Allemaal gezien?
Niet-alledaagse problemen vragen om dito oplossingen. Juist daarom vinden we deze 911 Carrera S met de driver’s seat in het midden geniaal. Bovendien brengt deze layout à la McLaren F1 meer voordelen met zich mee dan je denkt.
Zo is de zitpositie ideaal voor op het circuit (ook meteen de reden voor de conversie), heb je nog steeds aardig zicht als je je een keer op wegen begeeft waar men links rijdt, is er geen plek naast je voor iemand die zeurt dat je te hard rijdt (lees: de vrouw) en kunnen de twee personen achterin eindelijk fatsoenlijk de beentjes strekken.
De hoofdruimte achterin zo’n 911 houdt natuurlijk nog steeds niet over en waarschijnlijk houdt een volwassene het op de korte zitjes niet heel lang uit, maar het idee en de uitvoering zijn gaaf. Check vooral in de gallery hoe strak de ombouw is uitgevoerd.
Afgelopen weekend werd de auto geveild, de geschatte opbrengst lag rond de 100.000 USD. Best schappelijk, als je bedenkt dat de ombouw alleen al 75k kostte. CS staat voortaan dus niet meer voor Club Sport, maar voor Centrale Stoel. Ik laat mezelf wel uit.
Shotgun!
@dizono: Haha, hij wil weer voorin.
Das best wel vet
Er is nog geen piano op gevallen?
“Ik laat mezelf wel uit” :-)))
hmmm, uniek is wat anders dan mooi.
Overigens best wel knap dat ze die schakelbak hebben weten te verzetten valt me nu op. Stel je voor dat de schakelpook nog gewoon in het midden zit en je moet schakelen en plots wordt je geflitst zie je een foto van jezelf dat je aan het …
Juist ja schakelen bent..
@henkhupelschoten: toch allemaal elektronica. Paar draadjes omleggen, weinig schakelmechanisme hier toch? Correct me if I’m wrong here…
@davelepeef: van af de pook gaan er een paar stagen naar de versnellingsbak in een directe verbinding bij een automaat zijn het wel een paar draden en het lijkt me best lastig om te bouwen
@davelepeef: you’re wrong:) Dit is een handbak. Naar mijn weten zit die bij een Porsche nog steeds met schakelstangen die nu afwijken van de originele lengte. Dus ook die moesten op maat gemaakt worden mer bijbehorende hoeken e.d. Zeer lastig karwei dus.
@dragspert: vergeet niet dat ook het stuurhuis en stuurstangen aangepast moeten worden van rechts/links naar midden, de koppelings cilinder, de rembekrachtiger, enz enz.
@henkhupelschoten: echt zo’n klus waarbij je je gedurende het traject regelmatig afvraagt: Wat is dat toch met me dat ik dit soort uitdagingen wil aangaan??? kost klauwen met geld en tijd en dan …………… OK de lol “het is gelukt” en dan de koude douche zijnde de magere veilingopbrengst ……
75k voor het verwijderen van een stoel, lol
@dhrwilders: het is van de zotte.
@dhrwilders: Ha, lijkt wel de optielijst van Porsche
Dit is mijn Porsche, aangezien ik meestal alleen in de auto zit en alleen de kids ’s ochtend naar de opvang hoef te brengen. Voordeel makkelijk inladen van de kids en ze hebben beide een zee aan beenruimte ;-) Top!
Lekker handig bij tolpoortjes en parkeergarage’s.
Repost??
@johanhummer9: Nop.
@Edge: dan zijn ze gewoon laat bij autoblog
@johanhummer9: Klopt idd. Dat Audi Sport-nieuws stond ook al overal.
Geniaal zo’n driezitter. Niet nieuw maar toch.
Ligt het aan mij of zijn de knipperlicht- en ruitenwisser-pookjes ook naar beneden geplaatst?
Mooi gedaan. Ik had alleen de “rechts-van-het-middenconsole” weggelaten en de boel symmetrisch gemaakt.
En de kontaktslot zit nu op de ‘juiste’ positie.. ?
@mars: de = het
Dan nu nog de binnenspiegels links en rechts ;-)
Gave ombouw. Ik mis alleen de rolkooi voor het circuitgebruik.
@berlinetta: Ik begrijp ook niet helemaal waarom ze niet ”all the way” zijn gegaan met dit project. Maak er dan een circuitmonster van ook.
Waarom die achterbank dan laten zitten? En idd dan mag er ook wel een rolkooi in.
Volgende keer maar een Bovag schadehersteller?
Ja de Porsche Centro 911! Super gaaf
https://youtu.be/FeOibQWQO5w
Ik zou graag meer auto’s zien in zo een configuratie.
Iemand had toch ook ooit een Porsche cabrio zo omgebouwd?
Uniek lelijk!
Zal vast makkelijk instappen zijn…