• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen cel voor 17-jarige doodrijder De Bilt [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 mei 2014 om 10:42 – 101 Reacties

Zebrapad


De 17-jarige knul die vorig jaar in De Bilt de 76-jarige Jan van Eijken op een zebrapad doodreed hoeft niet meer te zitten voor zijn daad. De strafeis van 5 weken heeft hij al in voorarrest uitgezeten.

Het was 15 mei toen Abdel A., in bezit van een rijbewijs maar zonder verplichte begeleider naast zich, met een vaartje van 80 per uur in een 30-zone met zijn Golf oud-wethouder van Eijken schepte en daarna doorreed. Helaas bezweek het slachtoffer aan zijn verwondingen, en nu, een jaar later, nadert de strafzaak tegen de dader zijn eind.

De eis van 5 weken onvoorwardelijk heeft hij al uitgezeten, dus wanneer de rechter op 3 juni zijn uitspraak doet zal dit waarschijnlijk een formaliteit zijn en kan Abdel verder met rest van zijn jonge leven. Hij wel. (via AD)

Update 03-06: rechterlijke uitspraak is binnen, en hoewel de straf zwaarder is dan de eis hoeft onze Abdel inderdaad niet de nor in.

Ook interessant!

  • motorrijders cel
    Twee weken cel voor motorrijders die over de A16 knalden
  • Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
    Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
  • vijfde generatie Range Rover
    Vijfde generatie Range Rover lekt een beetje [updated]
  • A16 snelheidsduivels
    Jaar cel geëist tegen snelheidsduivels op de A16

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, golf, Volkswagen, zebrapad

Vorig bericht: « Ex-tourwinnaar Jan Ullrich veroorzaakt alcocrash [Audi RS6]
Volgend bericht: Video: BMW M2 prototype, de eerste beelden »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    21 mei 2014 om 10:44

    Je rijdt iemand dood en je gaat vrijuit. Maar als je je boete niet op tijd betaalt of kan betalen dan draai je de gevangenis is.. Wat leven we toch in een fijn land -_-

    Login om te reageren
    • dubcars zegt

      21 mei 2014 om 10:49

      @str8six: ik ben het helemaal met je eens

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      21 mei 2014 om 11:04

      @str8six: Hij gaat niet vrijuit hij heeft immers gezeten maar de staf eis is een lachertje natuurlijk. Ik neem aan dat hij wel zijn rijbewijs kwijt is voor de rest van zijn leven of krijgt hij die ook gewoon terug?

      Login om te reageren
      • jibbe zegt

        21 mei 2014 om 11:08

        @sketcher: Ik mag het hopen van wel dat z’n jongen nooit meer de weg op mag.
        Ik vraag me altijd af zo z’n jongen die (koud bloedig) is door gereden bij een ongeluk een schuldgevoel voor het leven hebben of huppelt hij lekker door?

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          21 mei 2014 om 11:12

          Dat is de vraag. Het kan beide kanten opvallen, alleen de aanwezigen in de rechtzaal kunnen hier antwoord op geven. En wij waren er niet bij..

          Login om te reageren
        • bmw1995 zegt

          21 mei 2014 om 13:00

          @jibbe: De jongen was er zeker kapot van, hij is na het ongeluk naar een buurthuis gereden en daar meerdere keren flauw gevallen en in shock geraakt, wat natuurlijk niets goed praat van wat hij heeft gedaan.

          Login om te reageren
          • jibbe zegt

            21 mei 2014 om 16:32

            @bmw1995: misschien komt het fout over maar ik ben blij dit te lezen.
            niet in de zin van “en terecht” maar dat het een hoop opheldering geeft op de zaak.
            Het lijkt me ook verschrikkelijk voor zo’n jongen.
            Het is goed te horen dat het hem echt wat doet dat geeft aan dat hij er heel erg van heeft geleerd.

            Login om te reageren
        • heidi zegt

          21 mei 2014 om 17:16

          @jibbe: Wetende vanuit welke bevolkingsgroep hij komt, is jouw vraag heel makkelijk te beantwoorden. Te weten het laatste en waarschijnlijk de ander de schuld gevend en een glimlach.

          Login om te reageren
      • str8six zegt

        21 mei 2014 om 11:26

        @sketcher: nee 5 weken zitten in een NL gevangenis is voor dat soort jochies gewoon een volledig verzorgde vakantie in ‘eigen’ land op kosten van de belastingbetaler. Moet je eens voorstellen als dat jouw opa of vader zou zijn geweest… 5 weken voorarrest en weer vrijuit, dat valt toch niet uit te leggen aan de nabestaanden?!

        Login om te reageren
        • maiik0ll zegt

          21 mei 2014 om 15:32

          @str8six: “dat soort mensen” ??

