• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIII

Auteur: Loek, gepost 24 oktober 2019 om 19:31 – 65 Reacties

Afbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIIIAfbeelding Helemaal officieel: de Volkswagen Golf VIII

Volkswagen Golf 8
Geen verrassingen meer: dit is de nieuwe Golf!

Hoe belangrijk is de Golf? Zeer belangrijk. Dat klinkt als een mening, maar wij durven het een feit te noemen. Al sinds 1974 rolt de auto van de band als de nieuwe ‘Jan Modaalauto’ van Volkswagen, voortbordurend op het succes van de Kever. In de middenklasse heeft de auto altijd kunnen scoren: 35 miljoen Golfs rolden er van de band sinds 1974. De interessegroep is breed, door de vele uitvoeringen is de kans groot dat je hem kunt betalen en de auto heeft altijd de ‘gouden middenweg’ kunnen zijn. Bovendien was er de Golf GTI, de nog snellere Golf R(32) en sinds de Golf VII ook de hybride GTE en zelfs een e-Golf. Kortom: de auto is belangrijk en wij durven te stellen dat meer potentiële kopers dan bij andere auto’s dit bericht lezen uit serieuze interesse.

Exterieur
Dus, what’s new? Het uiterlijk niet. Niet alleen zijn er al veel lekplaatjes en spyshots die een goed beeld gaven, ook was te auto eerder vandaag in vol ornaat te zien. Algemeen gezegd is de nieuwe Golf een voorzichtige evolutie van zijn voorganger. Allemaal geen probleem, maar dat zorgt ervoor dat wij er eigenlijk niks meer aan toe te voegen hebben. Hij kan er weer even tegenaan, zo je wil.

Feitelijke verbeteringen van het nieuwe exterieur: ten eerste, de Cw-waarde van 0,275. De auto snijdt makkelijker door de lucht heen dan ooit. Ook de dimensies gaan erop vooruit: 4.284 mm lang (4.255 mm voor de Golf VII), 1.789 mm breed (onveranderd ten opzichte van de VII) en 1.456 mm hoog (1.452 mm voor de Golf VII), met een wielbasis van 2.636 mm (onveranderd ten opzichte van de VII). Vrijwel gelijk: het platform van de Golf VIII is wederom het MQB-platform, maar dan voorzichtig vernieuwd. Overeenkomsten qua plaatwerk met de Golf VII zijn niet toevallig.

Golf zijkant

Interieur
Waar vooral de vernieuwingen van de Golf VIII zitten: onderhuids. Met name het interieur is helemaal op de schop gegaan. Bij de Golf VII zijn laatste facelift ging het al de goede kant op, met het grote touchscreen en voor het eerst de optie om voor de Audi-esque Virtual Cockpit te kiezen. Virtual Cockpit maakt uiteraard ook deel uit van de nieuwe Golf, het is standaard in de VIII. Hierdoor oogt het interieur moderner.

Golf interieur

Daarnaast kiest ook Volkswagen dit keer voor een hooggeplaatst touchscreen en loopt het scherm door vanuit de tellers. Een visueel voordeel maar een potentieel ergonomisch nadeel is de bediening voor de klimaatregeling. Die zit, net zoals bij bijvoorbeeld Peugeot, nu in het scherm verwerkt. Niet in een aparte knoppenbrij of via een tweede touchscreen. Op zich geen probleem, mits het vloeiend werkt. Laten we dat hopen voor VW. Voor de rest is de cockpit strak en modern, maar de rest van de layout ziet eruit alsof Golf VII-bestuurders geen integratieproblemen gaan krijgen in de Golf VIII.

Een klein stukje detail wat we nog even leuk vinden om te benoemen, is de regio rondom de versnellingspook. In de handgeschakelde versie gewoon een pook, maar als je de DSG kiest, krijg je een piepkleine versnellingsknop à la Porsche 992. Hét bewijs dat een gigantische hendel echt niet meer hoeft in moderne auto’s met automaat.

Golf 8

Techniek
Technische vernieuwingen borduren voort op bestaande features maar dan verbeterd, zoals de werking van het touchscreen en spraakbediening. Ook de connectiviteit van de Golf gaat erop vooruit. Zo is de navigatie interactief en altijd in contact met nuttige plaatsen op je route. Volkswagen noemt als voorbeeld dat als er een restaurant op je route zit, je met één druk op de knop locatie en contactgegevens kunt invoeren, zodat bijvoorbeeld het nummer direct gebeld wordt en je een reservering kunt maken.

