• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Groen licht voor Audi Q8’

Auteur: ricardo, gepost 19 november 2012 om 15:12 – 37 Reacties

Audi Steppenwolf Concept uit 2000

Er komt een Audi Q7 Coupé. Daar komt het op neer. Verder lezen is overbodig.

Toch doorgeklikt? Oké, het zit zo. Eerder dit jaar begonnen de geruchten over een vermeende Q8 al aan te zwellen. Toen Audi ook nog eens de typenaam ‘Q8’ registreerde werden automotive gossipjourno’s helemaal gek. Het Britse CAR zegt nu dat het meer is dan een gerucht, en de Audi-directie haar goedkeuring al heeft gegeven voor het nieuwe model. Info die doorgaans top secret wordt gehouden, dus hou rekening met een ernstige vorm van speculatie.

Tegelijkertijd geven ze een sloot roddels info vrij. Gespeculeerd of definitief, het klinkt in ieder geval plausibel. De Q8 zou op het MQB-platform komen te staan, de flexibele bodem voor zo’n beetje elk VAG-product van de komende tien jaar. En in verlengde toestand zou het MQB-geraamte dienst kunnen doen in de Q8 zoals dat ook gebruikt zal worden voor de volgende generatie Audi Q7, Porsche Cayenne en VW Touareg. (Alle auto’s worden één, weet u nog?).

Om qua gewicht niet in dezelfde zeecontainercategorie als de Q7 te vallen wordt de Q8 voor een groot deel uit aluminium opgetrokken. En voor de motoren hebben ze een soortgelijke setup in gedachten als de Q7; V6’jes en achtcilinders.

Een model tussen de A8 en Q7, qua hoogte en lengte. Het zou op papier een mooie aanvulling zijn op de toekomstige Q4 en Q6, en tegelijkertijd nieuw bewijs dat Audi de even nummers achter de Q’s zal gebruiken om sportievere coupé-achtigen aan te duiden.

Nou niet meteen met je chequeboek naar de verdeler op de hoek rennen. Het is namelijk niet te verwachten dat de auto voor 2017 op de markt komt. SUV-gegadigden die een Q7 met schuine daklijn opteren zullen dus het nodige geduld moeten opbrengen.

Topicfoto is van de Audi Steppenwolf Concept uit 2000.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, q8, SUV

Vorig bericht: « Jammer: Nieuwe coupé van Ford in de ijskast gezet
Volgend bericht: De technische snufjes van de nieuwe Mercedes S-Klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. bsxc2 zegt

    19 november 2012 om 15:16

    Begin maar snel met het bouwen van de ’2 x 7′ rijbanen op de A27, deze auto zal het nodig gaan hebben.

    Login om te reageren
  2. autobart zegt

    19 november 2012 om 15:16

    Met de V12TDI erin wordt hij ongetwijfeld leuk!

    Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      19 november 2012 om 15:58

      @autobart: ik denk dat er een w12 of w16 erin gaat.

      Login om te reageren
  3. bazzelijn zegt

    19 november 2012 om 15:17

    ”Er komt een Audi Q7 Coupé. Daar komt het op neer. Verder lezen is overbodig.” Prima!

    Login om te reageren
    • zanveld zegt

      19 november 2012 om 16:55

      @bazzelijn: Maar je kon het toch niet laten !

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        19 november 2012 om 17:59

        @zanveld: Wie zegt dat hij verder las?

        Login om te reageren
  4. rickhof zegt

    19 november 2012 om 15:27

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      19 november 2012 om 15:34

      @rickhof: sommige mensen blijven doordromen, zeker weten is dit een 2.0 TDItje

      Login om te reageren
      • zed zegt

        19 november 2012 om 16:09

        @salberts93: Nope, uitlaatsysteem is een 2.0T of 3.0TDI.

        Login om te reageren
  5. jerry zegt

    19 november 2012 om 15:50

    Dit schepsel wordt het hopelijk niet.. oef wat n gedrocht.

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    19 november 2012 om 15:58

    Oh god, why?

    Login om te reageren
  7. jipino zegt

    19 november 2012 om 16:00

    Nogal een ongepaste benaming voor een SUV. In deze tijden van SUV-haat zullen bomenknuffelaars dit soort grapjes niet tolereren.

    Login om te reageren
  8. paulaner zegt

    19 november 2012 om 16:01

    Natuurlijke habitat?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      19 november 2012 om 16:40

      @paulaner: haha, je was me voor!

