
Wat zonde zeg! Een achtertuin vol met compleet verrotte Alpine A110’s, kan daar geen andere oplossing voor gevonden worden? Volgens de fotograaf stonden/lagen er zeker vier exemplaren in verregaande staat van ontbinding.
Spotter blackie kwam dit tafereel tegen in Frankrijk en volgens hem waren er in totaal 6 Alpine’s aanwezig. Er stond 1 goed exemplaar in de schuur er waren 4 ‘verrotte’ exemplaren en er stond ook nog een zeer zeldzaam exemplaar. Die auto (die ooit geel was) zag er overigens ook niet al te fris meer uit (zie hier).
Het doet toch pijn om dit soort karakteriseerde auto’s zo verwaarloosd te zien worden. Misschien dat ze de restanten nog op 1 (of 2) hopen kunnen gooien om er weer complete auto’s van te maken.
De foto’s kan je HIER & HIER op Autojunk bekijken.
Laten we ons maar troosten met het feit dat er plannen zijn om Alpine nieuw leven in te blazen.
PS Als iemand meer informatie heeft over deze auto’s horen we dat uiteraard graag!
Het zijn zijn spullen, dus hij mag doen wat die wilt. Maar wat zonde van die mooie wagens!
Zo staat er ook ergens een 500 K ergens in Amerika te rotten.
@norge: in Amerika staat van alles te rotten. Pas geleden hadden ze nog een garage met een studbakker (of iets in die richting) uit 1923 gevonden, zo goed als nieuw.
@meneersander en @Norge: Inderdaad. Dan moet je deze site eens kijken..
http://www.carsinbarns.com/index.html
..daar staan ze allemaal op.
Ook de verhalen zijn een genot om te lezen. Die man (de webmaster) had een keer een Mustang ’65 Shelby gevonden. Een echte, maar deze was nog specialer.. dit was een cabrio. En daar zijn er letterlijk maar een handvol van.
Dus hij tegen dat omaatje waar die van was (manlief was al jaren dood en die auto stond dus untouched al 30 jaar in een hoekje van de garage) of hij hem mocht kopen. Dat mocht maar dan moest hij naast het geld voor de auto ook het dak van haar huis vernieuwen.
En zo gezegd zo gedaan. Een aannemer voor een auto. Maar dan heb je wel een auto waar er maar 5 van zijn of zo.. Echt een aanrader die site. Ik heb er al menig uur verloren. ;)
@Freewarefreak: Wauw, dat is een leuke site. Vind het altijd leuk om dit soort verhalen te lezen!
@Freewarefreak: Op facebook is er trouwens ook ‘de garage’ die post ook vaak dit soort verhaaltjes.
@meneersander: een Studebaker;)
@secret92: Die ja :P
Altijd triest om te zien…
Slopen die man.
@Northwestern: Deze man heeft 1 bijzondere auto in goede staat en enkele andere in de tuin staan. Waarschijnlijk deels voor slooponderdelen.
Waaruit blijkt jouw liefde voor bijzondere auto’s dat je meent een mening over deze man te kunnen hebben ?
Wat is er zo speciaal aan die Alpine’s?
@xilver: iconen.
@xilver: http://www.youtube.com/watch?v=29ykOiaGx3o
Persoonlijk vind ik het een ongelofelijk elegante auto. En superlichtgewicht. En een lekkere sound!!
@E34M5Touring: Ah het is dus eigenlijk een beetje zoals een oude Ferrari.
@xilver: Nah qua motorvermogen niet helemaal. Qua styling heeft ie wel iets weg van de 246 Dino.
@E34M5Touring: Het heeft er inderdaad wel wat van weg.
@xilver: deze is natuurlijk een stuk aparter dan een Ferrari.
Een Ferrari is zo alledaags!
@james125: hha jaja, tuurlijk jonge
@james125: Zo alledaags zijn die Ferrari’s niet hoor ;-)
@E34M5Touring: Dat lijkt me nou veel leuker om te rijden bij zo’n klim dan een moderne ferrari oid. Dan gaat het zo hard dat het opvangen van overstuur lastig mooi vloeiend te houden is. Dit ziet er lekker voorspelbaar uit.
@xilver: http://www.youtube.com/watch?v=3cvnc47hlgs&feature=related
Dit is de 1600 klinkt iets zwaarder.
@E34M5Touring: Weet je eigenlijk de huidige waarde van zo’n Alpine? In goede staat weliswaar.