          Login om te reageren
          • heidi zegt

            21 mei 2014 om 17:17

            @maiik0ll: Ja, mag dit niet dan?

            Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      21 mei 2014 om 13:12

      Het probleem in Nederland is dat straffen (en dus de strafeis) gericht is op de dader: het moet de dader “heropvoeden”. En dan blijkt dat lange straffen daarbij niet helpen. Daarnaast is het in Nederland ook nog gebruikelijk om allerhande “verzachtende omstandigheden” (lees: smoesjes) mee te wegen én rekening te houden met het “toekomstperspectief” van de dader. In dat licht gezien is de eis logisch.

      Zou je straffen zien als genoegdoening voor slachtoffer(s), boetedoening voor daders en afschrikmiddel, dan zou je op een hele andere eis uitkomen… maar ja, dat zou natuurlijk zielig zijn voor deze arme knul die het allemaal niet zo bedoeld heeft, ook niet beter weet, het er écht ook heel moeilijk mee heeft en toch ook (wel…) een kans op een leuke toekomst verdient… jaja, echt hoor.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        21 mei 2014 om 13:52

        @ar156sw: Met een officiele veroordeling achter zijn naam is het toekomstperspectief een uitkering.

        Login om te reageren
        • draadloos zegt

          21 mei 2014 om 15:39

          @jaapiyo: pcies, die wij ook nog mogen betalen

          Login om te reageren
        • heidi zegt

          21 mei 2014 om 17:18

          @jaapiyo: Ook zonder een officiële veroordeling.

          Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    21 mei 2014 om 10:46

    Ze kunnen hem beter voor een jaar of 20 vastzetten. En zelf betalen die huisvesting. Dat lijkt mij een passende straf. 80 km/h rijden in een 30 km/h-zone, dan zit er echt iets niet goed in je koppie.

    Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    21 mei 2014 om 10:46

    Het is toch allemaal niet te kort, geef die kerel gewoon 20jaar ofzo. idioot!

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    21 mei 2014 om 10:47

    80 in een 30 zone? Moord met voorbedachte rade!

    Login om te reageren
    • deladude zegt

      21 mei 2014 om 12:46

      @gregorius: Doodslag dus, tenzij hij bij voorbaat gepland had om die arme man dood te rijden Is dit juridisch gezien geen moord

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        21 mei 2014 om 13:35

        @deladude: Ja ja, de reactie was meer in de toon van het artikel.
        Maar serieus; 5 weken? Zou het ook te maken hebben met het feit dat ie pas 17 was (rijd je auto.. moet je al volwassene berecht kunnen worden naar mijn mening).

        Naar mijn mening is dit vergrijp te vergelijken om met een machinegeweer in ene winkelcentrum te gaan staan (tijdens openingstijden) en vol een magazijn te gaan lossen op een leeg gebied… en dan verrast zijn dat je iemand doodschiet. En dan hoeft het niet eens een illegale machinegeweer te zijn, gewoon eentje die hij mocht gebruiken op de schietclub, maar voor de grap even had meegenomen zonder supervisie.
        Denk dat ie met de machinegeweer langer dan 5 weken zou krijgen….

        Login om te reageren
        • newguy92 zegt

          21 mei 2014 om 14:05

          @gregorius: dit was ook in een winkelstraat voor openingstijden. De beste man had een brillenzaak in de bilt. Dus de gedachte van een leeg gebied komt aardig overeen.

          Login om te reageren
  5. exotic zegt

    21 mei 2014 om 10:48

    Iedereen is jong geweest en iedereen heeft weleens “gek” gedaan door snelheid te maken. Vooral als je net pas je rijbewijs hebt gehaald.

    Helaas kan het ook zo aflopen. Persoonlijk denk ik dat die jonge wel zijn lesje heeft geleerd, zeker als je iemand doodrijd. Iets als 20 jaar vindt ik een beetje onzin.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      21 mei 2014 om 10:52

      @exotic: ik ben jong en heb bovendien nog net geen jaar mijn rijbewijs. Maar je zult mij letterlijk nooit 80 km/h zien rijden in een 30-zone. Iets te hard rijden is in mijn ogen niks mee, maar net als 100 km/h in een 50-zone is 80 km/h in een 30-zone gewoon not done. Om het nog erger te maken mocht deze jongen nog niet eens alleen rijden. Dat geeft dus al aan hoe lekker onverantwoordelijk de jongen bezig was. En nog erger, hij deed het bewust.

