• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gerucht: Ferrari probeert Toto Wolff te koeieneren

Auteur: jaapiyo, gepost 9 november 2019 om 15:58 – 17 Reacties


Zoals Max Verstappen laatst nog eloquent opmerkte: “als jij mij verziekt, verziek ik jou”.

Nog even en dan valt het doek voor het F1 seizoen van 2019. Het was weer een mooi jaar, hoewel de titel-winnaars helaas al vroeg in het jaar vaststonden en inmiddels misschien iets té bekend in de oren klinken. Onze held Max moet zodoende zijn titelaspiraties wederom een jaar uitstellen. In 2020, het jaar dat de Nederlandse Grand Prix terugkeert op de kalender, krijgt hij nog één kans om alsnog de jongste wereldkampioen ooit te worden. Een spannend vooruitzicht.

Maar het staartje van het jaar biedt ook de kans om verder vooruit te kijken. Hoe gaat de sport veranderen nu de invloed van Liberty Media echt gevoeld zal worden na het seizoen van 2020? En wie gaat daar uiteindelijk over in de top van het Amerikaanse bedrijf? Tot nu toe heeft manager Chase ‘Zandervoort’ Carey de honeurs waargenomen, maar in de wandelgangen wordt erover gesproken dat deze besnorde baas plaats zal maken voor iemand met net ietsje meer affiniteit met de sport.

De vraag die verschillende mensen in de paddock nu al bezighoudt, is wie oh wie de scepter in handen zal krijgen en daarmee richting kan geven aan de toekomst van de F1. Met name de naam van Toto Wolff wordt vaak in verband gebracht met de functie. Toto gaf de afgelopen jaren zoals bekend leiding aan team zilver, dat in diezelfde periode alles won wat er te winnen viel. De beste man heeft dus (succesvolle) ervaring in het wereldje en misschien is ‘ie ook wel toe aan een nieuwe uitdaging.

Doch Ferrari vindt het naar verluidt helemaal niet zo’n goed idee dat Toto de nieuwe ‘F1 baas’ wordt. Het zou actief bezig er een regel doorheen te rammen die een dienstverband in het topmanagement van de F1 Group verbiedt voor mensen voor ex-teambazen. De redenatie is te volgen: in theorie zou je in zo’n positie je oude team kunnen bevoordelen. Het gerucht is overigens afkomstig van bekend F1-journo Joe Saward, die eerder het nieuws brak dat McLaren vanaf 2021 weer in zee gaat met Mercedes.

Ferrari’s regel wordt in de wandelgangen inmiddels al betiteld als ‘de Toto Wolff clausule’. Hoewel de regel namelijk voor álle teambazen zou gelden (inclusief die van Ferrari), is Toto zoals gezegd de enige van het stel die écht een goede kans lijkt/leek te maken op het zitje. Als outsiders werden ook wel Christian Horner en Günther Steiner genoemd. Het nieuws komt overigens bovendrijven nadat de FIA een streep heeft gezet door Ferrari’s motortrucje. Officieel is dat gebeurd op instigatie van Red Bull, maar eigenlijk was vooral Toto de afgelopen weken erg vocaal over het ‘belachelijke’ voordeel dat Ferrari sinds de zomerstop genoot op het rechte stuk. Enfin, deze samenloop van omstandigheden zal vast op toeval berusten, niet?

Ook interessant!

  • Wolff vindt vorm Mercedes onacceptabel
  • Toto Wolff wijst alle Ferrari's de spreekwoordelijke deur
  • Zo beleefde Toto Wolff afgelopen avond.. [video]
    Zo beleefde Toto Wolff afgelopen avond.. [video]
  • Video: Toto Wolff is de meest sympathieke teambaas

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Ferrari, Formule 1, guenther-steiner, liberty-media, Mercedes, Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « Wat we al weten over de nieuwe Porsche 718
Volgend bericht: Calzone Speciale! Goed nieuws over de Alfa Romeo 4C »

Lees Interacties

Reacties

  1. wif1 zegt

    9 november 2019 om 16:58

    Laar ze dan gelijk deze regel doortrekken naar de top van de FIA. Daar lijken ze onder aanvoering van ex Ferrari teambaas Jean Todt behoorlijk veel beslissingen in het voordeel van de italianen te laten vallen.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      9 november 2019 om 17:11

      @wif1: Jean Todt, was ook direct mijn eerste gedachte.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      9 november 2019 om 17:49

      @wif1: Lol idd, wat is Italiaans voor ‘boter op je hoofd hebben’?

