• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe Supra

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 september 2011 om 11:41 – 98 Reacties

Afbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe SupraAfbeelding Gerucht: Lexus LFA Tokyo Edition en nieuwe Supra

De 'gewone' LFA
Na het veelbesproken Nürburgring Package schijnt Lexus binnenkort met een Tokyo Edition van de LFA te komen. Hiermee kan je de scherpste tijd neerzetten van de ene kant van Tokyo naar de andere? Daarnaast schijnt er ook iemand iets gefluisterd te hebben over een Toyota Supra-opvolger. Gaat het Toyota-concern eindelijk weer spannend worden?

We beginnen bij het begin: in december wordt er weer een Tokyo Motor Show gehouden, en hierop moet de Lexus LFA Tokyo Motor Show Edition (I see what you did there) zijn debuut gaan maken. Verwacht (nog) meer carbon in de vorm van een ‘naakt’ carbon dak (net zoals op de M3) en een carbon achterspoiler. De mark-up? Zo’n 40.000 euro. Een roadster-variant schijnt helaas de hakbijl te hebben gekregen, wegens ‘economische onzekerheid’. Helaas pindakaas, geen LFA Roadster in 2014.

Zou Lexus net als Bugatti wat moeilijk van sommige modellen af komen en er dan maar speciaaltjes van maken, of is het gewoon een marketingstrategie om wat extra’s te verdienen aan je gelimiteerde modellen, die er op deze manier meteen wat exclusiever van worden? Laten we de IS-F Circuit Club Sports ook meteen als voorbeeld mee pakken.

Een mogelijke Supra-opvolger zit nog ergens in een beginfase, dus de kans dat het project de nek wordt omgedraaid is groter dan wanneer er al volop ontwikkeld werd. In hoeverre dit een uitvergroting van de aankomende FT-86 gaat worden is dus nog niet duidelijk, maar het boogt zich uiteraard op hetzelfde concept: een RWD-coupe die zo licht mogelijk gehouden wordt.

Toyota belooft het al een beetje spannender te maken met een productieversie van het eerdergenoemde FT-86 II concept, hoewel dat zo onderhand wel een beetje ‘dat concept dat er maar niet komt’ begint te worden. Wat mij betreft een mooi voorbeeld voor fabrikanten dat er grenzen zijn aan hoe ver je de aanloopfase van een aanstormend model op kan rekken. Toch fijn om te lezen dat ze kennelijk toch nog wat meer kunnen dan alleen saaie hybrides bouwen, en hun, steeds meer naar de achtergrond verdwenen, sportieve aspiraties kennelijk weer wat luister bij willen zetten. (via CAR Magazine)

Ook interessant!

  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst
  • toyota-lexus-elektrisch
    Forse aanval Toyota en Lexus op Volkswagen!
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

ft-86, Lexus, lf-a, supra, tokyo-2011, Toyota

Vorig bericht: « Natuurlijk komt er een SLS AMG Black Series
Volgend bericht: Video: Lauren Verster mag mee in een Volvo P1800 »

Lees Interacties

Reacties

  1. speedlimit zegt

    20 september 2011 om 11:45

    Bring it on Toyota en laat t niet bij n gerucht blijven die supra.
    Als t maar de geweldige 2jz-gte kan overtreffen :)

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      20 september 2011 om 13:25

      @speedlimit: denk dat de toepassing van VVTL-i wel leuk is

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        20 september 2011 om 14:28

        @Bart_V:

        Denk t ook…alleen al de kik boven 6000 toeren al ;)

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          20 september 2011 om 14:36

          @speedlimit: VVTL-i kick in yo :D

          Login om te reageren
          • Jesper zegt

            21 september 2011 om 01:08

            @Bart_V: Zolang ze met meer dan 192pk op de proppen komen hoor je mij niet, al zijn die 2ZZ-FE blokken wel de gaafste van de afgelopen 10 jaar.

            Login om te reageren
  2. torana zegt

    20 september 2011 om 11:47

    dat zal dan waarschijnlijk weer gewoon de Japanse uitvoering worden van de Lexus… vooralsnog rijden alle Lexus-modellen in Japan ook gewoon als Toyota rond

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      20 september 2011 om 11:54

      @torana: veel makkelijker toch? Moeten we misschien hier ook doen. Alle Audi’s Vw logo’s geven?

