• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa start door met nieuwe CEO

Auteur: CasperH, gepost 22 augustus 2010 om 14:16 – 20 Reacties

Gemballa 996 Turbo


Voor liefhebbers van extravagante creaties zoals hierboven is er goed nieuws. Na de mysterieuze verdwijning van Uwe Gemballa in Zuid Afrika en het daarop volgende faillissement van zijn tuningtoko is er nu goed nieuws voor de liefhebbers van de extravagante creaties uit Duitsland.

In een interview met het magazine Prestige Cars wordt namelijk een nieuwe CEO voorgesteld. Zijn naam is Andreas Schwarz en hij heeft samen met investeerder Steffen Korbach de rechten verworven over het merk en een aantal belangrijke onderdelen van het vroegere bedrijf.

Men wil graag de designlijn voortzetten die met eerdere werken is ingeslagen en er wordt hard gewerkt aan ontwerpen op basis van de Panamera, de Cayenne en de Ferrari Enzo. Het plan is om de 30 jaar historie van Gemballa niet ten onder te laten gaan maar deze juist verder uit te bouwen. Men is op dit moment druk bezig met de ontwikkeling van motortuning, bodykits, velgen en chassis. Men wil niet alleen maar auto’s gaan verkopen maar ook losse onderdelen voor de enthousiastelingen die zich geen volledig project met minstens vijf nullen voor de komma kunnen veroorloven. Een setje Gemballa velgen of een bumpersetje behoort dus wellicht in de nabije toekomst tot de mogelijkheden.

Op Top Marques in Januari in Abu Dhabi worden waarschijnlijk al één of meerdere projecten aan de wereld getoond, maar komende maandag is er al een persconferentie waarin de nieuwe CEO wordt voorgesteld, aldus GT Spirit.

Met dank aan Lucchino voor de spot op Autojunk!

Ook interessant!

  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • Marc Philipp Gemballa Marsien
    Deze Porsche heeft een juridische strijd ontketend
  • Gemballa Marsien is een buitenaards gave Porsche 992
  • Dit is de duurste Porsche 996 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, enzo, Ferrari, gemballa, panamera, Porsche, Steffen-Korbach, tuning, uwe-gemballa

Vorig bericht: « Audi S8 MTM, als je alles al gehad hebt
Volgend bericht: Video: Allard Kalff crasht tijdens Bavaria City Racing »

Lees Interacties

Reacties

  1. ascari15 zegt

    22 augustus 2010 om 14:19

    Mooi dat ze doorgaan, want die Enzo is echt gruwelijk.

    Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    22 augustus 2010 om 14:24

    Vertaling, Ja omdat Uwe het nog niet genoeg gedaan heeft zullen wij het maar gaan uitmelken tegen de hell op.

    Fijn dat we deze naam gaan kunnen gebruiken.

    Login om te reageren
  3. M-Power zegt

    22 augustus 2010 om 14:37

    heel erg leuk, dus we kunnen binnenkort gemballa replica wielen op een golf zien staan?

    Login om te reageren
    • Pixed zegt

      22 augustus 2010 om 15:46

      @M-Power: als ze van Gemballa zelf komen zijn het geen replica’s hé.

      Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    22 augustus 2010 om 14:42

    gelukkig, want we moeten wel wat te lachen houden hier op AB natuurlijk :mrgreen:

    Login om te reageren
  5. Timmie zegt

    22 augustus 2010 om 14:46

    Zelfs de ontvoering van de CEO kan deze verkrachter niet van de straat houden. Dan maar de extremere middelen zeker???

    Login om te reageren
  6. boxster zegt

    22 augustus 2010 om 15:10

    Ik zie een zekere gelijkenis met Chuckie…

    Login om te reageren
  7. robin zegt

    22 augustus 2010 om 15:19

    die (ch)ukkie heeft wel vette sneakers….

    on topic: jppie nog meer smakeloze creaties of die mig u-1 na

    Login om te reageren
  8. Maassen zegt

    22 augustus 2010 om 15:49

    Hopelijk heeft de nieuwe CEO iets meer smaak :)

    Login om te reageren
  9. OJ zegt

    22 augustus 2010 om 16:42

    @Autoblog

    Jullie weten dat de auto op het plaatje een 996 met TechArt (grootste concurrent van Gemballa) bodykit is??