Een andere innovatie is Car2X. Dit is een service waardoor auto’s onderling kunnen communiceren. In de kinderschoenen van deze feature dekt het alleen andere Car2X-gebruikers. Het doel is dat bij gevaren of opmerkelijke situaties, alle Car2X-auto’s binnen een bereik van 800 meter het gevaar kunnen mededelen. Zo blijf je op de hoogte van files, stilstaande auto’s op de snelweg, et cetera. Een laatste vernieuwing is het nieuwe scala aan rij-assistenten, die werken nu actief tot en met 210 km/u. Er wordt gesproken van assistentie op het gebied van remmen en sturen. Uiteraard is dat in combinatie met, dan niet de precieze functie van Adaptieve Cruise Control (ACC) en Lane Keep Assist (LKA).

ID Light

De nieuwe koplampen en achterlichten van de Golf vallen, net als elektrische broer ID.3, onder de nieuwe noemer IQ Light. Met nieuwe LED-Matrix-koplampen, LED-achterlichten en dynamische knipperlichten, is de Golf helemaal up to date met de nieuwste lichttechnieken. IQ Light is overigens optioneel.

Ook speelt Volkswagen in op connectiviteit met je smartphone. Door het nieuwe systeem genaamd WeConnect kun je de auto niet alleen op afstand voorverwarmen, de lichten bedienen en een logboek bijhouden: ook werkt Volkswagen aan volledige smartphone-integratie als sleutel voor je Golf. Bovendien komt er optioneel ook ‘WeConnect Plus’, die features zijn, nou, lees zelf maar.

Area Alert, Speed Alert, Horn & Turn Signals, Online Anti-Theft Alarm, Online Auxiliary Heater, Remote Ventilation Control, Lock & Unlock, Departure Times (for plug-in hybrid drive), Air Conditioning (for plug-in hybrid drive), Charging (for plug-in hybrid drive), Online Traffic Information plus hazard information, Online Route Calculation, filling stations and charging stations, Online Map Updates, Parking Spaces, Online POI Search, Online Voice Control, We Deliver (makes it possible to receive deliveries and services in the Golf), Internet Radio, Media Streaming, Wi-Fi hotspot.

De mogelijkheden van smartphone-integratie in de auto zijn verder dan ooit. Dus dit is een mooie innovatie waar veel potentie in zit: het klinkt veelbelovend.

Motoren
Onder de motorkap vinden we nieuws. De TSI- en TDI-motoren niet perse, maar we noemen ze toch even voor de volledigheid:
-TSI: 1.0 driecilinder met 90 of 110 pk, 1.5 viercilinder met 130 of 150 pk,
-TDI: 2.0 viercilinder met 115 of 150 pk.

Vooral bij de TDI-motoren is gelet op extra schoonheid. Zo wordt NOx verminderd door de toevoeging van AdBlue-techniek. Dit ‘schoonmaakmiddel’ wordt vaker en vaker gebruikt om de NOx-uitstoot te verminderen. Iets wat Volkswagen wel kan gebruiken uiteraard: maar dat is bij deze volledig achter de rug.

Het écht schone nieuws komt uit de hoek van de eTSI- en eHybrid-motoren. We beginnen even bij de eHybrid, die komt ons namelijk het bekendst voor. Hierbij wordt de aandrijflijn van de vorige Golf GTE uitgebreid tot twee nieuwe versies: dat wisten we. De eerste is zowat identiek aan de Golf GTE: het 1.4 TSI-blok wordt gekoppeld aan een 13 kWh-batterijpakket en levert 204 pk. In eerste instantie heet hij eHybrid, maar een nieuwe GTE met 245 pk komt later.

eTSI is het nieuws, al kun je aan zien komen wat het is. Dit zijn TSI-motoren gekoppeld aan een mild-hybrid systeem, zoals bij concerngenoot Audi gaat het om een 48V-systeem. Er komen drie eTSI’s: 110, 130 en 150 pk. Nu al rijp voor een flinke portie keuzestress in het motorenaanbod van de Golf VIII, en VW maakt het niet makkelijker in de toekomst. Een nieuwe GTI, GTI TCR en R staan voor later op de planning, deze krijgen een 2.0 TSI-motor die pas in een later stadium onthuld wordt. Een sportdiesel (GTD) met een opgevoerde 2.0 TDI en ook een 1.5 TGI-motor (aardgas!) volgen later. Uiteraard hoef je geen nieuwe e-Golf te verwachten: die rol gaat de ID.3 vervullen.