      Login om te reageren
      • jaguarjay zegt

        21 mei 2014 om 11:08

        @ej20g: Helemaal mee eens, ik heb ook nog niet lang mijn rijbewijs (ongeveer een maand nu) en ik rij probeer meestal binnen de 10 km/u van de snelheidslimiet te rijden (ik geef toe dat ik vaker 60 rijd dan 50, maar zoals je zegt is een beetje te hard rijden niet heel erg) Maar ik heb nog nooit de “behoefte” gehad om f*cking 80 te rijden in een 30-km zone, ik vond 40-45 al snel gaan dus heb toen maar afgeremd tot 35 :P Natuurlijk is het leuk om af en toe het gas in te trappen, maar als ik dat wil doen wacht ik wel ff tot aan de oprit/invoegstrook van de snelweg :P

        Login om te reageren
      • bertorelli zegt

        21 mei 2014 om 11:08

        @ej20g:
        Als je met deze snelheid door een 30km zone scheurt en dat zonder de verplichte begeleider naast je, dan heb je blijkbaar overal schijt aan.

        Ik denk dan ook niet dat deze jongeman daar lang wakker van ligt en waarschijnlijk nog serieus vind dat hij er helemaal niets aan kon doen.

        Login om te reageren
        • bluesbrother zegt

          21 mei 2014 om 11:45

          @bertorelli: inderdaad dit is gewoon bij de opvoeding al mis gegaan. ik zou er nooit aan gedacht hebben om zo (asosiaal) te rijden.

          overigens is hij minderjarig. ik mag er toch van uitgaan dat zijn ouders ook nog een soort van repremande krijgen (al is het voor het onbegeleid laten rijden).

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            21 mei 2014 om 13:38

            @bluesbrother: zijn naam is Abdel B. Er zit een kans in dat zijn ouders de reprimande niet verstaan / begrijpen / willen begrijpen. Dus ja, dan heeft dat bar weinig zin.

            Login om te reageren
    • bmw1m zegt

      21 mei 2014 om 10:55

      @exotic: klopt iedereen die zijn rijbewijs heeft gehaald doet wel eens gek ( stoer ) het is maar hoe je het wilt bekijken. Dat hebben we allemaal wel eens gedaan, maar met 80 door een 30 km zone knallen nee dat vindt ik niet meer gek doen maar gewoon levens gevaarlijk!

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      21 mei 2014 om 11:06

      @exotic: Er is wel een groot verschil tussen 5 weken en 20 jaar. De balans in deze is wel een beetje zoek.

      Login om te reageren
    • rubentheys zegt

      21 mei 2014 om 11:11

      @exotic: Die snelheid is al niet verantwoordbaar (komop zeg, 80kmph in zone 30?).

      Maar wat nog erger is, is het doorrijden na de feiten. Van een knul van 17 jaar kan verwacht worden dat ie dat besef wel heeft. Ik weet niet wat voor waarden die ouders hun kinderen meegeven, maar van mij mag ie meteen tot zijn dertigste 75% van zijn loon afstaan aan slachtoffers van vluchtmisdrijven.

      Enkel daarmee dring je door tot zo’n stuk vreten.

      Login om te reageren
    • super zegt

      21 mei 2014 om 12:01

      @exotic:
      zijn ouders verdienen wel 20 jaar cel imo

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      21 mei 2014 om 15:49

      @exotic: Door zulke politiek correcte opmerkingen worden in dit land de grenzen van tollerantie steeds verder opgerekt, onder het mom van iedereen is jong geweest of hij heeft een slechte jeugd gehad.
      Onzin, iedereen, jong en oud moet de consequenties aanvaarden van zijn daden en dan is 5 weken in deze veel te licht bestraft.

      Login om te reageren
  6. kickass zegt

    21 mei 2014 om 10:51

    Abdel… Toevallig dat het weer een Noord-Afrikaan is.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      21 mei 2014 om 11:16

      @kickass: toevallig wel ja, ook heel toevallig, reed een jaartje geleden een Nederlander, bij mij in de wijk een vrouw haar kinderwagen voor haar voeten, met als resultaat een gebroken voet en kind dat 30m verderop ligt. Reed 110 in een 50 zone. Als dat geen doodstraf verdient

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        22 mei 2014 om 09:11

        @marikoelolo: en reed die ook door na het ongeluk?

        Login om te reageren
  7. MrH zegt

    21 mei 2014 om 10:52

    Nou heel toevallig inderdaad.

    Wat een triest soft land is dit ook…….. 5 weken voor het doodrijden van iemand…..

