• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM gaat de VS klaarstomen voor de Volt

Auteur: Wouter, gepost 3 februari 2009 om 18:48 – 41 Reacties

Volt in Californië
Dat betekent heel concreet onder andere dat er punten moeten komen waar stroom “getankt” kan worden. Als je bijvoorbeeld in een rijtjeshuis met garage woont, zal het opladen thuis nog wel lukken. Echter ook weg van huis zou het fijn om de accu’s van de Volt van stroom te kunnen voorzien.

Zodoende zal General Motors samen met San Francisco, Washington en andere “early-adopters” de infrastructuur gaan bouwen om dat mogelijk te maken. Bij kantoren, maar ook op openbare plaatsen moeten mogelijkheden komen op de Volt (en natuurlijk ook andere plug-in hybrides) op te laden. Daarnaast zal worden gekeken naar maatregelen op de aanschaf van plug-in hybrides door overheden en commerciële organisaties te stimuleren. Consumenten die een plug-in auto willen kopen, krijgen al een belastingvoordeel van $7500,-.

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Met dit gedrocht gaat straks in de VS de post bezorgd worden
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • Ford BlueCruise
    Ford haalt woede van GM op de hals

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Elektrisch, GM, Hybride, plug-in, volt

Vorig bericht: « Ferrari F450 volgt F430 in 2010 op
Volgend bericht: Ford bespaart $1,2 miljard op garantiekosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr Hyde zegt

    3 februari 2009 om 18:54

    Klaars(r)omen.
    Nu in Nederland ook nog, want ik heb er vrij weinig aan als ze dat aan de overkant van de plas doen. Maar het begin is er, hopelijk wil onze overheid een beetje meewerken.

    Login om te reageren
  2. Don Leon zegt

    3 februari 2009 om 18:57

    Wel mooi dat ze de overheid er ook aan dat gedoe wil hebben.

    Login om te reageren
  3. Bob zegt

    3 februari 2009 om 18:58

    hmm .. de Bay Bridge .. in San Francisco

    Login om te reageren
  4. Mr. J zegt

    3 februari 2009 om 18:58

    dan moeten ze ook maar eens gaan beginnen met heel veel windmolens zonnecollectoren en andere groene energie bronnen te plaatsen anders heb je niks aan zon “groene” auto

    Login om te reageren
  5. Pauluz328i zegt

    3 februari 2009 om 18:59

    Hijs iig niet zo mega afgeschuwelijk lelijk als de prius. Niet dat het moeders mooiste is maar beter als zon prius dat is zeker! Maar suc6 met het aanleggen van die punten USA is wel stukje groter als ons kikkerlandje.

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    3 februari 2009 om 18:59

    Ik vraag me af hoeveel ze de belasting gaan verhogen op elektriciteit, nu er ook mee gereden wordt. Die belasting zal dan niet meer onder de milieuvriendelijke noemer vallen, maar ze zullen er wel wat op vinden.

    Login om te reageren
  7. Bob zegt

    3 februari 2009 om 19:04

    @Mr J. Al mijn elektriciteit waar ik woon komt van een waterkracht centrale. Die moeten ze ook maar eens gaan bouwen in Nederland.

    Login om te reageren
  8. Super zegt

    3 februari 2009 om 19:09

    @Bob
    heb je de afstand tussen de contourlijntjes wel eens bekeken op een kaart van nederland?

    Login om te reageren
  9. Chrisy76 zegt

    3 februari 2009 om 19:13

    @ Mr. J

    In de VS vind je ook al een hele hoop windmolens hoor…

    Vind het alleen een beetje landschapsvervuiling van de mooie Amerikaanse vlaktes…

    Login om te reageren
  10. Bob zegt

    3 februari 2009 om 19:15

    @super Ayup .. mijn post was meer gericht op het feit dat men denkt dat de VS niet aan groene energie doet. De verwarming in mijn huis is een warmte wisselaar .. iets dat je in Nederland ook niet ziet.

    Om dat te compenseren .. rij ik in een V8.

