• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitse Challenger Widebody is über-bruut

Auteur: willeme, gepost 2 juli 2020 om 14:04 – 15 Reacties

Duitse Challenger

De Duitse Challenger laat zien hoe het ook kan.

De Dodge Challenger komt geregeld voorbij op de pagina’s van Autoblog en Autojunk, ondanks dat de auto niet in Nederland leverbaar is. Het is een beetje de laatste auto die briljant én hopeloos is.

Hopeloos en briljant

Dat zullen we even kort toelichten. De auto is namelijk behoorlijk verouderd en op heel vlakken ‘kan’ de auto eigenlijk niet meer. Denk aan infotainment, features, veiligheid, verfijning, afwerking, materiaalgebruik, duurzaamheid, efficiency en NVH. Maar het mooie is, voor de Challenger maakt dat niet uit. De hopeloos oude auto scoort nog altijd erg goed. Een Challenger moet snel zijn, er briljant uitzien en weinig kosten. Succes gegarandeerd, ook na 12 jaar.

Duitse Challenger

Duitse Challenger?

En daar voldoet de Challenger ruimschoots aan. Omdat de auto vrij goedkoop is en er veel ruimte is voor verbetering, zijn er veel tuners die zich bezighouden met de Challenger. Veelal van Amerikaanse komaf, maar vandaag behandelen we een Duitse tuner. Het gaat dit keer niet om Geigercars, een Duitse specialist in USA auto’s. Nee, vandaag gaat het om de tuner NAP Sportauspuff Manufaktur.

carbon spoiler

Uitlaten

Zoals de naam al doet verklappen is het een tuner die gespecialiseerd is in uitlaten, maar ze doen meer. Daarvoor hebben ze misschien wel de best mogelijke uitvoering van de Challenger uitgekozen. Je zou kunnen denken dat het om een Hellcat gaat. Maar nee, de auto in kwestie is een Challenger R/T Scat Pack Widebody.

Duitse Challenger

375 pk

Dus geen dikke SRT, Hellcat, Redeye of Demon. Het voordeel: deze Duitse Challengert R/T heeft een geweldige 5.7 liter grote Hemi V8 en is derhalve lekker goedkoop (mits niet op NL-kenteken). De motor levert 375 pk en 548 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak van Tremec. In principe is dit perfect om de Muscle car-ervaring te beleven.

Duitse Challenger

Carbon

In dit geval is de Duitse Challenger Widebody voorzien van diverse carbon onderdelen onder de achterbumper en uiteraard de verplichte splitter. Ook de ducktail, spoiler en side skirts zijn van carbon. De auto is voorzien van 22 inch velgen van de firma Vossen. Ze zijn bronskleurig en staan uitstekend onder de auto.

Vossen velgen

305/24 R22

Dat komt mede door de verlaging die precies goed is uitgevoerd, middels een schroefset. Mocht je de bandjes moeten vervangen, kun je de portemonnee trekken: de bandenmaat van het Continental SportContact 6-rubber is 305/25 R22. Achter de velgen zien we rode remklauwen met een logo van de tuner in kwestie. Oh ja, de uitlaten zijn natuurlijk nieuw en zullen ongetwijfeld voor zorgen dat de Duitse Challenger geweldig zal klinken.

Uitlaten

Interieur

Verder heeft NAP Auspuff Manufaktur nog een nadeel van de Duitse Challenger op een Duitse wijze aangepakt: het interieur. Dat is op zich niet heel erg, want de Challenger is goedkoop. Maar NAP Auspuff Manufaktur laat zien dat je met wat nieuw leer en alcantara de ambiance van de cockpit enorm kunt verbeteren.

Interieur

Ook de hemel is van alcantara. Het ruitenpatroon van de stoelzittingen komt terug op de vloermatten. Kortom, een paar zorgvuldig gekozen upgrades die de briljante Challenger iets minder hopeloos maakt.

Duitse Challenger

Meer lezen? Dit zijn alle varianten van de Challenger die je in de VS kunt krijgen.

Ook interessant!

