• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: de nieuwe BMW M4 vol in beeld!

Auteur: machielvdd, gepost 5 juni 2020 om 07:22 – 62 Reacties

Logo van de BMW M4, waarvan het nieuwe model gelekt is

Met een zo mogelijk nog grotere grille.

We zijn nog maar nauwelijks bekomen van de normale BMW 4 Serie of de nieuwe M4 laat zich al zien. Dit kon twee kanten op gaan: óf het design is beter in balans op deze brute versie, óf de grille wordt nog prominenter. Wat is het geworden? Daar kunnen we nu over oordelen.

Vannacht is via Bimmerpost namelijk een foto gelekt waarop de nieuwe BMW M4 vol in beeld is te zien. Dit is de eerste keer dat we de auto zo zonder camouflage te zien krijgen. Uiteraard is er maar één vraag die er toe doet: hoe ziet de grille eruit? Oordeel zelf:

Leaked: 2021 BMW M4 (G82) Full Frontal Monty! https://t.co/I1NbFad4W8 pic.twitter.com/59ao3p1gIl

— BIMMERPOST (@bimmerpost) June 5, 2020

Geloof het of niet, maar het lijkt erop dat de grille nog groter is dan die van de reguliere 4 Serie. Optisch is de grille in ieder geval groter, door de afwezigheid van een omlijsting en een nummerplaat. Daarnaast hebben de nieren van de M4 een andere vorm, die meer op een zeshoek lijkt. Deze neus zagen we al eerder op een gelekte foto. Toen wisten we nog niet dat het om de M4 ging.

Clearest Leaked Look at G82 M4 Front Bumper / Fascia Design! https://t.co/I1NbFad4W8 pic.twitter.com/U6en0sj4Vc

— BIMMERPOST (@bimmerpost) June 4, 2020

Naast de grille heeft de voorbumper ook een nieuw design gekregen. Er zijn nog wel elementen te zien van eerdere M-modellen, maar de ventilatieopeningen aan de zijkant zijn veel smaller geworden. De M4 onderscheidt zich verder van de normale 4 Serie met uitgeklopte wielkasten, groeven in de motorkap en velgen die lijken op die van de M4 Competition.

Er zijn ook al technische details van de nieuwe M4 bekend. De topversie van de 4 Serie zal niet minder dan 510 pk krijgen. Naast een versie achterwielaandrijving komt er een een vierwielaangedreven uitvoering. Het geluid kon je al horen in deze video.

Dit alles lijkt er op de te wijzen dat de onthulling zeer nabij is, maar toch duurt dat nog wel even. Markus Flasch, de CEO van BMW M, heeft namelijk laten weten dat de onthulling van de M3 en M4 in september zal plaatsvinden.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Coupe, gelekt, m4

Vorig bericht: « Is dit de meest bizarre Mercedes occasion van Nederland?
Volgend bericht: De nieuwe Batmobile wordt een old school muscle car »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    5 juni 2020 om 07:30

    In 1972 flikte Pontiac dit geintje met de bullnose firebird ..

    Heel toevallig ook om tegenwicht te bieden richting de Ford Mustang ..

    Login om te reageren
    • nord zegt

      5 juni 2020 om 09:11

      Inderdaad om op de Amerikaanse markt te kunnen concurreren. Maar tegenover de best verkochte sportauto, de mustang, is het nog steeds niet opvallend genoeg.
      Misschien met 22 inch… kijk eens hoe Audi dat doet..

      Die Pontiac was trouwens een fraaie auto..

      Login om te reageren
    • alfarosso zegt

      5 juni 2020 om 14:37

      Wat een spuuglelijk ding

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      5 juni 2020 om 18:38

      Deze is wel tof. Deze heeft een fatsoenlijke gril zonder rare tierelantijntjes. De normale 4 heeft zo’n raar kader rond de gril. Mislukt.

      Login om te reageren
  2. osmo zegt

    5 juni 2020 om 07:44

    Een grote grille kan best OK zijn. Ik vind die van Audi tegenwoordig best te pruimen (of is het mss gewenning?). Ik denk vooral dat het bij BMW ligt aan het feit dat ze niet van het nierdesign af willen stappen waardoor er zo’n lange smalle lat door het midden loopt en de voorkant lijkt op een mega varkenssnuit.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      5 juni 2020 om 08:17

      Misschien dat wanneer ze smaller waren het geheel beter zou kloppen, bovendien zou het meer historisch verantwoord zijn. Dit ding oogt alsof het op je tweelingdochters uit is.