    Login om te reageren
  11. Apache zegt

    3 februari 2009 om 19:19

    @ bob & super

    das niet alles, in nederland zijn alle grote rivieren essentieel voor doorvaart van binnenschepen van en naar België & Duitsland. Een dam zou nooit zowel de Nederlandse als buitenlandse economie ten goede komen :) Doe dan toch maar windturbines :D Want zonne-energie zullen we maar niet aan beginnen…

    Login om te reageren
  12. Super zegt

    3 februari 2009 om 19:22

    @Bob
    een verwarming is ook een warmtewisselaar;)

    maar dat ze in de us ook aan “groene” energie doen wist ik wel. Maar ze maken dat ruimschoots goed door bijvoorbeeld de ac altijd voluit te zetten. (Ik ken amerikanen die ac in de badkamer hadden) Heb zelf op een amerikaanse high school gezeten en als het dan buiten 30 graden was moest je binnen een trui aan, zo koud was het, en ’s nachts sliepen ze onder dekens (met de ac voluit uiteraard).

    Login om te reageren
  13. yester zegt

    3 februari 2009 om 19:37

    Als we straks allemaal in een (semi) elektrische plug auto gaan rijden, kunnen we er op wachten dat onze stroomrekening nog verder omhoog gaat.
    Waarom horen we hier niets over?

    Login om te reageren
  14. C6.R zegt

    3 februari 2009 om 19:41

    Gewoon lekker massaal kerncentrales bouwen, hebben we genoeg cheape klimaatneutrale stroom!

    Damn wat een lekker smoeltje heeft de Volt toch!

    Login om te reageren
  15. GH zegt

    3 februari 2009 om 19:44

    Leuk als Nederland er zich op aanpast en het in Nederland lukt, maar denkt toch echt dat we dit meer bij de EU moeten zoeken. Wat als je naar Frankrijk moet of iets dergelijks? Heen zal nog wel lukken, maar terug?

    Login om te reageren
  16. Bob zegt

    3 februari 2009 om 19:55

    Ik heb een airco in mijn huis … dat is onderdeel van de warmte wisselaar die in de zomer het systeem omdraait. De badkamers zijn onderdeel van het gehele systeem en krijgen dus ook koude lucht in de zomer als het te warm is.

    De kosten voor een hele maand airco gebruiken in de zomer (inclusief verlichting, ijskast ect ect) ? 50 euro. Da’s het verschil tussen een warmte wisselaar en zo’n eng groot onding dat je in een raam hangt.

    Iedereen heeft zijn eigen idee over wanneer de AC aanslaat .. in de zomer laat ik mijn huis niet warmer worden dan zo’n 25 graden (en dus ook niet kouder).

    Ik heb eens berekend of het wel zinvol was om zonnepanelen en een wind generator op mijn land te zetten (ik heb een groot aantal hectare), maar het levert niks op. Er is geen enkele financiele reden voor mij om die investering te doen behalve voor mijn geweten. Pas als het aantrekkelijk wordt zullen meer mensen gaan omschakelen. Dat is nou eenmaal de harde realiteit.

    Nederland is heel klein land waar dingen sneller kunnen gebeuren dan bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk .. en dan hebben we het nog nieteens over landen zoals Roemenie of Griekenland. Wil je daar electrisch rijden invoeren?

    Login om te reageren
  17. ELB zegt

    3 februari 2009 om 19:59

    “Dat betekent heel concreet onder andere dat…”

    Dipje?

    Login om te reageren
  18. Simpson zegt

    3 februari 2009 om 20:06

    maglev windturbines zo groot als een voetbalstadion, algen die waterstof uitscheiden, dynamo’s op alle hometrainers, spinning bikes en tredmolens, de python in de efteling op kerosine.

    En dan heb je zat stroom om die drie voltjes op te laten rijden die hier verkocht gaan worden.

