• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf R-Line maakt jouw vinex-wijk onveilig

Auteur: willeme, gepost 2 juli 2020 om 13:04 – 35 Reacties

Golf R-Line

De Golf R-Line is net even wat sportiever en dynamischer voor hen die een GTI, GTE of GTD een stap te ver is.

Vroeger was het leven zo makkelijk. Je kocht gewoon een auto die je wilde met eventueel een paar opties en accessoires. Dat was het. Tegenwoordig gaat alles anders. Auto’s worden gelased, gedeeld, gehuurd of geleend.

Sportpakketjes

Je zou denken dat we daardoor in minder opvallende auto’s gaan rijden, er is immers minder reden tot ’trots’ voor de auto. Maar niets is minder waar. Naast de vermalijde SUV zijn we van nog iets helemaal gek: sportpakketjes! Deze paketten zijn veelal minder sportief dan ze klinken. Je krijgt een kek bumperpakketje, dikke velgen en sportstoelen, meestal. Een van de populairste van dit genre is de Volkswagen R-Line.

Normaal
Ter vergelijk: géén R-Line

Volkswagen Golf R-Line

Dit zijn geen Volkswagen R-modellen, maar hebben wel wat uiterlijke kenmerken en R-logo’s. Dus bijna hetzelfde dus. Althans: voor de buurman. Groot nieuws: er is nu een Golf R-Line! Het is nu een volwaardig model in de line-up, geen pakketje dat je bovenop je Highline of Comofrltine Business moest bestellen.

Normaal
Ter vergelijk, deel II: géén R-Line

Best smakelijk

Op zich zijn de meeste ingrediënten van de dynamische Golf best smakelijk. De auto is subtiel verlaagd met 15 millimeter. Tegelijkertijd krijg je 17″ lichtmetalen velgen (model: ‘Valencia’) die wielkasten iets beter vullen. Daarnaast krijg je ook een unieke grille, dikker bumpers met hoogglans zwarte details, LED-koplampen en LED-achterlichten. Omdat de verschillen subtiel zijn, hebben zijn de twee bovenstaande foto’s van een gele normale Golf.

Golf R-Line
Wél een Golf R-Line

R-Badges

Oh, en we mogen niet vergeten dat het geheel wordt afgemaakt door een diverse badges op het zijscherm, in de grille en op de achterklep. In het interieur wordt de sportieve Golf ook smaakvol sportief aangekleed middels topsportstoelen (bekleed in Sardegna en Art Velours), een R-Line sportstuurwiel, zwarte dakhemel en Carbon Grey afwerkingsaccenten. Standaard heb je een digitale cockpit. Verder is de Golf R-Line behoorlijk compleet uitgerust met items die op mindere Golfs niet (standaard) aanwezig zijn. Denk aan een licht- en regensensor, dimmende binnenspiegel, climatronic, adaptive cruise control, Lane Assist en een groot navigatiesysteem ‘Discover Pro’.

Golf R-Line
Wél een Golf R-Line

Motoren en prijzen

De Golf R-Line is te besteklen met diverse motoren. Instappen doe je met de 1.5 TSI met 130 pk, deze keuze 33.715 euro. Een stapje hoger staat de 1.5 TSIe met 150 pk, deze kost 38.812 euro, maar heeft standaard een automaat. Dat geldt ook voor de Golf R-Line met 2.0 TDI motor met 150 pk, die 42.440 euro kost.

Golf R-Line
Wél een Golf R-Line

De Golf R-Line is per direct te bestellen en wordt vanaf augustus 2020 geleverd aan eigenaren waarvan hun blijdschap grenst aan het hondsdolle.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, R-Line, Volkswagen

Vorig bericht: « De coolste Continental gaat nu al uit productie
Volgend bericht: Duitse Challenger Widebody is über-bruut »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrtrex zegt

    2 juli 2020 om 13:22

    Damn, geloof niet dat er ooit zo weinig verschil in heeft gezeten. Ik ben normaal altijd voorstander van dit soort pakketten, maar bij deze ziet het er niet uit als de moeite van het geld waard.

    Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    2 juli 2020 om 13:25

    Vind 33 rooitjes voor een Golf met 130 pk een klap geld……

    Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    2 juli 2020 om 13:45

    Ik vind hem maar niks de nieuwste Golf. Hij is te rustig qua design

    Login om te reageren
    • dalmore zegt

      2 juli 2020 om 14:12

      @fendercd60: golf is altijd al rustig geweest. Voor de anonieme autorijder.
      Ben het wel met je eens dat de R-line minder rustig mag

      Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    2 juli 2020 om 13:46

    33k voor een golfje met minder PK dan 20 jaar oude 2.0 16kleppers. Ben bang dat je ook nogal wat opties mist als je de 33k versie neemt. Bizar veel geld voor iets dat zo niet speciaal is.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 juli 2020 om 14:34

      @grasvreter: die vergelijking gaat op zoveel fronten mank…

      Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        2 juli 2020 om 15:12

        Kom maar door dan

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          3 juli 2020 om 08:33

          @grasvreter: comfort uitrusting is niet meer vergelijkbaar, wegligging is niet meer vergelijkbaar, veiligheid is niet meer vergelijkbaar, en, als het puur om prestaties gaat, is de nieuwe met minder vermogen toch sneller dankzij zijn turbomotor.

          Login om te reageren
  5. v10m5 zegt

    2 juli 2020 om 13:50

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    2 juli 2020 om 14:10

    Jezus wat is dat ding duur. Bijna 35k voor een Golf met 130 pk. Had ik niet verwacht.