Ten slotte
Wat betreft uitrustingsniveaus verandert er ook het één en ander. In plaats van Trendline, Comfortline en Highline heten de basispakketten nu Golf, Life en Style. Daarboven vinden we uiteraard nog de welbekende R-Line, die de Golf een sportiever aanzicht geven. Ook debuteert daarmee in Europa het nieuwe R-logo. Zoals verwacht dropt VW de driedeurs variant en komen alle gradaties van de Golf met vijf deuren.

De standaard Golf klinkt als de kale versie, maar komt al met Virtual Cockpit, LED-koplampen en LED-achterlichten, het 8,25 inch touchscreen en de basisversie van WeConnect. Prijzen en beschikbaarheid volgen in een later stadium: de Golf VIII zal in maart 2020 in Nederland geleverd worden.

Golf generaties

De achtste generatie Golf markeert 45 jaar van de middenklasse hatchback. Elke generatie mag bestempeld worden als een succes, met miljoenen verkochte Golfs per generatie. We willen geen keiharde voorspellingen doen, maar de VIII kan wel eens het begin van het einde zijn. Met de ID.3 als ’tweede revolutie’ na de revolutie van de Kever naar Golf, lijkt het erop dat de ID.3 belangrijker dan de Golf wordt. Nogmaals, pin ons daar niet op vast. Maar de interesse lijkt te schuiven, als het aan Volkswagen ligt. Met een breed scala aan nieuwe techniek is het op papier weer de beste Golf ooit. Laten we hopen dat het ook zo uitpakt voor het merk uit Wolfsburg.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-8, Golf-VIII, Volkswagen

Vorig bericht: « Bevestigd: Ford komt met elektrische Mustang-SUV
Volgend bericht: Porsche 356B gaat total loss in ongeluk met Tesla »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanderp zegt

    24 oktober 2019 om 19:33

    Spannond!!1! Ik durf te voorspellen dat dit de laatste golf generatie zal zijn.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 oktober 2019 om 20:23

      @sanderp: Als je dit zo duidelijk weet zou ik deze capaciteiten elders aanwenden.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        25 oktober 2019 om 07:08

        @wimof: met sponsering van volledig elektrische modellen wordt het voor de andere technieken zwaar weer. Schrap de sponsoring en de vertrouwde Golf vult de oprit weer.

        Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      25 oktober 2019 om 09:55

      @sanderp: ik heb zo ook het vermoeden dat er aan het einde vh jaar meer id3 ’s op kenteken gezet zijn in NL dan nieuwe golfjes.. iets met subsidies en bijtelling .. helemaal als daar ook nog een variant uitvoering van verschijnt.. de tijd zal t ons leren.

      Login om te reageren
  2. detroitv8 zegt

    24 oktober 2019 om 19:35

    Ik vind hem best geslaagd, en ja, no-nonsense. Veel beter te pruimen dan die ID.3 met gekke MPV-kenmerken.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      24 oktober 2019 om 19:57

      @detroitv8: Ben je dan ook tegen dingen als euthanasie, het homohuwelijk en drugs? Terrorisme en criminaliteit hard aanpakken? De meeste conservatieven zijn namelijk tegen “ondoordachte” veranderingen, zoals revoluties en innovatie.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        24 oktober 2019 om 20:05

        @janjansen:
        In 1 stap van ID.3 naar terrorisme.
        Best knap.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          24 oktober 2019 om 22:03

          @harrie: dat is de “wet van Godwin”

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            25 oktober 2019 om 07:10

            @janjansen: houd je maar lekker met wielrennen bezig ipv dit soort reacties te bedenken.

            Login om te reageren
        • jpsienen zegt

          24 oktober 2019 om 23:02

          @harrie: Idd. Ik weet zeker dat die gast een keer voorbij komt bij internetgekkies

          Login om te reageren
        • nout zegt

          25 oktober 2019 om 09:34

          @harrie: haha een nogal plots Godwintje idd

          Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          25 oktober 2019 om 19:06

          @harrie: Mijn broer is altijd al de gekkie van de familie geweest..

          Login om te reageren
      • 114i210pk zegt

        25 oktober 2019 om 10:09

        @janjansen: Ga ’s even gauw een koe knuffelen.