    Login om te reageren
  8. reggie-boy_rood zegt

    21 mei 2014 om 11:09

    Wat zijn we weer lievv in NL

    Login om te reageren
  9. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    21 mei 2014 om 11:11

    Iedereen zit hier schijnheilig te doen. Maar geef het maar toe, iedereen heeft wel eens met een belachelijke snelheid gereden waar t eigenlijk niet kon voor de kick. Zie hier t bewijs hoe het af kan lopen. Neemt niet weg dat ik de straf veel te laag vind, maar iedereen doet hier net of ze altijd keurig 1 km onder de limiet rijden.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      21 mei 2014 om 12:00

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:

      Dat zeggen we helemaal niet, en als die mocro had gestopt om het slachtoffer naar het ziekenhuis te brengen dan hadden de meeste mensen hier ook milder gereageerd. Het feit dat hij doorreed en zonder begeleider achter het stuur zat is volkomen idioot, daarom mag hij ook flink branden volgens de reacties hier…

      Login om te reageren
      • newguy92 zegt

        21 mei 2014 om 14:10

        @mopar: ik denk niet dat ie graag een cabrio wou door te stoppen en de beste man naar de ehbo te brengen. maar liever 5 weken in en “hotel” door bracht.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          21 mei 2014 om 14:29

          @newguy92: en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij de hersencellen beschikt om zover door te denken. Dat soort jochies (en ik kan het weten, ben in een zwarte wijk opgegroeid) kennen geen compassie.

          Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      21 mei 2014 om 12:11

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: lees jij de reacties wel voordat je dit soort domme uitspraken doet???

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      21 mei 2014 om 12:30

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Er is een verschil tussen vlot rijden en roekeloos hard. Ik ga niet zeggen dat ik me altijd aan de snelheid houd, maar binnen de bebouwde kom en vooral woonwijken zal ik nooit meer dan 10km/u te hard rijden.

      80km/u waar je 30km/u mag is volstrekt idioot. Rijbewijs door de versnipperaar halen en nooit meer terug geven. Om auto te rijden heb je verantwoordelijkheidsgevoel nodig, en dat ontbreekt bij deze jongen blijkbaar.

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        21 mei 2014 om 14:15

        @motoragent: dan ben jij de uitzondering tussen de agenten.. Bedoel door al die veranderingen in het wegennet zijn alle 50 km p/u wegen 30 geworden en alle 80 km p/u wegen 60..

        OT: Het is in de reacties hier kiezen tussen doodstraf of geen straf, ik ben zelf niet genoeg op de hoogte van de zaak maar wanneer deze jongeman 5 jaar krijgt denk ik dat dat een redelijke straf is… Verder uiteraard rijbewijs afpakken en opnieuw laten halen (nadat hij vrij is gekomen).

        Login om te reageren
  10. londoncars zegt

    21 mei 2014 om 11:17

    Gewoon asociaal, ik hoop dat die jongen voor de rest van zijn leven nachtmerries heeft , vooral omdat die is doorgereden

    Dat die 80 rijd is al fout, dat die dan iemand dood rijd is helemaal erg. Maar dat je dan doorrijdt… Dan hoop ik echt het ergste voor hem!

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    21 mei 2014 om 11:19

    Als 17-jarige rijden zonder begeleider en dan 80 in een 30-zone doen en ook nog eens een dodelijk ongeluk veroorzaken, met als straf 5 hele weken?

    Om van te janken dit bah!

    Login om te reageren
  12. porschegts zegt

    21 mei 2014 om 11:24

    Wat ik ook vind is dat het 100% afhangt van waar je te snel rijd!

    Hier int dorp is een school en die ligt op een 90kmh baan.. Je mag dus enkele 100 meter (op die dubbele rijvaksbaan) maar 30
    Als de school uit is of als er volk loopt snap ik dat je 30 rijd, maar snachts is het daar 100% leeg, en stoor je niemand als je doorrijd tegen 90 hoor!

    Wat ik dus bedoel is dat je de context moet weten alvorens te oordelen!
    Aangezien je niet waar, wanneer , …

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      21 mei 2014 om 12:02

      @porschegts: Daar heb je een punt ja. Maar zebra’s gelden ’s nachts ook, dus iemand met verstand houdt daar ook rekening mee. Toch?

      Login om te reageren
    • bmw1995 zegt

      21 mei 2014 om 13:19

      @porschegts: Het was in een winkelstraat rond een uur of 4/5 toen de winkels nog open waren….

      Login om te reageren
  13. dondeboer zegt

    21 mei 2014 om 11:41

    Ook ik heb toen ik net m’n rijbewijs had (15 jaar terug) ook wel eens flink te hard gereden in de bebouwde kom. Weliswaar dan wel met een geldig rijbewijs, maar toch. Ik heb simpelweg mazzel gehad dat er toen niks is gebeurd.

    Het is ontzettend vervelend dat die jongen iemand heeft doodgereden (understatement), maar feit is dat ie die man niet expres heeft doodgereden. Het is daarmee geen moord of doodslag, maar dood door schuld. Daarvoor krijgt hij 5 weken cel. Lullig voor de nabestaanden, het is ook niet heel veel, maar je kan iemand niet voor moord veroordelen als het een ongeluk is. Daarbij zal ie de komende tijd waarschijnlijk ook niet heel lekker slapen.

