• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Japan

Auteur: appeltje, gepost 18 maart 2009 om 13:30 – 105 Reacties

Lexus IS-F


Voor design “reisden” we vorige week af naar Italië, voor traditionele klasse bezochten we Groot-Brittanie, en vandaag is Japan voor het eerst in m’n WoDaSpoDa aan de beurt vanwege… Vanwege wat eigenlijk? Dat was wat ik me tot voor kort had zitten afvragen, maar er is meer aan Japanse auto’s te ontdekken dan je aanvankelijk dacht. Als je er oog voor hebt dan…

Honda Beat

De spits wordt afgebeten door een nogal ongebruikelijk model. Deze kleine cabriolet is nauwelijks in Europa te vinden, en met een reden. Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat het zijn uiterlijk is, maar er is een andere – belangrijkere – reden. De auto is zo opvallend klein omdat hij dat in de categorie “Kei-cars” valt. Dat is een type auto waar in Japan minder belasting voor hoeft te worden afgedragen wegens de afmetingen, aangezien de auto bijvoorbeeld minder parkeerruimte inneemt. Het gebruik stamt af van de periode vlak na de Tweede Wereldoorlog, toen men niet genoeg geld had om een middenklasser te kunnen kopen. De auto werd dan ook alleen in Japan verkocht, de concurrentie van Suzuki, de Cappuccino, werd hier wel nieuw aangeboden, maar wel voor het angstaanjagende bedrag van een halve ton (guldens). Opmerkelijk is dat de Honda Beat door Pininfarina is ontworpen, iets dat ik bij een Japanse auto niet zo heel snel had verwacht. De auto wordt aangedreven door een atmosferische driecilinder in lijnmotor van 656 cc, met een maximum vermogen van 64 pk. Dat is bijna honderd pk per liter! De topsnelheid is begrensd op 140 km/u, ik durf best te geloven dat zo’n autootje veel harder moet kunnen met dat vermogen. Na 33.000 exemplaren, the Beat did beat it.

Honda Beat

Honda Beat

Honda Beat

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6 Pagina7 Pagina8

Ook interessant!

  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, Gespot, Honda, impreza, is-f, lancer, Lexus, Mitsubishi, s2000, STi, Subaru, supra, Toyota, wit

Vorig bericht: « Naakte Opel Insignia OPC gespot in Spanje
Volgend bericht: Voor de kids: trapauto van Willem-Alexander »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    18 maart 2009 om 13:33

    Hele mooie foto’s van ook mooie wagens.
    Die Supra, EVO VII en Impreza (blauw) springen er echt uit!

    Login om te reageren
  2. Erwin zegt

    18 maart 2009 om 13:33

    Het ontwerp van de Honda Beat is later gekocht door/verkocht aan MG/Rover en doorontwikkeld tot de MG-F.

    Login om te reageren
  3. Erwin zegt

    18 maart 2009 om 13:34

    Zie hier de link:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Beat

    Login om te reageren
  4. Gnermo zegt

    18 maart 2009 om 13:38

    Orginele Supra is zeer zeldzaam. Lekkere spots!

    Login om te reageren
  5. six-trey zegt

    18 maart 2009 om 13:43

    Ben ik nu de enige die die spoilers TE vind? Ik weet ze zijn wel standaard zo maar toch vind ik ze te groot. Er zitten wel best mooie wagens tussen maar Japan… ik weet het niet ze zijn wel mooi maar ze roepen te weinig emotie op voor mij.

    Login om te reageren
  6. Chris zegt

    18 maart 2009 om 13:45

    Dat je niet veel kennis hebt van Japanse autos is te lezen. De Supra heeft een LIJN 6, geen V6. De reden dat je ze niet veel op straat ziet is omdat ze ook een gewild object zijn om te jatten.
    Een vriend van mij heeft er een en deze staat altijd in een garage.

    Skylines R34 zijn er maar 2 of 3 van in NL. Zij namelijk zeer moeilijk te laten RDW keuren ivm emissie eisen.

    Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      19 oktober 2009 om 23:29

      @Chris:
      laat die jongen toch, dit is de eerste keer voor hem en hij zegt zelf dat hij ook niet zoveel kennis heeft over engelse bakken, maak zelf maar zulke mooie spots:D
      mooie spots hoor!!

      Login om te reageren
  7. Pelder zegt

    18 maart 2009 om 13:49

    Ik mis de 3000GT.

