• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws: trajectcontrole A20 werkt niet

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 december 2011 om 12:28 – 42 Reacties

Doet


Lang leve falende elektronica. Mocht je onlangs (veel) te hard over de A20 bij Rotterdam zijn gesjeesd en nu nog steeds elke dag met klamme handjes op de gevreesde CJIB-brief zitten te wachten, dan heb je geluk. De trajectcontrole daar blijkt al een meer dan een halfjaar stevig in de war te zijn, waardoor er geen bekeuringen uitgeschreven worden.

En hoewel het nogal vreemd op me overkomt dat dit nu pas aan het licht komt, is het toch echt zo. RTV Rijnmond zegt over een brief van het stadsbestuur aan de gemeenteraad te beschikken, waarin eerstgenoemde aan de bel trekt.

De kern van het probleem zit hem in de flexibele snelheidslimiet die daar geldt: soms mag je 80, en soms mag je 100. Dit vindt de meetapparatuur, die kennelijk minder slim is dan wij dachten, niet leuk. Hardrijders echter wel. Voor de goede orde: het gaat om het stuk richting Hoek van Holland, want richting Gouda is het constant 80.

Maar voordat je je nieuwe 458 Italia daar nou tot boven de 300 doortrapt: er worden nog wel mobiele controles gehouden. Blijven oppassen dus. (via)

Oh, enne, misschien moeten we onze Zuiderburen iets minder hard uitlachen, want we zien zelf ook zwart. Het is per slot van rekening niet de eerste keer dat er wat mankeert aan de trajectcontroles.

Ook interessant!

  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Gridstraf voor Hamilton, goed nieuws voor Verstappen
    Gridstraf voor Hamilton, goed nieuws voor Verstappen
  • tanken duur
    Goed nieuws, tanken gaat weer minder duur worden
  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

a20-rijksweg, fail, maximumsnelheid, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Playboy Car Of The Year 2012: Jaguar XKR-S
Volgend bericht: Busjestuning: VW Caddy met air ride en Rotiforms »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotaprius zegt

    23 december 2011 om 12:30

    ok dan, lekker 160!!! Is die poll niet voor niets geweest!

    Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      23 december 2011 om 13:46

      @toyotaprius: weet je wel hoe onzuinig dat is.. 160. dan vallen alle bomen waar jij langs rijdt spontaan om

      Login om te reageren
      • varln1991 zegt

        23 december 2011 om 14:07

        @ilovecar: +1 heerlijke opmerking.

        Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        23 december 2011 om 14:09

        @ilovecar: Ja klopt, opeens is een Prius ook een vervuilende auto geworden…. ;) Toch maar G3 in mijn Prius…. ;)

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        23 december 2011 om 14:13

        @ilovecar: niet als we allemaal v12’s gaan rijden. daar valt het verbruik (soort van) wel mee bij 160.

        Login om te reageren
      • theblackstig zegt

        23 december 2011 om 21:07

        @ilovecar: He hippie, gaat es lekker op Groen7 rondhangen!

        Login om te reageren
        • theblackstig zegt

          23 december 2011 om 21:25

          @theblackstig: De reactie was bedoeld voor meneer @toyotaprius

          Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          23 december 2011 om 21:43

          @theblackstig: Groen7? Klinkt als RTL7 of SBS6, maar dan voor duurzame stakkers….

          Login om te reageren
          • theblackstig zegt

            23 december 2011 om 22:04

            @toyotaprius: Uit Belgie zeker? Is te merken…

            Even uilteggen: Toyota Prius = hybride mueslikar. Groen7.nl = actuele autosite voor mueslikar-eigenaren. Daar hoor jij dus thuis.

            Login om te reageren
            • Northwestern zegt

              23 december 2011 om 22:09

              @theblackstig: Groen7 is voor milieustakkers. Prius is voor lease rijders die geen zin hebben de portefeuille wijd open te trekken voor een 25% bijteller…

              Login om te reageren
            • toyotaprius zegt

              23 december 2011 om 22:12

              @theblackstig:

              Login om te reageren
  2. alpdesign zegt

    23 december 2011 om 12:30

    Gaan met die banaan! Jonguh!

    Login om te reageren
  3. toyotaprius zegt

    23 december 2011 om 12:31

    Maar is er niet constant een probleem van de traject controles? Men ging er toch in zijn geheel van afstappen?

    Login om te reageren
  4. Benz65 zegt

    23 december 2011 om 12:34

    Stinger in de auto en trappen, dat zou elke bestuurder moeten doen.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      23 december 2011 om 12:38

      @Benz65: dan hardcore de ouderwetse Stinger? Bedoel wat is de kans dat je gepakt wordt…………

      Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        23 december 2011 om 13:15

        @toyotaprius: De kans dat je wordt gepakt is volgens mij echt heel klein, per corps zijn er maar een paar auto’s die een RDD hebben. De nieuwe Stinger is veel beter en vooral met een lasershield, ook handig met al die mobiele flitsers. De nieuwe Stinger heeft ook een mogelijkheid tot radardetectie maar opgepakt wordt je niet.

        Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          23 december 2011 om 14:08

          @Benz65: Klopt weet ik, mijn vriendin heeft nog een oude in haar Saab zitten. En haar familie maakt er ook gebruik van in hun auto’s maar nooit gepakt. Die nieuwe zijn helemaal handig, goed plan, komt er in de nieuwe auto ook in. Al moet ik wel even uitkijken in hoeverre het problemen oplevert in het buitenland.

          Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 december 2011 om 16:21

      @Benz65: De vaste controles die heb ik meestal op mijn Tomtom al, maar mobiele flitsers helaas niet. Weet niet of die die ook meepakt?

      Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        23 december 2011 om 19:45

        @jzaero: Volgens mij heeft de TomTom alleen vaste flitslocaties en geen mobiele. De Stinger wordt realtime geüpdatet en de mobiele locaties worden door andere Stinger gebruikers doorgegeven.

        Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          23 december 2011 om 22:46

          @Benz65: Bij tomtom had je wel, zo ver ik het weet een abonnement vorm waarmee er real time verkeer controles werd ge-update. maar dat waren dan volgens mij de bekende controles, wat ook bv bij radio 538 werd opgenoemd als de bekende controles. maar zo goed uitgebreid als Stinger, nee…

          Login om te reageren
        • jzaero zegt

          24 december 2011 om 10:24

          @Benz65: Klopt dat zei ik ook ;) Dat laatste is inderdaad wel handig.

          Login om te reageren
  5. tuning zegt

    23 december 2011 om 12:35

    Wedden dat ze nu gelijk extra landverraders langs de weg gaan zetten om alsnog op hetzelfde inkomen van bekeuringen te innen daar……..
    Zeker omdat het nu in het nieuws is gekomen, het zal me niks verbazen.

    Login om te reageren
  6. jpkramer zegt

    23 december 2011 om 12:37

    Let op: het gaat alleen om de A20 richting Hoek van Holland. Richting Gouda is het altijd 80 en werkt de traject controle wel.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 december 2011 om 12:38

      Goede toevoeging. Heb t er even bij gezet

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      23 december 2011 om 12:39

      @jpkramer: Thx voor de tip! Dat is belangrijk om te weten.

      Login om te reageren
  7. erwh zegt

    23 december 2011 om 12:39

    Wohoo! Vroeg me al af waar die prent bleef, had laatst uit frustatie iets te vroeg het gaspedaal te diep ingedrukt.

    Login om te reageren
  8. robin25 zegt

    23 december 2011 om 12:58

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    23 december 2011 om 13:42

    Vind ik sympathiek van jullie dat je toegeeft dat wij belgen niet altijd moeten uitgelachen worden.

    Login om te reageren
  10. EntityNL zegt

    23 december 2011 om 13:50

    Paar maanden terug dagelijks daar gereden, het viel me toen op dat er met enige regelmaat een flitser onder de afslag Rotterdam Centrum stond. Dat vond ik vreemd gezien de trajectcontrole aldaar, maar nu valt het kwartje…

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    23 december 2011 om 13:59

    vandaar dat we hier ineens last hebben van de crisis!

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    23 december 2011 om 14:02

    vandaar die demonstraties in Griekenland ..

    Login om te reageren
  13. Sorcerer zegt

    23 december 2011 om 14:16

    Ik vraag me (ook bij de A10) af hoe het nou zit met die dynamische snelheden. Hoe verwerken die portalen dat? Zit er een vertraging in zodat als het net omspringt terwijl je eronder door rijdt wel nog de oude limiet geldt? Offeuh..?

    Login om te reageren
  14. costyn zegt

    23 december 2011 om 14:37

    Wel leuk dit soort berichten, maar je weet nooit wanneer ze het weer fixen en je dus de sjaak bent als je daar een keer te hard over heen rijdt omdat je denkt dat het toch stuk is. Ik blijf wel netjes 84 rijden daar.

    Login om te reageren
  15. sebasjuhh zegt

    23 december 2011 om 15:12

    @Benz65 klopt, met 2 knopjes kun je de software in enkele seconden verwijderen, mocht je argwaan voelen ofzo.. Vervolgens kan je de software gewoon van de site af plukken thuis en er weer opzetten!

    Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      23 december 2011 om 19:48

      @sebasjuhh: Ja, dat vind ik het mooiste, met 1 druk op de knop is er geen bewijs. Voor mensen die veel en meestal wat harder rijden is het echt een goede oplossing voor al die kleine boetes.

      Login om te reageren
  16. jzaero zegt

    23 december 2011 om 16:19

    Trajectcontroles hebben twee kanten. Ze zijn heel effectief in het laag houden van de snelheid, maar ook heel effectief in het verzamelen van boetes (je ziet de controles niet aankomen doordat ze meestal achter borden verschuilt zijn). Echter denk ik ook, dat wanneer zij meer van dit soort dingen gaan plaatsen, op ten duur verlies gaan draaien. Het systeem is in mijn ogen zo effectief dat mensen dan op al die trajecten de max snelheid aanhouden waardoor de prentjes niet meer binnenlopen. Als ze dus meer van dit soort dingen gaan aanleggen, komen er minder boetes binnen (lijkt mij). Relatief gezien gaat de investering in trajectcontroles dus veel meer kosten dan wat ze binnenhalen binnen korte tijd. Hun doel hebben ze dan wel bereikt..

    Login om te reageren
  17. masterstig zegt

    23 december 2011 om 21:09

    Best wel een faler….

    Login om te reageren
  18. Jantje_555 zegt

    24 december 2011 om 01:49

    Het wordt elke dag meer en meer belgië idd.

    Login om te reageren
  19. MrShifra zegt

    24 december 2011 om 02:54

    “Maar voordat je je nieuwe 458 Italia daar nou tot boven de 300 doortrapt: er worden nog wel mobiele controles gehouden. Blijven oppassen dus.”

    Was er niet een tijd geleden een of andere wet ingevoerd, dat je niet mag geflitst worden ofzo op een trajectcontrole?

    Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      24 december 2011 om 13:00

      @MrShifra: Ja, in dit geval staat de trajectcontrole uit en dus mag er geflitst worden.

      Login om te reageren
      • MrShifra zegt

        24 december 2011 om 13:21

        @Benz65:

        Ok, dan weet ik dat ook. Bedankt.

        Login om te reageren
  20. bigcar zegt

    24 december 2011 om 12:32

    alsnog een verspilling van onze belastingcenten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North