Geef je mening over deze BMW X5 M

Auteur: , 50 Reacties

Zo'n vette X5 M is al geen onopvallende verschijning en toch kon het volgens sommigen beter.

Dit exemplaar bevindt zich in de showroom van BMW Abu Dhabi en er is nogal wat gebeurd met het apparaat. Zo kreeg de SUV een 3D Design bodykit, spulletjes van M Performance, een uitlaat van AC Schnitzer met (zo te zien) einddempers van Akrapovic, volvette 22 inchers en een motorkap van Manhart.

Omdat ook de inzittenden getrakteerd mogen worden op kostbare oogsnoep werd het interieur aangekleed met rood leer. Het stuur is afgewerkt met alcantara en koolstofvezel en ook in andere delen van het interieur vind je alcantara terug.

Het resultaat (we proberen objectief te blijven) is in elk geval een zeer sportieve X5 die aan alle medeweggebruikers duidelijk maakt dat er niet mee te sollen valt. Helaas weten we niet of de V8 onder de kap ook is aangepakt. Standaard doet de X5 M in elk geval 575 pk en 750 Nm, waarmee een standaardsprint in 4,2 tellen mogelijk is. Rijklaar kost de standaardversie je in Nederland trouwens 181.900 euro. Onze rijtest met de X5 M50d vind je HIER.



50 reacties

Mwah… Stoelen en velgen zijn fout. M-striping, had ik misschien achterwege gelaten.

Maar voor de rest graaf ik m wel
@toyotafortuner: even ter mijner verduidelijking.
U zegt:
[quote] “Maar voor de rest graaf ik m wel” [unquote]
Ik neem aan dat u bedoelt zo diep mogelijk in de grond?
@jeroenwz: Je weet wel dat je niet grappig bent?

Ik vind m gaaf, los van de velgen en stoelen
@toyotafortuner: Maak je geen zorgen… ik ben het met je eens!
@toyotafortuner: tot nu toe vinden 4 van de 5 autobloggers het grappig, lijkt mij een prima score..
Prima op z’n plek daar in de zandbak.

• barf •
@amghans: in Abu Dhabi valt deze auto niet eens op….prima winkel wagentje. Als je reeds 20 andere auto’s in je garage hebt staan kan deze er ook wel bij…..

In Nederland wordt je al vies aangekeken als je in een standaard zwarte X5m aan komt
@slickrick:
Hangt ervan af waar je je vertoont, op de PeeCee zal ’t geen probleem zijn.
Mijn mening: afschuwelijk
@flor25: en dan druk je je nog zachtjes uit waarschijnlijk?
Ik vind de auto wel mooi voor zover ik zoiets mooi kan vinden want dit is niet mijn favoriete carrosserie
Ik vind hem wel gaaf. Alleen wel ff 80 mm omlaag gooien rondom.
@Donstil: behalve linksachter, voor het verrassingseffect.
@Donstil: dan niet liever gewoon een M5
@Donstil: suv verlagen is het idiootste wat mensen doen.
@boomhauwer: wordt het dan niet een beetje een MPV?
@boomhauwer: een SUV sportief (willen) maken is nog idioter. Daarom ziet t er met platte bandjes zo niet uit.
@boomhauwer: Wellicht iets overdreven, er zijn ook zat mensen die op Trump stemmen, Pokémon Go spelen en geld uitgeven aan fidget spinners enzo
Wat mij opvalt is dat de velgen niet meer zo breed achter zijn. Volgensmij kon je een paar modellen terug op je instap diesel veel bredere sloffen bestellen dan onder deze M liggen.
@kennone: Zet de oude eens naast het nieuwe model, dan zul je zien dat de oude zo klein als een Panda lijkt:)
Omg die velgen zijn wel héél lellik.
Rest eigenlijk ook
Dit is voor mij het schoolvoorbeeld dat je in de meeste gevallen(niet alle natuurlijk) dat je het af fabriek exemplaar maar beter moet laten wat het is.Die heel veel mensen op de fabriek hebben er heus wel wat verstand van..
En wees eerlijk; hoeveel hier vinden een bijvoorbeeld youngtimers en klassiekers in oringinele staat niet te gek?
@noosaheads:
Hangt er vanaf wat je met “origineel” bedoelt. Bij de meeste klassiekers kan je het uiterlijk niet verbeteren maar bvb een klassieke muscle car kan echt wel betere remmen en ophanging gebruiken. Wat pk winst is ook altijd leuk.
@shiva:
Niet verbeteren? Alles is te verbeteren! ;-)
@noosaheads:
Mwah. Een standaard of af-fabriek (want dat is wat we bedoelen met ‘origineel’) kan uiteraard best mooi zijn. Of in heel sommige gevallen zelfs van historische waarde.

