• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt! Nieuwe Lancia Ypsilon is een knappe verschijning

Auteur: RubenPriest, gepost 15 januari 2024 om 07:45 – 27 Reacties

Heet! Nieuwe Lancia Ypsilon is een knappe verschijning

De Lancia Ypsilon keert terug als een frisse Italiaanse dame.

Het design van de Ypsilon. Laten we het daar eens over hebben. Generaties lang had je voor- en tegenstanders. Het was nog niet zo uitgesproken als een Fiat Multipla, maar ‘niets’ vinden van deze Lancia was er ook niet bij. Ondergetekende had altijd de associatie met een tapir als ik naar de Ypsilon keek. Blijkbaar duurde het een paar generaties voordat ik hem ook mooi ging vinden.

Want de nieuwe Lancia Ypsilon ligt niet vervelend op het netvlies. Sterker nog, dit is gewoon een prima hatchback toch? De onthulling van het model laat nog even op zich wachten. Toch kun je de nieuwe nu al in vol ornaat zien. Die eigenwijze Italianen zijn nu al begonnen met het schieten van promotiemateriaal. Niet op een afgesloten terrein, maar gewoon in de stad.

Wellicht dachten ze bij Lancia dat niemand een moer zou geven om de nieuwe Ypsilon. Nou, wel dus. Daarom zijn er nu al gelekte beelden op het web verschenen. Of je echt van ‘gelekt’ kunt noemen als het merk doodleuk met een nieuwe auto door een stad gaat rijden? Denk het niet hè.

De kenmerken van de oer-Ypsilon zijn moeilijk terug te vinden op dit nieuwe model. Als Lancia er stiekem een andere naam op heeft geplakt zou ik het ook geloven. Het Stellantis-sausje is duidelijk te zien. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Een Peugeot e-208, een Opel Corsa-e of de nieuwe Ypsilon? Doe mij de Lancia maar!

Omdat de Italiaanse hatchback zijn genen deelt met de genoemde concurrentie kun je een vergelijkbare aandrijflijn verwachten. De Ypsilon komt vermoedelijk met dezelfde motoren als haar Stellantis-zusjes. Mik op benzinemotoren tussen de 100 en 130 pk en een volledig elektrische versie met 156 pk en een 54 kWh accupakket.

Met het schieten van promotiemateriaal komt de onthulling steeds dichterbij. Dus kom maar op met die kersverse Lancia. Het merk trekt het doek van de nieuwe Ypsilon op 24 februari.

Video/foto via Masera op Facebook

Ook interessant!

  • Lancia Ypsilon
    Lancia Ypsilon beleeft verkooprecord
  • De nieuwe Lancia Ypsilon is in aantocht (mét pizzatafel)
  • Lancia Ypsilon: bijzonder design, bekende basis
  • Lancia Pu+Ra HPE: zo gaat de nieuwe lichting Lancia's eruit zien

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

gelekt, Lancia, Video, ypsilon

Vorig bericht: « Private Lease ruim onder 300 euro, dat kan!
Volgend bericht: Hoera, occasions betaalbaarder in 2024 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    15 januari 2024 om 07:49

    Oké, die ronde achterlichten zijn geinig, maar zeker van opzij is het allemaal niet reuze spannend of zo. Het stoot hoogstwaarschijnlijk ook geen mensen tegen het hoofd, maar brengt ook ze er ook niet mee op hol.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    15 januari 2024 om 08:05

    Net als bij de Corsa gewoon een heel knap verbouwde 208. Vorm van de portieren, tankdeksel etc. allemaal identiek. Alles wat anders is dat is ofwel een gemonteerd onderdeel zoals een bumper of lichtunit of gewoon lak. Ik denk dat het achterste zijruitje hier gewoon lak is. Wel de gaafste achterlichten in het B segment!

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    15 januari 2024 om 08:23

    Van opzij zitten er wel een paar stijlelementen van de Y van eind jaren ’90 in., zoals de boog over de flank die voor laag begint en achteraan afloopt. En de opliggende motorkap en de van opzij knijpende koplampen.

    Maar de grootste kracht kon nog wel eens het interieur zijn. Dat is iets waar Lancia altijd sterk in is geweest en het interieur 208 biedt een uitstekende basis.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 januari 2024 om 08:54

    De achterkant is schitterend, de voorkant is erg inwisselbaar.

