• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De coolste Continental gaat nu al uit productie

Auteur: willeme, gepost 2 juli 2020 om 12:01 – 31 Reacties

coolste Continental

Helaas moeten we binnenkort afscheid nemen van de coolste Continental aller tijden. Als we nu eens heel hard met zijn allen gaan zeuren. Of er daadwerkelijk eentje kopen.

Er heerst een ware crossover-gekte over de hele wereld. Op het moment dat we met zijn allen zuiniger, schoner en efficiënter moeten gaan rijden, besluiten we en masse te kiezen voor de minst zuinige, schone en efficiënte manier. Om met Jort kelder te spreken: “dat is raarrrr.”

Marathon

Alsof je de marathon wil gaan lopen op een dieet van filterloze Gauloises, Whoppers en Ketel 1. Het is gewoonweg het verkeerde uitgangspunt. Het begint een beetje waanzin te worden. Het grote probleem is dat het niet alleen een trend is in Nederland, wereldwijd kiest men voor de crossover, SUV of CUV (Crossover Utility Vehicle).

coolste Continental

Crossover

Voor veel merken met slechts een paar modellen is de crossover een uitkomst. Merken als Porsche, Lamborghini, Rolls-Royce en Bentley hebben nog nooit zoveel auto’s verkocht. Maar dit zorgt voor veel merken ook dat hun normale ‘echte’ auto’s veel minder goed verkopen. In dit geval is het einde daar voor een van de gaafste en coolste auto’s van het moment, de Continental.

coolste Continental

Lincoln Continental

We bedoelen niet de Bentley Continental GT, die blijft nog wel eventjes. Nee, we doelen op de Lincoln Continental. Deze opereert een trede lager dan de Bentley Continental, maar de Lincoln is wat ons betreft de coolste Continental. Ford heeft Lincoln de afgelopen jaren een zeer grondige make-over gegeven.

coolste Continental

Cool

Geen Fords met een chromen randje en velours bekleding, maar zelfstandige modellen met hoogwaardige techniek en bijzondere styling. Geen faux-sportieve en quasi-dynamische verschijning, maar juist bijzonder statige en elegante voitures. Hoe cool is dat? Het resultaat was zeer geslaagd en het blijft jammer dat we ze hier niet kunnen krijgen. Niet dat men in Europa wel warm loopt voor grote sloepen zonder Duitse badge, helaas. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen.

coolste Continental

Vers

De coolste Continental van het moment is nog heel erg vers. De auto werd in 2015 als concept ten toon gesteld en kwam in 2016 op de markt. Helaas heeft Ford bekend gemaakt na dit modeljaar te gaan stoppen met de Lincoln Continental. Al na vier jaar wordt de stekker getrokken uit een van de gaafste limousines van dit moment, aldus Autonews.

coolste Continental

1.845 exemplaren

De reden is overigens heel erg logisch: ze werden niet voldoende verkocht. In 2019 vonden slechts 1.845 Continentals een nieuw baasje. Daarmee was het de op één na slechtst verkochte Lincoln. Die titel gaat naar de extreem smaakgevolige Lincoln MKT, waarvan we dachten dat ‘ie al langer van de markt was gehaald. Dat klopt ook, maar in de VS staan er nog nieuwe 2019 MKT’s bij de dealers.

coolste Continental

Alleen maar SUV’s

Als de coolste Continental anno 2020 uit productie gaat, bouwt het merk alleen nog maar SUV’s. Ook Ford verkoopt in de VS straks alleen nog maar SUV’s, op de Mustang na. Daarmee staat Ford niet alleen, want ook Buick gaat voor een SUV-only model line-up. In de afgelopen maanden zijn er al een aantal sedans uit productie gegaan waarvoor geen opvolger klaar staat. Denk aan de Lincoln MKZ, Lexus GS, Acura RLX en Chevrolet Impala.

coolste Continental

De enige Lincolns die overblijven:

Corsair:

Lincoln Corsair

Nautilus:

Lincoln Nautilus

Aviator:

Lincoln Aviator

Navigator:

Lincoln Navigator

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

continental, lincoln

Vorig bericht: « Polestar opent 4 vestigingen in Nederland
Volgend bericht: Golf R-Line maakt jouw vinex-wijk onveilig »

Lees Interacties

Reacties

  1. Poulusma zegt

    2 juli 2020 om 12:19

    @Willeme

    “Ook Ford verkoopt in e VS straks alleen nog maar SUV’s, op de Mustang na.”
    Los van je missende d ;-) Ford verkoopt toch ook nog Pick up’s? De F150 is zo’n beetje de best verkochte auto in de VS. Of zit ik hiermee verkeerd?

