• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws, de échte Ford Mustang blijft gewoon brullen!

Auteur: nicolasr, gepost 1 september 2025 om 21:01 – 5 Reacties

Dan hebben we het dus niet over de Mustang Mach-e. Die brult niet en gaat ook nooit brullen…

De elektrische revolutie dendert overal door, maar bij Ford hebben ze een duidelijke grens getrokken: de échte Mustang blijft voorlopig gewoon brullen. Terwijl een merk als Dodge de musclecars de nek omdraait en Chevrolet de Camaro de geschiedenisboeken in schrijft, zegt Ford ronduit NEEN tegen een volledig elektrische ponycar.

CEO Jim Farley verwoordde het vorig jaar nog treffend: “Zolang God en de politici het toestaan, houden wij de verbrandingsmotor in de Mustang.” Dat betekent dus dat de zevende generatie Mustang, mét dikke 5-liter V8, gewoon blijft bestaan zoals we hem kennen. Geen stilte bij het wegrijden, geen gezoem van elektromotoren, maar ouderwets gehamer uit de uitlaat.

De échte Ford Mustang blijft gewoon brullen!

Toch flirt Ford een beetje met de toekomst: er wordt gesproken over hybride varianten en er doken geruchten op over een terugkeer van de GT500 in 2026, mogelijk met elektrische ondersteuning. En dan was er nog die trademark voor “Mach 4”, waar fans meteen visioenen van een Mustang-sedan bij kregen. Alleen al die gedachte doet puristen spontaan steigeren.

Ondertussen zien we de markt steeds verder richting elektrisch schuiven, al gaat dat niet zonder horten of stoten. Volkswagen en Opel trekken hun plannen deels terug omdat de vraag achterblijft, terwijl Tesla laat zien dat zelfs pioniers niet immuun zijn voor afnemende hype. In dat landschap voelt de keuze van Ford bijna rebels: gewoon stug vasthouden aan benzine terwijl de rest met laders en accupakketten goochelt.

Voor Mustang-liefhebbers is het simpelweg goed nieuws. Ze kunnen nog steeds naar de dealer stappen voor een gloednieuwe musclecar met het soort soundtrack dat geen enkele soundgenerator kan evenaren. Het is ook een statement van Ford: de Mustang is meer dan een product, het is een icoon. En dat gooi je niet zomaar op een stekker.

Kortom: de wereld mag dan veranderen, maar de Mustang weigert mee te bewegen. En ergens is dat ook wel verfrissend. Voor de fan is het een geruststelling; voor de rest misschien een relikwie. Maar hé, niet alles hoeft elektrisch te zoemen. Soms mag het gewoon nog even brullen.

Go Ford, go!!

Ook interessant!

  • Video: drift proberen met Mustang EcoBoost
  • Ford verkoopt 7,3-liter (!) V8-kratmotor met 1.000 pk voor jouw auto
  • Ford wil Mustang van YouTuber zien branden
  • Mustang GT350 is terug, maar het is geen Ford
    Mustang GT350 is terug, maar het is geen Ford

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, V8

Vorig bericht: « Waarom maakt Tesla het ons zo makkelijk ze te bashen?
Volgend bericht: Deze Italiaanse bolide is voor extreem veel geld verkocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. O plaat zegt

    1 september 2025 om 21:47

    Het recept is al sinds 1964 een goedkope Ford met daarin een zware 8 of 6 cilinder. Dat recept kan je niet bijschaven naar iets elektrisch. Als ze ooit een elektrische sportwagen willen bouwen hebben ze nog de toepasselijke naam Thunderbird om vanonder her stof te halen.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      2 september 2025 om 00:12

      Ze waren een paar jaar geleden toch zo gek om er een EcoBoost motor in te lepelen ipv de V6 en zo met slechts 4 cilinders de Mustang aan de man te brengen.

      Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    2 september 2025 om 00:01

    Is zo’n V8 niet te combineren met wat ondersteunende hybride-techniek, niet te gek gewoon een kleine accu, waardoor de uitstoot (op papier) keldert.. Wordt de auto in de EU ook haalbaar.. Wensdenken waarschijnlijk :-(

    Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      2 september 2025 om 14:28

      Voor BPM Nederland zal de prijs dalen, in de USA komt de hybride techniek op de lage prijzen die ze kennen

      Login om te reageren
  3. Onehp zegt

    2 september 2025 om 03:15

    Farley doet ondertussen wel heel zware investeringen om betaalbare EVs te maken.

    En zo hoort het ook. Allemaal hard aan de elektische auto voor transport, zodat er nog lang benzine overblijft voor de echt leuke autos met verbrandingsmotor! Knetterende viercilinders tellen niet mee petjes!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North