    Login om te reageren
  19. WithGolD zegt

    3 februari 2009 om 20:10

    Kwa acceleraties is der vrij weinig mis met deze auto’s, alleen snap ik nog steeds niet waarom die zuinig groene…………….. auto’s van die grote “merken” altijd zo’n rare vorm geving moeten hebben??’ik bedoel we hebben al aantal keren een sport electro car zien voorbij komen van een ”een mans zaak” en die zien der echt wel NICE uit

    Login om te reageren
  20. corvette z06 zegt

    3 februari 2009 om 20:45

    leuke auto niks mis mee hoor , zeker een mooi frontje om te zien .

    Login om te reageren
  21. Vive la FRANCE! zegt

    3 februari 2009 om 20:49

    Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet gaat werken. Auto’s uren opladen en dan nog maar een bereik om naar je werk te gaan!? Nee, waterstof is dé oplossing. Tanken duurt maar een paar minuten, je bereik is groter en er zijn geen enorm grote accu’s nodig. Zodra het opladen sneller gaat en er accu’s komen die kleiner zijn en een grotere capaciteit hebben, dan kan de elektrische auto wel eens een hit worden. Maar op dit moment is de techniek nog te onontwikkeld.

    En trouwens: veel critici zeuren over de toekomst, maar als je alle berichten hier, op Autoblog, leest, dan moet het je toch wel opvallen dat bijna elke fabrikant een hybidevariant bouwt of er onderzoek naar doet?! Volgens mij wordt de toekomst steeds groener en zal de auto nooit verdwijnen.

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    3 februari 2009 om 20:50

    $7500 voordeel? Op een auto in de VS is dat een hele hoop geld. En dan zoeken ze naar nóg meer stimulansen? Ze doen het er ook gewoon om hè, die overheid. Ze wíllen gewoon met een tekort zitten. :roll:

    Login om te reageren
  23. Vive la FRANCE! zegt

    3 februari 2009 om 20:57

    @ C6.R, ben het helemaal met je eens op het punt van kernenergie. Ook dat zal de toekomst zijn i.c.m. groene energie van windmolens en waterkracht. Er komen steeds betere technieken waardoor de hoeveelheid kernafval sterk verlaagd wordt. Tegenwoordig kunnen we al het grootste gedeelte van kernafval recyclen. De rest wordt opgeslagen in dikke containers onder de grond of op de bodem van de oceaan opgeslagen (eveneens in enorme containers). Stroom opwekken door gas en steenkool is verleden tijd, maar zal helaas nog heel lang gebruikt worden in landen als China en Afrika, en waarschijnlijk ook nog een tijdje door ons.

    Login om te reageren
  24. #Lennard zegt

    3 februari 2009 om 21:01

    Als deze auto doet wat ze zeggen dat hij doet, zal dit echt een succes worden. Zowel in USA als in Europa. Ben benieuwd wat Opel er van kan maken :)

    Login om te reageren
  25. Bob zegt

    3 februari 2009 om 21:21

    @Citrofiel .. hangt af van het complete plaatje. Ik weet niet precies hoeveel ie zou kosten ..

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    3 februari 2009 om 21:32

    @ Bob; Dat is waar, het concept is natuurlijk een stukje duurder… Maar wat voor ‘stukje’..? Dat zullen we nog wel zien dan.

    @ C6.R; Erbij bouwen lijkt me niet verstandig, dan kom je met nog niet afgeschreven centrales te zitten als de uraniumvoorraad op is. Want wat men vaak vergeet, is dat kernenergie ook afhankelijk is van een eindige grondstof…

    Login om te reageren
  27. Race_Kees zegt

    3 februari 2009 om 21:41

    Tja nou dan kunnen ze mooi die oplaadpunten van de EV1 gebruiken, kijkt allen eens de interessante docu (met een ietwat boomknuffelsfeertje) over die auto.

    http://www.whokilledtheelectriccar.com/
    Of hier voor graties in de piratenbaai;
    http://thepiratebay.org/torrent/3554109/Who.Killed.The.Electric.Car.LiMiTED.DVDRip.XviD-LMG

    Login om te reageren
  28. Vive la FRANCE! zegt

    3 februari 2009 om 22:28

    @ Citrofiel, mee eens, maar er is momenteel genoeg uranium. En als je een kerncentrale water laat scheiden tot pure waterstof, dan heb je de ideale bron voor auto’s.