    Login om te reageren
  8. Joe zegt

    18 maart 2009 om 13:49

    Er zitten inderdaad mooie foto’s bij, alleen jammer dat de feiten niet allemaal kloppen. Een klein lijstje:
    – De Honda Integra is júist bedoelt als de snelste voorwielaangedreven productieauto, de aandrijving vooraan is niet zozeer om de kosten te drukken.
    – De S2000 levert helaas maximaal 237 pk in Europa (247 in Japan).
    – Mitsubishi Lancer Evolution X heeft nog gewoon ‘Lancer’ in z’n naam.
    – Het verhaal rond de Subaru Impreza WRX STi komt een beetje warrig op me over: alle WRX STi’s (de speciale modellen niet meegerekend) leveren tussen de 280 en 300 pk. Ook is het zilvergrijze model op de foto’s sowieso van vòòr 2001.
    – De Toyota Supra heeft sowieso geen V6, maar een 6-in-lijn met 280 pk.

    Verder wel een leuke feature :) [i]Keep up the good pictures![/i]

    Login om te reageren
  9. Pelder zegt

    18 maart 2009 om 13:50

    Over de R34, ik weet er wel een paar in Nederland.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 13:51

    Wat moet ik me voorstellen bij een “achterversnellingsbak”? Ligt die achterin de auto? Maar ik denk dat je een achtversnellingsbak bedoelt. ;)

    Leuke afwisseling, zo’n aflevering. Net als jij heb ik weinig verstand van Japanners, dus het is interessant. Leuk, die trucjes met de ‘280 pk’, die veel meer blijken te zijn. De eerste foto van de EVO X is ook grappig. Het witte monster met de zwarte neus staat voor een klein wit karretje met donkere achterkant. Leuk contrast, maar toch met overeenkomst.

    Waar heb je die Honda Beat gespot eigenlijk? Ik heb ook namelijk wel eens een rode zien staan, in Laren… Daar hang jij toch ook wel eens rond?

    Login om te reageren
  11. Pelder zegt

    18 maart 2009 om 13:53

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/02/gespot-geniaal-of-genitaal

    Je had al een Supra met tekst :P

    Login om te reageren
  12. Subaru zegt

    18 maart 2009 om 13:56

    Het stukje over de Impreza’s klopt helaas weinig van… De blauwe en zwarte afgebeelde Impreza’s zijn WRX’en die gemaakt zijn tussen 2006 en 2007. De zogenaamde Hawk-Eye.

    De laatste is de classic impreza. Deze werd in engeland en japan ook verkocht onder de noemer WRX, maar in Nederland heette hij de GTT. Deze afgebeelde GTT is geen STI, maar een “gewone” GTT. Echte GTT STI’s zijn maar zeldzaam in nederland. De meesten zijn dan ook RHD en sommigen zijn omgebouwd naar LHD.

    Login om te reageren
  13. Texhnolith zegt

    18 maart 2009 om 14:05

    Hmm hier had mijn Nissan Silvia S14a wel tussen mogen staan. Heel wat zeldzamer dan een Impreza.

    Login om te reageren
  14. Lexus zegt

    18 maart 2009 om 14:08

    I like the IS-f! :D

    Login om te reageren
  15. darahan zegt

    18 maart 2009 om 14:20

    Ik mis nog de Honda NSX, de mooiste Japanse auto ooit!

    Login om te reageren
  16. Jurjen zegt

    18 maart 2009 om 14:20

    Zeikpuntje: De spits –> Het spits

    Login om te reageren
  17. Tommeke zegt

    18 maart 2009 om 14:21

    Lelijk buiten de Evo’s, IS-F en de Impreza :)

    Login om te reageren
  18. Wits zegt

    18 maart 2009 om 14:22

    Jammer dat je geen oude skyline’s, 2000GT’s en Celica’s (van voor ’86) in Nederland tegenkomt. Allemaal echte pareltjes.

    Login om te reageren
  19. dennis zegt

    18 maart 2009 om 14:32

    @Joe De supra was er in 2 uitvoeringen, de japanse met 280 pk en de europese met 330 pk, ik heb er zelf een verkocht in het zwart met tv etc erin.

    Login om te reageren
  20. Jacob zegt

    18 maart 2009 om 14:52

    2009 Mazda MazdaSpeed3 2.3L DISI Turbo 6MT
    2.3L, 4 valve, 263 hp @ 5500 rpm

    Deze staat op mijn verlanglijstje voor kerst!! :-D

    Login om te reageren
  21. Neal zegt

    18 maart 2009 om 14:56

    als je een repo wil doen over een Nissan Skyline R34 V-Spec in Belgie, laat maar horen ;-)

    Login om te reageren
  22. Neal zegt

    18 maart 2009 om 14:57

    en ik zal er mijn Mazda RX7 FD als toetje bij doen ;D

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 14:57

    Ha.. Eindelijk. :)

    De S2000 hebben wij laten staan omdat het een tweezitter is(die hadden we al). Wij wilden net iets meer ruimte hebben.
    Ik heb nog steeds geen spijt van mijn keuze. Hij blijft echter wel op mijn verlanglijstje staan. Die blokjes zijn krankzinnig hoogtoerig en klinken daarbij ook best goed. De kwaliteit is ook totaal niet verkeerd.

