
Hij heeft een grote mond. Dat weten we. Maar valt de BMW 4 Serie prijs ook groot uit?
BMW heeft de Nederlandse prijzen van de 4 Serie bekendgemaakt. Mag je als zakelijke rijder iets uitzoeken voor een bedrag tot en met 50.000 euro, dan gaat deze coupé met zijn nu al zeer controversiële neus aan je voorbij. De Duitse autofabrikant heeft de prijs niet onder de 50 mille kunnen houden.
De instapper
Het begint namelijk bij een 52.602 euro. Dan heb je de instapper, een 420i. Deze versie heeft een viercilinder benzinemotor met 184 pk. Alle varianten van de 4 Serie komen standaard met een automaat. Zaken als automatische 3-zone airco, LED koplampen, LED achterlichten en een 8,8-inch infotainmentscherm met touchscreen behoren tevens tot de standaarduitrusting. Afhankelijk van hoe dik je motoruitrusting is krijg je een ook een betere standaarduitrusting. Zo komen de M440i en M440d bijvoorbeeld standaard met 18-inch M lichtmetalen wielen en een M Sport differentieel.

BMW 4 Serie prijs
Een ruime 52 mille voor de 420i dus. Een treetje hoger in benzineland zit de 430i met 258 pk. Deze begint bij 57.100 euro. Het topmodel is de M440i xDrive. Met 79.592 euro een klap duurder, maar je hebt dan ook een prettige zes-in-lijn onder de motorkap. De BPM is bijna dubbel zoveel in vergelijking met de 420i.

Iets minder relevant voor de Nederlandse markt, maar dieselen kan ook. De 420d met 190 pk is er vanaf 54.203 euro. Met xDrive kost ‘ie 58.367 euro. Het topmodel onder de diesels is de M440d xDrive. Deze is echter niet opgenomen in de Nederlandse prijslijst van BMW. Voorlopig is het dus enkel en alleen de 420d als je een diesel zoekt.
Je kunt nog een aantal maanden sparen, want voorlopig staat de nieuwe BMW 4 Serie niet bij de dealer. De nieuwste coupé van BMW verschijnt pas 24 oktober in de showroom.

Wat doet de concurrentie?
Zijn directe concurrenten zijn de Mercedes C-klasse coupé en de Audi A5. Ondanks updates aan beide modellen gaan ze in de basis alweer een aantal jaren mee. Het voordeel voor BMW is dat de 4 Serie echt een gloednieuw model is.
Een vergelijkbare Mercedes C-klasse coupé begint bij 49.099 euro. Dit is de C 200 met een 184 + 14 pk viercilinder mild-hybrid. De C 300 met 258 + 14 pk begint bij 51.177 euro.
Audi dan. De A5 40 TFSI met 190 pk staat voor 51.760 euro ‘kaal’ op de oprit. Een treetje hoger zit de 45 TFSI met 245 pk en heeft altijd quattro vierwielaandrijving. Deze kost 60.980 euro
In vergelijking met zijn voornaamste concurrenten is de BMW 4 Serie prijs niet onaardig. Mercedes heeft de goedkoopste instapper en Audi is de duurste met een model rond de 250 pk. Zoals wel vaker met de Duitse drie komt het aan op persoonlijke smaak.





Ik ben heel benieuwd hoe deze auto in het echt oogt. Ik vind het mooi van BMW dat ze dit durven (is niet de eerste keer dat ze zoiets geks doen), maar ik had liever een normale grille gezien. Verder is de auto namelijk schitterend.
@berlinetta: de grille went wel maar de heupen is te Lexus RC. Rare bolle vormen.
@berlinetta: Idd zou best wel eens kunnen meevallen! Hoe vaker ik hem zie, hoe beter hij smoelt. Hoe dan ook fijn dat ze afstappen van een identieke familiesnoet voor al hun modellen.
Was al de vraag of er animo voor is, en met zo’n prijs nog meer..