      Login om te reageren
    • okdoei zegt

      5 juni 2020 om 09:39

      @osmo: “Ik denk vooral dat het bij BMW ligt aan het feit dat ze niet van het nierdesign … de voorkant lijkt op een mega varkenssnuit.”

      Dus het is een varkenssnuitdesign.
      Iets wat ik al jaren roep.

      ‘Nieren’ mn reet. Varkensneus. Klaar.

      (Jajaja historie blablabla maar wie weet er hoe nieren eruit zien??)

      Login om te reageren
  3. zeilboot zegt

    5 juni 2020 om 07:49

    Niks meer aan doen. De voorkant zal na een half jaar wel normaal ogen. Wat me opvalt is dat ik de concept versie mooier vind dan dit.

    Login om te reageren
  4. Breinstein zegt

    5 juni 2020 om 08:03

    Zoals ik wel eens eerder bericht heb, alles staat of valt met verhoudingen. Een grotere grille kan, maar dan moet dat in verhouding zijn met de koplampen die er naast zitten. Tegenwoordig worden de grilles echter steeds groter en de koplampen kleiner, waardoor je hele vreemde en in mijn ogen spuuglelijke voorkanten op auto’s krijgt. De Single Frame Grille van Audi heb ik nooit mooi gevonden, en nu merken als Lexus, Skoda, Seat en BMW gaan volgen is het meer dan een trend. Het lijkt wel of designers dit onderdeel als laatste strohalm gebruiken voor het creëren van een merkidentiteit, wetende dat straks alles eenheidsworst wordt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 juni 2020 om 09:57

      Juist die balans in verhoudingen die verwacht is subjectief en kan na verloop van tijd veranderen. Kijk naar de verhouding van glas tot blik van auto;s nu en die in de jaren 70, wat toen normaal was vinden we nu maar raar.

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        5 juni 2020 om 14:51

        @mashell: Precies, mashell. Als alles precies in verhouding zou zijn was het maar een saaie boel door de jaren heen. Rolls Royce zou er niet eens geweest zijn met de grote grille en kleine koplampen.

        Login om te reageren
  5. stephisto zegt

    5 juni 2020 om 08:17

    Alarm! Horizontale spijlen in de grote nieren…
    Alle traditionele BMW kenmerken moeten er echt aan, lijkt het. Sharknose. Ronde koplampen. Hofmeister kink. Achterwielaandrijving. Discrete nieren met verticale spijlen…

    Login om te reageren
  6. pyrat zegt

    5 juni 2020 om 08:19

    Kill it with fire

    Login om te reageren
  7. bsxc2 zegt

    5 juni 2020 om 08:22

    BMW ontwerpt een saaie/gedateerde 4-serie en probeert alleen nog maar vernieuwend over te komen met een andere grille.

    Login om te reageren
  8. martingtv zegt

    5 juni 2020 om 08:27

    retro look naar de Jaren 40 en 50.

    Login om te reageren
  9. baf07 zegt

    5 juni 2020 om 08:33

    Kan niet zeggen dat ik t echt lelijk vind. Er zijn grotere grillen bij meerdere merken dan alleen Audi. Denk dat t gewenning is, maar ik zou hem kopen. Eerst nog even sparen…

    Login om te reageren
  10. dalmore zegt

    5 juni 2020 om 08:37

    Net als je denkt dat de 4 serie niet erger kan

    Login om te reageren
  11. petroldrinker zegt

    5 juni 2020 om 08:54

    OK, als deze het inderdaad is, dan word het geen M3 coupe meer voor mij (ik weiger nog altijd het een M4 te noemen) word dan denk toch overstappen naar RS of AMG in de toekomst, wat een ontiegelijk gedrocht zeg.