    Login om te reageren
  7. dalmore zegt

    2 juli 2020 om 14:11

    De voorbumper doet me denken, net als meerdere VW modellen, aan iemand die bij de tandarts zit met van die klemmen in de wangen om de mond open te houden. Zijn er meer die dat zien?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 juli 2020 om 14:31

      @dalmore: it can’t be unseen… :)

      Login om te reageren
    • vincentbaan zegt

      2 juli 2020 om 18:11

      @dalmore: nu wel dus

      Login om te reageren
  8. wopfe zegt

    2 juli 2020 om 14:18

    Ik heb 4 ruggen betaald voor een golf 4- met een 5 cilinder met 170 pk, automaat en 130.000 km er op. Alle opties, inclusief zwarte Recaro lederen stoelen, helemaal origineel. Mensen die niet zoveel weten over auto’s weten geven nog steeds complimenten over wat een fijne nieuwe auto ik gekocht heb (17 jaar oud). Dat ding daalt niet meer in waarde.
    Ik zou werkelijk niets kunnen verzinnen waarom ik blijer zou zijn met een nieuwer model. zwaarder, slechter gebouwd, suffe motoren, nepgeluid, etc etc. Misschien het digitale dashboard dat over 2 jaar alweer gedateerd is?

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      2 juli 2020 om 15:00

      @Wopfe Zo’n Vr5 klinkt wel goed

      Login om te reageren
      • wopfe zegt

        2 juli 2020 om 16:00

        Ja, altijd een glimlach als je gas kan geven…Mechanisch geluid, klinkt als een halve v10 ;)

        Login om te reageren
    • laptom zegt

      2 juli 2020 om 16:22

      @wopfe: Inderdaad, heb je meer plezier van dan de nieuwere stofzuigers die rondrijden

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 juli 2020 om 20:27

      Er is iets wat een nieuwe Golf echt heel veel beter doet dan een Golf IV en wat je best vaak doet: een bocht rijden. De Golf IV is de koning van het onderstuur. Modernere auto’s sporen dramatisch veel beter.

      Login om te reageren
      • wopfe zegt

        3 juli 2020 om 08:27

        @marshell point taken, zeker met die 5 cilinder wil hij het liefst rechtdoor ;) Maar het is mijn “daily” dus meer een reisauto dan een stuurauto .

        Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      2 juli 2020 om 22:30

      @wopfe: juist! Bovendien is het design nog steeds gewoon goed. Goeie investering dus. Veel plezier d’r mee!

      Login om te reageren
      • wopfe zegt

        3 juli 2020 om 08:28

        Ja, op de een of andere manier vind ik hem na jaren “burgermans” auto, toen “petjes” auto weer mooi worden, gaat denk ik meer een klassieker worden dan de golf 3 en 5 op de 1 of andere manier….

        Login om te reageren
        • rubend zegt

          3 juli 2020 om 11:24

          @wopfe: Golf 5 GTI (in mijn ogen) daar gelaten. Dat word ook wel een klassieker verwacht ik.

          Login om te reageren
          • wopfe zegt

            5 juli 2020 om 13:13

            Ja dat is wel een hele leuke uitvoering idd, met name het interieur!

            Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      4 juli 2020 om 17:02

      @wopfe: vr 5 met automaat… dat vond ik vroeger toen ik een v6 4 motion handbak had het nu net helemaal niet.

      Login om te reageren
      • wopfe zegt

        5 juli 2020 om 13:15

        Ik vroeger ook niet, nu als daily in het drukke randstad verkeer juist heerlijk…

        Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    2 juli 2020 om 14:30

    Badge-engineering-inflatie heet zoiets toch?

    Login om te reageren
  10. karhengst zegt

    2 juli 2020 om 14:54

    Dus in plaats van twee fake uitlaten krijg je nu twee echte uitlaten met fake opzetstukjes om het er als dubbele te doen laten lijken?

    Optisch vind ik de reguliere bumper overigens fraaier. Zwart plastic is armoe, daar doet een laagje lipgloss niks aan af.

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      3 juli 2020 om 00:01

      @karhengst: weet je zeker dat ze echt zijn? Ook dat durf ik wel te betwijfelen.

      Login om te reageren
  11. michiel_vandelft zegt

    2 juli 2020 om 14:54

    Ik vond de Golf 7 met R-Line een serieus dikke auto om te zien. Flinke uitgebouwde en aggesief ogende bumpers, side skirts, dakspoiler, diffuser en een mooie dubbele verchroomde uitlaat. De Golf 8 krijg je vier nep uitlaten, een zwarte C die lijkt op de gejatte dagrij verlichting van de GTE, nee, Deze mogen ze houden. Zeker voor het geld!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 juli 2020 om 20:29

      Gejatte dagrij verlichting van de GTE? Het is juist de GTE die dagrijverlichting van de eGolf gejat heeft.
      Neemt niet weg dat dit R-line pakketje, net als op de vorige golf, net als een AMG pakketje of een ///M pakketje iets is wat je beter kunt laten.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        3 juli 2020 om 11:30

        @mashell: potato, potato

        Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    2 juli 2020 om 16:55

    Cool, ik kan niet wachten op de volgende hersenloze die hier een knetterpakket op laat zetten en door mijn vinex-wijk komt knallen.

    Login om te reageren
  13. Berend zegt

    2 juli 2020 om 17:45

    Skkrt skkrt we kunnen jagen door je buuuuuurt

    Login om te reageren
  14. Ot92 zegt

    2 juli 2020 om 18:46

    Nauwelijks verschil…

    Login om te reageren
  15. Roel zegt

    3 juli 2020 om 18:49

    Fl 75.000,00 voor een golf

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North