• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 december 2014 om 08:44 – 30 Reacties

Afbeelding Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pkAfbeelding Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pkAfbeelding Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pkAfbeelding Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pkAfbeelding Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pkAfbeelding Gelekt: nieuwe MINI Cooper JCW met 231 pk

MINI Cooper JCW
Maar worden we ook warm van de snelste productie-MINI van het moment?

Nadat MINI ons een vijfdeurs Cooper voorschotelde wordt het tijd voor een nieuwe topper onder de driedeurs-MINI’s. De Cooper S wordt aan de top afgelost door de JCW, met 231 pk en 320 Nm, zoals we al kunnen aflezen van het kenteken op de foto’s.

Onder de kap ligt dezelfde 2.0 liter viercilinder als in de Cooper S, maar deze produceert 170kW. Het maximale draaimoment van 320Nm is al vanaf 1.250 tpm beschikbaar.

Dankzij een relatief becheiden gewicht (voor zijn formaat) van 1.205 kg knal je in 6,1 seconden naar de 100. Mits je de automaat neemt, maar voor meer fun is er ook een handbak. MINI durft het niet aan een mechanisch diff te monteren, en gaat voor de elektronische variant. Wel krijg je krachtige Brembo’s en veel uiterlijke opsmuk. Voor een prijs natuurlijk, want MINI’s staan niet bepaald bekend om hun gunstige aanschafwaarde, die vooral wordt bepaald door de mate waarin je je in kunt houden op de optielijst.

MINI presenteert de Cooper JCW in januari in Detroit, we verwachten spoedig officiële informatie.

UPDATE: nu officieel, ,alle info zie je HIER!

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
    Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, cooper-s, detroit-2015, jcw, MINI

Vorig bericht: « Mercedes-Benz GLE Coupé: de nieuwe Duitse obesitas-SUV
Volgend bericht: Kentekenscanner is nieuwste wapen tegen vuige afpers-opa’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    10 december 2014 om 08:52

    Trots dat zo’n gave auto in NL geproduceerd wordt!

    Login om te reageren
  2. simppa zegt

    10 december 2014 om 08:54

    Blijft een mini…

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    10 december 2014 om 08:55

    Wat blijft de new new mini toch een lelijke bak

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      10 december 2014 om 09:42

      @maarten020: Ik moet zeggen dat de New New Mini wel begint te wennen na het uitkomen van de New New New Mini, die toch weer een tandje lelijker is. De eerste New Mini blijft stiekem wel een leuk wagentje, vooral de S met die heerlijk jankende supercharger. Jammer dat hij het tegenwoordig met een turbo-blok moet doen.

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        10 december 2014 om 13:37

        @motoragent: De eerste new Mini is inderdaad de mooiste van de nieuwe reeks

        Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        10 december 2014 om 16:56

        @motoragent: eens! Ik bedoelde inderdaad the new new new mini.. de eerste generatie mini en zeker de s modellen vond ik wel mooi, maar daarna ging het mis

        Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    10 december 2014 om 08:57

    Van die 231 paardjes word ik wel warm, van het uiterlijk krijg ik echter koude rillingen..
    Zoals zo vaak was de eerste het best gelukt..

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    10 december 2014 om 08:58

    Die bumpers mogen wel wat rustiger zeg. Best lelijk. Verder zal het wel een leuke hothatch zijn.

    Login om te reageren
  6. bmw-e30-7bh zegt

    10 december 2014 om 09:04

    Voor de sportieve metroseksuele man.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      10 december 2014 om 13:38

      @bmw-e30-7bh: Is dat niet van een paar jaar terug?

      Login om te reageren
      • bmw-e30-7bh zegt

        10 december 2014 om 13:51

        @Mika_Hakkinen:
        Misschien loop ik wat achter maar volgens mij bestaan ze nog.. Maar ik wou eigenlijk gewoon niet vrouwonvriendelijk zijn ;-)

        Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    10 december 2014 om 09:22

    Hij zal er straks super uit zien als je hem ziet rijden. Maar ik mis gewoon wat race looks. het is zo braaf ?

