• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ghibli Trofeo is nu helemaal perfect

Auteur: willeme, gepost 19 juli 2022 om 12:02 – 1 Reactie

Ghibli Trofeo

De nieuwe stance van de Ghibli Trofeo is precies helemaal goed. Niets meer aan doen.

De Maserati Ghibli Trofeo is een van de gaafste sportsedans van dit moment. Er zit een loeisterke V8 in die enkel en alleen de achterwielen aandrijft. Heel erg leuk allemaal. Het leukste is misschien wel dat de auto er nauwelijks sneller uitziet dan de auto waarvan hij is afgeleid (de reguliere Maserati Ghibli).

Dat is op zich niet erg, want een Maserati-eigenaar hoeft niets uit te leggen. Die wordt niet snel opgewonden van extra spoilers en een widebody. Maar gelukkig is er ook een tussenweg die de Duitse onderstel specialisten van H&R aanbieden.

Voor de broodnodige context, dit is de standaard Ghibli.

Ghibli Trofeo

Elke week hebben ze een paar nieuwe setjes in de aanbieding en die passeren niet allemaal de revue. Maar de accessoires voor de Ghibli Trofeo van de M156-generatie wilden we je niet onthouden.

Je kan bij H&R voor veel onderdelen terecht om de wegligging te verbeteren en ditmaal hebben ze dat bij de Ghibli Trofeo gedaan.

Ghibli Trofeo

Ten eerste is er een setje verlagingsveren. Ze hebben het heel erg subtiel gehouden bij H&R: de vooras zakt 30 millimeter, de achteras 20 millimeter.

Dan heb je meteen de hangende bips aangepakt die veel auto’s tegenwoordig hebben. Deze set kost 444 euro in de BTW (wel de Duitse Mwst).

Ghibli Trofeo

Spoorverbreders

Ten tweede is er een setje spacers, de H&R Trak+ spoorverbreders. Je kunt kiezen uit de kleur zwart of grijs. Ook hier maakt H&R het niet té bont. Zowel voor als achter zijn ze 12 millimeter breed.

Een eenvoudige rekensom leert ons dat je per as dus 24 millimeter grotere spoorbreedte hebt. De spacers kosten 230 euro exclusief montage. Dus voor een kleine 1.000 euro ben je klaar en is je Ghibli Trofeo helemaal af!

Meer lezen? Dit zijn de leukste niet Duitse sportsedans!

Ook interessant!

  • De goedkoopste benzine Maserati Ghibli op Marktplaats
  • Extra dikke Maserati Fuoriserie
    Extra dikke Maserati Fuoriserie modellen zijn lekker dik
  • Maserati Grecale
    Maserati Grecale is nu helemaal officieel (inclusief prijzen!)
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ghibli, HR-federn, Maserati, Spacers, trofeo, tuning, verlaagd, Video, zwart

Vorig bericht: « ‘Leclerc is nog niet klaar voor de titel’
Volgend bericht: Gigantische Porsche SUV op komst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    19 juli 2022 om 12:33

    Lekker hoor, hier zal hij vast ook net dat tikkie fijner van rijden. Dan moet natuurlijk de uitlijning wel door een goede specialist gedaan zijn, daar zitten namelijk nogal wat pannenkoeken tussen. Heeft de Gibli eigenlijk fabrieks-af een adaptief onderstel? Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat dit hiermee ook uit de voeten kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North