      Login om te reageren
      • Rudeboy01 zegt

        9 november 2019 om 18:11

        @gulli: Letterlijk: Avere del burro in testa! Met dank aan Google Translate ?

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 november 2019 om 17:57

      @wif1: heb meer beslissingen in t voordeel van de Zilveren gezien de afgelopen seizoenen, maar dat kan aan mij liggen

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        9 november 2019 om 18:55

        @str8six: dit. Wie wilde perse dat dunnere loopvlak van de banden. Volgens mij waren dat alleen de Merc teams…

        Login om te reageren
      • boriske zegt

        13 november 2019 om 11:24

        @str8six: Dit dus, sommigen willen het gewoon niet zien. Je zou zelfs kunnen denken dat een Italiaanse bandenfabrikant in het voordeel van Ferrari zou kunnen zijn…. helaas.

        En het truukje van Ferrari man man man, er is NIETS maar dan ook NIETS bewezen.

        Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      9 november 2019 om 18:14

      @wif1: hahaha, nou de laatste tijd is dus alles mercedes/hamilton geweest wat de fiaklok sloeg, vanaf oostenrijk vonden ze het wel welletjes, toen was alles toch al binnen.

      Fia/ferrari is van een hele tijd terug

      Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    9 november 2019 om 17:01

    De maffiosi van Ferrari trappen gelijk tegen alles en iedereen aan omdat hun foefje (wat gewoon geniaal was)gevonden is

    Login om te reageren
  3. technofreak zegt

    9 november 2019 om 18:23

    Tsja, wat als Feyenoord zelf de scheidsrechter mocht aanleveren, of als Dafne Schippers de loopschoenen voor de 100m verplicht leverde… Het Ferrari idee is goed, houdt de aport zuiver.

    Dat gezegd hebbende, Ferrari is de reden dat de sport sinds het begin al onzuiver is: ze hebben extra bonusgeld, een veto, mannetjes op cruciale posities en de “we vertrekken” kaart.

    Dat er een top 3 teams is met een enorm middenveld, komt doordat Fezza de teams ‘klein’ houdt en ze doelbewust benadeeld. En dan nog lukt het niet om te winnen, hahaha! Sukkels

    Login om te reageren
  4. oo0ch zegt

    9 november 2019 om 19:44

    Is Flava-Flav Briatore beschikbaar? Extravagant genoeg. Had alleen iets van een schorsing aan z’n broek hangen ofzo, is die al voorbij?

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      1 december 2019 om 14:05

      @oo0ch: nee hij is permanent weggebonjourd uit de F1

      Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    9 november 2019 om 21:24

    Grappig, een paar dagen geleden heeft Penske, Indycar en de Indianapolis Motor Speedway gekocht, waarbij ze de race op laatstgenoemd circuit al 18 keer hebben gewonnen.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    9 november 2019 om 21:25

    Berny was teameigenaar, Brawn natuurlijk ook, dus het is een beetje gez31k van Ferrari….

    Login om te reageren
  7. schreute01 zegt

    9 november 2019 om 23:19

    Tot slot: zoek de taalfout in de kop!

    Login om te reageren
  8. dawwg zegt

    10 november 2019 om 14:11

    Wat nog veel belachelijker is is dat Ferrari niet gewoon gestraft is voor het valsspelen in de vorm van de WK punten afnemen. Nu hebben ze X (minstens 6 ?) races voordeel gehad en maar 1x de punten afgepakt gekregen, dat is dus alsnog netto winst …. expres vals spelen = expres vals spelen.

    Login om te reageren
    • cocoloco zegt

      11 november 2019 om 08:01

      @dawwg: het is niet/nog niet bewezen dat ze vals hebben gespeeld.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North