    Login om te reageren
  8. ds3thp zegt

    10 december 2014 om 09:23

    Blijft wel een leuke auto maar de prijzen blijven achterlijk hoog!! Deze zal wel rond de €40k zitten denk ik zo!!

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    10 december 2014 om 09:26

    Als Cooper S ziet ie er nog het minst raar uit. Die nieuwe neus is voor mij nog even wennen. Wel leuk dat dit uit Limburg komt!

    Login om te reageren
  10. meneer zegt

    10 december 2014 om 09:27

    Maar: waarom zou je deze halen voor die prijs als je daar ook een veel dikkere fiesta ST voor kan halen, en nog op vakantie kan?

    Login om te reageren
    • thijsied zegt

      10 december 2014 om 09:59

      @meneer: Omdat je dan in een Fiesta rijdt

      Login om te reageren
      • meneer zegt

        10 december 2014 om 10:14

        @thijsied: een prima rijdende, en prima ogende, relatief ruime hatchback? Je profielfoto maakt dat ik je niet echt objectief inschat. Sorry

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          10 december 2014 om 20:31

          @meneer: yup… Autoliefhebbers zijn een ander volk dan badgeliefhebbers ;-)

          Login om te reageren
      • reinoutgtr zegt

        10 december 2014 om 11:55

        @thijsied: dan haal je toch een mégane RS, golf GTI of astra OPC.

        Login om te reageren
  11. launchcontrol zegt

    10 december 2014 om 09:28

    Blijft toch leuk, gave stoelen!

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    10 december 2014 om 09:28

    Goed dat de gloednieuwe BMW 2.0 blokken hier in komen te liggen. Dat 200pk 1.6 blok was gewoon niet leuk en paste zeker niet bij de gigantische prijs van die Mini (xxxman) JCW.

    Login om te reageren
  13. dwersbongel zegt

    10 december 2014 om 09:32

    Die bumpers zeg.. Typisch staaltje van ‘wat moeten we nu weer bedenken ‘

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    10 december 2014 om 09:35

    Als je dit obesitas kindje naast het origineel zet , dan ga je een potje zitten janken als petrol head.

    Het draait bij een zgn hot hatch niet louter en alleen om de PK’s, maar nog veel meer om de unbearable lightness of being -om er een dooddoener in te gooien-

    Login om te reageren
  15. sir_smokalot zegt

    10 december 2014 om 09:39

    Ah, Sanoma heeft de foto’s ook gezien, en bijgeknipt. Lame…
    http://www.autoweek.nl/nieuws/31074/mini-john-cooper-works-breekt-voortijdig-los

    Login om te reageren
  16. harrie zegt

    10 december 2014 om 09:52

    Ik zou nog wat extra gaten on de voorbumper maken.

    Login om te reageren
  17. paginl zegt

    10 december 2014 om 09:59

    Ik heb een tijdje gereden in de vorige JCW GP Kit.
    Ik ben met mijn race verleden wel wat gewend maar het ding is zo verschrikkelijk snel. Vooral in de bochten.Daardoor zat ik regelmatig bij rijbewijs kwijt snelheden en werd het tijd hem weg te doen. Maar eerlijk gezegd zou ik er best weer een willen hebben.

    Login om te reageren
  18. sleepyj zegt

    10 december 2014 om 10:02

    Gelukkig nu zonder THP. Zal hopelijk een stuk betrouwbaarder zijn

    Login om te reageren
  19. ds3thp zegt

    10 december 2014 om 13:46

    Wat me trouwens opviel…. Ze doen er altijd zo leuk Engelse platen op….. Doe dan ook even het stuur aan de andere kant Mini PR man!!!

    Login om te reageren
  20. sulobb zegt

    10 december 2014 om 16:47

    Wat een lelijke bumpers maakt Mini toch de laatste tijd…hopelijk wordt het niet erger in de toekomst, want dit is al erg genoeg. Ze zijn stilaan erg aan het afwijken van het oorspronkelijk model…

    Login om te reageren
  21. lemster zegt

    10 december 2014 om 20:57

    1.200 kg is bescheiden voor een kleine auto? Ik vind het loodzwaar voor een gooi en smijt autootje. Een Abarth 500 is een goeie 130 kg lichter. Dit is in de gewichtsklasse van een station.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North