    Jammer dat Lincoln dit besluit neemt, wat een prachtige auto is het om te zien!
    Helaas heb ik er nog nooit een in het echt kunnen bewonderen…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 juli 2020 om 12:43

      @poulusma:

      Officieel is de Ford F-150 geen personenauto, maar een ’truck’. Dus lekker lage eisen qua emissie en veiligheid. Dus ja, de pick-ups worden gemaakt, maar tellen officieel niet als auto, maar vrachtauto. Overal gezien is de F-150 veel populairder.

      Van de F-150 worden er zo’n 900.000 verkocht, van de Lincoln dus amper 2.000. En dat terwijl bij die Ford er minimaal geïnvesteerd hoeft te worden en bij de Continental juist enorm veel. Het is een logische keuze, maar niet minder jammer.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        2 juli 2020 om 13:11

        Ah op die fiets, ik snap hem.
        Neemt niet weg dat het gros van de Amerikanen dat soort auto’s wel als personenauto gebruikt.
        Maar dat is een ander verhaal.

        Ja het is heel erg jammer dat een dergelijke keuze gemaakt moet worden.
        Zeker in deze tijden zou het onlogisch zijn om deze beslissing juist niet te nemen…

        Login om te reageren
  2. wimof zegt

    2 juli 2020 om 12:23

    En dan kost het een “habbekrats” daar in de US.

    Login om te reageren
  3. reactief zegt

    2 juli 2020 om 12:24

    ‘Alsof je de marathon wil gaan lopen op een dieet van filterloze Gauloises, Whoppers en Ketel 1. Het is gewoonweg het verkeerde uitgangspunt. Het begint een beetje waanzin te worden. Het grote probleem is dat het niet alleen een trend is in Nederland, wereldwijd kiest men voor de crossover, SUV of CUV (Crossover Utility Vehicle).’

    De hogere auto’s worden hier verguisd vanwege ineffecientie terwijl een dikke E63 AMG geliefd is. Alsof dat logisch is, een dikke motor in een station… En een zeer effectieve milieuvriendelijke auto als de Prius is ook weer niet goed. Dus kom niet met flut argumenten tegen de SUV’s om je eigen mening kracht bij te staan.

    Een auto kopen is niet bepaald alleen rationeel. Dat moeten we hier toch zeker begrijpen. En als mensen een grote hogere auto willen (letterlijk en figuurlijk ‘meer aanzien’), dan moeten ze daar toch lekker voor kiezen. Persoonlijk vind ik ze regelmatig ook mooier dan de lagere modellen.

    Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      2 juli 2020 om 12:40

      ‘meer aanzien’ gaat hier niet echt op. En in de VS rijdt zowat iedereen in een dergelijke auto.
      Daar heb je meer aanzien als je een Duits product rijdt.
      Mensen kiezen voor een SUV omdat ze makkelijker in kunnen stappen en meer overzicht hebben.
      Heeft waarschijnlijk ook met de vergrijzing hier te maken :-p

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        2 juli 2020 om 12:53

        Ik snap je punt. Maar meer aanzien is volgens mij toch ook wel relevant bij Lincoln voor de keuze van een SUV. Zoals gezegd letterlijk, want groter. Maar figuurlijk ook aangezien je wel mee gaat met de laatste trend en beweging naar grotere en vaak ook meer uitgesproken auto’s. Een Navigator spreekt meer aan dan deze conti.

