• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws voor luie Porsche 718 GT4 en Spyder klanten

Auteur: RubenPriest, gepost 10 februari 2020 om 08:46 – 14 Reacties

Goed nieuws voor luie Porsche 718 GT4 en Spyder klanten

Potentiële 718-kopers die geduldig hebben gewacht krijgen hun beloning.

Je kunt zeggen van Porsche wat je wil, maar ze houden vast aan tradities. Vreemde tradities, in vorm van een Turbo-benaming voor de Taycan, maar ook mooie tradities. Zoals het in leven houden van de handbak op bijvoorbeeld de 718. Ook al is het langzamer, minder efficient en kan de auto op papier meer CO2 uitstoten dan een automaat. Wat in Nederland weer ongunstig uitpakt voor de prijs.

Toen Porsche de 718 Cayman GT4 en 718 Boxster Spyder onthulde werden PDK-liefhebbers -voor de verandering- eens niet op hun wenken bediend. Beide auto’s kun je enkel krijgen in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Wie een PDK wilde moest maar lekker voor wat anders shoppen, of geduld hebben.

Goed nieuws voor luie Porsche 718 GT4 en Spyder klanten

Voor de groep die voor het laatste heeft gekozen is er goed nieuws. Volgens het Britse automagazine Evo introduceert Porsche later dit jaar de PDK voor zowel de Cayman GT4 als de Boxster Spyder. Je kunt je afvragen in hoeverre een automaat past bij deze rijdersauto’s, maar aan de andere kant: er is publiek voor. En deze klanten brengen geld in het laatje, dus waarom ook niet.

De 718 Boxster Spyder en de 718 Cayman GT4 leveren 420 pk en 420 Nm koppel. Beide auto’s accelereren in 4,4 seconden naar 100 km/u. Uitgerust met PDK kun je daar nog wat tienden van afsnoepen. Wanneer het merk deze modelvarianten met de Porsche Doppelkupplung exact gaat aankondigen is vooralsnog niet duidelijk. Nog effe wachten… pizza.

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

718, boxster, cayman, cayman-gt4, gt4, pdk, Porsche, spyder

Vorig bericht: « Bugatti verlengt garantie Veyron & introduceert nieuw programma
Volgend bericht: Lezersvraag: je grootste auto miskoop? »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    10 februari 2020 om 09:01

    Die lange bak verhoudingen schijnen niet ideaal te zijn bij de handbak.

    Daarnaast is de meest hardcore 911 ook alleen PDK, want sneller op circuit.

    Dus het lijkt me prima passen bij de GT4.

    Login om te reageren
  2. jiltjes zegt

    10 februari 2020 om 09:04

    Keuze is altijd goed!

    Login om te reageren
  3. Loek zegt

    10 februari 2020 om 09:22

    Ik snap het hele handbak-verhaal niet zo meer. Ja, ik rij zelf handbak (alleen omdat een automaat een dure optie was) en ik snap dat het lekker schakelen is. De nieuwe generatie dubbele koppelingen (in het bijzonder PDK) is steengoed en ook in een 718 GT4 zal dat een goede bak zijn. Het maakt mij geen donder uit wat voor bak er in een auto ligt – ik kan beide besturen – maar dat hele ‘je bent geen autofanaat als je geen handbak wil’, dat is echt niet meer van deze tijd.

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      10 februari 2020 om 10:31

      @720s: Inderdaad. Pdk is zo fijn op het circuit.

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      11 februari 2020 om 07:03

      @720s: daarnaast is lekker flipperen met een snelle bak ook gewoon een goede interactie. Misschien wel een fijnere dan in zo’n bak roeren.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        14 februari 2020 om 19:15

        @foramen: dat is ook zeker waar!

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2020 om 09:38

    PDK is geniaal, maar in een speeltje past een handbak wellicht beter. Alleen dan wel eentje met iets minder lange overbrengingen. Het was wellicht nodig voor de uitstoot, maar het schiet zo wel een beetje z’n doel voorbij.

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      10 februari 2020 om 10:30

      @dutchdriftking: Ik ben het in vele auto’s eens dat een handbak fijner is op het circuit. Alleen bij Porsche is de pdk zo ontzettend goed dat ik op het circuit het liefste in een pdk model rij. Nog wel met flippers natuurlijk. Het is overigens geen echte automaat, het is een versnellingsbak met een geautomatiseerde koppeling. Dus geen koppelomvormer erin.

      Login om te reageren
  5. barendbotje zegt

    10 februari 2020 om 09:49

    Tegenwoordig faseren we richting het “Je bent geen autofanaat als je geen electrobak wil”, dit wekt mij wel zorgen

    Login om te reageren
  6. barendbotje zegt

    10 februari 2020 om 09:50

    Edit: Dit was reactie op @Loek: de site werkt echt nog niet naar behoren….

    Login om te reageren
  7. 911targa zegt

    10 februari 2020 om 10:33

    De kop had ook kunnen luiden: “Goed nieuws voor snelle Porsche 718 GT4 en Spyder klanten”.
    De auto wordt er immers sneller en zuiniger door, hoewel dat laatste de meeste Porsche-rijders niet zoveel zal interesseren.

    Dat adoreren van een handbak vind ik vreemd. Ja, je moet zelf schakelen en dat moet je dan leuk vinden. Als je graag zoveel wil doen om vooruit te komen, neem dan een trapauto of fiets; dan mag je echt alles zelf doen om vooruit te komen.

    De PDK schakelt snel, trefzeker en anticipeert op jouw rijstijl. Het verbruik daalt aanmerkelijk als je rustig rijdt, omdat de auto dan “zeilt”; de motor loopt stationair en remt niet op de motor af als je het gas loslaat. Dit in economy-modus, omdat de wel remt in “Sport” of “Sportplus” modus.

    Kortom: ik denk dat de PDK auto de betere auto is.

    Login om te reageren
  8. cazzo046 zegt

    10 februari 2020 om 10:42

    PDK is superieur aan handbak, toch zou ik een handbak kiezen. Gewoon leuker om zelf te schakelen, dan maar iets langzamer en iets hoger verbruik.

    Login om te reageren
  9. angel083 zegt

    10 februari 2020 om 14:51

    Hij staat in order bij de dealer, verwachting is einde dit jaar , Wou voor gt4 gaan maar uiteindelijk voor spyder gekozen met het classic interieur., silver met rode kap.. nog even geduld

    Login om te reageren
  10. antielectrischeautos zegt

    10 februari 2020 om 15:45

    Nice, dat zou mijn keuze zijn, 1 vd 2 met de pdk bak erin, waarom zou dat niet kunnen in een rijders auto? Je kan alleen maar nog gecontroleerder en harder gaan, daarbij geeft voor mij een flippeebak toch echt het meeste “race experience”, win win

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North