• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM verkoopt als eerste 1 miljoen auto’s in China

Auteur: chefke, gepost 23 december 2007 om 18:51 – 21 Reacties

1 miljoenste GM in China

Het gaat goed met China en dat de Chinezen niet alleen behoefte hebben aan zelfgemaakte gekopiëerde auto’s blijkt nu. Het is General Motors namelijk gelukt om als eerste autofabrikant in één jaar meer dan een miljoen auto’s te verkopen in China. Gisteren is het 1 miljoenste exemplaar officieel overhandigd door Kevin Wale van de GM China Group.

General Motors moet al een tijdje Toyota voor zich dulden als het gaat om de wereldwijde verkopen van auto’s, maar in China zijn ze dus vooralsnog de grootste. De sleutels van het 1 miljoenste exemplaar zijn voor de gelukkige Chinees Zhang Jianping uit Shanghai. Het gaat om een Buick Park Avenue en dat is geen toeval want Buick is het bestverkopende GM-merk in China. Naast iets meer creativiteit, moeten de Chinezen dus ook nog een goede smaak ontwikkelen.

1 miljoenste auto in China
1 miljoenste GM in China

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
    Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Bugatti bezoekt Nürburgring met €20 miljoen aan auto's

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, buick, China, GM

Vorig bericht: « Unique Performance failliet?
Volgend bericht: Range Rover Westminster »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jack zegt

    23 december 2007 om 18:57

    Toch nog een keer wat positief nieuws over China.

    Login om te reageren
  2. Coolguy zegt

    23 december 2007 om 18:57

    De laatste zin is zo waar :’)

    Login om te reageren
  3. El Loco zegt

    23 december 2007 om 19:04

    Het is goed om te lezen dat GM weer iets goeds presteert.

    Login om te reageren
  4. Rob USA zegt

    23 december 2007 om 19:04

    @Coolguy en Chefke:Die laatste zin is juist zoo niet waar!!
    Kijk in China zijn de mensen allemaal zo gelijk en lopen ze letterlijk allemaal achter elkaar aan dat deze heer zich gewoon probeert te onderscheiden van de massa en dat is hem goed gelukt zie ik. En dan hoeft deze auto niet een echte beauty te zijn maar apart is hij zeker tussen alle aziatische meuk en geeft gelijk een goede status verhoging!

    Login om te reageren
  5. Rob USA zegt

    23 december 2007 om 19:06

    …En Amerika strikes back in het hol van de leeuw! :)

    Login om te reageren
  6. JPM zegt

    23 december 2007 om 19:07

    Slecht nieuws lijkt me zo. GM produceert nou niet de meest zuinige auto’s en al helemaal niet de mooiste.

    Login om te reageren
  7. Aniator zegt

    23 december 2007 om 19:30

    ben ik nou de enige die de line-up van Buick helemaal niet slecht vindt?! Nu zijn de auto’s veel mooier in het echt dan op de foto’s, ze stralen status uit en zijn zo ongeveer het beste wat de VS te bieden heeft qua auto’s.

    @ El Loco

    ben met je eens

    Login om te reageren
  8. six trey zegt

    23 december 2007 om 20:04

    @JPM

    Ik vind net die nieuwe cadillacs de mooiste (betaalbare) luxe wagens

    Login om te reageren
  9. Markus zegt

    23 december 2007 om 20:14

    @ Rob USA: onderscheiden? Er zijn nog 1 miljoen GM klanten daar, dat is niet echt onderscheiden toch lijkt me. Die Buick van de foto vind ik helemaal niet zo lelijk trouwens. Die US taxi Buicks van vroeger, die waren lelijk.

    Login om te reageren
  10. bob zegt

    23 december 2007 om 20:34

    @Markus .. dat geeft dus maar weer eens aan dat mensen blijven denken aan de oude autos iedere keer. Als ik aan Audi denk nu, dan vergelijk ik ze allemaal met de Audi A1 … en alle Opels zijn net zoals de Kaptain.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    23 december 2007 om 20:40

    Ben geen GM-liefhebber (met al die saaie opels hier), maar die kar op de foto is wel niet mis. Voor een Chinees is dit vast grote luxe

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    23 december 2007 om 20:47

    @ six trey

    dat kan, ik ben het daar niet mee eens, maar ieder zo zijn mening

    Login om te reageren
  13. popov zegt

    23 december 2007 om 21:30

    Woaw. Van dit Amerikaans succes wordt ik helemaal stil. Laten we effe redeneren: 1,5 miljard Chinesen, daarvan kiezen 1 miljoen voor GM. Wel, ik ben zo vrij de inwoners van NL en B op te tellen, dezelfde “marktpenetratie” toe te passen, en we laten de champagnekurken knallen bij 16000 verkochte stuks in onze twee landen! Als je de Amerikanen IETS wil toegeven, is het de manier om over weinig hard te schreeuwen….

    Login om te reageren
  14. thom zegt

    23 december 2007 om 22:31

    Volgens mij worden er per jaar ongeveer 10 miljoen auto’s verkocht in China dus dat kan je niet vergelijken met NL er wonen daar 100 x zoveel mensen als in NL maar verkopen er ongeveer 20 keer zoveel auto’s

    Login om te reageren
  15. thom zegt

    23 december 2007 om 22:39

    “Volkswagen China heeft in de eerste negen maanden van 2005 een verlies van 67 miljoen euro geleden. In 2004 werden 610.000 voertuigen afgeleverd. Vahland rekent in 2005 op iets meer dan 530.000. Het marktaandeel is gedaald van 24 procent in 2004 naar 17,3 vandaag.”

    Bron: DPA

    http://startpagina.paginablog.nl/startpagina/2005/11/volkswagen_bespaart_in_china.html

    24% in 2004 = 610.000 auto’s

    Login om te reageren
  16. RUS zegt

    24 december 2007 om 02:03

    Rare Buick

    Login om te reageren
  17. Rob USA zegt

    24 december 2007 om 10:28

    @Markus:1 miljoen op 1,5 mijard is toch wel onderscheiden toch ?
    En het schijnen in meerderheid Buick’s te zijn en geen astra’s of zo!

    Login om te reageren
  18. daisy zegt

    24 december 2007 om 13:43

    chinezen houden niet zo van jappen dus het is maar de vraag of ze daar ook zo veel auto

    Login om te reageren
  19. thom zegt

    24 december 2007 om 13:57

    verkopen ?

    Login om te reageren
  20. apos zegt

    25 december 2007 om 10:22

    RUS schrijft,

    24 December 2007 om 2:03
    Rare Buick

    Dat dacht ik ook al is dit niet een ander GM product met Buick als merknaam??
    Het lijkt mij namelijk geen `echte” Buick

    Login om te reageren
  21. speedlimit zegt

    25 december 2007 om 15:52

    @ daisy
    “chinezen houden niet zo van jappen dus het is maar de vraag of ze daar ook zo veel auto”

    Dat kan dan misschien wel kloppen maar dat geldt natuurlijk niet voor de gehele bevolking.
    De grote japanse elektronikafabrikanten (Panasonic/Sharp/Toshiba) verkopen er zeker niet slecht en dat zijn toch japanse merken ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North