@sjaakerdeknaak: waarom? Is toch perfect in lijn met de concurrentie. Tis geen dacia he.
Ik trek alvast een pak aan met pek en veren, maar zo in het donkerblauw met bruin leer vind ik ‘m stiekem best gaaf geworden. Sterker nog, het best een fraaie en chique auto. Nu nog even een paar jaar in het echt aan wennen en vervolgens rijden E92’s rond met deze neuzen.
@willeme: Helemaal eens, ben wel bang dat hij niet bepaald beter gaat ogen door een kentekenplaat aan de voorkant..
Of juist wel.
Ik doe met je mee. Vlgs mij valt t in echt reuze mee.
@scalvaro: “reuze” haha sorry ik moest wel even gniffelen. Denk dat er genoeg aftermarket bumpers komen met andere grill. Al moet ik bekennen dat deze combo wel redelijk te doen is.
@willeme
“Ik trek alvast een pak aan met pek en veren” nergens voor nodig, lijkt mij ook een fraaie kleurcombi!
Ik zie het alleen liever op een andere auto ;)
Nee sorry ik vind het echt net 2 hazetanden
Alsof iemand heeft zitten photoshoppen!
Hoeveel kost het als je overal M badges op je 420D wilt?
Soms moet design over tijd groeien, maar deze voorkant gaat dat niet doen bij mij.
Zelfs op een handvol losse badges loop je leeg bij de bmwdealer, maar wellicht kan je zo ook vinden bij ali baba voor een paar euro per twintig met dank aan sponsoring van de chinese bigbrotheriswatchingandsurpressingyou overheid.
@henkp1: dat is dus echt zo! Mijn pa had ooit een BMW 530d van een jaartje oud gekocht waar geen typeplaatjes op zaten. Wilde toch graag het type plaatje erop. Koste dacht ik iets van €200? voor die 3 cijfers en een letter.
@henkp1: als je op een paar badges al leegloopt bij de bmw dealer dan verdien je niet genoeg om die badges te bestellen.
Gedurfd en sjiek, met deze prijstelling houden ze m ook sjiek.
Over een paar jaar maar eens kijken wat er gebruikt op de markt komt..
Als ik zoveel uit zou kunnen geven zou ik voor de Audi gaan, het oog wil immers ook wat.
De C-Klasse was al niet bepaald een favoriet, de 4 Serie is er ook niet bepaald mee opgeknapt!!
Ik vind het wel een mooie auto! Ff wat anders!
Zou wel eens een zwarte en zwarte grill willen zien dat zou hem best goed staan denk ik.
Voorste nummerplaat afschaffen. Beter voor het milieu ook.
Dit is echt zo’n auto als je die parkeert je vaak te horen krijgt dat je in een supervette auto rijdt…
Uit de mond van jonge kinderen, die de kunst van creatief en out of the box denken nog niet verleerd zijn. Terwijl hun pappie er een beetje meewarig naar staat te kijken, terwijl hij tevergeefs probeert indruk op zijn kroost te maken door de achterklep van zijn dertien in een dozijn stationwagen met de afstandbediening te openen.
Maar die hebben daar totaal geen oog meer voor. Een grijze auto met electrische achterklep, die hebben de pappies van de andere kinderen in de klas ook al. Maar die BMW, die is tenminste bijzonder. Die moét papa ook kopen.
Laat nou net pappie in de gelegenheid zijn om zo’n ding te kopen en de kinderen niet…
Vet jammer dan hè
@henkp1: dat gaat echt een auto worden die voor-en-tegenstanders gaat beroeren. Deze papa gaat zijn kroost niets teleurstellen in deze. Ik ben fan van deze nieuwe vormgeving en stap van een prachtige 330i over naar de 430i.
Lel indruk maken op kinderen met je auto. Dus dat willen al die reclames je doen geloven. Kinderen moeten blij zijn met een dak boven het hoofd en een stabiele gezinssituatie. Vooral dat laatste scheelt er in Nederland nog wel eens aan door alle echtscheidingen. Veel belangrijker dan iemand die een coupé heeft waar het gezin niet in past.