    Positieve noot: wel een gave en inmiddels flink zeldzame Golf II Rally op de foto.

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      21 mei 2014 om 11:59

      @dondeboer: het zou een ongeluk zijn als een kind achter een geparkeerde auto vandaan het zebrapad op komt rennen en je niet meer op tijd kan stoppen ondanks dat je 30-35 rijdt. 80 rijden in een 30 zone met zebra’s… Dan kan je de garantie krijgen dat het fout gaat.

      Login om te reageren
      • chipmunk zegt

        21 mei 2014 om 12:39

        @E320cdi: @dondeboer heeft wel degelijk gelijk dat het dood door schuld is.
        http://www.wetrecht.nl/dood-door-schuld/

        Het enige wat mij dan opvalt is de strafeis. Die had wel degelijk een stuk hoger kunnen uitvallen.

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      21 mei 2014 om 12:03

      @dondeboer: vergeet je nou ook even dat hij doorreed? Je hebt in Nederland het plicht om iemand in nood te helpen volgens de wet. Daarnaast had hij niet eens mogen rijden zonder begeleider. Je focust je nu wel heel makkelijk op maar 1 aspect van het hele verhaal. Maar goed dat jij geen rechter bent.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        21 mei 2014 om 13:21

        @mopar: Zucht. Daar gaat het me ook helemaal niet om. En ik ben inderdaad geen rechter, net als jij waarschijnlijk want anders had je waarschijnlijk wat meer begrip opgebracht voor het vonnis. Het is een ongeluk. Oerstom en het had nooit mogen gebeuren, en dat ie doorreed kan natuurlijk echt niet, maar het is GEEN moord.

        Wat mij betreft krijgt deze jongen nooit meer een rijbewijs. Maar iedereen begint hier gelijk te roepen dat ie 20 jaar achter slot en grendel moet en dát probeer ik wat te nuanceren.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          21 mei 2014 om 14:11

          @dondeboer: Niks geen ongeluk, de weg waar dit voorval is gebeurd is een winkelstraat met veel zebrapaden. Hier 80 rijden is volstrekt idioot. Zeker als je niet eens zonder begeleider achter het stuur mag zitten.

          Dit is gewoon dood door schuld door roekeloos rijgedrag en daar mag best een lange tijd brommen op zitten. Dat genuanceerde gedoe moet eens afgelopen zijn. Dit soort acties zul je veel vaker tegenkomen.

          Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            21 mei 2014 om 14:51

            @mopar: Volgens mij geef ik in mijn eerste post al aan dat het dood door schuld is, dus volgens mij zijn we het op zich wel eens over het vergrijp. Straf is echter lastig want het is geen bewuste actie geweest. In principe zou je iedereen die deze overtreding begaat dan preventief de bak in moeten slingeren, want poging tot dood door schuld.

            Maar je geeft zelf al aan dat je klaar bent met nuances, dus vergeet wat ik gezegd heb en toedeledoki.

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              21 mei 2014 om 15:42

              @dondeboer: Vraag me af hoe jij zou reageren als het je eigen moeder/vader/vrouw of man geweest zou zijn. En denk je nu werkelijk dat iemand die blijkbaar zo erg de lak heeft aan regels dat hij zonder begeleider en met 50km te snel door een woonwijk gaat razen, zich ook maar even druk zal maken over die ontzegging van de rijbevoegdheid die jij ‘m zou opleggen?

              Die gaat gewoon lekker door karren hoor, en dan aan jouw de leuke taak als rechter om aan de nabestaanden van het volgende slachtoffer uit te leggen waarom je het mooi achtte om de dader na 5 weken weer naar huis te zenden.

              En nee, niemand preventief de bak in gooien, volgens mij zitten je eigen cellen niet op een lijn….nuanceren mag…maar niet bij grove nalatenschap. Dat hij 17 is betekend niet dat hij niet wist wat die deed.

              Login om te reageren
    • celicatwincam zegt

      21 mei 2014 om 14:29

      @dondeboer: is het niet gewoon een golf II met vento front?

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        21 mei 2014 om 14:52

        @celicatwincam: Nee, is een speciale uitvoering, (vooral) te herkennen aan de brede wielkassen en de luchtsleuf onder de koplampen.

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Rally_G60

        Login om te reageren
        • celicatwincam zegt

          21 mei 2014 om 14:55

          @dondeboer: doe mij toch maar de G60 limited edition, is een betere sleeper: http://m.cdn.blog.hu/sp/special/image/golf_limited/ltd_034_006.JPG

          Login om te reageren
          • celicatwincam zegt

            21 mei 2014 om 14:56

            @celicatwincam: alleen nog wel ff verlagen:)

            Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            21 mei 2014 om 15:10

            @celicatwincam: Die zijn wel echt vet ja… maar wel echt heel moeilijk te vinden en doordat het collecters items zijn niet te betalen. Gewoon een 1.8tfsi-blokkie uit een nieuw VAG-product in een golfje 2 bouwen is waarschijnlijk goedkoper en sneller. Maar toch liever iets japans.