        Login om te reageren
  3. chriscross zegt

    24 oktober 2019 om 19:36

    Ik vond ‘m gisteren sip kijken en nu ben ik niet veel enthousiaster. Bolling in de motorkap lijkt wel op een oude kever

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 oktober 2019 om 09:14

      @chriscross: ik heb ooit in een ver verleden spacecake gegeten en toen geleerd waarom mensen het ‘stoned’ noemen. Het voelde alsof er een enorme steen op mijn hoofd lag. Ik heb de hele avond als een droeftoeter voor me uit zitten kijken op de bank. Deze voorkant brengt die herinneringen weer helemaal bij me naar boven!

      Login om te reageren
  4. nopetrolnofun zegt

    24 oktober 2019 om 19:37

    Enige echt mooie vernieuwing vind ik de pook. Doe mij maar een mooie 7,5 zonder al die elektromeuk.

    Login om te reageren
  5. dees zegt

    24 oktober 2019 om 19:41

    Blijft een lelijke kop

    Login om te reageren
  6. roelfinus zegt

    24 oktober 2019 om 19:42

    Deze auto laat volgens mij zien dat de echte vernieuwing er qua design wel uit is voor heel veel auto’s. Zet deze Golf naast een facelift Golf 7 en ik zie maar weinig daadwerkelijke vernieuwingen. Van Golf 4 naar Golf 5 was een flinke modernisering, maar die tijd is voorbij.

    Login om te reageren
    • epic001 zegt

      24 oktober 2019 om 21:21

      @roelfinus: daar heb je de id3 voor

      Login om te reageren
  7. lompey zegt

    24 oktober 2019 om 19:53

    Prima voor elkaar. Alleen vind ik de 7 mooier. Maar de 7 was voor.het eerst sinds de 2 een mooie golf

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 oktober 2019 om 07:13

      @lompey: de III vind ‘k ook een fraai model, daarna een tijd minder geweest.

      Login om te reageren
  8. HIM zegt

    24 oktober 2019 om 19:54

    Haha voorkant is net een Mr Burns gezicht van de Simpsons. Mislukte bak maar zal wel weer verkopen

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      24 oktober 2019 om 23:49

      @him: ik dacht al…. waar ken ik die van

      Login om te reageren
  9. escortje zegt

    24 oktober 2019 om 19:55

    Leuk dat Nederlandse tintje aan de foto’s!!

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      24 oktober 2019 om 22:54

      @escortje: volgens mij staat de zon daar nooit in Rotterdam

      Login om te reageren
      • jpsienen zegt

        24 oktober 2019 om 23:04

        @koekwaus: ik denk dat het gemiddelde escortje in Rdam überhaupt niet zo veel zonlicht ziet

        Login om te reageren
  10. vaakbenjetebang zegt

    24 oktober 2019 om 19:56

    Joh, een klein transmissiepookje. Big whoop. De Quattroporte V DuoSelect laat groeten (om maar eens wat te noemen).

    Login om te reageren
  11. SpiderIV zegt

    24 oktober 2019 om 20:00

    Morgen even een dagje zonder Golf??
    Lijkt wel GolfBlog vandaag ??

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 oktober 2019 om 20:25

      @spideriv: Best leuk, het moet niet dagelijks Tesla in Heaven zijn.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      24 oktober 2019 om 20:28

      @spideriv: Hoe oninspirerend ook, een nieuwe (…) Golf is natuurlijk wel groot nieuws. Zo lang als ik autobladen en -sites lees (en dat is al eventjes) genereert de Golf zowat meer tekst en foto’s dan welke andere auto ook.

      Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    24 oktober 2019 om 20:02

    Niks mis mee dat de Golf 8 maar heel subtiel veranderd is ten opzichte van zijn voorganger, maar eigenlijk had ik verwacht dat de Golf een wat sjieke uitstraling zou krijgen aan de voorzijde, een beetje zoals de Passat.

    Die Passat gaat volgend jaar trouwens wel flink op de schop, dat wordt als hij eruit gaat zien als op de afbeeldingen die nu op het web rondzwerven een serieus mooie auto:

    https://www.cocheando.es/wp-content/uploads/2019/02/Volkswagen-Passat-2019-1246-1-600×430.jpg

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 oktober 2019 om 20:27

      @moveyourmind: Als je de rij met de 8 Golf’s bekijkt is het een mooie evolutie en enkel de ID3 zal hem kunnen overtreffen.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        24 oktober 2019 om 20:34

        @wimof: Als ik die foto met de 8 generaties bekijk zie ik dat de I, de IV en de VII precies zijn wat een Golf moet zijn. De andere generaties zitten er allemaal in meer of mindere mate naast. We zullen dus logischerwijs tot de Golf X moeten wachten voordat het weer goed komt.