    Eigenlijk is dit een leuke optie voor mensen die een grotere en snellere mx5 willen. ;)

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 14:58

    @appeltje.

    Wat is dat nou, rx8 niet bijzonder genoeg?

    Daar verkijk je jezelf op. ;)

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 15:04

    De Suzuki Cappuccino heb ik wel vaker gezien. Dat ziet er grappig uit. :D
    Lijkt me overigens best eng in zo’n klein autotje.

    Login om te reageren
  26. Hugo zegt

    18 maart 2009 om 15:04

    Geen GT-R’s gespot? Dat kan niet!

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 15:05

    @neal.

    Ook die hebben we laten staan vanwege het ruimtegebrek. ;)
    Had mij overigens zo’n 12.000 euro gescheeld. :?

    Login om te reageren
  28. GOD zegt

    18 maart 2009 om 15:09

    Ik heb de Veyron laten staan, ik zocht toch iets sneller :D

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 15:11

    mx5/rx8; Je zou kunnen overwegen om al die stukjes tekst in één reactie te plaatsen. Dit komt op mij over als spammen… Wil je soms heel graag eerste worden in 2009? :twisted: :P

    Login om te reageren
  30. Jacob zegt

    18 maart 2009 om 15:15

    @mx5.rx8owner
    De S2000 is verrekte rap!! Er zijn meer dan een paar S2000’s op mn werk(Honda of Canada Mfg.) En ik hou ze zeker niet bij in mn Mazda Millenia!! (Xedos9)

    Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 15:16

    @Citrofiel.

    Zit wat in.

    Het bericht van @neal stond er nog niet. Die eerste 3 hadden anders gekund. ;)

    Maar goed, eigenlijk moet ik het nou juist doen om jou te narren. :twisted:

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 15:17

    Neenee, niet doen! Ik wil ook nog kans maken op die eerste plek. :P

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 15:20

    @Jacob.

    De rx8 HP en S2000 zijn ongeveer even snel. Dat schiet inderdaad lekker op. :D

    Login om te reageren
  34. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 15:23

    @ mx5: tja, jouw rijtje wel he! Behalve dat zowel de mx5 als rx8 erin missen!
    :D

    Ik heb zowel met de S2000 als de Mits Evo’s regelamtig gereden. De S2000 is echt fun fun fun, een motor op 4 wielen. De Evo vind ik zelf haast té goed… Je moet ZO HARD gaan om enige snelheidssensatie te hebben!

    Login om te reageren
  35. henkjan zegt

    18 maart 2009 om 15:23

    Hele mooie foto’s van hele lelijke wagens.
    Die Supra, EVO VII en Impreza (blauw) springen er echt uit!
    Vreselijk.

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 15:24

    @ Citrofiel, ook even in 2 reacties, onder houden we mx5 niet bij ;)
    Ja, dat idee had ik ook al van mx5!!

    FOEI!
    :D

    Login om te reageren
  37. AMG Powerrr zegt

    18 maart 2009 om 15:25

    Misschien zijn de Daihatsu Charade 1.0 GTti en de Nissan Sunny GTi-R een ideetje?

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 15:25

    @ SAAB; Doe nu niet alsof je er niet zelf ook schuldig aan bent. Ik zie jullie beiden regelmatig achter elkaar reacties spammen. ;) (ach, ik ben er nu ook mee bezig… Maar ik reageer pas als er iets nieuws is)

    Login om te reageren
  39. peter - italia zegt

    18 maart 2009 om 15:26

    met die evo’s en scoobies in je spotlijstje…
    Is het niet wat om een lijstje te maken met straatversie’s/homologatie specials van oude/nieuwere rally auto’s??
    (205 T16/quattro/cossies/Celica GT4/RS200)

    Login om te reageren
  40. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 15:26

    @Svenska Aeroplan AB.

    Appeltje heeft me gekwetst. :cry: :P

    Login om te reageren
  41. markieanta zegt

    18 maart 2009 om 15:29

    @Appeltje, mocht je ooit nog eens een 300ZX zoeken, in Assen staat een originele.

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 15:34

    @ Citrofiel: ik reageer op een verhaal, en daarna op een reactie (zoals ik nu op jou reactie reageer…), valt dat onder ‘reacties spammen’???????????

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 15:37

    @ SAAB; Wat mij betreft wel. :twisted: En dan zeker ook nog per reactie waar je op reageert een nieuwe reactie plaatsen. Het kan toch prima ineen? Tenminste, dat doe ik gewoon. Eerst schrijf ik over het artikel, dan een vrije regel, en dan @x, vrije regel @y enz. Waarom zou ik meer reacties gebruiken?