      Login om te reageren
      • torana zegt

        20 september 2011 om 12:02

        @meneersander: of Skôda-logo’s :lol:

        Login om te reageren
        • ramshoek zegt

          21 september 2011 om 09:21

          @torana: Volgens mij hoort het dakje niet boven de ‘o’ maar boven de ‘S’. Uitdaging ;-)

          Login om te reageren
          • torana zegt

            21 september 2011 om 13:14

            @ramshoek: je hebt gelijk, het moest Škoda zijn… moest wel even diep in mijn geheugen graven hoor, de laatste keer dat ik het ooit duidelijk gezien had was volgens mij op de 105/120 serie, maar ik kan het mis hebben, misschien let ik er gewoon niet meer op… wat is de uitdaging ?

            Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    20 september 2011 om 11:50

    word leuk als er een nieuwe supra komt :D

    Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    20 september 2011 om 11:55

    Leuk, een Lexus met Saab-velgen!
    (ALU50 twin spoke, Saab 9-3 Aero MY03-heden)

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      20 september 2011 om 13:21

      @escort77: De een z’n dood, is de ander z’n brood.

      Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    20 september 2011 om 11:55

    Nieuwe Supra is msischien wel intressant. Ik kan maar niet begrijpen dat er geen sportieve auto’s met tussen 150-200 pk zijn, achterwielaandrijving en geen “premium” prijskaartje. Of zal dat premium prijskaartje wel meevallen en is het gewoon betalen voor wat je krijgt?

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      20 september 2011 om 13:18

      @flutterby: FT-86 bijvoorbeeld ?
      die gaat rond de 40.000 euro kosten, maar ja de BPM :S

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        20 september 2011 om 14:22

        @Bart_V: 40.000 zonder bpm? daarvoor heb je ook een 120 3d, zowat fulloption..

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          20 september 2011 om 14:45

          @flutterby: Bmw 1 serie is wel een leuke wagen maar de RX8 en S2000 zijn toch iets meer hardcore. alleen zijn die beide al uit productie :(

          oke afwerking is binnen beter in de bmw maar voor een rijders auto boeit (mij) dat niet zo

          Login om te reageren
  6. glashelder zegt

    20 september 2011 om 11:57

    Hoezo meer kunnen dan…….?

    Denk dat het moeilijker was om een goed werkende hybride te ontwikkelen dan de zoveelste variant op de Supra.

    Overigens met deze LFA niks mis mee hoor, maar als je een beetje verstand hebt van autotechniek weet je vernieuwing meer te waarderen dan perfectionering.

    Login om te reageren
  7. G-Ammo zegt

    20 september 2011 om 11:58

    Awe-f*cking-some! Nieuwe Supra en de FT-86 zal dan hopelijk Toyota van dat (volgens jullie) saaie image afhelpen!

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      20 september 2011 om 13:30

      @G-Ammo: Mee eens Toyota is niet saai, helaas moet je naar wat oudere modellen kijken -> MR2, Celica T-sport, Corolla T-sport (compressor)

      er had nu een Auris T-sport kunnen zijn alleen jammer dat het niet door is gegaan :(

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        20 september 2011 om 14:38

        @Bart_V:

        Het lekkers houden ze helaas in japan…de toyota blade master G lijkt me wel wat.

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          20 september 2011 om 14:48

          @speedlimit: stond laatst een blade op auto trader met uiteraard stuur rechts en japanse navigatie
          maar aan de anderekant van de plas heb je ook nog de matrix XRS met de bekende 1.8 :D

          Login om te reageren
      • Jesper zegt

        21 september 2011 om 01:10

        @Bart_V: Zoiets hebben ze geprobeerd met de D-Cat met 177pk. Die werd dan GT180 genoemd en lag 2cm lager geloof ik. Verder helaas half werk en hopeloos duur, want diesel. Jammer want die trok alle T-Sports (en sneller spul) er uit met 400Nm.

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          21 september 2011 om 08:26

          @Jesper: 2ZZ-GE bedoel je ;)
          alles met GE in motor type is snel

          Login om te reageren
    • agera zegt

      20 september 2011 om 18:51

      @G-Ammo: Toyota heeft met de huidige LFA al geen saaie imago hoor.
      We hebben met jou eerder een discussie gehad hierover en ik moet je gelijk geven met de LFA koop je tegelijkertijnd ook exclusiviteit. De LFA vond ik al prachtig alleen een groot nadeel vond ik destijds het Toyota imago. Ik heb nu een beter beeld over de LFA, Lexus of niet het is een mooie auto waar je als bezitter trots op kan zijn vanwege het feit dat de auto exclusief en erg goed zal zijn!