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      22 augustus 2010 om 16:48

      @OJ: waarom staat er dan in dikke letters Gemballa in zowel het interieur als achterop de auto?

      http://www.autojunk.nl/fotos/gemballa-in-hollywood/45888/1

      Login om te reageren
  10. Markus zegt

    22 augustus 2010 om 16:57

    Wat een gruwelijk lelijke rotzooi maken die lui toch. Van mij had die ‘designlijn’ niet hoeven worden voortgezet. Nou ja, er is blijkbaar markt voor, al kan ik het me nauwelijks voorstellen.

    Login om te reageren
  11. OJ zegt

    22 augustus 2010 om 18:18

    @CasperH

    Omdat dat zo vaak gebeurt. Dit is duidelijk een TechArt voorbumper en side-skirt. Doe maar nazoekwerk vriend ;). Ik roep dat niet zomaar.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      22 augustus 2010 om 18:24

      @OJ: dus omdat er volgens jou een Techart voorbumper en skirts op zitten is het ineens geen Gemballa meer, terwijl dat wel op de achterkant en in het interieur staat? Iedereen kan zo’n bumpertje vervangen. Dat blijkt wel, Gemballa wil ze gaan verkopen.

      Login om te reageren
  12. OJ zegt

    22 augustus 2010 om 18:20

    @CasperH
    Om het nog even extra duidelijk te maken. Het gaat om de voorbumper en sideskirt van het oude GT Street paket en de achterbumper is van het nieuwe GT Street paket van TechArt.

    De spoiler is wel van Gemballa maar op het plaatje op de FP hier is dat amper te zien. Motorisch is het miss ook Gemballa maarja dat kan ook nietmand zien dus ik denk foute keuze van het plaatje van de schrijver van t artikel ;).

    Login om te reageren
  13. OJ zegt

    22 augustus 2010 om 18:35

    @CasperH

    Je leest verkeerd. Ik zeg: “Jullie weten dat de auto op het plaatje een 996 met TechArt bodykit is??”

    Dus ik snap niet waar je vandaan haalt dat ik zeg dat het géén Gemballa is. Motorisch zou het zo een Gemballa kunnen zijn gaf ik net toe ;).

    Maar waar ik op doel is dat ik een foto van een Porsche met Gemballa bodykit zou kiezen als thumbnail voor dit bericht. Een bodykit van TechArt vind ik zelf niet heel goed rijmen met een bericht over Gemballa (grootste concurrenten gedeelte). De motor is namelijk niet zichtbaar en alleen kenners zien dat de spoiler bij Gemballa afkomstig is.

    Volgens mij ben jij de schrijver van dit bericht. Wat mij betreft verwijder je al mijn comments/onze discussie en verander je de thumb.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      22 augustus 2010 om 18:46

      @OJ: Nee joh, daar gaat het niet om. Denk dat ik je idd verkeerd interpreteerde nu ik het teruglees. Dit is een Gemballa, en een dikke ook gezien de badge. Om hem nu nog te wijzigen heeft niet veel nut (en iedereen kan hier teruglezen wat het verhaal is).

      Dat ik het verschil niet weet (en wil weten) tussen al die verschillende bumperpakketjes, da’s mijn probleem ;)

      Login om te reageren
  14. OJ zegt

    22 augustus 2010 om 18:52

    Oke. Duidelijk (Y).

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    22 augustus 2010 om 20:23

    Best wel leuk nieuws… Niet al hun creaties zijn mooi, maar er zitten toch enkele leuke wagens tussen…

    Login om te reageren
  16. JH zegt

    2 oktober 2010 om 23:36

    Het lijk van Gemballa is in Zuid-Afrika gevonden, gewikkeld in plastic-folie. Schijnt dat hij omgebracht is door een maffia…het hele verhaal is te lezen op bild:
    http://www.bild.de/BILD/news/2010/10/02/porsche-tuner-uwe-gemballa-tot/polizei-suedafrika-leiche-zellophan-folie-eingewickelt.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North