Maar over het algemeen heb ik veel meer bewondering voor mensen die hun auto aanpassen naar hun eigen smaak/idee/hersenkronkel. Hoe creatiever, hoe beter! Echt origineel zeg maar… ;-)
Ik ben echt een BMW fanboy maar dit lust ik niet.
Die striping werkt alleen maar averechts…

In plaats van snelheid te suggereren en een laag zwaartepunt benadrukt het juist het hoge koetswerk en lijkt de auto alleen maar minder lichtvoetig…

Een beetje hetzelfde effect als mijn schoonmoeder in een trainingspak… Sportief wordt het niet en ook niet minder vadsig…
@moveyourmind: Ben jij dat, die de nieuwe vriend van m’n ex is?

Chapeau!
Vadsige pauper-mobiel.
Ziet. Er. Niet. Uit!!
Kont op wielen.
Ik kan in mijn hoofd M en SUV nog altijd niet bij elkaar krijgen. Noem me ouderwets, maar op iets wat moet doorgaan als terreinwaardig en wat per definitie een hoger zwaartepunt heeft dan reguliere modellen vind ik een M-badge niet passen.
@tenaci:
Een X5 is nooit terrein waardig. Maar ik geef je gelijk sportief word het nooit. Een M5 is in elke situatie een betere wagen maar deze kost meer dus kan je meer showen dat je geld hebt. Enkel voor swakkers dus.
@shiva: das ook geen suv. Een suv is een LaRo, RaRo bijvoorbeeld. De x5 is een opgehoogd vinex woonwijkhok zodat je niet meer hoeft te remmen voor drempels in de schoolzone…
Zal het ongetwijfeld goed doen bij voetballers, rappers en kampers.
Ergens vind ik zulke extreme exterieurs niet helemaal passen bij “schermpjes voor de achterpassagiers”
Zum kotzen.
Hele dikke SUV! Super gaaf voor een SUV. Niet dat ik zelf een SUV wil natuurlijk…
Typisch wansmakelijk oliesjeik speelgoed
Mooie auto. De wielen kunnen niet vind ik. En het interieur mag wel in een ander kleurtje zoals mokka of zwart met m kleur steken.
Wansmaak is ook smaak.
Zo hé, da’s me een partijtje wanstaltig. Je zou bijna denken dat het van een externe tuner afkomstig is.
Een X5 blijft een beetje een guilty pleasure voor mij (net als de mk 1 Q7) maar dit hok is alleen guilty aan over de top zijn, ik pass.
Dit, in t carbon schwarz, zonder die domme M strepen en sjonnie-nieren. HRE P103 velgen dr onder en donker glas. Dan mogen ze hm bij mij voor de deur zetten
Smaak is niet te koop, helaas voor de kamelen-jockeys …
Hoe klein is jouw piemel?
Deze auto heeft minder terrein capaciteiten dan een Ford Fiësta, is langzamer op circuit dan de eerste beste GTI, heeft een kwart aan binnen ruimte van een VW Caddy Maxi, maar kost een veelvoud van deze auto tezamen.

Volslagen logische keus voor een olie (domme) man met een klein besneden plassertje.
Best ok eigenlijk. Als je de illusie hebt dat een X5 sportief kan zijn dan moet het je ook zo doen. Chique is een X5M met al die uitlaateindstukken nooit, dus die striping kan wel ook wel by. En dat rode interieur is net wat de wat saaie X5 nodig heeft.
Wat een grafbak…
Vind de x5 al geen knapperd maar dit. Blerk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).