    PS. Denk nu niet dat ik jullie zit af te zeiken, ik ga gewoon door over waar ik over begonnen ben. Gewoon mijn mening.

    Login om te reageren
  44. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 15:40

    Wil je nou echt humor voor een lage prijs? Neem een Toyota Starlet GT turbo en voer hem op.
    http://www.youtube.com/watch?v=YqqJgbkhw64&feature=related

    Supra’s kun je belachelijk tunen. :twisted:
    http://www.youtube.com/watch?v=RM1sGPwVSrU
    http://www.youtube.com/watch?v=hKNZJGguOtg

    S2000’s klinken erg lekker. ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=KpGs3Mfiwho
    http://www.youtube.com/watch?v=vWvZrlvQF5Y

    Login om te reageren
  45. GOD zegt

    18 maart 2009 om 15:41

    @ Appeltje

    mocht je nog eens een special doen over Amerikaanse klassiekers, we hebben hier nog een oude Ford escort station (neem je wel ff een nieuwe koppeling mee)

    Login om te reageren
  46. Eddy Rocket zegt

    18 maart 2009 om 15:41

    Evo’s en Impreza’s blijven DIK!!! In London rijdt politie in de laatste Evo’s en Imprezas. Kan je nooit never niet van wegrijden. Daar kunnen ze in Nederland og wat van leren.

    De rest find ik altijd een beetje van die hoogtoerige jankerige honda truttenautootjes. Alleen 18-jarige joggies rijden r-types

    Login om te reageren
  47. VivelaFRANCE zegt

    18 maart 2009 om 15:42

    Nu ik dit artikel lees en bekijk, zie ik weer hoe afschuwelijk lelijk Japanse auto’s zijn (alleen de IS-F valt nog mee, maar heeft dan ook een vrij Duits uiterlijk)!

    Login om te reageren
  48. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 15:45

    @ Citrofiel: per reactie waar je op reageert een nieuwe reactie plaatsen? Nee, wel als daar weer een reactie op komt waarop ik dan weer kan reageren met een andere reactie dan de eerste reactie op mijn reactie. Als ik een reactie @x heb geplaatst, en y reageert daar weer op, kan ik weer een reactie plaatsen @y. Dan kan niet vóórdat y eerst gereageert heeft op de eerder reactie natuurlijk. Als x en y tegelijk reageren, kan ik in 1 reactie @x en @y reageren, maar in de parktijk is dat niet altijd zo.

    Net als we nu doen eigenlijk.

    Wow, wat een zin :o

    Login om te reageren
  49. Jorden zegt

    18 maart 2009 om 15:47

    meest trieste aflevering van gespot in de geschiedenis van autoblog.nl

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 15:51

    @ SAAB; Dat is knap van je. Zo’n lange zin met zoveel onderlinge verbanden, en je weet het nog leesbaar te houden. ;)
    Ik snap helemaal wat je bedoelt. En daar ben ik het ook mee eens, het kan ook niet anders. Ik doe dat ook wel eens. Af en toe als ik verveeld ben dan reageer ik bij een artikel op elke reactie van een andere persoon. Je zou dan kunnen zeggen dat ik gewoon een halfuurtje moet wachten en dan reageren op alle reacties, maar ja, dan is mijn verveling geen halfuur weg. ;) Alleen dat commentaar op het artikel en de reactie op de reacties kunnen wat mij betreft in één reactie. Maar goed. Deze discussie is pas écht nutteloos. :P

    Login om te reageren
  51. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 15:52

    @ Jorden; Je zou kunnen zeggen waaróm je dit de meest trieste gespot-serie vindt. Dan pas heeft je reactie nut. Dan kan er iets verbeterd worden. Hier heeft appeltje toch niets aan?

    Login om te reageren
  52. sjaak1234 zegt

    18 maart 2009 om 15:55

    Skylines R34 zijn er maar 2 of 3 van in NL. Zij namelijk zeer moeilijk te laten RDW keuren ivm emissie eisen.

    Weet je dat heel zeker? een paar maanden terug kwamen er hier namelijk een paar door de straat zetten en ik woon op het moment in een of ander klein kutgehucht. Geen idee of het trouwens R34’s waren, maar het waren iig skylines.

    En voor de rest: Watashi wa nihon no kuruma ga zenzen suki jya arimasen ;)

    Login om te reageren
  53. Mika_Hakkinen zegt

    18 maart 2009 om 15:56

    De Honda S2000 blijft een mooie echte roadster.. niet zn slk boodschappenauto.. jammer dat ie uit productie is en dat ze het interieur niet geupdate hebben.. verder top bak

    Login om te reageren
  54. Stef zegt

    18 maart 2009 om 16:00

    Gevalletje schoenmaker blijf bij je lees:
    De Supra heeft geen V6, maar een Straight 6 (6l), en is niet makkelijk te kietelen naar 400-500, maar naar 600-700. Op een standaard blok.