        Dat Duits dan nog meer aanzien creëert zou kunnen. Een Duitse SUV is dan helemaal top :P haha…

        Login om te reageren
        • Poulusma zegt

          2 juli 2020 om 13:19

          Ik snap ook jou punt! Maar bijv. een Kodiaq is qua binnenruimte niet perse groter dan een Superb, hij staat alleen net iets hoger op zijn wielen. Dat is mijn punt ;-)
          Ik ben sowieso niet zo van met trends meebewegen, ik maak mijn eigen keuzes haha…

          Ja een Duitse SUV moet het summum zijn!! ;-)

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            2 juli 2020 om 15:58

            Maar ik denk dat de gemiddelde vinex bewoner wel denkt dat de buurman met een Kodaiq het beter voor elkaar heeft dan degene met een Octavia (of Suberb?)…

            Mij boeit het ook niet heel veel wat trends zijn hoor. Maar de 3008 vind ik bijvoorbeeld wel een veel leukere auto om te zien dan de 308.

            Login om te reageren
    • pomoek zegt

      2 juli 2020 om 12:57

      klopt dat dit zeker geen puur rationele keuze is. Gelukkig maar zeg ik als auto liefhebber. Aan de andere kant zijn de hoge SUV’s slecht voor het klimaat en de veiligheid. Het zou dus fijn zijn als de overheid, dat geen emoties heeft en dus enkel rationeel kan zijn, daar wat tegenwicht aan zou kunnen bieden. Nu is het in Nederland nog lang niet zo erg als in de VS waar, zoals hierboven ook al staat vermeld, de F150 de mees verkochte wagen is. Dus koop wat je wil, maar betaal alsjeblieft voor de vervuiling die je veroorzaakt.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        2 juli 2020 om 16:00

        Ja, maar ik bedoel juist dat. Jij haalt hier veiligheid en klimaat aan als rationeel punt om jouw hekel aan de SUV beargumenteren en daarmee te ‘verdoemen’ uit het straatbeeld. Maar is veiligheid en klimaat niet juist ook een reden om een snelle auto’s te laten verdwijnen?

        Login om te reageren
  4. O plaat zegt

    2 juli 2020 om 12:24

    Een Lincoln die geen luxe sedan/coupe is is geen Lincoln. Net zo als dat suv gedrocht ook geen mustang is.
    Lincoln feitje van de dag: de Aviator weegt evenveel en de Navigator weegt meer dan een Mark V uit de jaren 70. Met het verschil dat het bakbeest uit de jaren 70 nog design en schoonheid heeft.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      2 juli 2020 om 12:45

      @shiva: Om eerlijk te zijn, ik vind ook de SUVs van Lincoln wel mooi. Laatst nog een review van SavageGeese over de Aviator gekeken: een woonkamer op wielen zeiden ze. Toch ben ik t met je eens. De Continental was imo toch wel een echte statige Lincoln. Ik zou ook makkelijk een Mark V (designer edition graag!) verkiezen boven de Navi.

      Login om te reageren
  5. maferick74 zegt

    2 juli 2020 om 12:39

    Des te minder Lincolns des te beter..

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      2 juli 2020 om 12:42

      @maferick74: we hebben er 1 op autoblog en dat is méér dan genoeg inderdaad!

      Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    2 juli 2020 om 12:48

    Nu zijn mijns inziens de SUV’s van Lincoln de mooiste in hun soort, maar het blijven SUV’s en daar heb ik niet veel mee.

    Jammer van de Conti, is inderdaad een hele gave auto (en inderdaad mooier dan de Bentley naamgenoot), maar als ze niet verkopen dan gaat het domweg niet.

    Login om te reageren
  7. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    2 juli 2020 om 12:50

    Aantal nieuw verkochte Lincolns in Nederland ooit: 0

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      2 juli 2020 om 13:21

      Zeker niet waar. Al voor de oorlog kon je in Nederland een Lincoln kopen, zelfs met V12. Ik heb in een boek nog ergens een afbeelding van een Nederlandse advertentie met de wervende tekst ‘1 liter op 6.5 kilometer… ik wrijf nog steeds mijn ogen uit!’