    Login om te reageren
    • baf07 zegt

      5 juni 2020 om 09:16

      @petroldrinker: amg of rs is echt een vooruitgang… die hebben een gewaagd design, oftewel saai

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        5 juni 2020 om 10:05

        @baf07: Saai is beter als geforceerd gewaagd…

        Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        5 juni 2020 om 11:24

        Dat ben ik ook dus dat maakt niet uit…

        Login om te reageren
    • sjaakbonestaak zegt

      5 juni 2020 om 12:56

      @petroldrinker: denk dat een RS de enige optie is aangezien Mercedes van plan is om een 4 cilinder in de nieuwe C63 te lepelen

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        5 juni 2020 om 14:20

        Dat is zeker waar, maar tegelijk zal dat denk ik minder erg zijn dan elke keer een hart aanval krijgen als je naar je auto loopt…

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 juni 2020 om 17:15

        @sjaakbonestaak: zal Audi ook wel doen. AMG doet ’t ook niet voor niets. Zo kunnen ze ook mensen naar de E klasse en 6 reeks lokken, met hun dikke V6’en ;]

        Login om te reageren
  12. kroon zegt

    5 juni 2020 om 08:56

    Zo’n grote/hoge gril past ook totaal niet bij het model auto. Het is een slanke coupe-lijn, zo gevormd voor minder luchtweerstand. Maar dan voorop… Oei…
    De rest van de auto vind ik persoonlijk ook helemaal niet mooi. Het is gewoon niet bijzonder. Een saaie, maar ook veel te drukke lijn met enkel afzichtelijke details.
    Enkel de X5, 5-serie, 3-serie en de kleinere modellen zijn redelijk nette BMW’s. De rest is ontworpen voor mensen met wansmaak.

    Login om te reageren
  13. exclusivecarspotter zegt

    5 juni 2020 om 09:02

    Ach als je achter het stuur zit dan zie je die voorkant toch niet….

    Login om te reageren
  14. loggy zegt

    5 juni 2020 om 09:05

    Noem het wennen, noem het net een ander design, maar de nieren zo in mat zwart in een grijze uitvoering vind ik nog wel te pruimen. ?

    Niet gedacht dat ik het ooit over m’n lippen zou krijgen. Zou er een tijd komen dat ik het zelfs durf te zeggen dat ik het mooi vind?….

    Time Will tell

    Login om te reageren
  15. bernoulli zegt

    5 juni 2020 om 09:56

    Het is net een kontafdruk.

    Login om te reageren
    • jiltjes zegt

      5 juni 2020 om 10:04

      @bernoulli: hamster tanden

      Login om te reageren
  16. mashell zegt

    5 juni 2020 om 09:59

    Maak de middenspijl zwart, plak er 4 zilveren ringen op en het ziet er weer heel normaal uit.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      5 juni 2020 om 10:16

      Je hebt nog gelijk ook!

      https://tinyurl.com/y7emcfag

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 juni 2020 om 12:29

        Dank je voor de buikpijn (van het lachen).

        Login om te reageren
  17. kniesoor zegt

    5 juni 2020 om 10:21

    ‘t Is, dat je niks aan die GAIK-platen mag veranderen (toch ?), anders zou een in tweeën gedeeld exemplaar wel aardig passen op deze neus/grille.

    Login om te reageren
  18. joos straetmans zegt

    5 juni 2020 om 10:25

    Eerst maar eens in het echt zien. Maar de nummerplaat moet op de frontspoiler geplakt worden, en niet op de nieren bevestigd worden, dat bederft het ontwerp.

    Login om te reageren
  19. smex zegt

    5 juni 2020 om 10:51

    Echt ontzettend zonde

    Login om te reageren
  20. azuli zegt

    5 juni 2020 om 10:58

    Mooi hé

    Login om te reageren
  21. revstars-net zegt

    5 juni 2020 om 11:24

    Wat was hier dan mis mee geweest??

    https://i.imgur.com/N5BgQatl.jpg

    Login om te reageren
  22. Ram-G-maN zegt

    5 juni 2020 om 11:28

    Ah shit, here we go again…
    Geef me even tien minuten.

    Login om te reageren
  23. rensso zegt

    5 juni 2020 om 11:30

    Waarom?!?!

    Login om te reageren
  24. rensso zegt

    5 juni 2020 om 11:31

    Ooit waren BMW’s toonaangevend in design. Dit is toch echt niks

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 juni 2020 om 12:02

      En toen kwam de 2e wereldoorlog en daarna was BMW niet langer toonaangevend in design.

      Login om te reageren
  25. hugoe zegt

    5 juni 2020 om 11:36

    Vind de eerste reacties die ik las nog zo wat sympathiek overkomen. Die van mij is heel duidelijk, het is echt, maar dan ook echt te afgrijselijk voor woorden om aan te zien en ik begrijp niet dat er ook maar iemand het in z’n kop haalt om hier daadwerkelijk een euro aan uit te geven. Sorry voor de fans, hoewel ik de 3 / 4 serie om te rijden wel een lekkere auto vind!