@xilver: Pfoeh das een goeie. Heb deze even zo snel gevonden (er staan er niet veel) en die is echt in concoursstaat dus ik weet niet of dit een goede benchmark is. http://www.classiccarpassion.com/nl/advertenties/voertuig.aspx?AdId=111
@E34M5Touring: Valt eigenlijk nog goed mee. 55.000€ voor zo’n, blijkbaar exclusieve, wagen. Voor die prijs koop je misschien de wieldoppen van een oldtimer Ferrari!
@xilver: Dat is zeker waar. Zoals @desjonnies: denk ik correct opmerkt zijn de klassiekers van Renault erg ondergewaardeerd. Terwijl het een aantal iconen op zijn naam heeft.
@xilver: Kijk ook even naar die stoelen. Toch geweldig!
@E34M5Touring: Toegegeven, ze nodigen wel uit om eens lekker in door te hangen :D ;-)
@xilver:
Moet je dat nog vragen?
@desjonnies: Een mens kan niet alles weten.
@xilver: Niets, ik spaar ook al jaren scenics met de gedachte dat niemand er dan mee over de openbare weg kan slakken maar ze sterven maar niet uit :( Alpines dus wel
@dutchcourage86: Ik zou niet bepaald in Renaults investeren als oldtimer maar je weet het natuurlijk nooit dat je met de Scenic een gat in de oldtimer-markt hebt gevonden :mrgreen:
@xilver:
Ahum.
Renaults zijn zeer, zeer ondergewaardeerd.
Als je kijkt naar innovatie dan is Renault toonaangevend.
Neem een Renaultje 4
Neem een Renault 16.
Liefste een R16 Tx een zeer innoverende ondergewaardeerde voiture.
Terwijl iedereen bij een DS staat te kwijlen (ook mooi) loop ik stiekem naar de Seize (16)toe.
De eerste middenklasser hatchback ter wereld, trendsetter en innovatie voor de gehele industrie.
Dan de innovatie op het Espace Scenic en Twingo gebied, Renault heeft gewoon het lef gehad om dit concept over de gehele linie in te voeren.
Vooral de Japnners hebben zich voor hun kop geslagen, zijn het raam uit gesprongen toen het concept Twingo werd gerealiseerd.
En Renault heeft zich voor zijn kop geslagen dat ze de Twingo nooit rechtsgestuurd hebben kunnen bouwen.
Ze gingen er vanuit dat de Twingo een korte Hype zou zijn.
@desjonnies: Mmm dat is wel waar wat je zegt… je ziet dat effectief de afgelopen jaren hoe *extreem* dat die modellen zijn. Het spijtige is wel dat ze wat van hun gekheid hebben verloren de laatste 3 jaren.
@xilver: Alles
Hier in het Noorden is iemand die meerdere Nissan 200sx in de tuin heeft staan… Elke keer als ik er langs kom sterft er iets in mij…
@degraafm: Op treintraject Lwd-Groningen?
Dit kunnen ook oderdelenwagens zijn geweest, zo ken ik iemand die dit doet met audi quattro’s. Had twee goede en ook altijd 2 onderdelenautos. Zo knapte hij steeds nieuwe op, hij deed de onderdelenautos dan wel weg, deze man zet ze misschien in zijn tuin?
Op zich niet zon ramp, auto’s zullen vroeg of laat hersteld worden. Leuke bak geld ligt daar,
@TomRS6:
Zon en polyester gaan niet zo goed samen, kan goed zijn dat die uiteindelijk om weg te gooien zijn.
’t is polyester en het onderstel is Renault R8 of R8 Gordini origine.
Veels belangrijker zijn orginele achterlichtjes, koplampen en ver-stralers en de Veglia tellers.
De rest kwam uit de Renaultparts bin.
Wat vinden jullie trouwens van A110’s waar een niet period-correcte motor met aandrijftrein in wordt gelepeld, zoals een R5 Alpine Turbo blokje met bak of een R9/11 Turbo blok. Want daar rijden er ‘bakken’ van rond.
Da’s eigenlijk net zo errug in mijn wereld
@desjonnies:
Een originele wagen is natuurlijk altijd top. Maar ik ben niet zo’n enorme wagen snob op dat gebied. Ik bedoel als je zoiets doet met een nieuwe wagen of een jongtimer vinden de meesten dat wel leuk (respect voor de inventiviteit enzo), als je zoiets doet met een klassieker is het ineens heiligschennis. Zolang alles omkeerbaar is vind ik het wel ok, er zal wel een reden (vermogen) zijn dat ze dat doen.