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        24 oktober 2019 om 20:46

        @wimof: Inderdaad mooi om te zien hoe de Golf in de loop der jaren veranderd is, en toch zichzelf is gebleven.

        Soms is het best fijn dat sommige dingen gewoon niet teveel veranderen en erg herkenbaar blijven in een tijd dat veel dingen zo snel veranderen dat het bijna niet meer bij te benen is.

        Login om te reageren
  13. cavin zegt

    24 oktober 2019 om 20:06

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. jupke zegt

    24 oktober 2019 om 20:06

    Word autoblog gesponsord door die boeven van PON?

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 oktober 2019 om 20:31

      @jupke: Hoop je op beterschap als de fabriek invoerder zal zijn ipv van Pon (of in België d’Ieteren)

      Login om te reageren
      • jupke zegt

        24 oktober 2019 om 21:08

        @wimof: pon is een boeven firma. Ik koop er niks! Ze verzieken overal de sfeer! Vraag maar eens bij gazelle!

        Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      25 oktober 2019 om 07:17

      @jupke: Ja Jupke, we weten het, jij hebt VW trauma’s…

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        25 oktober 2019 om 10:55

        @techniekmeneer: Het is eerder een Pon trauma. Ik vrees als je moet samenwerken met grote firma’s dat als je onderaan de ladder staat altijd de dupe bent.

        Login om te reageren
  15. ukbob zegt

    24 oktober 2019 om 20:09

    Vanaf Foto 44:
    Paar hele gare Photoshops..
    Die originele foto is echt behoorlijk oud. Dus kom op VW, maak even échte foto’s van de Golf in al z’n generaties.

    Login om te reageren
  16. stfu zegt

    24 oktober 2019 om 20:28

    Best prima auto, vooral het interieur! Maar het neusje, die klopt gewoon niet

    Login om te reageren
  17. frank2b zegt

    24 oktober 2019 om 20:35

    Ik vind m er verrassend leuk uitzien. Maar dat komt misschien omdat-ie wel wat lijkt op de Toyota Corolla.
    Alleen dat interieur dat doet het niet voor me. Iets te veel Klingon-uitstraling…

    Login om te reageren
  18. Jochen zegt

    24 oktober 2019 om 20:36

    Van een echte golf word ik vochtig, hierbij echter …
    Dit model hoort Flat Line te heten.

    Login om te reageren
  19. vocars zegt

    24 oktober 2019 om 20:48

    Lelijk of niet lelijk? Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Meeste auto’s zijn bijna niet meer van elkaar te onderscheiden en elke auto heeft tegenwoordig ergens wel een vormpje waarbij je aan een andere auto moet denken die je wel mooi vind misschien. Maar ik zelf zie bij deze nieuwe golf geen lijnen waarbij ik moet denken aan een andere auto. En dat is nou het gene wat er denk ik voor zorgt dat mensen niet weten wat ze er van moeten vinden.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      24 oktober 2019 om 20:55

      @vocars: Aan een goed ontwerp hoef je niet te wennen. Dat pakt je meteen.

      Login om te reageren
  20. alfapeter zegt

    24 oktober 2019 om 20:56

    Zal wel perfect beantwoorden wat het cliënteel ervan verwacht en ik vind er zelf in het algemeen weinig fout aan. Het interieur met schempjes maar zonder knoppen lijkt me echter eerder goedkoop dan een modernisering.

    Login om te reageren
  21. raymster zegt

    24 oktober 2019 om 21:04

    Ook hier ben ik benieuwd hoe al die schermen het doen met Apple Carplay en Android Auto. Navigatie is drama af fabriek en met die twee opties heb je niets aan een groot gedeelte van de schermen/functies. Bovendien, waarom zou je veel betalen voor het dure navigatiesysteem? Gebruiken doe je het niet, dus alleen om het grote scherm te krijgen?