      Login om te reageren
      • oli4k zegt

        21 september 2011 om 11:39

        @agera: De LFA heeft geen saai imago, maar de rest van Toyota echt wel. Heb net een paar dagen in een Yaris (met zo’n automaat met flappers aan het stuur, ieeww) als vervangende auto rondgereden. Dan ga je er ineens op letten wat voor mensen er in Toyota’s rijden en welke je het meeste ziet en, echt, het is een heel saai merk. En zo’n Yaris rijdt ook echt voor geen meter. Of wegligging moest een extra optie zijn die niet op deze uitvoering zat ;-)

        Login om te reageren
  8. Osca zegt

    20 september 2011 om 12:04

    Nieuwe Supra ?!?! YEAY ! Wordt het een concurent voor de GTR met ongeveer hetzelfde prestaties / prijs verhouding :D

    Gaan we terug naar vroeger waar de R34’jes concureerden met de Supra’s LIKELIKELIKE :D

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    20 september 2011 om 12:37

    @Toyota: Doe es opschieten dan.. gruwelijk.. ik buig voor deze zin:

    “..hoewel dat zo onderhand wel een beetje ‘dat concept dat er maar niet komt’ begint te worden. Wat mij betreft een mooi voorbeeld voor fabrikanten dat er grenzen zijn aan hoe ver je de aanloopfase van een aanstormend model op kan rekken..”

    Inderdaad.. zucht. En nu maar hopen dat ie mooi is. En de Supra MOET er komen Toyota. Mocht de importeur meelezen.. doe es wat druk zetten naar Japan..

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    20 september 2011 om 12:47

    Tokyo Edition = een zuinige hybride voor druk stadsverkeer?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 september 2011 om 13:00

      @mashell: Goed mogelijk. Maar ik gok op afgestemd op het circuit in Tokyo…

      Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    20 september 2011 om 13:00

    Ik ben vooral benieuwd naar de Supra…

    Login om te reageren
  12. desoper zegt

    20 september 2011 om 13:11

    Ben benieuwd naar de nieuwe supra.

    De type III is en blijft in mijn ogen de allermooiste. Misstaat vandaag de dag nog steeds niet.

    De daarop volgende modellen van de supra (ook de LFA) doen mij helaas teveel aan een goedkope koreaan denken.

    Login om te reageren
  13. reality2030 zegt

    20 september 2011 om 13:56

    De concepten van de Toyota worden vakker gestolen door de anderen merken kijk maar Toyota VOLTA cocept 2004 en kijk dan Audi R8 2008 voor kant en zijkant zelfde als Toyota VOLTA 2004….

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      20 september 2011 om 16:32

      @reality2030: hmm.. ik weet niet. Moet je wel veel fantasie voor hebben:

      http://www.supercars.net/Gallery?cmd=viewCarGallery&carID=2932&pgID=1

      Login om te reageren
  14. Lan_Evo zegt

    20 september 2011 om 15:33

    Hmm, dit is wel interessant nieuws natuurlijk, ben benieuwd, overigens waren de oude Supras niet zo licht toch? Dacht altijd iets van rond de 1500 kg? Ben wel benieuwd als die komt wat voor blok er dan in komt te liggen, aangezien de 6-in-lijn een beetje aan het uitsterven is, misschien een V6 met 1 of 2 turbos a la GT-R?

    Login om te reageren
  15. Matthijs zegt

    20 september 2011 om 16:12

    supra en een ae86 II ?

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    20 september 2011 om 16:17

    kom maar op met een nieuwe Supra! dat zie ik wel zitten :)

    Login om te reageren
  17. rechercheur zegt

    20 september 2011 om 16:47

    Krijgen ze bij Toyota niet eens die 500 stuks van de LFA verkocht, zodat ze nu al met actiemodelletjes zoals de Tokyo edition moeten komen !? ….

    Of is de standaard LFA zo slecht, dat ze per regio een upgrade aanbieden, geschikt voor de lokale omstandigheden ?? Wat is de volgende; Hockenheim package, New York edition, …. blijkbaar lukt het ze niet om meteen een goede auto af te leveren!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      20 september 2011 om 18:45

      @rechercheur: Geloof mij nu maar de LFA is verra van slecht en zal zelfs beter zijn dan menig Duits of Italiaanse sportauto´s

      Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      20 september 2011 om 20:01

      @rechercheur: Neem dan een merk als Porsche, met maar één uitvoering van de 911 te koop.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        20 september 2011 om 20:06

        @sdk16420: 1 uitvoering per woonwijk?

        Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        20 september 2011 om 20:16

        @sdk16420:

        Daarom lukt het ze blijkbaar bij Toyota niet om de gelimiteerde oplage van 500 stuks uit te verkopen, en gaan ze die al ophakken in actiemodelletjes, 50 stuks Nurburgring Edition, nu weer de Tokyo Edition, etc. 500 stuks van de gewone LFA krijgen ze niet eens verkocht ….

