• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws! Tata Nano nog lang niet in Europa!

Auteur: CasperH, gepost 5 maart 2010 om 11:59 – 35 Reacties

Tata Nano EV
Trek de champagne open en begin vast aan de vrijdagmiddagborrel, want Tata heeft bijzonder fijn nieuws voor je: de Tata Nano komt voorlopig nog niet naar Europa!

Hij komt nog steeds en dat is op zich jammer, maar in ieder geval blijft ons straatbeeld voorlopig nog even verschoond van de veredelde brommobiel uit India. Het duurt nog zeker 1,5 tot 3 jaar voordat de Nano op de Europese markt beschikbaar komt, aldus Ravi Kant, vice-voorzitter van Tata Motors.

Op de beursvloer van Genève maakten we met gepaste tegenzin nog foto’s voor je van de elektrische versie van de Nano, de Tata Nano EV. Nul naar zestig kilometer per uur in minder dan tien seconden en een actieradius van ongeveer 160 kilometer. Doe me dan toch maar een veel duurdere Leaf. Het kan overigens altijd duurder…

Ook interessant!

  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
  • 'Rivian wil bedrijfswagens in Europa gaan bouwen'
  • betrouwbare Volkswagen Nivus
    Betrouwbare Volkswagen Nivus naar Europa!

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2010, nano, Tata

Vorig bericht: « Alpina toont B3s en B7 xDrive in Genève
Volgend bericht: GQbyCitroen Concept. Is dit de nieuwe DS5? »

Lees Interacties

Reacties

  1. paulusrx7 zegt

    5 maart 2010 om 12:04

    had hem wel willen inruilen. maarja dan maar niet…

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    5 maart 2010 om 12:09

    Die Nano toont wel aan hoe goedkoop ICE auto’s zijn. Het verschil met de qua actieradius min of meer gelijke Leaf kan die econsument dan besteden aan het isoleren van zijn/haar huis, levert ook nog eens meer op. Is er wel een markt voor speciale raamstickers, want wie ziet anders dat je “hart voor het milieu” hebt, in plaats van bijtellingsvrijstellingshebzucht.

    Login om te reageren
  3. Bazzl zegt

    5 maart 2010 om 12:16

    Haha…leuke titel!

    Login om te reageren
  4. Floc zegt

    5 maart 2010 om 12:20

    Ik hoop dat ‘ie er uiteindelijk ook nooit zal komen in Europa is geen toevoeging op de weg :P

    Login om te reageren
  5. Bennink zegt

    5 maart 2010 om 12:23

    Ik dacht: ZO! Dát is snel naar de 100! Maar het is 60 :-|

    Login om te reageren
  6. John zegt

    5 maart 2010 om 12:39

    De titel maakte me wel even aan het lachen, thanks.. Kan ik wel gebruiken op deze freitagmittag!

    Login om te reageren
  7. Mr. Dj M. zegt

    5 maart 2010 om 12:49

    Deze ziet er toch wel lekker uit zo!

    Login om te reageren
  8. Carabo zegt

    5 maart 2010 om 13:13

    Hulde voor de kinderachtige toon in titel en artikel.

    Login om te reageren
  9. alfa mannetje zegt

    5 maart 2010 om 13:19

    Goed nieuws ? Waarom ?

    Ook deze auto zal 80 % moeten financieren.

    Login om te reageren
  10. AudiQuatro zegt

    5 maart 2010 om 13:21

    ach, er zijn toch veel lelijkere auto`s? waarom niet?

    Login om te reageren
  11. AudiQuatro zegt

    5 maart 2010 om 13:22

    ik bedoel als eerste auto

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    5 maart 2010 om 13:26

    iets “te min” vinden is uitsluitend voorbehouden aan steuntrekkers en dat soort ambtenaren ..

    kortom .. min volk ..

    Login om te reageren
  13. paulusrx7 zegt

    5 maart 2010 om 13:27

    waarom zou je dit prevereren tov een tweedehands auto? je koopt dit als je je te min vloelt voor een tweedehands auto denk ik.

    Login om te reageren
  14. L-fred zegt

    5 maart 2010 om 13:29

    Deze Nano is toch juist gericht op de armere landen van de wereld, als vervanging van de 125 cc motoren (?) Die rijden bijna niet in Europa. Het verbaast me, dat het karretje überhaupt (lekker woord) naar Europa komt!

    Login om te reageren
  15. wouterv8 zegt

    5 maart 2010 om 13:45

    Super dat het nog effe duurt…
    Moet er niet aan denken om na elke rit zo`n ding uit m`n luchtfilter te moeten pulken…

    Login om te reageren
  16. Reality 2525 zegt

    5 maart 2010 om 14:17

    Achhh ja die SUPER NANO is helemaal niet gemaakt voor Europa of Nederland, waarom maken we hier zo druk over??? TATA en NANO heeft Europa en Nederland helemaal niet nodig want economie van India groeit nog steeds 8% per jaar en heeft India zelf 1100 miljoen bewonners dat is bijns 4x USA. Dit is goede voorbeeld van TATA voor ander bedrijven dat auto’s hoef niet te duur te zijn.

    Login om te reageren
    • L-Fred zegt

      5 maart 2010 om 17:15

      Super Tata Nano, Super Tata Nano, Super Tata Nano
      dat moet je eens 20x heel snel achter elkaar aan zeggen :-)

      Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    5 maart 2010 om 14:34

    Juij hopelijk komt ie helemaal niet… maar dat zal waarschijnlijk niet lukken…..
    Mja ik denk dat ik al een jerrycan en een lucifer zal klaarleggen voor de dag datie toch naar Europa komt…

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    5 maart 2010 om 15:12

    check z’n 9″ Rims. Rollin on chrome man!