    Leuk weetje, de 2jz motoren die geleverd werden in de Supra werden buiten in weer en wind gezet, om ze extra te harden. Op 1 van bovenstaande reacties, de Supra heeft in Japan slechts 280pk gehad (alhoewel de testbanken iets anders zeggen) ivm de Gentleman agreement die daar gold. De EU en USA specs hebben weldegelijk 330 pk.

    De S2000 heeft minder pk’s, de integra hoort juist FWD te zijn, heeft niks met kosten te maken (alhoewel het inderdaad wel een betaalbare boy-racer moest worden), en zo zijn er nog veel dingen aan het verhaal die niet kloppen.

    Desondanks leuke foto’s :)

    Login om te reageren
  55. Kevin zegt

    18 maart 2009 om 16:01

    ik heb ook meer dan 100 pk per liter! ja ook een jap.

    135pk standaard uit een 1.3tje :) en dat is nog mara het begin!!

    Toyota op zijn best ;)

    Login om te reageren
  56. markieanta zegt

    18 maart 2009 om 16:02

    @Jorden, doe eens wat aan je autokennis, als er iets geweldige ingenieurs zijn, zijn het de Jappen wel. Kijk naar de Gt-r bijvoorbeeld, of het hoogtoerige S2000 blok.
    Maar ook andere wagens als een Silvia, de echte type-r´s en natuurlijk de Mazda wankelmoters zijn niet te versmaden.
    Het mogen dan wel over het algemeen vrij saaie, ingetogen wagens zijn. Maar over het algemeen zijn ze veel beter dan hun duitse collega´s, doch dat kunnen sommige mensen helaas niet begrijpen.

    Login om te reageren
  57. Jan Rap zegt

    18 maart 2009 om 16:03

    He Appeltje!
    Je hebt die Supra daadwerkelijk gespot waar ik zei dat je ‘m kon spotten!

    Ik had ook nog wel graag een paar van de de mooiere Japanners gezien.
    Mazda RX7, Toyota 2000GT, Datsun 240Z, Mazda Cosmo, Mazda RX8, Mazda MX6, Honda S500 etc…

    Login om te reageren
  58. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 16:05

    @ Stef: 600 a 700 pk maar?

    http://www.youtube.com/watch?v=Jkl8U2xgSes
    Check dit!

    Misschien geen standaard blok meer…
    Maar toch!

    Login om te reageren
  59. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 16:07

    Hey cool, wordt de video tegenwoordig automatisch ‘embedded’??

    wow

    Login om te reageren
  60. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 16:09

    @ SAAB

    Fluit fluit, puf puf…

    http://www.youtube.com/watch?v=JGIZDbmMl3Y

    Login om te reageren
  61. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 16:15

    @ Bananaflip: nou weet ik het weer: Veilside!!!

    Dat is zooo’n zieke Japanse tuner. Las ik ‘vroegah’ alles van in de MaxPower…
    http://www.youtube.com/watch?v=mxe7bmD3W7c

    Alstublieft: meer dan 1200 pk!!!

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 16:15

    @Svenska Aeroplan AB.

    De Supra uit het filmpje zit al tegen de 1200pk. :shock:
    Er is zelfs nog meer uit te krijgen. ;)

    Login om te reageren
  63. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 16:16

    =>filmpje tegen de Lambo. :oops:

    Login om te reageren
  64. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 16:17

    Wat een filmpje zeg!
    Hij stijgt bijjjjjjjjjjjna op!!!
    En de motorkap houdt de g-krachten niet…

    :D

    Login om te reageren
  65. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 16:18

    @ autoblog; Dat is vreemd. Die filmpjes die ze plaatsten (SAAB en BananaFlip) doen het niet. Ik zie zo’n tekentje dat er staat als er een fout is (zo’n wit blokje met een rood vierkantje, groen cirkeltje en blauw driehoekje)… Als ik op eigenschappen druk staat er alleen de link van deze pagina. Autoblog? Enig idee hoe dit komt? Ik heb het wel vaker de afgelopen tijd. Maar niet altijd, soms doen ze het ook wel. :?:

    Login om te reageren
  66. fjc zegt

    18 maart 2009 om 16:20

    bij het stukje over de Subaru Impreza WRX STi staat

    Deze handige sedan dot de honderd i een schrikbarende 4,9 seconde, ik ben er in ieder geval wel van onder de indruk. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.

    moet het niet zijn

    Deze handige sedan dot de honderd IN een schrikbarende 4,9 seconde, ik ben er in ieder geval wel van onder de indruk. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.

    OT: i like the supra

    Login om te reageren
  67. WieAndersDasAuto zegt

    18 maart 2009 om 16:21

    Leuke spots. De Honda Integra Type R spreekt mij wel aan. Hij heeft gewoon iets wat ik mooi vind.

