• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Giulia GTA is nu helemaal af met deze DURE patta’s

Auteur: willeme, gepost 14 april 2023 om 08:01 – 6 Reacties

Giulia GTA

Durf jij deze wielen onder jouw Giulia GTA te schroeven?

Gisteren hadden we een hele dikke groene licht aangepaste Mercedes, vandaag zetten we die trend door. We beginnen met deze Alfa Romeo Giulia GTA. Dat is de meest bijzondere Giulia, als we de iets meer hardcore GTAm buiten beschouwing laten. Een GTA-behandeling van Alfa Romeo staat ongeveer gelijk aan de CSL-behandeling van BMW. Dus iets minder praktisch, maar een stuk lichter, ruiger en sneller.

Nu kun je een speciale auto altijd nog specialer maken. Dat is fijn. Maar dan is voorzichtigheid wel geboden. In het geval van de Alfa Romeo is het Sauber Engineering dat aan de slag is geweest met een bodykit, achtervleugel en het onderstel. Dat wil j niet ongedaan maken met en plastic bodykit en een set verlagingsveren.

Giulia GTA

Centrlock wielen voor Giulia GTA

Bij AL13 begrepen ze de opdracht en deden ze slechts één ding en één ding alleen: de wielen. Nu is dat en vrij logische gedachte, want AL13 is een velgenfabrikant. We kunnen niet elk product van hen onder de aandacht brengen (eigenlijk moet er dan meer aangepast zijn), maar deze schitterende Giulia GTAm wilden we jullie niet onthouden.

Giulia GTA

Het is een model dat speciaal voor de Alfa Romeo Giulia GTAm gemaakt lijkt te zijn. De ‘R110’ – zoals zijn makers ‘m liefkozend noemen – is een driedelig gesmeed wiel. Je kunt ze monteren middels centerlock-naven, net zoals bij een Porsche 911 GT3 of, inderdaad, die BMW M4 CSL.

De velgmaten worden helaas niet gegeven. Wel is te zien dat de breedset (achter is breder dan voor) bijna perfect ‘flush’ loopt met de wielkasten. Ook is er gekozen voor een naafdopjes met Alfa Romeo-logo. Kortom, het hele plaatje is zo compleet.

Wel dik 12 mille…

Motorisch is er niets veranderd en dat was eigenlijk ook niet echt nodig. De 2.9 liter V6 is in dit geval gekieteld naar 540 pk. Het maximum draaimoment bedraagt 600 Nm. Van 0-100 km/u sprinten is in minder dan 4 seconden (3,6 om precies te zijn) achter de rug en de topsnelheid is een vrij vorstelijke 305 km/u.

Prijzen zijn uiteraard niet mals. Reken op zo’n 12.000 euro omgerekend. Dan moet je zelf nog eventjes banden erbij uitzoeken (in dit geval Michelin Pilot Sport 4S) en ze monteren. Maar ja, als je een Giulia GTA hebt, dan is het niet uitzonderlijk dat je al heel erg bedreven bent in het wisselen van achterbanden…

Meer lezen? Dit zijn de gaafste niet Duitse sportsedans!

Ook interessant!

  • Bottas neemt zijn nieuwe Alfa van de zaak in ontvangst
  • verbeterde Alfa Giulia
    Eindelijk! Een verbeterde Alfa Giulia!
  • Giulia GTA bodykit
    Giulia GTA bodykit nu ook voor niet GTA's
  • Er komt een nieuwe Alfa Romeo supercar

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

al13wheels, Alfa Romeo, Giulia, gta, tuning, velgen

Vorig bericht: « Arnold Schwarzenegger is nu ook wegenbouwer
Volgend bericht: Onze hoofdredacteur heeft een caravan (statistisch) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    14 april 2023 om 08:16

    Heel gaaf! Doet mij denken aan die Giulia die toen op Essen stond met custom wielen. Dit ding: https://www.autoblog.nl/nieuws/eindelijk-een-verbeterde-alfa-giulia-3425587

    Login om te reageren
  2. flatoutmarten zegt

    14 april 2023 om 08:32

    Erg mooi. De bandenmaat op de vooras is (net) te zien op één van de foto’s: 275/25ZR21. Achter is vager: 295/25ZR21 ?

    Login om te reageren
    • jippie zegt

      14 april 2023 om 09:11

      Dat dacht ik al: eigenlijk net een inch te groot. 😃

      Login om te reageren
  3. rwdftw zegt

    14 april 2023 om 10:05

    Stance is alles! Wat ziet dit er lekker dik uit!

    Zet maar voor de deur, ik ga me er wel mee vermaken!

    Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    14 april 2023 om 22:45

    Mooie sloffen, staat hem goed! Ook net nieuwe set 20 inch gekocht, maar twijfel nu alweer of ik ook niet beter 21 inch had genomen. Koop die er mss ook nog bij, maar twijfel of ik dan toch weer zwart zou gaan of mss goud.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      9 juni 2023 om 23:51

      Ga voor goud.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North