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          20 september 2011 om 20:30

          @rechercheur:

          Heb je in t GTR topic al de mond gesnoerd…ga je nu hier weer de clown uithangen?

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            20 september 2011 om 20:36

            @speedlimit:

            Hahaha, ik heb van jou nog nooit een inhoudelijk correct onderbouwde opmerking gehoord. Ze noemen jou toch ook wel Pipo, en in je vrije tijd klus je bij in Circus Herman Renz ….

            :-)

            Login om te reageren
            • speedlimit zegt

              20 september 2011 om 21:16

              @rechercheur:

              Begrijpend lezen is niet weggelegd voor jou…er valt dus niets te begrijpen voor jou.

              Login om te reageren
          • Supra1981 zegt

            20 september 2011 om 22:41

            @speedlimit: onze grote vriend de recherzeur is hier alleen om onder ieder bericht dat over Toyota of Lexus gaat te zeuren hoe slecht ze het wel niet doen, hoe saai ze zijn etc. Verder heeft hij/zij compleet niets te melden en schreeuwt hij als een klein kind om aandacht.

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              20 september 2011 om 23:12

              @Supra1981:

              Ben daarom ook zeer dankbaar dat jij en vooral speedlimit me nu wederom die aandacht willen geven …

              :-)

              Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      20 september 2011 om 22:44

      @rechercheur: Tadaaaa. Daar is onze Anti-Azië ganger weer. Welk merk kan jouw goedkeuring eigenlijk wegdragen? Je zeurt alleen maar over auto’s uit Azië, maar zegt zelf nooit wat nou jouw merk is. Volgens mij ben je dan bang dat je met je eigen teksten terug gepakt gaat worden. RecherZEUR!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 september 2011 om 22:50

        @Supra1981: de beste man is een BMW driver 8) tjaa weinig op aan te merken… (nee heb niks tegen welk merk dan ook ;) )

        Login om te reageren
  18. stanny zegt

    20 september 2011 om 17:10

    De LFA is een prachtige wagen! Alleen in mijn ogen zijn geld niet waard… Zeker als je de “epische dragrage” hebt bekeken. Voor de prijs van de LFA koop je winnaar 1 en 2.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      20 september 2011 om 18:44

      @stanny: Je koopt exclusiviteit, het gaat er niet om wie de snelste is op het circuit of wie het snelst optrekt bij de stoplicht.

      Login om te reageren
  19. agera zegt

    20 september 2011 om 18:41

    In de categorie supercars is Pagani Huayra mijn meest favoriet elke ander supercar komt hierna.

    Ik moet zeggen dat ik de LFA mooier ben gaan vinden. De Lexus LFA kan naar mijn mening makkelijk concurreren met een GT2 RS, SLS, 458 italia of een Aventador.

    De enige reden waarom ik eerst kritisch naar deze auto keek was vanwege het logo Lexus. Mensen met zoveel geld willen niet zoveel geld uitgeven en dan een `Toyota´ rijden. Aan de andere kant hebben eigenaars van zulke auto`s vaak meerdere supercars in de garage staan.

    Een auto ga ik niet blindelings de grond inboren, het mag dan een Japanner zijn maar ongetwijfeld zal die gewoon goed zijn. Het kan zomaar weer zijn dat Toyota bedenkt alsnog een roadster op de markt te brengen van de LFA. De LFA is niet zo lang op de markt en over enkele jaren kan dat nog.

    De LFA zal zeker betrouwbaar zijn en de laatste techniek aan boord hebben. Een ding durf ik wel te stellen, als de LFA geen Lexus maar een Ferrari of een ander Europees supercar was geweest had deze auto meer respect en aanzien gekregen.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      20 september 2011 om 20:14

      @agera:
      Vreemde redenering over het niet willen rijden in een ‘dure Toyota’. Een Infiniti wordt toch ook niet als een dure Nissan bestempeld? Ik zie Lexus als een alternatief voor BMW’s. Comfort, hyperinnovatief met een sportieve saus.
      De LFA is in mijn ogen dan weer een goede concurrent van een R8, een Aventador en weet ik veel welke supercar nog meer. Dat hij stervensduur is vergeleken met de rest doet er weinig toe als je je zulk speelgoed kan veroorloven.

      Verder kijk ik ook uit naar een Supra opvolger! En hopelijk is de FT86 een waardig opvolger van de Celica. WRC here they come?? Ik hoop het!!