    Anders nodigt mx5/rx8owner appeltje toch even uit voor nog 2 extra auto’s die prima in deze afleveringen kunnen? Wel met een drift filmpje erbij he? ;)

    Login om te reageren
  68. WieAndersDasAuto zegt

    18 maart 2009 om 16:24

    @ Saab

    Wel knap dat de bestuurder hem dan nog een beetje recht houdt. Want die hele motorkap stijgt haast op! Dat is echt ziek maar wel cool om te zien!

    Login om te reageren
  69. JollyJumper zegt

    18 maart 2009 om 16:24

    @BananaFlip

    Dat was mijn filmpje!! Maakt niet uit hoor is namelijk wel vet.

    Login om te reageren
  70. wotevajjjj zegt

    18 maart 2009 om 16:29

    dus morgen krijgen we de AE86 en een silvia ? :d

    Login om te reageren
  71. Texhnolith zegt

    18 maart 2009 om 16:44

    hopelijk wel.

    http://www.autojunk.nl/pix/view/151210

    hier is mijn Silvia :D mogen ze best posten van me

    Login om te reageren
  72. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 16:45

    @Das Auto.

    Die ritjes heb ik al aan een andere @autoblogger belooft. En daarbij is er nog een reaguurder die ook in aanmerking komt. ;)

    Login om te reageren
  73. Texhnolith zegt

    18 maart 2009 om 16:46

    Kom maar op met de Silvia’s idd

    Hier is mijne alvast. Mag gepost worden :)

    http://www.autojunk.nl/pix/view/151210

    Login om te reageren
  74. WieAndersDasAuto zegt

    18 maart 2009 om 16:51

    @ mx5/rx8owner

    Oke dan :)
    Het is altijd leuk om iemand anders z’n mening te horen over je auto. Waarschijnlijk is het bij jou vaak positief? Want het zijn 2 hele goede auto’s.

    Login om te reageren
  75. jeroen zegt

    18 maart 2009 om 16:51

    die IS-F graag voor mijn deur zetten en sleutels door de brievenbus gooien.

    ontopic:
    mooie fottos van veelal mooie wagens. niet allemaal mijn smaak maar de japanesen kunnen veelal toch zeer brute voertuigen produceren

    Login om te reageren
  76. Appeltje zegt

    18 maart 2009 om 17:05

    @ Six Trey
    Ik mag het ook niet zo, maar de vormgeving van Japanse auto’s valt me sowieso al tegen. Het is ook niet echt waar het om gaat, die techniek vind ik wel interessant met al die ingenieuze systemen etc.

    @ Chris
    Ok, foutje… Van de Skyline heb ik nu twee blauwe en een zwarte op NL platen gespot, die zwarte staat hier regelmatig in de buurt.

    @Pelder
    Ik had hem er graag tusen gehad, maar ik zie maar heel zelden 3000GT’s. Ik vind ze wel mooi trouwens

    @Joe
    Het was gisteravond een soort spoedcursus Japanse Auto’s voor me, allemaal dingen die ik nog niet wist! Vandaar ook redelijk veel inhoudelijke foutjes, van de Impreza wist ik al helemaal niets eigenlijk, en Wiki maakte het er niet duidelijker op…

    @Citrofiel
    Honda Beat in de P.C. Hooftstraat een keertje. Ik kom ook wel eens in Laren, maar daar heb ik er nog geen gezien.

    @Subaru
    Ik kwam er bij de zilveren sowieso al niet echt goed uit, dat STi erop deed me nogal twijfelen. Andere twee had ik geen idee van, Wikipedia maakte het niet echt duidelijker door 2004-2007 over een kam te scheren

    @Texhnolith
    Ik kom helaas nooit Nissan Silvia’s tegen, dat is hier erg zeldzaam. Weet iemand hoeveel er ongeveer zijn in NL?

    @Jurjen
    Ik twijfelde altijd al tussen de en het, doe ik het alsnog vaud

    @Neal
    Ja, leuk idee! Vind ik zelf een erg gave auto.

    @mx5/rx8 owner
    Ik had ook eigenlijk geen foto’s liggen van een RX8, hier zijn ze inderdaad zeldzaam!

    @Hugo
    Jawel, maar gewoon niet geplaatst. Die komen een andere keer wel/zijn al eerder aan bod gekomen!

    @peter-italia
    je bedoelt dat ik specifiek die auto’s behandel, of de gebruikelijkere versies? Zo’n T16 of RS200 kom ik namelijk nooit tegen :( onvindbaar on the road…

    @markieanta
    Assen ligt niet echt op de route… Ik zoek er wel nog eentje, eerst hier maar kijken.