            Login om te reageren
            • celicatwincam zegt

              21 mei 2014 om 15:18

              @dondeboer: nee aub, geen blokken van na het jaar 2000;) VR6 turbo lijkt me dan leuker.. Torque steer anyone?

              Login om te reageren
  14. ar75 zegt

    21 mei 2014 om 11:43

    Even optellen:

    – Zonder begeleiding rijden
    – Niet stoppen voor een zebrapad
    – Iemand aanrijden
    – Doorrijden na aanrijding
    – En dat met 80 in een 30 km/ u zone

    En dan vrij rondlopen na 5 weken….

    Login om te reageren
  15. ThomasBol zegt

    21 mei 2014 om 11:46

    Wat een kut land leven we toch ook. Ik ga emigreren zodra ik het kan!

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      21 mei 2014 om 12:07

      @thomasbol: Helemaal gelijk. Word echt ziek van die klote regels hiero, lekker veel belasting afdragen, iets moois voor jezelf kopen lijkt wel een misdaad in dit land.

      €340 voor onnodig toeteren betalen en als je iemand doodrijdt moet je maar 5 weken zitten.

      Ik zie een lucratieve business als hitman opkomen; je rijdt ze gewoon omver met je wagen….ben je toch na een maandje weer vrij.

      Login om te reageren
    • 230kompr zegt

      21 mei 2014 om 12:09

      @ThomasBol: Doei.

      Login om te reageren
    • maurice_vandewaarsenburg zegt

      21 mei 2014 om 12:21

      @ThomasBol: Naar een Noord Afrikaans land zeker.. ;)

      Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      21 mei 2014 om 12:24

      @thomasbol: ik zou dan Iran kiezen. Daar hebben ze tenminste nog de doodstraf voor minderjarigen.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 mei 2014 om 13:44

      @ThomasBol: Sudan is ook leuk. Je mag alleen geen moslima trouwen, want dan beschuldigen ze haar dat ze nu christen is en krijgt ze de doodstraf.

      Login om te reageren
  16. schellekens006 zegt

    21 mei 2014 om 11:52

    Had ie een Rallye Golf?

    Login om te reageren
  17. E320cdi zegt

    21 mei 2014 om 11:59

    Hoeveel jaar mag hij niet meer rijden? 100? Vast niet…

    Login om te reageren
  18. c-ad zegt

    21 mei 2014 om 12:11

    Mijn hemel…
    …dat systeem hier in Nederland rammelt toch aan alle kanten!

    Login om te reageren
  19. Jaapie zegt

    21 mei 2014 om 12:27

    Mooie rallye

    Login om te reageren
  20. ghost zegt

    21 mei 2014 om 12:34

    Alleen in Nederland..

    Login om te reageren
  21. gerjan zegt

    21 mei 2014 om 12:49

    Zet deze jongen maar 10 jaar vast. En onder toezicht die 10 jaar laten werken in een bejaardenhuis. Daarbij alle onkosten laten betalen aan de slachtoffers. Rijbewijs afpaken en zijn auto op branden. Na 10 jaar maar is kijken hoe het met hem is. Een geen hotelkamer maar een echte cel. Geen tv enzo. Als je wat wil lezen lees maar een boek of de krant. Overdag geen bezoek.

    Login om te reageren
  22. Jansen zegt

    21 mei 2014 om 13:13

    Een zebrapad in n dertig zone. Raar. Verder, aan iedereen die z’n oordeel klaar heeft: de jongen is minder jarig, je kent de situatie ter plaatse niet (die blijkbaar heel raar is want er ligt en zebrapad terwijl t een dertig zone is) en je weet niet wat zijn reactie nu is en wat de gevolgen voor hem zijn. Daarnaast; in Nederland beslist de rechter niet de officier, rechters wijken geregeld af, of dat hier nodig is; geen idee. Gelukkig heb ik zelf nooit iemand verwond of dood gereden, soms was dat meer geluk dan wijsheid. Niet alleen de rij ervaring heeft mij geholpen in het verbeteren van min stijl, ook het ouder worden. We hebben gelukkig niet voor niets jeugd strafrecht.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      21 mei 2014 om 13:23

      @Jansen: Mee eens. Erg makkelijk om van alles te roepen zonder de situatie te kennen.

      Login om te reageren
    • Jansen zegt

      21 mei 2014 om 13:32

      @jansen: en hij is minderjarig, ik denk niet dat hij minder jarig zal zijn.

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        22 mei 2014 om 06:48

        @jansen: klopt, minder jarig, dat is alleen het slachtoffer….

