rotonde, een zone 30 negeren (overal 60 hé jongens), voorrang vergeten, het gat dicht rijden wanneer er moet worden geritst, etc etc. Maar ja, die mens die graag 120/130 wil rijden achter je terwijl jij de vrachtwagen inhaalt aan 100; die moeten ze dringend aanpakken!

    Login om te reageren
    • bottles zegt

      15 oktober 2019 om 13:24

      @hollow: Ik rij zelf 35-40K km’s per jaar en ik heb zelden last van een “patser met haast” terwijl ik elke f-ing dag wel een treintje grijze muisjes op de middelste baan zie sukkelen. Ik denk idd ook dat ze zichzelf flink gaan tegenkomen en wedden dat die wet dan zo weer teruggedraaid is vanwege “privacy redenen” of iets dergelijks ?

      Login om te reageren
  5. loserboi932 zegt

    15 oktober 2019 om 13:20

    George Orwell 1984

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 oktober 2019 om 18:25

      @loserboi932: om je eens een reality check te geven… Al in 2010 was het daadwerkelijke aantal operationele ‘cctv’-camera’s in Londen vier keer hoger(!) dan het aantal wat Orwell in z’n boek ‘1984’ had voorspeld.

      Login om te reageren
  6. emping zegt

    15 oktober 2019 om 13:26

    Goede zaak, doen ze in China nu al een tijdje en het is er flink op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    15 oktober 2019 om 13:41

    Het wordt steeds meer een politiestaat (op afstand, met camera’s). Betere optie: stop met het weg bezuinigen van snelweg politie, creëer daar meer banen mee, meer staande houdingen en VEEL sneller rijbewijzen van asociale automobilisten (zeker bij terugkerende klanten).

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    15 oktober 2019 om 13:50

    Een rood kruis? Dikke prima. Afstand en smartphone is te moeilijk goed te controleren met deze beelden. Snelheid uiteraard niet…..

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      15 oktober 2019 om 14:12

      @dutchdriftking:

      Afstand meten is geen probleem, dat hebben ze al in Duitsland uitgevonden.

      Smartphone, ook geen probleem. Camera’s zijn getest en komt eraan.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        15 oktober 2019 om 14:35

        @erik2907: pas nog op het nieuws gezien ja, goede zaak! Temeer omdat het gericht is tegen een bepaalde daad en geen sleepnet.

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        15 oktober 2019 om 20:49

        @erik2907: in NL ook gehad ca 10 jaar geleden… vermoedelijk te subjectief

        Login om te reageren
  9. 8cylinder zegt

    15 oktober 2019 om 13:52

    Hogere pak kans voor verkeersovertredingen kan ik alleen maar toejuichen.

    Mensen die klagen over linksplakkers: Ja het is bloedje irritant, maar niet inherent gevaarlijk. Bumperkleven en er rechts langs wél.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      15 oktober 2019 om 14:06

      @8cylinder: Ik mag hopen dat je elke dag een bekeuring krijgt omdat je weer eens 1km/h te hard hebt gereden. Emigreer naar China als dit systeem je zo bevalt.
      En die schijnheilige van CDA mogen ze kapot rijden met een vrachtwagen vol zand en stenen.

      Login om te reageren
    • RiKe zegt

      15 oktober 2019 om 14:08

      @8cylinder: Dus jij bent voorstander om niet de oorzaak van een probleem aan te pakken, maar alleen het gevolg? Niet de actie, maar wel de reactie? Dus als je een lekkende leiding hebt in huis, dan bel je niet de loodgieter, maar iemand om je laminaat opnieuw te leggen?

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        15 oktober 2019 om 14:10

        @rike: Ik ben een voorstander van zelfbeschikking.

        Login om te reageren
      • 8cylinder zegt

        15 oktober 2019 om 14:14

        @rike: Als je iemand het ziekenhuis in slaat kun je je ook niet verdedigen met “maar hij zei gemene dingen over mijn moeder”.

        Neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          15 oktober 2019 om 14:24

          @8cylinder: Dat moet de linksplakker dan ook doen en oprotten naar rechts. Doet die dat niet, dan ga ik er rechts voorbij. Boete vecht ik vervolgens aan tot in den treuren met volledige media aandacht om aan te tonen hoe idioot onze “rechtstaat” is.

          Login om te reageren
          • 8cylinder zegt

            15 oktober 2019 om 14:40

            @rike: Je kan niet de wet gaan lopen overtreden omdat iemand anders het ook doet. Dat is een kleuter redenering.

            “Idiote rechstaat”… Man, je heb geen idee hoe goed je het hebt.

            Login om te reageren
          • reactief zegt

            15 oktober 2019 om 14:55

            @rike: Als je rijdt zoals je hier je mening geeft, wordt het tijd om in de spiegel te kijken.

            Agressie is het verkeer is gevaarlijk voor jezelf en anderen. Woede ook en jij laat je veel te makkelijk opjutten.

            Login om te reageren
          • Erik zegt

            15 oktober 2019 om 15:19

            @rike: ik heb nog nooit gezien dat de media aandacht geeft aan kleuters behoudens als het om Sinterklaas gaat of kleuterscholen.

            Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      15 oktober 2019 om 23:49

      @8cylinder: bewust agressie opwekken van andere weggebruikers is zeker wel gevaarlijk!

      Login om te reageren
  10. auto62 zegt

    15 oktober 2019 om 15:11

    Bij drie banen, keep your lane. En vrachtwagens alleen op rechterbaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 oktober 2019 om 16:04

      @auto62: keep your lane, dat passen al veel te veel midden rijstrook slapers toe. Gewoon naar rechts als het kan!

      Login om te reageren
      • werf76 zegt

        16 oktober 2019 om 07:53

        @mashell: Om vervolgens klem gereden te worden achter een vrachtwagen op de derde rijstrook omdat diegene op de tweede rijstrook jou met 0,1km/h verschil aan het inhalen is. Nee dank je. Rij wel de toegestane snelheid +5 op de midden strook. Heb je er hinder van, haal je links in.

        Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      15 oktober 2019 om 16:11

      @auto62: ehm nee, gewoon naar rechts als het kan graag

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        15 oktober 2019 om 16:44

        @koekwaus: Doen er alleen veel te veel niet

        Login om te reageren
  11. basman147 zegt

    15 oktober 2019 om 15:26

    Op zich ben ik er niet op tegen, het is alleen jammer dat een boete die 2 weken later binnenkomt geen opvoedkundige waarde meer heeft. Misschien dat de Matrixborden kunnen worden gebruikt om de boete’s aan te kondigen? Zoiets als “xx-xxx-x, vanwege negeren van een rood kruis kunt u een boete verwachten”? Worden die dingen ook nog eens nuttig gebruikt in plaats van reclame voor vananaarbeter

    Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      15 oktober 2019 om 15:29

      @basman147: Ja in Frankrijk kreeg ik 10 jaar geleden al zo’n melding, dus dat is technisch prima mogelijk.

      Login om te reageren
    • hans75 zegt

      15 oktober 2019 om 17:08

      @basman147: net als op de indoor kartbaan… elke auto voorzien van een immobiliseren… voor straf ga je de komende 5 minuten nog maar 40kmh… hoezo bigbrother…

      Login om te reageren
  12. Robert zegt

    15 oktober 2019 om 18:28

    Bij dezen nomineer ik Wytske de Pater Postma voor de Nederlands Privacy Award in de categorieën 3 en 4:
    Overheidsdiensten – Van de overheid voor burgers.
    Aanmoedigingsprijs – Voor een baanbrekende technologie of persoon

    Login om te reageren
  13. slowland zegt

    15 oktober 2019 om 19:09

    China zal trots op het CDA zijn….

    Login om te reageren
  14. Lauji96 zegt

    14 mei 2021 om 23:37

    Ik dacht dat die ANPR-camera`s op de snelweg ook boetes uitdeelden voor bumperkleven en rijden op rood kruis.. blijkbaar dus niet?
    Ach, dan zal het binnen 5 jaar wel gebeuren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North