    @GOD
    Oude Ford Escort Station, dat is toch een Duits model? Amerikanen komen binnenkort, musclecars etc.

    @Jorden
    Ik noem het variatie, er is meer dan uiterlijk en prijs. Maar het heeft me ook even gekost voor het tot zo’n aflevering kwam. Weet je eigenlijk wel wat van Japanse auto’s? Voor je zo scherp oordeelt…

    @Stef
    De fwd van de Integra heeft er dus alleen te maken met het principe van ‘snelste fwd in de wereld’, maar is verder niet functioneel wat betreft concept?

    @Jan Rap
    Jep, ik las je opmerking er al over de vorige keer, dat is degene die ik er al jaren zie staan. Zelfs nog met Zwitserse nummerborden een aantal jaren geleden! MAar toen ik hem zoch stond hij er opeens niet meer…

    @fjc
    dot–>doet :P Verder inderdaat weer een typfoutje

    @wotevajjj
    Nee, maar wel wat andere belangrijke Japanse sportauto’s, waarvan er al een eerder werd genoemd.

    Bedankt voor de reacties, en ik hoop een volgende keer nog eens wat Japanse zeldzame modellen bij elkaar te kunnen schrapen. En wat meer kennis ;)

    Login om te reageren
  77. VantageR zegt

    18 maart 2009 om 17:10

    Waarom zitten die nummerborden op de Evo X niet gewoon in het midden, nu ziet het er echt raar uit.

    Login om te reageren
  78. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 17:11

    @ mx5: jaa, mag ik? mag ik?

    :D

    Login om te reageren
  79. LanCerxfan zegt

    18 maart 2009 om 17:13

    die lancers en impresas :D
    de mooiste auto’s

    Login om te reageren
  80. micheloo0 zegt

    18 maart 2009 om 17:20

    De is-f duurder dan zijn duitse broertjes toch niet in belgië hoor.

    Login om te reageren
  81. Badboy zegt

    18 maart 2009 om 17:27

    Er rijden genoeg R34 in nederland, staat er eentje bij Kinkerstraat (Amsterdam) heb ook er ook 1 voorbij zien komen, aantal weken terug, heb er 6 gezien op een meeting, en allemaal op nederlands kenteken.

    Login om te reageren
  82. Geert Schoots zegt

    18 maart 2009 om 17:46

    Ach, zag ik laatst een Nissan Skyline, vergeten foto van te maken, had mooi in de rij gepast…..

    Login om te reageren
  83. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 18:02

    @ VantageR

    Ja, is best wel lelijk.
    Houdt misschien optimale luchtinlaat tegen?

    Login om te reageren
  84. Yeelen zegt

    18 maart 2009 om 18:08

    leuke sportuitlaat op de evo X
    allemaal erg leuke scheurijzers zonder teveel plastic te zijn

    Login om te reageren
  85. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 18:20

    @ SAAB

    Echt een gevecht tegen de zwaartekracht van die Supra-neus!
    Nog een leuk geluidje:

    http://www.youtube.com/watch?v=GzYl3cF-xMU

    Shake it baby!

    Login om te reageren
  86. RenesisHP zegt

    18 maart 2009 om 19:09

    @Das Auto.

    De reacties op onze auto’s varieëren van zeer positief tot zeer negatief.
    Dat mag overigens ook. Smaken verschillen nu eenmaal.

    @appeltje.

    Goh, en dat voor een auto die op Autogespot als niet spotwaardig wordt gezien.

    @Svenska Aeroplan AB.

    Achteraan sluiten aub. Met mijn benzinerekening moet ik bijna sparen. :P

    Login om te reageren
  87. Milano zegt

    18 maart 2009 om 19:30

    Mm, deze sla ik over.. Hou niet zo van Japanse auto’s..

    Login om te reageren
  88. Vinny_93 zegt

    18 maart 2009 om 19:41

    Toch wel opvallend veel tuning te zien hier. Behalve de Lexus, Evo X en de S2000 misschien zal ik zeggen, net als Milano: Not my cup of tea…

    Login om te reageren
  89. Ejay zegt

    18 maart 2009 om 20:02

    @ appeltje, leuke spots, vooral die Beat. Echter, de S2000 gaat in Europa (en ook eerste generatie amerikaanse) tot 9000 rpm. De amerikaanse versie heeft later een 2.2 gekregen die tot 8300 gaat. Dit omdat veel amerikanen niet snappen dat je de S2000 ongeveer 20 minuten warm moet rijden voordat je kunt knallen. Tenminste, als je wilt dat je blok langer dan 20k kilometer meegaat.

    Login om te reageren
  90. STJ zegt

    18 maart 2009 om 20:29

    Echt grappig dat hij een supra niet mooi vindt, heb ik nog nooit gehoord. En welke 5 voor gaande EVO generatie’s? Je bedoelt toch 9 vorige!