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      21 mei 2014 om 14:18

      @Jansen: Een zebrapad in een 30 zone is niet vreemd, ik ken genoeg 30 zones met zebrapaden. Vooral winkelgebieden etc.
      Je rijd langs een bord dat aangeeft dat er 30 mag worden gereden, als je 40 rijd kan ik mij dat voorstellen, 50 ook nog wel als het een weg was waar je ooit 50 mocht waar nu een 30 zone van is gemaakt. Maar je gaat mij niet wijs maken dat je 80 rijd in een 30 zone zonder te weten dat dit niet is toegestaan. Als je dit niet kan bedenken dien je nog niet in het bezit te zijn van een rijbewijs.
      Iemand aanrijden merk je ook, als je iets hoord maar niet weet wat het was dan kijk je nog in je spiegels om te kijken wat je hebt geraakt.
      Je kan mij niet wijs maken dat ongeacht het wel of niet kennen van de situatie een straf van 5 weken zeer laag is. Ik mag hopen dat dit snotjong op zijn minst de komende 10 jaar geen auto mag besturen.

      Login om te reageren
    • stihl zegt

      21 mei 2014 om 20:42

      @Jansen: Ik ben enorm benieuwd waarom jij vindt dat een zebrapad in een 30 zone vreemd is. Ik zie dit namelijk dagelijks. Of kom je uit de provincie?

      Login om te reageren
  23. fit4fun zegt

    21 mei 2014 om 13:17

    Bizar lage straf voor deze kleurrijke “aanwinst”, maar dat zijn we helaas gewend van de softe linkse politici en rechtertjes. Binnenkort weer verkiezingen naar ’t schijnt..

    Login om te reageren
  24. poursuivant zegt

    21 mei 2014 om 13:31

    Je kunt wel stellen dat iemand doodrijden in dit geval een zeer ongelukkig gevolg van omstandigheden is, en dat iedereen wel eens een beetje te hard rijdt, etc. etc. De situatie ter plekke, (de Hessenweg in De Bilt) is een drukke winkelstraat met aan beide kanten parkeerplaatsen met in- en uitvoegend verkeer, veel oversteekplaatsen en zebrapaden voor voetgangers. Tevens is er veel (kruisend) fietsverkeer. In die situatie 80 km/h rijden is niet ‘ongelukkig’ maar gewoon net zo oer- en oerdom als met je wagen een voetgangersgebied inrijden. Deze straf zal volgens het boekje wel kloppen, maar als je als 17-jarige de verantwoordelijkheid van een 18-jarige draagt (want bestuurder) dan mag wat mij betreft ook het volwassenenstrafrecht van toepassing zijn. Want anders is dit een grap.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      21 mei 2014 om 14:04

      @poursuivant: Dat is opzich wel een interessante discussie.
      Als iemand van 17 nu dus x-vul-in veroorzaakt woord hij als jeugd en niet volwassen berecht, terwijl autorijden toch echt iets is wat bij volwassenheid hoort.

      Login om te reageren
  25. kees66 zegt

    21 mei 2014 om 13:56

    Als je sommige reacties leest hier dan moet blijkbaar iedereen die 80 rijdt in een 30km zone blijkbaar voor 20 jaar de bak ik… want je kan natuurlijk niet alleen degene zo bestraffen die het ongeluk heeft dat er iemand voor zijn auto stapt. Hij moet namelijk niet voor het ongeluk bestraft worden, maar voor de overtreding die hij heeft begaan.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 mei 2014 om 14:13

      @kees66: nonsens. Als iemand iemand anders in elkaar hoekt en die gaat dood is het doodslag, als iemand iemand anders in elkaar hoekt en die krabbelt weer op is het hooguit poging tot doodslag. Het resultaat van je acties mag/moet gewoon meegewogen worden in de strafmaat.

      De straf lijkt hier juist opgelegd te zijn zonder in acht neming van het resultaat.

      Login om te reageren
  26. jaapiyo zegt

    21 mei 2014 om 14:04

    De straf in Nederland is bijna altijd ontzettend laag, maar de echte straf komt in de maatschappij wel; geen enkele serieuze baan waar onze Abdel nog voor in aanmerking komt. Dat wordt dus sappelen voor een paar grijpstuivers of een nette uitkering van de staat.

    Of dat nou in alle gevallen goed en terecht is weet ik niet maar voor slachtoffers wellicht een schrale troost (of niet want ze dragen belasting af en/of Abdel wil toch wat meer geld dus die gaat wat crimineels doen).

    Login om te reageren
  27. porsche928 zegt

    21 mei 2014 om 14:10

    Als hij mijn vader zo zou doodrijden zou ik zelf mijn recht gaan halen, zowel bij dader als rechter.

