• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GroenLinks en D66: parkeren in A’dam wordt 2x zo duur

Auteur: bart_m, gepost 18 april 2014 om 17:34 – 20 Reacties

Groen Links en D66: parkeren in A


D66 en GroenLinks hebben Amsterdam weer wat dichter bij de titel ‘Grootste autohater van Nederland’ gebracht.

In een hoofdlijnenakkoord is D66 gezwicht voor de terreur van GroenLinks. Ze hebben samen besloten dat parkeren in Amsterdam nog duurder gaat worden. Het zou zomaar kunnen dat vergunninghouders 2 euro per dag gaan betalen.

Om verguninninghouders enigszins tegemoet te komen zouden zij een alternatief kunnen krijgen in de vorm van een parkeerplaats aan de ring of een P+R (Park & Ride) parkeerplaats. Vergunninghouders die woonachtig zijn in een gebied met een lage parkeerdruk zouden een tweede vergunning voor een elektrische auto kunnen krijgen.

De duivelse plannen kunnen de hoofdstad per jaar zo’n 23 miljoen euro opleveren. Een bedrag dat GroenLinks het liefst gebruikt om nog meer milieu-maatregelen te treffen. Zo wil de partij ook de maximum snelheid binnen de ring van Amsterdam terugdringen naar 30 km/u. Met uitzondering van de hoofdwegen.

Met die laatste maatregel is GroenLinks-leider Rutger Groot Wassink meteen af van die vervelende Vespa’s op het fietspad. Amsterdam moet namelijk weer de ‘fietshoofdstad’ van Nederland worden, aldus Groot Wassink.

Met dank aan AS voor de foto van de Rolls!

Ook interessant!

  • Parkeerwekker tackelt scanauto's
    Parkeerwekker tackelt scanauto's met privacywet
  • Straatrace met 200 auto's in Amsterdam
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • Lezersvraag: krijg jij stress als men kijkt met het parkeren?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, d66, groenlinks, milieu, parkeren

Vorig bericht: « Te koop: 1244 pk voor minder dan een miljoen
Volgend bericht: Video: diplomatenchauffeur vs Danny, v2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    18 april 2014 om 17:40

    Volgensmij wordt een parkeerboete dan serieus een geodkopere optie.

    Login om te reageren
    • plankgas zegt

      18 april 2014 om 18:18

      @robert110: Tuurlijk niet. Een parkeerboete bestaat uit een naheffing + de boete.

      Login om te reageren
      • rickvanbuuren zegt

        18 april 2014 om 20:53

        @plankgas: maar die krijg je niet elke dag. Hoe duurder de dagelijkse fee, hoe interessanter de boete. Tenzij de frequentie of het bedrag van de boetes stijgt

        Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    18 april 2014 om 17:41

    Ach, ze hebben er zelf op gestemd, dus krijgen ze waar ze om gevraagd hebben..

    Login om te reageren
  3. stj88 zegt

    18 april 2014 om 17:44

    Willen ze wat groens doen? Laten ze maar al die klote drempels weg halen!

    Login om te reageren
  4. utr1984 zegt

    18 april 2014 om 17:45

    Waarom altijd maar die drang om alle auto’s te weren? Veel mensen hebben nu eenmaal een auto (nodig) en wie wil er nou eerst nog 15 min met de schijttram om je auto te kunnen ophalen?!

    Login om te reageren
  5. krokant zegt

    18 april 2014 om 17:57

    Gadverdamme, door al die onnadenkende geen-auto-bezittende schorsvretende GroenLinks stemmers zitten wij Amsterdammers zo met de gebakken peren. Laten ze liever wat doen aan die schijtirritante bakfietsen en die vervelende oost-Europeanen met die fietstaxi’s die werkelijk het hele fietspad blokkeren. Groeten, een wijze VVD-stemmer.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      18 april 2014 om 18:25

      @krokant: I wilde je eigenlijk een plusje geven, maar bij “Groeten, een wijze VVD-stemmer” haakte ik af…

      Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    18 april 2014 om 18:42

    En zo prijzen ze zichzelf steeds meer de markt uit. Amsterdam is al een linkse klotenstad, dit is wat de Amsterdammers zelf willen. Niet piepen, jullie zijn al tientalken jaren zo rood als kreeften. Nu gaan ze echt het geld uit jullie zakken kloppen, veel plezier met je auto!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 april 2014 om 09:12

      @rufctr01:
      Ik wil een baby van jou !

      Login om te reageren
  7. hammerman zegt

    18 april 2014 om 18:54

    Haha, je zou maar in Amsterdam wonen en recent op deze partijen gestemd hebben. D66 is ook landelijk vrij populair geworden, nu weet je wat er gaat gebeuren als ze het ook landelijk voor het zeggen krijgen. Worden automobilisten nóg meer uitgeknepen…

    Login om te reageren
  8. arjontje zegt

    18 april 2014 om 19:15

    Ja ik ga het weer zeggen. Lang leven de (grotere)dorpen. Gratis parkeren (blauwe zone) en ook de winks die je in de “Grote” stad hebt heerlijk.

    Login om te reageren
  9. TDI-goeroe zegt

    18 april 2014 om 19:33

    nog heel even en het is goedkoper om je te laten bekeuren, dan om je parkeerbelasting te betalen.

    Login om te reageren
  10. Specht zegt

    18 april 2014 om 19:35

    Goh wonen er mensen in Amsterdam??? Ik dacht dat dat net zoiets was als de Efteling, maar dan met socialisten en communisten ipv elfjes.

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    18 april 2014 om 19:44

    Mooi, weer een reden om er niet te komen.

    Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      18 april 2014 om 20:00

      @norge: als je met de Norge komt niet. Motoren parkeer je in Amsterdam gratis op de stoep!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        18 april 2014 om 20:02

        @nielsvanderweiden: Ha, dat kan je toch in heel NL ?

        Login om te reageren
  12. retetikker zegt

    18 april 2014 om 22:04

    Als ze die 23 miljoen voor een goed alternatief gebruiken vind ik het prima, maar dat zie ik niet snel gebeuren…

    Login om te reageren
  13. toniominestrone zegt

    18 april 2014 om 22:44

    Straks weer huilie, huilie van de heren wethouders wanneer winkelbedrijven de binnensteden gaan mijden en er nog meer leegstand komt.
    Ik vraag mij tevens af in hoeverre er rekening is gehouden met eventuele gedragveranderingen t.a.v de 23 miljoen, kans is groot dat mensen naar randgemeenten als Amstelveen trekken.

    Login om te reageren
  14. jippie zegt

    19 april 2014 om 00:25

    Denk je dat we eindelijk van die typhus PvdA af zijn is het weer dat lamlendige GroenLinks-tuig die de linkse honneurs waarneemt. Houdt het dan nooit op?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North