    Login om te reageren
  91. joost zegt

    18 maart 2009 om 21:27

    jammer dat er geen skylines tussen staan, toch ook een bekende japanner en je komt ‘m vaker in het wild tegen dan een supra (iig bij mijn ouders in de buurt) Verder zijn de silvia’s ook een gemis. verder wel mooie plaatjes trouwens:) vooral grappig dat je een beat hebt weten te spotten.

    Login om te reageren
  92. Dennis zegt

    18 maart 2009 om 22:12

    “De twee Duitsers zijn krachtiger en minder duur, en hebben tevens een prima wegligging voor zover ik heb gelezen.”

    Neem dit met een korrel zout, bij de is-f is het mss wel duurder in aankoop, maar je hebt er wel een full option autootje van tegenover de te dure opties die je nog zou ‘moeten’ aanschaffen bij de duitse broertjes.

    Login om te reageren
  93. Dennis zegt

    18 maart 2009 om 22:12

    “De twee Duitsers zijn krachtiger en minder duur, en hebben tevens een prima wegligging voor zover ik heb gelezen.”

    Neem dit met een korrel zout, bij de is-f is het mss wel duurder in aankoop, maar je hebt er wel een full option autootje van tegenover de te dure opties die je nog zou ‘moeten’ aanschaffen bij de duitse broertjes.

    Vergelijk het met een PC en een Mac… Mac lijkt op het eerste zicht duurder, maar alle software zit er reeds al ingebouwd (en is gwn mooier en gebruiksvriendelijker :-p)

    Login om te reageren
  94. Timmy zegt

    18 maart 2009 om 23:09

    Maand terug hing ik bijna elke dag achter een 300zx hier in Kalmthout op het kruispunt. Was wel eentje met Nederlandse platen en kwam altijd van Roosendaal af.

    Login om te reageren
  95. Kajzx zegt

    18 maart 2009 om 23:10

    Mooi stukje appeltje, auto’s uit het land van de rijzende zon worden nog steeds (onterecht) ondergewaardeerd. Hier alvast wat inspiratie voor een volgend artikel.

    Login om te reageren
  96. joop zegt

    19 maart 2009 om 08:12

    Ben ik de enige die deze auto’s stuk voor stuk lelijk vindt. Dat een auto oud is wil nog niet zeggen dat het een klassieker is. Alleen de lexus ziet er goed uit. De rest zou zo maar in de homo top 10 kunnen staan. Teveel spoilers te veel cabrio’s. Beetje jammer

    Login om te reageren
  97. Texhnolith zegt

    19 maart 2009 om 08:26

    @Appeltje.

    Als je alle S13/S14(a) neemt in Nederland gok ik dat er zo’n 300-400 zijn.
    Meestal S13’s. bij de Silvia club hier in nl (SXOC) houden we een lijst bij van Silvia’s die we kennen/gezien hebben. staan er nu iets meer als 100 in. Waarvan maar een stuk of 10 S14a’s

    Login om te reageren
  98. Civic_Owner zegt

    19 maart 2009 om 08:52

    waarom geen honda nsx?????

    Login om te reageren
  99. Bart zegt

    19 maart 2009 om 09:01

    In Den Haag weet ik dat er twee Skyline R34 rijden. Eén is er van de eigenaar van Pitbox (die is er mee bezig, zag ‘m laatst staan met zwarte én blauwe kappen) en de ander is volledig zwart en zag ik in Chinatown staan.

    Ik wil er ook zo één!

    En een tijdje terug nog een ouder model, de R33 GT-R (wit) gezien in de omgeving Amersfoort/Leusden.

    Login om te reageren
  100. Oscar zegt

    19 maart 2009 om 10:00

    Evo X graag!! Wit of grijs whatever!!! hebbe hebbe hebbe!

    Login om te reageren
  101. mercedes zegt

    19 maart 2009 om 22:17

    Japanse auto’s kunnen heel leuk zijn wat denken jullie o.a van de Subaru SVX uit de jaren 90. Superbak was dat en heel zeldzaam!

    Login om te reageren
  102. 9000cse zegt

    21 maart 2009 om 00:52

    @ Texhnolith

    Ik wil je graag feliciteren met je Silvia. Ik vind het werkelijk een prachtexemplaar! Zeker ook in die kleur. Echte topper!

    Login om te reageren
  103. Jochempie zegt

    25 maart 2009 om 14:54

    @ Bart: die blauw/zwarte rijdt soms ook door Rijswijk. Hoeveel pk zou hij hebben?

    Login om te reageren
  104. jeroen zegt

    26 juli 2010 om 21:37

    Ik hou van toyota supra’s en ik wil er later ook een.
    een toyota supra twin-turbo en dan… lekker tunen en crossen………….. :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North