@grasvreter: nee daar horen kinderen niet blij mee te hoeven zijn. Dat moet normaal zijn voor ieder kind! Daar moeten volwassenen gewoon voor zorgen!
Helemaal met je eens, daar heeft ieder kind recht op. Maar het is ook mooi als kinderen enthousiast zijn over je auto, en dat zulk soort auto’s als deze BMW dé auto’s zijn waar je later mooie jeugdherinneringen aan hebt. En die vaak aan het begin staan van jongensdromen.
Wat niet wil zeggen dat een mooie auto het belangrijkste is om na te streven, zeker niet. Maar dromen mag altijd.
@moveyourmind
Je doet net of het een Lamborghini Countach is. Zo bijzonder is die grille niet, Lexus en Toyota gaan wat dat betreft nog wel een paar stapjes verder. De meeste kinderen zullen er straal voorbij lopen.
Vind ‘m goed gelukt maar die nieren hadden wel wat minder gemogen. Zo van: kijk ons eens eigenwijs zijn.
OP de site van BMW configuratie is de begin prijs van de 430 258 pk ruim 65000 euro!
Voorkant afschuwelijk, rest saai en fantasieloos. Goed bezig BMW.
En waar komt de kentekenplaat te zitten? Precies midden in de grille! Echt geen porem!
@ra-smit: werkt bij Audi toch net zo? Daar hoor je niemand meer over.
Dat is één grote grille. Dit zijn dé 2 nieren die nu half worden afgedekt.
Daar koop je IN België een nieuwe mustang GT voor. Met 5L V8 en 450pk en zonder de look van een agressief konijn.
Er is een Britse tjoener die je een klassieker front op je Vantage V8 kan bezorgen. Zo zal het ook met deze 4 misschien gaan.
Hele mooie auto, maar die voorkant is wel de ultieme afknapper!
Jammer dat de Audi A5 bij zo’n uitermate onsympathieke maffiaclub vandaan komt, want die is wel mooi.
€52.602 voor de instapper? Te duur. Voor 4.000 a 5.000 euro minder was ie prima geweest
Opgeblazen masaratie gril
Klopt die prijs voor de C300? Waarom hebben ze de C200 dan nog in de markt?
In het Verendigd Koninkrijk kost de 420i M Sport Pro plus 45000 euro. En hier begint de basis aan 52000. Het verschil op een 5 reeks is nog groter in het VK.
Moest ik het geld hebben ik zou wel weten bij welke dealer ik die bestel ;)
@boriske: Het Nederlandse kenteken is geel omdat er goud in verwerkt zit.
Deze gaat het goed doen in de US
Ik hoop dat ze ‘m niet zo plankhard maken als een 3-serie. Man man wat is dat ding hard zeg.
@mwti: helaas, is iets sportiever afgesteld volgens BMW. Ik vind trouwens mijn G20 met m sport onderstel (zonder de adaptieve dempers) best meevallen.
@mc96: ik heb een G21 met M-pakket en 19” en ik ga ‘m verkopen. Hiervoor had ik een 440i met 20” en die was ok.
Zum kotzen
Die neus is nogal gewöhnungsbedürftig, dat weten we nu wel. Zelf vind ik het ook foeilelijk. Maar nu ik de plaatjes zo zie, vallen me meer lelijkde dingen op. Op de headerfoto en de en profil-foto zie ik veel te veel visuele stalen massa boven het achterwiel. Geen porem. En profil valt ook op dat de frontoverhang niet mals is, dat de motorkaplijn eigenlijk te hoog is en het dak ook net te hoog voor het mooie. Wat een raar ding is het dan ineens!
De neus is niet mooi, maar de rest van de lijnen is nu ook begeerlijk te noemen. Dan liever een kleine coupe van Mercedes. (Geen idee welk model, de benamingen voor hun auto’s zal in de tussentijd van typen wel weer al veranderd zijn..)