Moest ik mogen kiezen tussen een originele en een eentje met een turbo kies ik wel voor de originele.
@desjonnies: Ben ik het wel mee eens. Zeker omdat ze door het lage gewicht die extra power niet nodig hebben. En die 1600 klinkt zooo lekker.
Op één of ander manier vind ik foto’s van auto’s op een kerkhof altijd zeer interessant om te zien. Zo ook deze foto’s. Lekker sfeervol in een aparte manier.
Afschieten.
Daar heb ik geen tuin voor nodig om die telaten rotten
Er is een nieuwe wet in Frankrijk die dit soort amateur sloperijen verbiedt. Deze auto’s gaan dus binnenkort naar de sloop. Laatst las ik van iemand die 50 2CV’s op zijn terrein had. Die zijn allemaal verschroot. Maar hopelijk worden de Alpines verkocht. De body is toch glasvezel, dus zijn nog bruikbaar..
Er stond van alles, misschien wel meer dan 40 auto’s en motoren. Ook meerdere Fiat 500’s, BMW 700, Rover taxi, noem maar op. Onderdelen ook genoeg, hier en daar lagen ook paar neuzen van Alpine’s!
Allemaal te vergaan. Hier en daar had hij wel eens wat met moeite verkocht, maar voor het geld deed hij het niet.
Ik heb toen zo’n 80 foto’s genomen en moest oppassen waar ik liep. Zijn beveiligingssysteem was stalen voorwerpen in de looppaden voor geluid of plantjes die je niet moest breken!
Wat een figuur. Het was een slankere kerstman in blote bast (zomer).
@blackie: Je kan voorstellen om deze in zijn plaats te verkopen? En je krijgt een stuk van de opbrengst natuurlijk. Er zijn misschien wel fanatiekelingen die zulke wagens wel willen oplappen.
@blackie: Waar is dit in frankrijk?
@ldej: Zuid-Frankrijk, tussen Cannes en Draguignan.
@desjonnies Die R5 turbomotor is in principe het originele blok, alleen 5-10 jaar later met een turbo erop geschroefd. Zolang er maar geen permanente beschadigingen zijn gemaakt. Die zeer zeldzame Alpine lijkt mij een A108 spyder en is denk ik nog wel op te lappen. Polyester is sowieso makkelijker op te lappen dan staal, desnoods plak je een paar laagjes glasvezel er tegenaan op plekken waar het zwak is geworden..
@Darahan:
Aha een Dieppense kennert :P
Er ligt idd een A 108 tussen.
Da’s een gewone R8 Major, technisch gezien.
Van de R8 had je :
R8
R8 Major – Renault Caravelle
R8 Gordini 1100 errug zeldzaam en enkele grotere koplampen
R8 S 1100 met dubbele koplampen
en de R 8 Gordini 1300 in de top van de voedselketen.
Als ik me niet vergis heeft hierover zo’n 2 jaar terug in een autovisie ook een heel stuk over gestaan.
In het stuk ging het niet alleen om alpina maar ook over een mustang ed.
Natuurlijk eeuwig zonde om klassiekers zo te zien wegkwijnen.
In het blad van de Alpine club heeft een keer een artikel over hem gestaan. Zal het eens opzoeken en onder de scanner leggen….
Deze autobegraafplaats stond een aantal jaar geleden ook in Autovisie. De man was vroeger uitbater van een sleepdienst. De auto’s staan op land jaar en type gesorteerd. Hij maakt bovendien zijn eigen wijn, wat de toemalige verslaggever erg ranzig vond. Hij heeft geen nabestaanden, dus als hij overlijd, word alles met de grond gelijk gemaakt. En oh ja! er ligt ook nog een Lamborghini Muira SV. Deze heeft hij doorgezaagt omdat anders het boompje dat eronder groeit gehinderd zou worden.
rare jongens die Fransen……
1 hele staat nog in zijn schuur, 4 zijn naar de tering en laat hij verwaarlozen in zijn tuin. Wat moet je er anders mee?
In praktijk niet zo veel aan de hand, lijkt mij.
Misschien wel slim,laat er zoveel mogelijk wegroesten en hou een paar exemplaren over die dan heel veel geld in de toekomst gaan opleveren,zeg maar een soort beleggingsconstructie onder het code-woord roestweg!