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        20 september 2011 om 20:18

        @Original_Arnoud:

        Feitelijk is het een Toyota met Yamaha motor, er is weinig Lexus aan ….

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          20 september 2011 om 20:50

          @rechercheur:
          Ik heb eens even jouw reacties bekeken. Maar volgens mij kom je een beetje aandacht te kort. Alle auto’s worden door jou neergesabeld. Als je mensen maar kan kleineren met de keuze van hun favoriete auto(merk). Maar zelf waag je je er niet aan een auto te prijzen. Bang om jezelf te laten zien? Stel je voor dat een ander kritiek op je keuze heeft. Weet je zeker dat je het geboortejaar 1974 naar waarheid hebt ingevuld? Ik probeer over het algemeen de politie te verdedigen want het stereotype van kleinerende agentjes klopt over het algemeen niet. Behalve in jouw geval dan…

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            20 september 2011 om 22:16

            @Original_Arnoud:

            Kijk nog iemand die snapt hoe t rechercheurtje in mekaar zit en dat eens haarfijn onderbouwt +100 ;)

            Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            20 september 2011 om 22:33

            @Original_Arnoud:

            Mmm, jammer dat je dan net even niet heel goed je huiswerk hebt gedaan.

            Zou je dat namelijk wel gedaan hebben, dan had je bijvoorbeeld kunnen lezen dat ik de BMW 325i Touring enorm kan waarderen (rijd ik zelf momenteel), zoals ook diverse Audi’s en andere BMW’s. Zeker de Audi’s uit de jaren ’90 zijn erg leuk.

            Over Aziaten ben ik in de regel -inderdaad- minder te spreken, zit (te) weinig emotie en plezier in, hoewel ik een Honda NSX en Nissan 350Z ook best kan waarderen. Een Lexus LFA is in feite een Toyota met een Yamaha V10, tsja, doet me weinig.

            Login om te reageren
            • Arnoud zegt

              20 september 2011 om 22:54

              @rechercheur:
              Ik ga natuurlijk ook niet al je 1200+ reacties lezen. Zeker niet als het gros op hetzelfde neerkomt…

              En wat betreft de keuze van jouw auto’s:
              Audi: :| En dan zeker de Audi’s uit de jaren ’90. Boring! Alleen een (R)S2 kan ik nog waarderen. Mother of all powerstations.

              En de BMW’s zijn wel een beetje standaard om te waarderen. Evenals de 350Z en de NSX.

              Vooral veilige keuze’s dus. Auto’s die door de gemiddelde jongen van 12 ook gewaardeerd worden.

              Login om te reageren
              • rechercheur zegt

                20 september 2011 om 23:08

                @Original_Arnoud:

                Als je pretendeert mijn reacties gelezen te hebben, dan mag ik er toch ook vanuit gaan dat je dat daadwerkelijk gedaan hebt … niet dus.

                Tsja, een Audi 80 1.6 uit 1994 vind ik inderdaad ook niet zo spannend. Echter de Audi RS2 Avant, Coupé S2 2.2 20V Turbo, de Audi S4 (B5) met 2.7 V6 Biturbo, Audi 100 S4 met 4.2 V8, Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo, …. best leuk spul voor die periode.

                Ik heb zowel in de NSX als de 350Z gereden, en dat kan ik juist daarom waarderen. Dat is toch wat anders dan een 1.2 ltr 3-cilinder, kan ik je wel zeggen.

              • Arnoud zegt

                21 september 2011 om 00:07

                @rechercheur:
                En weer blijkt maar eens dat je van begrijpend lezen geen kaas hebt gegeten. Je interpreteert woorden zoals ze jou het best van pas komen. Met de opmerking die ik geplaatst heb bij mijn profiel (dat van die 1.2 drie cilinder) wil ik aangeven dat een auto innovatief hoort te zijn. Een vooraanstaand autofabrikant behoort zichzelf telkens te overtreffen. Dat ben je aan je stand verplicht. Geldt voor iedereen trouwens, probeer ik ook iedere dag.
                Die S4 waar je het over hebt, die viel zwaar door de mand door z’n zware V6. Erg onderstuurd. Dan doe je toch iets niet goed als je een serieuze sportwagen in de markt wil zetten. Zelfde geldt voor de V8. De TT coupé was in het begin juist te los aan de achterkant. Vandaar dat spoilertje wat er later opgezet werd. Weer geen huiswerk gedaan dus. En dat ding moest een serieus alternatief zijn voor een Porsche Boxster. (Is het heden ten dage nog steeds niet overigens) Is trouwens ook een echte dameskappersauto. Gay car of the year, every year.