    Login om te reageren
  26. mc96 zegt

    5 juni 2020 om 11:40

    Gaaf ding! Bring It on!

    Login om te reageren
  27. Baroen zegt

    5 juni 2020 om 11:56

    Deze doet het vast goed in bepaalde kringen. Zal er aan moeten wennen in mijn achteruitkijkspiegel als er weer één zit te drukken.

    Login om te reageren
  28. Ram-G-maN zegt

    5 juni 2020 om 12:04

    https://www.driving.co.uk/news/interview/bmw-design-chief-cant-please-everybody/amp/

    Lees hier het interview van Alex Goy met Domagoj Dukec (huidige Design baas bij BMW). Hij heeft een interessante en opmerkelijke kijk op design. Domagoj is een disruptor, het kan hem geen ene flying fuck schelen wat jullie ervan vinden. @jaapiyo hij geeft je een “soort van” verklaring voor het afslachten van de Hofmeister knik bij de G20.

    Login om te reageren
    • gekkehenk zegt

      5 juni 2020 om 12:29

      @AutomotiveDesigner: dus die lamlul is naast dit gedrocht ook verantwoordelijk voor de 2-serie Tourers?
      Weg met die engnek

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      5 juni 2020 om 14:14

      @AutomotiveDesigner: Een beetje als het borsttrommelen van een bronstige gorilla. Enfin, de Vorstand van BMW steunt ‘m kennelijk. Dan is het verder aan de markt om te bepalen of de ingeslagen design-weg de juiste is/was.

      Login om te reageren
  29. fendercd60 zegt

    5 juni 2020 om 12:33

    Waardeloos design. Ziet er nu al totala niet uit.

    Login om te reageren
  30. beast95 zegt

    5 juni 2020 om 12:41

    Ik vind hem zo uitgevoerd best dik. Oogt best krachtig en uitgesproken. Waar ik het concept echt haatte en de reguliere 4 met de dag acceptabeler vond begint het nu wel echt toffe auto te worden. Heeft die Dukec het toch goed gezien

    Login om te reageren
  31. tttijn zegt

    5 juni 2020 om 12:47

    Whahaha

    Login om te reageren
  32. Ot92 zegt

    5 juni 2020 om 14:05

    Nee, ik blijf het niks vinden…

    Login om te reageren
  33. petroldrinker zegt

    5 juni 2020 om 14:24

    Na mate ik meer naar deze fotos kijk, denk ik steeds meer, tis net een inteelt baby tussen een broer en zus….

    Login om te reageren
  34. tttijn zegt

    5 juni 2020 om 14:34

    Bij deze auto krijgt de term facelift over een paar jaar een nieuwe betekenis.

    Login om te reageren
  35. RiKe zegt

    5 juni 2020 om 14:51

    Nope dit is net als de gewone echt verschrikkelijk lelijk

    Login om te reageren
  36. jeppie zegt

    5 juni 2020 om 15:55

    Zo afgrijselijk die nieuwe 4er

    Login om te reageren
  37. E34M5Touring zegt

    5 juni 2020 om 16:06

    kapotlelijk, maar echt.

    Login om te reageren
  38. Kol zegt

    5 juni 2020 om 17:38

    Van ‘Bruce’ (finding Nemo) naar ‘Papa Big’ ? Kwestie van tijd…!

    Login om te reageren
  39. Silverarrow zegt

    5 juni 2020 om 18:46

    Lol! Die designer(s) was/ waren wel echt rücksichtslos bezig. “Wass?! Zu gross?! Sie sollten mal sehen, was zu gross ist!”

    Login om te reageren
  40. volvoturbo zegt

    5 juni 2020 om 20:09

    (After)markt voor andere BMW 4 voorbumper wordt booming business :)

    Login om te reageren
  41. tweetyv6 zegt

    5 juni 2020 om 20:20

    Hahahahahahahahahahaha…. uche, uche…. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH…

    Login om te reageren
  42. smokin zegt

    5 juni 2020 om 21:31

    Van achter is het best een mooie auto.

    Het is net als wanneer je achter een bloedmooie vrouw loopt, prachtig figuur, lange blonde haren, maar wanneer ze zich omdraait blijkt het toch een kerel te wezen.

    Login om te reageren
  43. remarkable zegt

    5 juni 2020 om 21:52

    Heel fraai! En past bij modellen uit het verleden. Dit wordt wel wat als je eraan gewend bent n

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North