Trek de champagne open en begin vast aan de vrijdagmiddagborrel, want Tata heeft bijzonder fijn nieuws voor je: de Tata Nano komt voorlopig nog niet naar Europa!
Hij komt nog steeds en dat is op zich jammer, maar in ieder geval blijft ons straatbeeld voorlopig nog even verschoond van de veredelde brommobiel uit India. Het duurt nog zeker 1,5 tot 3 jaar voordat de Nano op de Europese markt beschikbaar komt, aldus Ravi Kant, vice-voorzitter van Tata Motors.
Op de beursvloer van Genève maakten we met gepaste tegenzin nog foto’s voor je van de elektrische versie van de Nano, de Tata Nano EV. Nul naar zestig kilometer per uur in minder dan tien seconden en een actieradius van ongeveer 160 kilometer. Doe me dan toch maar een veel duurdere Leaf. Het kan overigens altijd duurder…
had hem wel willen inruilen. maarja dan maar niet…
Die Nano toont wel aan hoe goedkoop ICE auto’s zijn. Het verschil met de qua actieradius min of meer gelijke Leaf kan die econsument dan besteden aan het isoleren van zijn/haar huis, levert ook nog eens meer op. Is er wel een markt voor speciale raamstickers, want wie ziet anders dat je “hart voor het milieu” hebt, in plaats van bijtellingsvrijstellingshebzucht.
Haha…leuke titel!
Ik hoop dat ‘ie er uiteindelijk ook nooit zal komen in Europa is geen toevoeging op de weg :P
Ik dacht: ZO! Dát is snel naar de 100! Maar het is 60 :-|
De titel maakte me wel even aan het lachen, thanks.. Kan ik wel gebruiken op deze freitagmittag!
Deze ziet er toch wel lekker uit zo!
Hulde voor de kinderachtige toon in titel en artikel.
Goed nieuws ? Waarom ?
Ook deze auto zal 80 % moeten financieren.
ach, er zijn toch veel lelijkere auto`s? waarom niet?
ik bedoel als eerste auto
iets “te min” vinden is uitsluitend voorbehouden aan steuntrekkers en dat soort ambtenaren ..
kortom .. min volk ..
waarom zou je dit prevereren tov een tweedehands auto? je koopt dit als je je te min vloelt voor een tweedehands auto denk ik.
Deze Nano is toch juist gericht op de armere landen van de wereld, als vervanging van de 125 cc motoren (?) Die rijden bijna niet in Europa. Het verbaast me, dat het karretje überhaupt (lekker woord) naar Europa komt!
Super dat het nog effe duurt…
Moet er niet aan denken om na elke rit zo`n ding uit m`n luchtfilter te moeten pulken…
Achhh ja die SUPER NANO is helemaal niet gemaakt voor Europa of Nederland, waarom maken we hier zo druk over??? TATA en NANO heeft Europa en Nederland helemaal niet nodig want economie van India groeit nog steeds 8% per jaar en heeft India zelf 1100 miljoen bewonners dat is bijns 4x USA. Dit is goede voorbeeld van TATA voor ander bedrijven dat auto’s hoef niet te duur te zijn.
Super Tata Nano, Super Tata Nano, Super Tata Nano
dat moet je eens 20x heel snel achter elkaar aan zeggen :-)
Juij hopelijk komt ie helemaal niet… maar dat zal waarschijnlijk niet lukken…..
Mja ik denk dat ik al een jerrycan en een lucifer zal klaarleggen voor de dag datie toch naar Europa komt…
check z’n 9″ Rims. Rollin on chrome man!
nounou wat een negativiteit zeg…beetje jammer dit artikel
Goed nieuws?? Daar gaat de enige kans op echt goedkoop vervoer..
@ Pizzakoerier
Dit is een mooie auto voor ontwikkelingslanden en mensen met een uitkering. verder zie ik als rechtgeaarde autoliefhebber de meerwaarde hiervan niet. Hij is te klein, waarschijnlijk zeer onveilig en heeft geen motor.
eh shit moter
Gelukkig maar…..
Jammer, ik had deze auto wel willen hebben. Welke auto’s zien we nu als auto’s met karakter? Dat waren goedkope gebakjes, zoals de kever, de eend, de Mini, de 4CV, de 4, de Minor, etc.
Nou, ik vind niet dat Autoblog de Nano zo moet afkraken. Het is opzich een heel goede auto. Niet qua sprintjes, en ook niet qua actieradius of oplaadtijd maar wel qua prijs-kwaliteitverhouding. Dit is gewoon een belachelijk goedkoop wagentje. Voor stadsmensen maakt het bovendien vaak niet veel uit of hun auto nou echt mooi is of niet. Maar de Leaf is ook niet echt heel erg mooi. Daarom begrijp ik niet waarom je voor de Nissan zou kiezen als de Tata veel goedkoper is. Een argument zou dan bouwkwaliteit kunnen zijn maar vaak is dat niet zo’n probleem voor een klein stadsbakje waarmee weinig gereden wordt.
Sinds de kever de meest revolutionaire auto. Waarom Europa aandoen als de vraag in Azie overstelpend is. De eerste rijtesten zijn veelbelovend (autocar.uk). Beste autowaar per Euro.
Dit ding is supercool.
Ik ben net terug uit India ik heb Indiase versie van NANO”S gezien rijden ze zijn groter en robbust dan een SMART ik zag zelfs 4 fors geschappen mensen in dat NANO rond rijden en die auto trekt goed door gewoon, top haalt NANO met 4 inzittende mensen rond 125 km per uur dat is zeer goed voor een stads auto. en waarom lijken die wielen zo klein in de foto’s dat snap ik niet ik heb ze niet zo klein ervaren in India uitraad Europeese versie van de NANO”s veel luxer zijn dan die van India en ik hope prijs lag blijft dan de SMART want NANO”S zijn ook gedeeltelijk in Duistland ontwikkeld.
@Reality 2525: helaas hebben veel mensen vooroordelen. Het is er nog niet en ’t is alweer niet goed. Er zijn hier ook heel wat lelijkerds op de weg!
Het straatbeeld wordt al verziekt met andere schepsels.
Dan nog liever een Nano!
jammer zeg, was al aan het sparen. Had zelfs al een 2e krantenwijk genomen.
Lelijk, lelijk, traag, lelijk, ongelukken overleef je niet, geen geluid, lelijk, klein, en hij is echt lelijk! Weg er mee:D
Erg jammer dat het nog even gaat duren. Voor studenten als ik is dit de ideale auto! Lage aanschafprijs, niet de zorg en de kosten van het onderhoud van een tweedehands auto, weinig mrb, lage verzekering, perfect!
Bovendien is het gewoon zeer cool om met zo weinig mogelijk middelen zo mobiel te zijn als iedereen.
Wat een reaktie zeg? ’t Is goedkoop dus ’t is meteen weer niet goed? Veel mensen hebben de centen niet om een +15.000€ stinkmobiel te kopen hoor! Het heeft nadelen net zoals alle auto’s maar voordelen! Voordeel zelfs voor iedereen als ie d’r WEL komt! Dan gaan de andere veel te dure cliché-bakken eindelijk eens wat dalen van prijs! Ze kunnen het best hoor.
Al wat teveel is zoals extra tussenpersonen, transport, overbodige rommel eruit, anders ontwerpen, simpel en dus goedkoper en of meer veiliger.