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 08:17

                @Original_Arnoud:

                Geen huiswerk gedaan? Alle genoemde Audi’s heb ik ooit zelf gereden, en ik vind dat erg leuke auto’s voor die periode. Dus wat loop je nu te kletsen over huiswerk, tamelijk niet ter zake doende opmerking. Ik suggereer namelijk nergens dat deze auto’s beter zouden zijn dan ….

              • Arnoud zegt

                21 september 2011 om 14:51

                @rechercheur:
                Slogan van Audi: Vorsprung durch Technik?

                Ze moeten eerst nog maar eens een voorsprong zien op te bouwen…

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 16:21

                @Original_Arnoud:

                Ja, en? … moet ik daar van wakker liggen, of moet ik me nu beledigd voelen? Wil je dat ik het tegendeel tracht aan te tonen, of nu boos word .. !?

                Blijkbaar heb je iets tegen Audi, dat vind ik zomaar erg fijn voor je …

              • Arnoud zegt

                21 september 2011 om 16:38

                @rechercheur:
                Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen Audi. Ik heb wél iets tegen de arrogantie van Audi. Het overspoelen van de markt met saaie (uitzonderingen daar gelaten) modellen staat niet gelijk aan aan suprematie.

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 19:04

                @Original_Arnoud:

                Prima, koop je toch lekker wat anders !? …

                Komt meteen de prangende vraag bij me op, wat jij dan rijdt …

              • Arnoud zegt

                21 september 2011 om 22:13

                @rechercheur:
                Dat doet er niet toe. Jij rijdt toch ook geen Audi?

                Voor Audi heb ik de volgende boodschap: De beste wíllen zijn is nog steeds iets heel anders dan de beste zijn.

              • Arnoud zegt

                21 september 2011 om 20:49

                @Original_Arnoud:
                Dat doet er niet toe. Jij rijdt toch ook geen Audi?

                Voor Audi heb ik de volgende boodschap: De beste wíllen zijn is nog steeds iets heel anders dan de beste zijn.

            • speedlimit zegt

              20 september 2011 om 22:58

              @rechercheur:

              Knijp je er toch tussenuit…of ben je nog n GTR testje aan t zoeken?
              Kan je ook daadwerkelijk aantonen dat je n 325 rijdt of is t de poster boven je bed waar je op doelt?

              Login om te reageren
              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 08:29

                @speedlimit:

                Kun je misschien gratis kaartjes regelen, dan kom ik vanavond in Eindhoven naar je optreden kijken.

              • speedlimit zegt

                21 september 2011 om 09:51

                @rechercheur:

                Wel on-topic blijven he…voor zover ik weet geeft Lexus geen optreden ;)

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 10:03

                @speedlimit:

                Circus Herman Renz wel, en ik zag je op de agenda staan. Vanavond 20:00 uur in Eindhoven …

              • pursuit zegt

                21 september 2011 om 12:00

                @rechercheur:
                Bemoei me eigenlijk zelden meer met de discussies, niveau is zo bedroevend.

                Je bent dan ook een absoluut toppunt, zeker aangezien je best in staat bent om je mening te onderbouwen, kies je voor kinderlijke reacties.

                Daar hebben ze een naam voor: Keyboard Hero!

                Overigens is de LFA uitverkocht, de Ring editie weet ik overigens niet – maar dat zit ook wel snor.

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 13:54

                @pursuit:

                Van de LFA worden 500 stuks aan klanten geleverd, dat is inclusief 50 stuks Nurburgring Edition en de Tokyo Edition.

                Het is daarom tegenstrijdig als Toyota zou beweren dat de LFA zou zijn uitverkocht en ondertussen komen ze wel met actiemodellen.

              • pursuit zegt

                21 september 2011 om 15:25

                @rechercheur:

                Hij is uitverkocht.

                Is hetzelfde als de 400 varianten van de VW Veyron. Het benoemen van een ‘actiemodel’ onderstreept hetgeen ik eerder zei; Keyboard Warrior!

                Strookt overigens ook een beetje met wat ik vind van volwassenen die te veel op dit soort platforms zitten; die komen overdag iets te kort, daarom lekker belangrijk doen op internet.

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 16:27

                @pursuit:

                Hoe kun je van een auto die zou zijn uitverkocht, nog exemplaren met een ander opsmukpakketje leveren !?

                Da’s dan op zich wel heel bijzonder ….

              • pursuit zegt

                21 september 2011 om 17:53

                @rechercheur:

                Vraag het even na bij je Audi collega’s, die Veyron wordt om de week gepresenteerd in een andere kleur en nieuwe stierenballenleer op de voorstoelen.