    Login om te reageren
  29. CRASH zegt

    3 februari 2009 om 22:36

    eigenlijk toch wel een mooie auto
    zonder die “lelijke” mensen er om heen!

    Login om te reageren
  30. C6.R zegt

    3 februari 2009 om 22:42

    @ Citrofiel: Nee ok, maar wij nederlanders mogen ook wel eens aan onze eigen energie behoefte gaan doen dmv kerncentrales ipv alles importeren uit Frankrijk etc. Dat uranium ook eindig is snap ik, maar voorlopig kunnen we daar nog wel ff mee vooruit toch?

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    3 februari 2009 om 22:55

    @ C6.R; Dat valt tegen. Veel verder dan de fossiele brandstoffen komt het niet. Zo’n 50 jaar zou het duren: http://www.tegenstroom.nl/node/267 . Wat kanttekeningen zijn er daarbij ook: http://www.enraedt.nl/NIEUWSBRIEF/include2.php?naam=nieuws552.inc .

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    3 februari 2009 om 22:55

    Bah. Mag hij uit het spamfilter aub?

    Login om te reageren
  33. JordiV8 zegt

    4 februari 2009 om 07:36

    Hmm tja.. en zoveel beter is het niet voor het global warming issue want waar komt stroom vandaan? Uit van die grote stroomopwekcentralers.. ;P

    Dus wat helpt het?

    Login om te reageren
  34. Bob zegt

    4 februari 2009 om 08:51

    @Citrofiel .. ff opgezocht .. de prijs staat nog niet vast, maar het was ooit 30k .. toen 35k en nu gaan ze al praten over 40k … met de 7500 eraf zit je dus nog steeds over de 32k zonder opties. Da’s een behoorlijk bedrag voor een kleine auto als je denkt dat je al een Chevy Malibu (=Vectra) voor de helft kunt krijgen.

    Login om te reageren
  35. Buyck zegt

    4 februari 2009 om 16:28

    Amerika is een verukking wat betreft pionierswerk maar niet alleen dat… ze zijn consequent ook! Hier in Europa praten we er zoals altijd over zonder een stap vooruit te komen. Veel verpakking, blabla en veel verklaringen en als het puntje bij paaltje komt staat Europa nog niet te ver terwijl andere naties ons voorbij snellen!

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 februari 2009 om 16:35

    @ Buyck: dacht niet dat ik dit ooit zal zeggen, maar je hebt ergens wel gelijk! De ambtelijke molens in Europa draaien zoveel trager, en er is zo weinig Europees geregeld dat ieder land ‘zijn eigen dingetje doet’.

    Op deze manier lopen sommige landen ver voor (Zweden) en sommige landen ver achter (Nederland) op het gemiddelde…

    Nu heeft de VS ook al een iets langere historie wat betreft het nationaal regeren over de hoofden van de staten dan Europa… Ik denk dat dat het voornaamste probleem is!

    Login om te reageren
  37. Jandepandaman zegt

    4 februari 2009 om 16:38

    @ Bob- “Nederland is heel klein land waar dingen sneller kunnen gebeuren dan bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk .. en dan hebben we het nog nieteens over landen zoals Roemenie of Griekenland. Wil je daar electrisch rijden invoeren?”

    Eeeehhhh…. Jij kent ons landje zeker niet zo goed (meer)…?

    Wij hebben in Nerderland een bureaucratisch apparaat waar een gemiddeld Oostblokland in de Hoogtijdagen van de USSR nog een natte droom van krijgen kan- met inspraakprocedures, commissies, wetten, regels, subregels en ontheffingsregels en vooral véél verbodsregels en mogelijkheden om plannen tot in het eindeloze aan te vechten en te vertragen.