    Login om te reageren
    • Rokende Wielen zegt

      15 januari 2024 om 10:15

      Inderdaad, ik dacht eerder aan een Koreaanse auto…

      Login om te reageren
  5. Thieuke zegt

    15 januari 2024 om 08:56

    13 in het dozijn Stellantis ontwerp.
    Enige lichtpuntje zijn de achterlichten, voor de rest niks spannends aan, feitelijk Lancia onwaardig.
    Bedankt, maar niet bedankt!

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    15 januari 2024 om 09:13

    Fraai bakkie, sexy kontje

    Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    15 januari 2024 om 09:35

    Vanachter is t wel een leuk ding om te zien, ben verder geen fan van die afgezakte koplampen , en van opzij zou t inderdaad net een corsa kunnen zijn.

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    15 januari 2024 om 09:37

    De achterkant vind ik erg goed gelukt, vooral de achterlichten vind ik heel erg geslaagd. De voorkant weet ik nog zo net niet. Op deze donkerblauwe variant staat het top, maar ik heb ook lekplaatjes van een witte Ypsilon gezien en daar vond ik het eerder goedkoop dan fraai en luxueus ogen.

    Login om te reageren
  9. aerohead zegt

    15 januari 2024 om 09:39

    Meh.
    Afgezien van de achterlichten en een m.i. lelijke neus is het van opzij een 13 in een dozijn auto.
    Ik vond de Y uit de 90’s veel meer een uitgesproken typische Lancia design.

    Waarom maken ze niet een leuke retro van de geestelijk voorvader van de Y: de Autobianchi A112.
    Bij de Mini en Fiat 500 is dat ook erg goed gelukt.

    Login om te reageren
    • jensoffbutton zegt

      15 januari 2024 om 09:56

      De nieuwe mini is toch echt een gedrocht.

      De AutoBianchi is ook te groot om een afgeleide te zijn van de 500.
      De 500 is dacht ik ook nog een oud recept, pre-stellantis.

      Je moet ook beetje kijken wat ze in de stal hebben bij Stellantis.
      Ik snap soms niet wat mensen willen. Een totaal nieuw lancia model is toch economische zelfmoord.

      Hallo. China staat voor de deur. We moeten als Europeanen vooral zien dat we daar tegen weerwerk kunnen bieden en dat zal niet lukken met compleet andere modellen te geven waarbij de Corsa, 208, Lancia nog meer verschillen.

      Idem met wat ze met de 2008 doen, Avenger, DS3 crossback,..

      Met de huidige veiligheidsverplichtingen is er geen andere keuze want er is al amper marge op auto’s onder de 50K. Dan is de logica om dat af te schrijven over 5 modellen, waarbij ze hopen dat het ene populair is in duitsland, (Opel), het andere in Frankrijk, iets in Italië en ga zo maar door.

      Login om te reageren
      • nameel zegt

        15 januari 2024 om 10:55

        best inhoudelijke reply van het jaar!

        Login om te reageren
      • aerohead zegt

        15 januari 2024 om 11:20

        Natuurlijk, puur economisch gezien zullen eenheidsworsten meer opleveren dan kekke unieke modelletjes.

        Ik zie overigens even iet in waarom de Mini een gedrocht is: ja, het ding is vele male groter dan het origineel, maar qua looks heeft het juist heel veel weg van het origineel.
        En denk je dat doelt op techniek en de debiele sub-varianten die ervan zijn gemaakt zoals de Coupe en de Countryman. Zelfde geld overigens ook voor de 500L.

        Lancia was in mijn ogen altijd een eigenzinnig merk met een eigenzinnig design, juist voor de mensen die geen eenheidsworst willen en daarvoor iets dieper in de buidel wilde tasten.
        Er is een markt voor en dat zal niet de massa zijn, dus een verkooptopper zal het dan ook nooit worden.
        Moeten ze m.i. ook niet gaan proberen.

        Krijg je een beetje het Saab effect van GM, pakte ook niet zo uit zoals ze hadden verwacht.

        Login om te reageren
  10. harrie zegt

    15 januari 2024 om 10:22

    Ja best wel aardig voor een dertien in een dozijn waggie.
    Maar toch een enorme tegenvaller na die teasers.

    Login om te reageren
  11. nameel zegt

    15 januari 2024 om 10:53

    als je bedenkt hoe vooruitstrevend het klassieke lancia was en wat een meelopersmerk het nu is, moet ik toch een beetje huilen

    Login om te reageren
  12. leaper035t zegt

    15 januari 2024 om 10:55

    In hoeverre verschillen de Stellantis-modellen van elkaar? En wat me al helemaal niet duidelijk is, is hoe ze tov elkaar zijn gepositioneerd. Is Opel meer luxe dan Peugeot? Wat met de Jeep cross overs tov de rest? Bij VW is het duidelijk welke de budgetauto’s, middenklassers en luxemerken zijn. Bij Stellantis is het allemaal sub middenklasse? Behalve Alfa?