      Login om te reageren
  9. mercs zegt

    19 november 2012 om 16:39

    Concurrent van de X6? Wanneer komt de coupevariant van de ML eigenlijk? Die stond toch ook in de planning?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      19 november 2012 om 16:41

      @mercs: en ook de land rover evoque concurent..

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    19 november 2012 om 17:09

    @autoblog: jullie zetten bij ieder VAG-artikel erbij dat het betreffende model op dat MQB-platform staat en dat dit zal gaan gelden bij alle modellen. Het is ondertussen wel duidelijk denk ik. Hoeft er toch niet meer bij vermeld te worden?

    Login om te reageren
  11. kickass zegt

    19 november 2012 om 17:23

    Vet! Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 november 2012 om 17:30

      @kickass: zo?

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        19 november 2012 om 17:38

        @eklasse: Looks good! Maar er zal wel een familie smoeltje op komen..

        Login om te reageren
      • kickass zegt

        19 november 2012 om 18:16

        @eklasse: Prachtig! Zo mogen gelijk bij mij op de oprit parkeren.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 november 2012 om 12:34

        @eklasse: Neuh. Niet mijn ding zo. Lijkt een beetje op een Opel zelfs. Wordt vast helemaal anders…

        Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        20 november 2012 om 15:36

        @eklasse: Heb je de achterkant van de LF-A erdoor gemixt?

        Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 november 2012 om 17:32

      @kickass: of zo?

      Login om te reageren
  12. anakiet zegt

    19 november 2012 om 17:45

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MLB_platform

    Login om te reageren
  13. spidermann zegt

    19 november 2012 om 18:08

    In een woord: LELIJK

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      19 november 2012 om 18:15

      @spidermann: Weet je al hoe hij eruit gaat zien dan?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 november 2012 om 18:51

        @kickass:
        Dat weet iedereen toch, het is een Audi….

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          19 november 2012 om 19:13

          @jrk68: ja maar het geinige van audi’s, is dat je niet met een brede grijns instapt, maar ook niet teleurgesteld uitstapt. dat is best wel netjes gedaan door een autofabrikant: een supersaaie wagen lanceren, die nog een hit word ook..

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            19 november 2012 om 19:31

            @bigcar:
            Spreek voor jezelf, ik stap chagrijnig in zo’n hok en er depressief uit.
            Daar heb ik met geen van mijn auto’s last van….

            Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    19 november 2012 om 19:04

    Tjemig autoblog, maar 1 foto??? Normaal doen jullie er minimaal 16 als het over een Audi gaat. Eindelijk op de goede weg!!!

    Login om te reageren
  15. bigcar zegt

    19 november 2012 om 19:18

    ik las “Er komt een Audi Q7 Coupé. Daar komt het op neer. Verder lezen is overbodig.” en kan meteen nu al vertellen dat deze wagen een flop wordt.
    als je iets zo kort kan samenvatten, dan kan met echt niks radicaals worden, iets wat we kennen van audi, maar dit gaat te ver.

    of word dit een X6 achtige wagen? dus net als dat een bmw ontwerper een X5 model van klei meenam naar de vergadering en onderweg op z’n bek viel waarbij dat klei model vervormt werd door de klap en de achterkant zo gruwelijk lelijk / ‘baas’ werd.
    kan het zo zijn dat een audi medewerker dacht van: “wouw, ik kan dat beter!”? dus dat we nu een mismaakte Q7 krijgen die korter, kleiner, maar ook meteen duurder is dan de Q7?!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 november 2012 om 19:35

      @bigcar: ik kan de F12 Berlinetta samenvatten in 1 woord, Lellek!

      Bij deze is dat dus een flop..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 november 2012 om 12:38

      @bigcar: “als je iets zo kort kan samenvatten”

      Het is wel AB die dit zo kort samenvat, op basis van wat geruchten en een naamregistratie. Wil dus niets zeggen over de auto, en of die een flop zal worden.

      Misschien wordt de Q8 wel gewoon een Dakar-wagen, en geen productiewagen…

      Login om te reageren
  16. woutomaat zegt

    19 november 2012 om 20:44

    als je die achterkant zo ziet lijkt het net alsof de oude Audi TT met de oude Porsche Cayenne heeft liggen rollebollen

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 november 2012 om 21:17

      @woutomaat:
      Zo oud is die foto ook.
      De Steppenwolf stamt uit september 2000.
      En toen vond ik hem zelfs best gaaf….

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 november 2012 om 12:39

        @jrk68: Is ie nog steeds eigenlijk. Jammer dat ze hem toen niet gemaakt hebben. Waren ze iedereen voor geweest in de SUC-markt…

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North