    Login om te reageren
  22. BaRa zegt

    24 oktober 2019 om 21:18

    De échte vernieuwing zou zijn: we hebben er alle overbodige meuk uitgegooid, geïnvesteerd in echte technologische vooruitgang en de Golf weegt nu 300 kg minder. Maak me wakker als het zover is. Tot dan zal die connectivity en de laser-LED-lichtshow me aan m’n derrière oxideren.

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    24 oktober 2019 om 21:25

    Tja, die neus he….. gelukkig zit er een dieseltje in.

    Login om te reageren
  24. spiderman zegt

    24 oktober 2019 om 21:40

    Ik hoop dat VW zich wat die velgen betreft nog even bedenkt. En leuk hoor zo’n Golf 8, blijft een prima auto. Maar Jan Modaal kan een nieuwe echt niet meer zomaar betalen. En in de lease moet VW met meer komen om de Tesla 3 en de elektrische Kia’s en Hyundai’s te verslaan…

    Login om te reageren
  25. smoked zegt

    24 oktober 2019 om 21:55

    Ow hello Toyota Corolla….

    Login om te reageren
  26. azuli zegt

    24 oktober 2019 om 22:12

    Zo die is lelijk✅

    Login om te reageren
  27. markos78 zegt

    24 oktober 2019 om 22:15

    “Geen verrassingen meer: dit is de nieuwe Golf!”

    Een nieuwe Golf is sowieso al geen verrassing…

    Login om te reageren
  28. tkoote zegt

    24 oktober 2019 om 22:15

    Sorry maar vind het exterieur eigenlijk niet te pruimen. Die bolling in de motorkap, de uitlopers van de koplampen, de kaasschaaf in de bumper of dat enorme gat, die ronde daklijn met dan juist weer een zeer strakke achterzijde… nee vind m op deze (overigens nou ook niet supere) renderingen echt niet geslaagd. En dat terwijl het interieur er nu juist weer geweldig uit ziet.

    Login om te reageren
  29. v10m5 zegt

    24 oktober 2019 om 22:17

    Vind het zij aangezicht minder mooi door de c-stijl die slecht is qua design. De lijnen en profile maken de auto minder dynamisch. Misschien en hopelijk is ie in het echte mooier

    Login om te reageren
  30. kevin1400 zegt

    24 oktober 2019 om 22:35

    Wat lelijk, en die twee doorlopende schermen goed gekopieerd van Mercedes hoor. Wat een klasse daar bij Volkswagen ??

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      24 oktober 2019 om 22:54

      @kevin1400: ja en ronde wielen, gejat van de t-ford…hoe durven ze

      Login om te reageren
    • carspotter0548 zegt

      24 oktober 2019 om 23:20

      @kevin1400:Om nog maar niet te beginnen over de uitlaten van de R-Line. Beetje à la (GL)A45 of een AMG 43 Model.

      Login om te reageren
  31. duittenb zegt

    25 oktober 2019 om 00:21

    Oh, en Golf facelift… Zzzzzz Zzzzzz… Huh? Wat? Is het een nieuw model?
    Ik geef ze geen ongelijk. Don’t change a winning team. De auto is ook niet lelijk. Just a little.. Golf..

    Login om te reageren
  32. niex zegt

    25 oktober 2019 om 02:51

    Nu ben ik altijd zo tegen die saaie Golf evolutie geweest maar ik moet bekennen; een strak en clean ontwerp dat ik ineens kan waarderen na alle idiote bumpers, grilles, etc.

    Login om te reageren
  33. speedie zegt

    25 oktober 2019 om 10:24

    Beste fraaie auto en tip top afwerking. De digitalisering ligt in de lijn van de verwachtingen en is niet meer te stoppen. Wat een ruime keuze aan uitvoeringen. Voor wie de ID3 niet aangewezen is, is dit het juiste alternatief.

    Login om te reageren
  34. speedie zegt

    25 oktober 2019 om 10:37

    Terloops nog melden dat deze Golf een uiterst lage luchtweerstandscoêfficient heeft en dat verklaart veel de vorm van de bumpers en bolling van motorkap. Efficiency boven tierlantijnjes.

    Login om te reageren
  35. JamesBond007 zegt

    25 oktober 2019 om 15:56

    Mooi de “foto’s” in Rotterdam. Dé plek voor golfjes

    Login om te reageren
  36. intimrasiert zegt

    25 oktober 2019 om 18:19

    Jammer dat ze de Toyota Auris zo nodig moesten kopiëren met deze generatie. Nu heeft ie Aziatische oogjes. Na ja.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North