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      15 januari 2024 om 15:04

      Ik denk:

      Citroen – comfort
      Peugeot – luxe ex/interieur
      DS – comfort met luxe ex/interieur
      Opel – Simpel / Degelijkheid (a la Skoda)
      Fiat – sympathieke stadsauto
      Abarth – sportieve stadsauto
      Lancia – luxe stadsauto
      Jeep – stoerder
      Alfa – premium
      Chrysler – amerikaanse Opel
      Dodge – amerikaanse Alfa

      Maar moet zeggen dat ik bijv de meerwaarde van DS niet echt zie. Maar wellichtdat ze met hun merkenportfolio de verschillende grote Europese landen willen bedienen met hun ‘eigen’ merken

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        19 januari 2024 om 11:06

        Nice, mooi overzicht! Idd de Fransen zullen voorkeur geven aan hun ‘eigen’ modellen. Van Italianen weet ik dat ze graag Duits rijden, ook Alfa beschouwen ze niet echt als iets speciaals zoals wij dat doen. Conclusie: het zijn allemaal volumemerken die zich voornamelijk richten op hun thuisbasis.

        Login om te reageren
  13. potjak zegt

    15 januari 2024 om 12:03

    Ziet er erg fraai uit ook het front waarbij de koplampen verwijzen naar de oude Lancia Fulvia vind ik wel mooi. Dat het dan weer chinees zou zijn (gezien de reacties) zie ik niet. Alles wat modern is vormgeven is niet meteen Chinees…

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      15 januari 2024 om 13:39

      Ik weet niet, maar de Fulvia die ik ooit heb gehad had toch echt heel andere koplampen. Of doel je op de Zagato versie? Maar die vind ik dan weer niet zo geslaagd. Net als deze trouwens.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        15 februari 2024 om 14:33

        Zie nu pas je reactie. Je hebt gelijk. De Lancia Fulvia Zagato inderdaad.

        Login om te reageren
  14. raoufff zegt

    15 januari 2024 om 12:24

    Getver, nog meer stellantis meuk!

    Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    15 januari 2024 om 14:03

    Noem het maar verfrissend… als je had geroepen dat Hyunday een nieuw modelletje heeft uitgebracht dan had ik ’t ook geloofd.

    Login om te reageren
  16. Loek zegt

    15 januari 2024 om 15:54

    Italiaanse automerken hebben volgens mij nog het idee dat hun land een soort utopie is waar je nog dingen in het openbaar kan doen zonder dat dit op het internet lekt. Dit, maar ook hoe vaak YouTuber Varryx wordt uitgekafferd als hij op openbare grond Lamborghini testmules aan het filmen is. Terwijl hij buiten de fabriekspoorten staat, waar hij toch echt recht heeft om in het openbaar te filmen.
    De Fiat Topolino is ook gelekt doordat iemand aan het speedboaten was en de Topolino voor promotiedoeleinden vóór release achterop een jacht stond midden in de Middellandse Zee. Worden ze boos, terwijl er op zee al helemaal geen regels zijn voor openbaar filmen.

    Is dat nou iets wat bij het welbekende Italiaanse temperament hoort of zijn die lui gewoon echt nog niet op de hoogte van sites als Facebook e.d.?

    Login om te reageren
  17. HZW zegt

    15 januari 2024 om 18:18

    De Lancia Ypsilon is niets meer dan een omgebouwde Opel Corsa, met een ander interieur, en is er niet bepaald mooier op geworden, t.a.v. de Opel Corsa.
    De 4 blokken op de voorbumper zullen open zijn bij de brandstof versies.
    Schijnt dat ook de Nieuwe FIAT Panda, niets anders gaat worden dan een omgebouwde Citroën ë-C3.
    FIAT, Lancia, en alle nog te volgen Italiaanse merken uit de Stellantis stal, zullen geen van allen een Italiaanse auto meer zijn, wordt allemaal Franse meuk.

    Login om te reageren
  18. baardmijt zegt

    15 januari 2024 om 18:49

    Niet direct een coherent ontwerp.
    Maar ten opzichte van de uitgaande Hyundai Yaris oogt-ie wel aardig.

    Login om te reageren
  19. pimk68 zegt

    16 januari 2024 om 11:21

    Ik hou mijn hart vast; beautyshots met zwarte wielen. Iets té tokkie IMHO

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North