    In Duitsland maken ze al een paar jaar een enorme spurt met het plaatsen van zonnepanelen- subsidies, een speciale wet om bepaalde vertragingen te omzeilen en om het mogelijk te maken om zonnepanelen te plaatsen daar waar het bestemmingsplan dat anders zou tegen houden. Je mag daar nu zo ongeveer op elk dak en stuk land zonnepanelen plaatsen en er subsidie voor krijgen. Gewassen kweken om er biobrandstof van te maken is er daardoor nu duurder dan wat het zelfde perceel opbrengt als je er zonnepanelen neerzet.

    In Nederland… … Is het een beetje om moedeloos van te worden.
    We hebben de plannen om veel windturbines te plaatsen- buiten de horizonlijn van de kust af… Zitten de groenen weer dwars omdat daar de vissen hun kopjes tegen de funderingen zouden kunnen stoten en omdat de vogels de wieken niet zouden willen ontwijken. Op land is het al helemaal een probleem, want die dingen brommen, vervuilen de horizon en zijn bovendien erg groot of toch te klein. En dus wil niemand ze in zijn of haar eigen achtertuin, maar alleen in die van de volgende stad- zolang het beeld van die molen dan maar weer niet het beschermde stadsgezicht bedoezelt. En zo is het ook met zonnepanelen- Er zijn nog steeds stadscommissies die panelen met graagte toestaan— zolang ze maar niet aan het beschermde straatgezicht worden geplaatst maar wel met alle vrijheid achter op het huis in de schaduw… En als je ze dan geplaatst krijgt, krijg je misschien subsidie, maar woon je in de verkeerde regio, dan loop je de kans dat je je vervolgens arm kunt betalen aan aan te vragen vergunningen, ontheffingen en keuringen….

    Nederland is klein ja.
    Maar mag ik het op dit vlak en Anno Nu vooral bureaucratisch kleinzielig noemen…?
    Zolang aan dat probleem niet zeer rap iets wordt gedaan, zal het in Nederland nog wel even duren met de vooruitstrevendheid.

    Login om te reageren
  38. Bob zegt

    4 februari 2009 om 18:03

    @Jandepandaman .. gooi het er maar uit .. hopelijk voelt het beter nu dan al die frustraties blijven opkroppen. Het regeltjes gebeuren in Nederland is een van de redenen dat ik niet meer in Nederland woon .. dus ik begrijp het waar je frustratie zit. In Nederland moest ik ooit eens een architect een bouw tekening laten maken wat een godsvermogen kostte voor een 200 gulden balkonhekje. Ging door de gehele ambtelijke molen heen en de burgemeester had netjes zijn handtekening gezet 6 maanden later na een ambts vergadering.

    Daarnaast moest ik officieel een verzoek indienen voor welke kleuren ik mijn deur mocht schilderen. Het was wel een wat ouder pand .. maar nou nog niet echt een monument.

    Maar men moet rekening houden met de oppervlakte van het land waardoor sommige dingen veel makkelijker zijn.

    Login om te reageren
  39. NWO zegt

    4 februari 2009 om 18:48

    gatverdamme , de console ziet er als een fake cheap plastic ipod uit

    Login om te reageren
  40. timberleek zegt

    4 februari 2009 om 23:59

    @ vive la france / c6.r / citrofiel

    er zijn zelfs al centrales mogelijk zonder kernafval.

    die werken op thorium. diet heeft geen radioactieve splijtingsproducten.

    nou klaar toch

    Login om te reageren
  41. ivke zegt

    26 februari 2009 om 16:11

    timberleek schrijft:
    4 February 2009 om 23:59

    @ vive la france / c6.r / citrofiel

    er zijn zelfs al centrales mogelijk zonder kernafval.

    die werken op thorium. diet heeft geen radioactieve splijtingsproducten.

    nou klaar toch

    Onzin, Thorium centrales zijn nog tientallen jaren niet commercieel toepasbaar. Er zijn 1 of 2 proef centrales en dat was het..
    Decentrale energievoorziening (bijv. zonnepannelen op je dak) heeft de toekomst, alleen proberen allerlei belanghebbenden (regeringen, energiemaatschapijen, etc..) dit de voorkomen of minimaal te vertragen omdat ze dan een inkomstenbron en machtsmiddel kwijtraken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North