  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, challenger, Dodge, spoiler, tuning, V8, velgen, verlaagd, Vossen, widebody

Vorig bericht: « Golf R-Line maakt jouw vinex-wijk onveilig
Volgend bericht: Subsidie voor elektrische auto snel op »

Lees Interacties

Reacties

  1. dracae zegt

    2 juli 2020 om 14:06

    De kit is redelijk, maar de velgen… uch…. vreselijk!

    Login om te reageren
  2. acakoning zegt

    2 juli 2020 om 14:15

    Zal wel zeker 25k bij elkaar kosten.

    Login om te reageren
  3. cvoo zegt

    2 juli 2020 om 14:58

    Meh, zonder widebody is ie veel mooier imo. Die quarterpanels zijn standaard al dik en maken juist de auto strak. Dat wordt door deze widebody te niet gedaan. N interieur upgrade is altijd een + op een Challenger.

    Login om te reageren
  4. RiKe zegt

    2 juli 2020 om 15:07

    “Een Challenger moet snel zijn, er briljant uitzien en weinig kosten.” En exact op dat laatste punt wat het in Nederland fout. Er is geen enkele auto die hier nog “goedkoop” genoemd kan worden behalve de Tata Nano

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      2 juli 2020 om 17:19

      @rike: een mod 3 is goedkoop en snel:
      Vamil, dus ineens tlv de winst;
      Mia, dus subsidie;
      Btw aftrekbaar;
      Geen bijtelling;
      Geen MRB;
      Geen accijns op brandstof.

      Prima deal imho. Oké, vind het rijden in Porker leuker, maar dat is geen vergelijk qua kosten.

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    2 juli 2020 om 15:12

    Een Scat Pack widebody is altijd op basis van de 396HEMI. Dus 475pk. Verder dikke bak heur!

    Login om te reageren
  6. mh26 zegt

    2 juli 2020 om 15:15

    @redactie; jammer dat jullie nooit op mijn e-mail hebben gereageerd. Ik werk voor dé Dodge & RAM importeur in Europa, en had jullie graag een Challenger of Charger Hellcat aangeboden om te testen :) altijd leuke content lijkt me!

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      2 juli 2020 om 15:35

      @mh26: Zal ik dat dan maar doen?

      Login om te reageren
  7. ericd zegt

    2 juli 2020 om 16:34

    Onder zo’n ding horen vette ballonbanden op 15 of 16 inch velgen.

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      2 juli 2020 om 17:13

      @ericd: Eens! Die dunne bandjes staan totaal niet

      Login om te reageren
  8. Henk zegt

    2 juli 2020 om 16:38

    …….Behoorlijk verouderd en op heel vlakken ‘kan’ de auto eigenlijk niet meer. Denk aan infotainment, features, veiligheid, verfijning, afwerking, materiaalgebruik………

    Dat valt toch wel mee met de huidige modellen? Het is geen Duitser natuurlijk, maar het >2015 interieur is volgens mij zo slecht nog niet. Verder staan ze bol van de veiligheidsopties, hebben ze nu ook Apple Car Play, Android auto… en standaard veel opties waar je bij Europese modellen de knip voor moet trekken.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 juli 2020 om 17:47

    Hij is fijn! Ooit wil ik nog een Challenger. Gewoon zo’n rood/oranje SRT8 van 2008. Lekker goedkoop interieur, maar wel genieten van de dikke V8 roffel.

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    2 juli 2020 om 22:35

    staat echt belachelijk die dunne bandjes…..net als die suv’s met fietsenbandjes…ziet dr nie uit!!!

    Login om te reageren
  11. herve11f zegt

    2 juli 2020 om 22:46

    Door die 22 inch velgen lijken de remschijven echt klein. Dit zorgt ervoor dat iedereen denkt dat deze een klein 4-cilinder torretje heeft. Vind ik een verkeerde aanpak.

    Login om te reageren
  12. smokin zegt

    3 juli 2020 om 12:29

    Vanaf de achterkant is het gewoon een cirkel met achterlichtjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North