• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geef je Porsche 911 wat lucht met deze nieuwe Aerokit

Auteur: Dizono, gepost 3 februari 2015 om 16:17 – 23 Reacties

Afbeelding Geef je Porsche 911 wat lucht met deze nieuwe AerokitAfbeelding Geef je Porsche 911 wat lucht met deze nieuwe AerokitAfbeelding Geef je Porsche 911 wat lucht met deze nieuwe AerokitAfbeelding Geef je Porsche 911 wat lucht met deze nieuwe Aerokit

Porsche 991 Aerokit
Speciaal voor de Porsche 911 Turbo en Turbo S komt de fabrikant met een Aerokit. Deze zou niet alleen de looks van je Elfer moeten verbeteren, maar ook de aërodynamica.

Het feit dat de Aerokit is ontwikkeld en wordt aangeboden door Porsche Exclusive doet vermoeden dat het bumper- en spoilerkitje met name bedoeld is om de looks van je Porsche 991 Turbo of Turbo S te upgraden. Toch is dat volgens de hoge heren uit Zuffenhausen niet helemaal het geval, er is wel degelijk testwerk in de windtunnel aan te pas gekomen tijdens de ontwikkeling. Doel was om de downforce te verhogen, zonder dat de luchtweerstand ook hoger uit zou vallen.

De Aerokit bestaat uit een vaste achterspoiler met een actief middendeel, een andere voorspoiler en andere sideskirts. Daarmee wordt volgens de Porsche de downforce in ‘speed setting’ (met de achterspoiler zo vlak mogelijk) verhoogd van 17 kg naar 26 kg. Zet je de spoiler in de ‘performance setting’, dan neemt de downforce zelfs toe van 18 tot 150 kg. Dan is dit toch een subtielere oplossing dan je schoonmoeder op het achtersteven te laten zitten.

Klanten hebben de keuze uit twee uitvoeringen: een Aerokit in de kleur van de carrosserie of een kit met delen in een glimmend zwarte afwerking. Ook bestaande 991 Turbo- of Turbo S-rijders kunnen zich naar de dealer spoeden (wel voorzichtig, zonder al die downforce) om een setje te laten retrofitten. Prijzen beginnen bij onze Oosterburen bij 5.355 euro wanneer je de kit op je nieuwe Porsche bestelt en vanaf 4.879 euro wanneer je achteraf nog gaat klussen aan je 911. Daarbij zijn de kosten voor spuitwerk en montage overigens nog niet meegenomen, dus je kunt je nieuwe 911 Turbo maar het beste gelijk met deze Aerokit bestellen.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Porsche, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Nissan Maxima
Volgend bericht: 20 gekke materialen die ooit gebruikt werden voor auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. dimi zegt

    3 februari 2015 om 16:20

    Wat een marginale achterlichten zeg.

    Login om te reageren
    • edgaar zegt

      3 februari 2015 om 16:47

      @dimi: je bedoelt magistraal

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        3 februari 2015 om 16:59

        @edgaar:
        Nope, volgens mij bedoelt hij toch echt marginaal….
        Gaat wat mij betreft voor de gehele auto op, wat een jurkenbak is het zo zeg….

        Login om te reageren
  2. autofreaker zegt

    3 februari 2015 om 16:20

    Netjes

    Login om te reageren
  3. sebasjuhh zegt

    3 februari 2015 om 16:28

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      3 februari 2015 om 16:46

      @sebasjuhh: Latijn is best lastig hoor.

      Login om te reageren
  4. osmo zegt

    3 februari 2015 om 16:30

    Mooi, zelfs de achterlichten misstaan niet bij de goudkleurige lak. Ik zou hem zelf met rode achterlichten en een donkergrijze lak bestellen … als ik het geld had ;)

    Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    3 februari 2015 om 16:37

    Hij is wel mooi zo in het goud, normaal zou ik niet voor zwarte sierdelen gaan, maar bij een lichte kleur zoals op de foto’s misstaan ze zeker niet. 5k is niet eens buitensporig veel als je naar vergelijkbare pakketten bij andere merken kijkt, zeker niet als je er dus een actieve spoiler bij krijgt.

    Login om te reageren
  6. ko3n zegt

    3 februari 2015 om 16:40

    Mwaah ik vond de vorige aerokit mooier bovendien vind ik de witte achterlichten echt spuuglelijk

    Login om te reageren
  7. jordip zegt

    3 februari 2015 om 16:41

    Prachtig, echt heerlijk gedaan

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 februari 2015 om 16:47

    hmm die witte lampen maken deze auto helemaal fout!

    Login om te reageren
  9. rikus zegt

    3 februari 2015 om 16:53

    Nieuwe manier om extra geld uit je klanten te trekken..

    Login om te reageren
  10. resulutionNL zegt

    3 februari 2015 om 17:03

    Kleur lijkt op Jaune Persepolis van Peugeot.

    Login om te reageren
  11. sydney zegt

    3 februari 2015 om 17:07

    Lekker hoor, maar wel een ander kleurtje graag.Arena Red is prima.

    Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    3 februari 2015 om 17:19

    Ik word totaal niet hebberig van de 991 Turbo. Net als smoke-a-lot (neem ik aan) heb ik niks tegen mooie big butts maar er is een grens waar mooi dik verandert in vies dik en de 911 Turbo heeft die grens overschreden wat mij betreft.

    De ‘vormeloze’ luchthappers die niet zoals bij de 997 en 996 een soort van ‘kader’ hebben vind ik daarbij ook nog eens graflelijk én dan heb je nog het feit dat de verkeerde wielen ook aandrijving hebben…

    Doe mij dus maar een GT3 (zonder RS want die heeft ook die gekke japen in de flank) of een Carrera (GT)S zonder 4.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 februari 2015 om 00:05

      @jaapiyo: ik vind de luchthappers juist een verbetering. Het kunststof inzet stuk is gelukkig niet meer zo zichtbaar. Maar zo mooi als bij de Boxster zijn de luchtinlaten nog altijd niet.

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    3 februari 2015 om 17:26

    Ik zou in ieder geval ander kleuren nemen dan dat we nu zien. Daarnaast is die 150kg een beste verbetering

    Login om te reageren
  14. autoriteit zegt

    3 februari 2015 om 18:14

    Wat een fantastische auto is het, die aerokit staat de auto ook erg goed.

    Login om te reageren
  15. meepinz zegt

    3 februari 2015 om 18:50

    Best wel te doen zo in het goud.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    3 februari 2015 om 19:18

    Schitterende auto!

    Login om te reageren
  17. mnmg zegt

    3 februari 2015 om 20:34

    Ik heb er net een gekocht maar als ik deze foto’s zie begin ik bijna weer te twijfelen. Hier wil je eigenlijk niet mee geassocieerd worden, wat een slechte uitvoering pffff…

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    3 februari 2015 om 21:43

    Boy oh boy… Als zulke achterlichten zelfs af-fabriek kunnen worden geleverd…. :S

    Login om te reageren
  19. Tonnie zegt

    4 februari 2015 om 13:50

    Levert porsche nu zelf al tokkietuning om de andere tuners voor te zijn?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North