                My point being; zou fijn zijn als je stopt met onzin uit te kramen. Maar heb het idee dat iedereen op deze website dat wilt. Denk dat je in staat bent om een waardevolle bijdrage te leveren; doe dat dan ook.

                M.u.v. een paar 12 jarigen die alleen maar RS6! RS6! kunnen roepen omdat pappa een kale A4 2.0TDI rijdt.

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 19:01

                @pursuit:

                Dat zal wellicht zomaar zijn, omdat de Veyron niet uitverkocht is, dus lijkt me ook geen discussie. Snap ook niet waarom je deze non-discussie zou willen voeren. Zie het verband even niet ….

                Desondanks geef je geen antwoord op de vraag m.b.t. de LFA, daar hadden we het (ik tenminste) over. Hoe kun je pretenderen dat een limited edition is uitverkocht, en dan toch steeds nieuwe exemplaren binnen de 500 stuks beperkte oplage blijven verkopen ?? …

              • pursuit zegt

                21 september 2011 om 23:48

                @rechercheur:

                Ben ik nou gek of ben jij het?

                Het is toch exact hetzelfde als met de Veyron. De ‘standaard’ Veyron is allang uitverkocht en sinds dien zijn er, om even in jouw lingo te praten, talloze ‘actiemodellen’ geweest.

                Overigens gebeurt dit bij iedere supersport wagen, dus waarom überhaupt een discussie over voeren?

                LFA is gewoon geslaagd, record op de ring bevestigd dit alleen maar.

              • rechercheur zegt

                21 september 2011 om 23:57

                @pursuit:

                Nee, je snapt het waarschijnlijk niet. Bij de Toyota LFA zijn de actiemodelletjes onderdeel van de 500 exemplaren die er maximaal verkocht gaan worden.

                Uit de maximale oplage van 500 stuks, bakken ze tevens 50 Nurburgring Editions, nu komt er ineens ook een Tokyo Edition bij, ook onderdeel van de initiële oplage van 500 stuks.

                Dus dan kan de LFA simpelweg niet uitverkocht zijn, hoe kun je anders ineens 50 stuks Nurburgring Edition gaan verkopen, zonder de oplage op te rekken naar 500+ exemplaren ?? ….

              • amateur zegt

                22 september 2011 om 00:21

                @rechercheur: De LFA is nog te koop, de veyron is ook nog te koop, wat is het probleem?
                Ze hebben allebij actie modellen.
                Dat heet marketing!

              • rechercheur zegt

                22 september 2011 om 08:59

                @amateur:

                De LFA is nog te koop, inderdaad, dat zei ik namelijk ook al.

              • pursuit zegt

                22 september 2011 om 07:49

                @rechercheur:

                Volgens mij is dat niet zo, aangezien ik een relatie heb die zo’n ding met moeite kon bestellen (productieplaats reserveren) in najaar 2010 (één van 3 in Nederland)

                Maar goed, 450 – 500 – 550 stuks… blijft redelijk limited. Het is niet zo dat er ineens een LFA diesel te koop is. De exclusiviteit komt niet in gedrang, au contraire. Mocht het overigens bij twee extra varianten blijven, dan zijn dit er erg weinig t.o.v. Lambo, Bugatti, Ferrari etc.

              • rechercheur zegt

                22 september 2011 om 09:05

                @pursuit:

                Ze bouwen er zo’n twintig per maand, dus zou dat ruim twee jaar duren voordat ze 500 stuks geproduceerd hebben. Levertijd van een LFA zal inderdaad wat anders zijn dat van een Toyota Yaris.

                Exclusiviteit komt niet in het gedrang? … Nou, als ik € 500.000,- neertel voor een LFA, in de wetenschap dat er maximaal 500 stuks verkocht zullen worden, en dat blijken er ineens toch een aantal meer te zijn, dan zal dat zeker nadelige effecten hebben op de verzamelaarswaarde.

              • pursuit zegt

                22 september 2011 om 09:29

                @rechercheur:

                Je spreekt jezelf tegen.

              • rechercheur zegt

                22 september 2011 om 09:41

                @pursuit:

                Leg jij dat dan eens haarfijn uit, wijsneus …. :-)

              • pursuit zegt

                22 september 2011 om 10:30

                @rechercheur:

                Nope, besteed geen energie meer aan je. Ben er van overtuigd dat je iemand bent met zeer weinig vrienden.’

                Succes, hero.