      Nog tot in de jaren ’90 kon je bij Hessing terecht voor een Ford US, Mercury of Lincoln, zij waren toen officieel importeur.

      Hier een leuke Hessing-catalogus uit 1986: http://hessingdebilt.nl/wp-content/uploads/2016/01/1986.pdf

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        2 juli 2020 om 13:44

        @Dizono: Mooie foto’s in die brochure. Blijft eeuwig zonde hoe dat pand er nu bij staat.

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        2 juli 2020 om 13:55

        @Dizono: Interssant detail is dat Hessing vroeger ook zelf de ombouw naar Europese typegoedkeuring deed voor de Amerikaanse auto’s. Hierdoor mochten ze zelfs hun eigen type plaatje onder de motorkap plaatsen. Volgens mij kregen ze daar later vanwege export problemen mee en stopte ze met hun eigen type aanduiding.

        http://docplayer.nl/44064864-De-internetsite-voor-de-automotive-professional.html

        Login om te reageren
      • tenaci zegt

        2 juli 2020 om 15:52

        @Dizono: de Zephyr! Prachtig ding en dankbaar materiaal voor hotrodders!

        Schitterend tijdsbeeld van Hessing ook! Had daar graag eens rondgelopen in die tijd!

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      2 juli 2020 om 13:42

      @F36GC: Tot ongeveer halverwege/eind jaren ‘90 kon je vrijwel ieder Amerikaans merk gewoon bij de dealer in Nederland kopen. Ford USA, Lincoln, Cadillac en Mercury werden naast Chrysler en Jeep officieel in Nederland verkocht.

      Login om te reageren
  8. flik2punt0 zegt

    2 juli 2020 om 14:13

    Echt jammer zo n gave wagen. Maarja als die niet verkoopt…

    Login om te reageren
  9. mopar70 zegt

    2 juli 2020 om 15:36

    Willeme heeft Doug gekeken, right?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 juli 2020 om 16:08

      @mopar70: nee, sinds Doug alleen maar SUV’s doet ben ik afgehaakt. Vroeger had ‘ie vaak van die obscure dingen zoals de Hyundai Equus, Zijn eigen Nissan S Cargo, JDM imports en bijzondere youngtimers. Tegenwoordig zijn het allemaal nieuwe SUV’s.

      Login om te reageren
  10. mopar70 zegt

    2 juli 2020 om 17:44

    Zou dan toch zijn laatste bijdrage checken. 2e keer dat hij een Continental reviewt. Overigens ben ik het met je eens dat ie wel weer wat meer “obscure” modellen mag behandelen, maar het zijn zeker niet allemaal suv’s.

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      2 juli 2020 om 17:44

      @mopar70: als reactie op willeme..

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    2 juli 2020 om 17:51

    Ja ik vind hem erg gaaf en het hierom jammer. Maar nee, ik zou hem nooit kopen. Mocht ik een Amerikaan zijn dan zou het toch een Ford Ranger voor de vrouw worden (crewcab) en een Challenger voor mij zelf.

    Login om te reageren
  12. kevertje zegt

    2 juli 2020 om 19:48

    Vroeger was een Lincoln Continental een meer dan indrukwekkende auto. Eén die nu zelfs nog het nakijken geeft. Nu is het een opgeblazen Mondeo met nog hier en daar nog een vergeten Jaguar-reliek, origineel is het niet. Ford is al lang niet meer wat het ooit was. Straks verkopen ze ook geen SUV’s meer, alleen nog accessoires of zo als er één of andere gekke CEO denkt dat het zo meer opbrengt.

    Login om te reageren
  13. cdlop01 zegt

    2 juli 2020 om 20:30

    Ford en GM hebben de sedan boot jaren geleden al gemist. De teloorgang van Ford en ook Gm lijkt niet te stuiten, Kia/hyundai, Toyota en ook de Duitse drie zijn wel succesvol met sedans in de Usa. Lincoln en ook Cadillac totaal verprutst., schande.

    Login om te reageren
  14. mustang750supersnake zegt

    2 juli 2020 om 22:39

    goddomme…jammer want ik vind t n mooie bak……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North