    Login om te reageren
  19. pizzakoerier zegt

    5 maart 2010 om 15:39

    nounou wat een negativiteit zeg…beetje jammer dit artikel

    Login om te reageren
  20. loolzDB9 zegt

    5 maart 2010 om 15:53

    Goed nieuws?? Daar gaat de enige kans op echt goedkoop vervoer..

    Login om te reageren
  21. floryn zegt

    5 maart 2010 om 15:56

    @ Pizzakoerier

    Dit is een mooie auto voor ontwikkelingslanden en mensen met een uitkering. verder zie ik als rechtgeaarde autoliefhebber de meerwaarde hiervan niet. Hij is te klein, waarschijnlijk zeer onveilig en heeft geen motor.

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    5 maart 2010 om 15:56

    eh shit moter

    Login om te reageren
  23. QuattroBoy zegt

    5 maart 2010 om 16:33

    Gelukkig maar…..

    Login om te reageren
  24. JanC zegt

    5 maart 2010 om 16:45

    Jammer, ik had deze auto wel willen hebben. Welke auto’s zien we nu als auto’s met karakter? Dat waren goedkope gebakjes, zoals de kever, de eend, de Mini, de 4CV, de 4, de Minor, etc.

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    5 maart 2010 om 18:41

    Nou, ik vind niet dat Autoblog de Nano zo moet afkraken. Het is opzich een heel goede auto. Niet qua sprintjes, en ook niet qua actieradius of oplaadtijd maar wel qua prijs-kwaliteitverhouding. Dit is gewoon een belachelijk goedkoop wagentje. Voor stadsmensen maakt het bovendien vaak niet veel uit of hun auto nou echt mooi is of niet. Maar de Leaf is ook niet echt heel erg mooi. Daarom begrijp ik niet waarom je voor de Nissan zou kiezen als de Tata veel goedkoper is. Een argument zou dan bouwkwaliteit kunnen zijn maar vaak is dat niet zo’n probleem voor een klein stadsbakje waarmee weinig gereden wordt.

    Login om te reageren
  26. f348koenig zegt

    5 maart 2010 om 20:18

    Sinds de kever de meest revolutionaire auto. Waarom Europa aandoen als de vraag in Azie overstelpend is. De eerste rijtesten zijn veelbelovend (autocar.uk). Beste autowaar per Euro.

    Login om te reageren
  27. primramessar zegt

    5 maart 2010 om 22:24

    Dit ding is supercool.

    Login om te reageren
  28. Reality 2525 zegt

    5 maart 2010 om 23:25

    Ik ben net terug uit India ik heb Indiase versie van NANO”S gezien rijden ze zijn groter en robbust dan een SMART ik zag zelfs 4 fors geschappen mensen in dat NANO rond rijden en die auto trekt goed door gewoon, top haalt NANO met 4 inzittende mensen rond 125 km per uur dat is zeer goed voor een stads auto. en waarom lijken die wielen zo klein in de foto’s dat snap ik niet ik heb ze niet zo klein ervaren in India uitraad Europeese versie van de NANO”s veel luxer zijn dan die van India en ik hope prijs lag blijft dan de SMART want NANO”S zijn ook gedeeltelijk in Duistland ontwikkeld.

    Login om te reageren
    • vegazosten zegt

      3 maart 2011 om 19:20

      @Reality 2525: helaas hebben veel mensen vooroordelen. Het is er nog niet en ’t is alweer niet goed. Er zijn hier ook heel wat lelijkerds op de weg!

      Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    6 maart 2010 om 16:29

    Het straatbeeld wordt al verziekt met andere schepsels.

    Dan nog liever een Nano!

    Login om te reageren
  30. enricoo zegt

    8 maart 2010 om 08:51

    jammer zeg, was al aan het sparen. Had zelfs al een 2e krantenwijk genomen.

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    13 maart 2010 om 20:05

    Lelijk, lelijk, traag, lelijk, ongelukken overleef je niet, geen geluid, lelijk, klein, en hij is echt lelijk! Weg er mee:D

    Login om te reageren
  32. Jochempie zegt

    6 juni 2010 om 17:47

    Erg jammer dat het nog even gaat duren. Voor studenten als ik is dit de ideale auto! Lage aanschafprijs, niet de zorg en de kosten van het onderhoud van een tweedehands auto, weinig mrb, lage verzekering, perfect!

    Bovendien is het gewoon zeer cool om met zo weinig mogelijk middelen zo mobiel te zijn als iedereen.

    Login om te reageren
  33. vegazosten zegt

    3 maart 2011 om 19:16

    Wat een reaktie zeg? ’t Is goedkoop dus ’t is meteen weer niet goed? Veel mensen hebben de centen niet om een +15.000€ stinkmobiel te kopen hoor! Het heeft nadelen net zoals alle auto’s maar voordelen! Voordeel zelfs voor iedereen als ie d’r WEL komt! Dan gaan de andere veel te dure cliché-bakken eindelijk eens wat dalen van prijs! Ze kunnen het best hoor.
    Al wat teveel is zoals extra tussenpersonen, transport, overbodige rommel eruit, anders ontwerpen, simpel en dus goedkoper en of meer veiliger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North