              • rechercheur zegt

                22 september 2011 om 11:27

                @pursuit:

                Wat ik al dacht, je kunt het niet uitleggen.

                Dan nog wel de mededeling dat je geen aandacht meer aan mij gaat schenken, om vervolgens 21 minuten later dat toch te doen. Hoezo een typisch gevalletje van jezelf tegenspreken …

                :-)

              • pursuit zegt

                22 september 2011 om 10:51

                @rechercheur:

                Overigens, ben je ook écht rechercheur?

              • prisma zegt

                22 september 2011 om 09:49

                @rechercheur: 1/3 van alle LFA’s gaat naar Duitsland daardoor heeft LEXUS niet Toyota besloten om een exclusieve oplage te doen en deze voor te leggen aan de mensen die al 1 hadden besteld. Dit zelfde held voor Japan, alle allocaties voor japan waren snel uitverkocht.
                Beetje normaal dat net voor het autosalon van Japan nu Lexus uitkomt met de LFA Tokyo edition. Deze zomer zullen er naar alle waarschijnlijkheid voor de Japanse kopers hiervoor wel gecommuniceerd zijn.

                Waar jij zelf over spreekt dat de LFA nog niet is uitverkocht, is dat voor de verkoop in USA daar veel minder gaat dan op de andere continenten. Ze kopen hem daar ook niet, maar huren hem met een 2jaar nadien koop garantie.

      • agera zegt

        21 september 2011 om 18:29

        @Original_Arnoud: Er zijn nu eenmaal mensen met veel geld die een Porsche, Ferrari of Lambo kopen vanwege alleen de naam mensen zonder eigen smaak. Zulke mensen kom je vaak tegen in programma`s zoals crips op MTV.

        Mij boeit het niet dat de LFA een Lexus is, want het kan zonder problemen concurreren met GT2 RS, SLS of een 458. Het zou mij zelfs niks verbazen als de LFA technisch gezien net zo goed is als die drie.
        Met de dag maakt de LFA meer en meer indruk. De LFA is er sinds eind 2010 en we zullen in de komende jaren veel meer positief nieuwes horen van deze machine. Wat een prachtbak is de LFA!

        Login om te reageren
    • quincy zegt

      20 september 2011 om 20:17

      @agera: En de Veyron is gewoon een “Volkswagen”? Daar betalen mensen toch ook behoorlijk wat voor?

      Judging on that kind of thing is just sad… Of in het Nederlands: verder kijken dan je neus lang is

      Login om te reageren
      • agera zegt

        21 september 2011 om 18:12

        @quincy: Volgens mij moet jij beter leren lezen. Ik was eerst kritisch omdat er nu eenmaal mensen zijn die niet veel geld willen neer tellen voor een Lexus. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, want Lexus of niet de LFA behoort tot de besten.

        De Bugatti Veyron behoort tot de VW concern, maar heeft wel een Bugatti logo in de grill en dat is anders met de Lexus en dat is volgens mij toch echt verschillend

        Login om te reageren
  20. janklaassen zegt

    20 september 2011 om 19:57

    Speciaal voor Han in Fast

    Login om te reageren
  21. theblackdude zegt

    20 september 2011 om 20:50

    vind toyota een vd saaiste merken op dit moment,alleen maar hybrides en opoeauto’s. hopelijk brengen ze een nieuwe supra uit. ik mis toch wel autos als de supra, chaser, een snelle celica.

    Login om te reageren
  22. automistje zegt

    20 september 2011 om 21:28

    Dit nieuws bevestigt mijn vermoeden dat we net naar Toyota moeten uitkijken. Het is niet zo gek lang geleden dat ze nog fijne wagens brachten, met naast een Supra bv ook een Celica Gt four of MR…
    Nu ze enerzijds onder druk staan van o.a. de Koreanen en een GT-R toont hoe het kan…
    Laat maar komen!

    Login om te reageren
  23. torana zegt

    21 september 2011 om 13:13

    je hebt gelijk, het moest Škoda zijn… moest wel even diep in mijn geheugen graven hoor, de laatste keer dat ik het ooit duidelijk gezien had was volgens mij op de 105/120 serie, maar ik kan het mis hebben, misschien let ik er gewoon niet meer op… wat is de uitdaging ?

    Login om te reageren
  24. bigcar zegt

    21 september 2011 om 23:05

    prijs / kwaliteit: SUPER! :) doe mij er maar een paar a.u.b.! :)

    Login om te reageren
  25. agera zegt

    23 september 2011 om 13:35

    DE LFA is de vetste coolste supercars uit Azie en een van de wereld respect voor deze machine!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North