    Login om te reageren
  28. stefan_ijff zegt

    21 mei 2014 om 14:12

    Ongeloofelijk dat er geen passende straf voor deze idioot komt. Het leven ontnemen van een onschuldige burger en er zelf geen blijvende straf aan overhouden vind ik volkomen oneerlijk.

    Ik woon zelf in De Bilt en ben ook klant bij de opticien van de zoon van het slachtoffer. Mijn opa is een goede bekende van deze familie en heeft verteld dat zei er nog steeds helemaal doorheen zitten.

    Nogmaals, ongeloofelijk dat deze moordenaar, ja ik vind dat die jongen een moordenaar is, gewoon verder mag met zijn leven en dat de nabestaanden voor altijd in zak en as zitten.

    bah bah bah rechtsysteem.

    Login om te reageren
    • stefan_ijff zegt

      21 mei 2014 om 14:13

      @stefan_ijff: btw, hij reed in een golf 5 die later bij FC De Bilt op de parkeerplaats is gevonden, geen golf 2 dus

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        21 mei 2014 om 14:33

        @stefan_ijff: had onze 17-jarige abdel al een Golf 5 tot zijn beschikking? Niet dat ik dat echt een geweldige auto vind, maar die kost wel geld… Toen ik net m’n rijbewijs had was ik als een kind zo blij met een peugeot 306 xsi uit 1994;) verschil moet er wezen zullen we maar zeggen

        Login om te reageren
  29. desjonnies zegt

    21 mei 2014 om 14:34

    En onze wereldverbeteraars maar zeuren over de rest van de wereld waar vaak “een mensenleven niets waard is ”

    En dit dan incident dan ?

    Login om te reageren
  30. joriss zegt

    21 mei 2014 om 16:07

    haha 5 weken?? geef dan gewoon niks?! dit staat nog erger. 1 dikke maand pff…

    Login om te reageren
  31. schuimbekje3 zegt

    21 mei 2014 om 16:22

    Dubbelfout = kwadratische strafmaat, niet tik op vingers en foei!…
    Hier is het zelfs vierdubbel fout…

    #1 rijden zonder begeleiding = rijden zonder rijbewijs
    #2 80 in 30 zone = 50km/h te snel binnen bebouwde kom = rijbewijs kwijt
    #3 veroorzaken ongeval
    #4 vervolgens wegrijden zonder hulpverlening.

    Iedereen rijdt wel eens een keer te snel… bordje niet gezien, bordje niet willen zien, naar de WC moeten, ruzie met de vriendin of de baas (of beide), whatever… Sommige mensen veroorzaken ook wel eens een ongeval… Daar hebben we verzekeringen voor, dus het komt vaker voor… Maar deze 4 in 1 oplossing moet gewoon afgestraft worden.

    Login om te reageren
  32. norge zegt

    21 mei 2014 om 16:23

    Denk dat tie hier 5 jaar gekregen had, en dat vind ik nog te weinig…

    Login om te reageren
    • 230kompr zegt

      21 mei 2014 om 16:49

      @norge: beter dan 5 weken

      Login om te reageren
  33. matty12 zegt

    21 mei 2014 om 17:10

    geef hem gewoon 20 jaar!!

    Login om te reageren
  34. Hupke zegt

    21 mei 2014 om 18:21

    Stomme fout van iemand die niet nadacht. Ik denk dat de straf hiervoor eerder aan de houding van de dader afhankelijk moet zijn.
    Ik kan me best inbeelden dat die z’n lesje wel geleerd heeft, iemand dood rijden kan niet leuk zijn.
    Als het een aso is dan is 5 jaar nog niet genoeg om hem iets bij te leren.

    Login om te reageren
  35. chimaera zegt

    22 mei 2014 om 00:05

    Veel te kort die straf natuurlijk. Hij rijdt al zonder begeleider. Dan 80 km/h waar je 30 km/h mag. En dan nog iemand doodrijden. En dan nog doorrijden ook! Wat een stumpert.
    En daarbij vind ik, ongeacht je leeftijd, als je denkt te kunnen rijden en als je je rijbewijs hebt, zul je volle straf moeten krijgen bij dit soort ontieglijk idiote acties. Je bent immers “in staat” om te kunnen rijden, dan ben je ook in staat om de gevolgen onder ogen te zien. Dus afstraffen die handel, vastzetten en nooit meer een rijbewijs geven, want hij maakt er nu al misbruik van!

    Login om te reageren
  36. faster zegt

    22 mei 2014 om 12:00

    Idioot lage straf. Iedereen van die leeftijd wil zelf auto rijden. Maar een wel redenerend persoon zou dit niet doen op deze wijze. Dat zo’n idiote debiel dat niet doet en dan ook nog eens met 80 door een 30 km zone racet… Met dit verstand heeft hij sowieso geen toekomst. Straffen die handel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North