• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gruma V250d is viercilinder van €300.000

Auteur: willeme, gepost 26 oktober 2020 om 13:03 – 16 Reacties

Gruma V250d

Drie ton voor een viercilinder diesel is natuurlijk gekkenwerk. Maar het wordt nog duurder met de Gruma V250d.

Een van de duurste categorieën qua auto’s, is uitgerust met zeer modale motoren. Jazeker, drie ton voor een viercilinder diesel (voor belastingen!) is geen uitzondering. over de super-de-luxe busjes.

In basis zijn het gewoon heel erg modale bedrijfswagens, maar dan helemaal opnieuw opgebouwd. In het oosten van deze wereld doen ze dit op briljante wijze met de Nissan Elgrand en Toyota Alphard. Onze oosterburen pakken een, eh, Mercedes-Benz Vito. Alsof je een briljante pizza wil gaan maken op basis van zo’n natriumschijf van Dr. Oetker.

Gruma V250d

Gruma V250d

Nu kun je bij Mercedes terecht voor een redelijk luxe Vito, die ze dan ‘V-Klasse’ noemen. Maar de Duitser tuner Gruma doet er een paar schepjes bovenop met deze Gruma V250d. We moeten wel beginnen met het interieur. Dat is namelijk de reden om zo’n busje te kopen. In plaats van een paar zitrijen zitten er vier ruime stoelen in, bekleed met fraai gestikt leder. Twee van de stoelen zijn waarschijnlijk voor de aanhang (adviseurs en bodyguards): die stoelen zijn vrij rechtop.

  • Gruma V250d
  • Gruma V250d

Luxe

Nee, je wilt in de luxe fauteuils zitten waarin je helemaal achterover kunt leunen. De stoelen zijn voorzien van elektrische bediening waarmee je een bijna liggende positie kunt aannemen. Om te zorgen dat niet iedereen ziet dat je in een busje ligt te snurken, kun je gordijnen openen en sluiten. Als je alles dicht hebt, kun je alsnog voldoende licht binnnenkrijgen middels de bijzondere dakverlichting van de Gruma V250d.

De auto is voorzien van een hele hoop handige accessoires. Zo is de auto voorzien van een enorm 32″ televisiescherm inclusief playstation 4, een Nespresso-automaat, en een koelkast.

  • Gruma V250d
  • Gruma V250d
  • Gruma V250d
  • Gruma V250d
  • Gruma V250d

Uiterlijk

Dan het uiterlijk van de Gruma V250d. Normaal gesproken zijn dit standaard busjes, maar voor de gelegenheid heeft Gruma het uiterlijk een AMG-esque behandeling gegeven. Zo is de bus iets verlaagd en voorzien van zwarte velgen die wel wat AMG-patta’s lijken. De vier uitlaten doen ook denken aan een AMG. In motorisch opzicht is het overigens absoluut geen AMG: de V250d heeft een 190 pk sterke viercilinder diesel.

Prijs Gruma V250d

Ook interesse in zo’n Gruma V250d Limousine? Zorg dan dat je wel S-Klasse geld hebt. De conversiekosten voor een project als deze zijn enorm. Voor zo’n 3 ton in euro’s gaat Gruma voor je aan de slag. Dan moet je wel zelf je eigen V-Klasse meenemen. Slik.

Ook interessant!

  • Deze tweedehands viercilinder kost 149.000 euro
  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Ook tweedehands koopt geen hond meer een diesel
  • Dit is de meeste bizarre diesel occasion van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Diesel, Mercedes, tuning, uitlaat, v-klasse, velgen, verlaagd, vito, zwart

Vorig bericht: « Elektrische auto’s goedkoper in 2024 dan ICE
Volgend bericht: Dit kosten 5 LEUKE Volkswagens in de private lease »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    26 oktober 2020 om 13:27

    Aan een Alphard/Vellfire/Elgrand heb ik al genoeg. Dan krijg je tenminste nog een V6

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      27 oktober 2020 om 22:20

      @toyotafortuner: Er is ook een V-Klasse met V6, en je moet je eigen ‘bus’ meenemen. Dus… potentie!

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    26 oktober 2020 om 13:50

    Heel mooi stemmig zwart, perfect als volgauto. Maar tjonge jonge, 3 ton, dat kan toch geen uitvaartondernemer opbrengen?

    Login om te reageren
    • Richardi3 zegt

      26 oktober 2020 om 14:28

      Hoezo niet? Juist in deze tijden doen de begrafenisondernemers zeer goede zaken. Meer doden, minder bezoekers per begrafenis/crematie dus minder koffie en cake. Nee joh, ik denk dat volgend jaar iedere uitvaartondernemer zo’n ding heeft! :))

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    26 oktober 2020 om 14:36

    drie ton?! Is dat voor vier jaar inclusief chauffeur?

    Login om te reageren
  4. Goed_Koopman zegt

    26 oktober 2020 om 15:37

    Een echte tuner had hier een opgeboorde zescilinder ingelepeld. Gruma komt niet verder dan een paar ingekochte stoelen en velgen. Dat kan ik net zo goed mijn vrouw op pad sturen. Die kan ook voor 3 ton spullen inkopen. Broddelwerk.

    Login om te reageren
  5. Davidov zegt

    26 oktober 2020 om 16:05

    32″ enorm? Ik denk dat hier toch wel iets groters in past.

    Login om te reageren
  6. vacano zegt

    26 oktober 2020 om 17:35

    als je 3ton + een Vitoke kan spenderen koop je heus wel iets anders.
    Ik vrees dat de orderboeken wreed leeg gaan blijven bij Gruma

    Login om te reageren
  7. mp014 zegt

    26 oktober 2020 om 17:38

    Zou hier echt een markt voor zijn? Ik ben altijd wel benieuwd hoeveel van dit er dan echt verkocht is?

    Login om te reageren
  8. DCG zegt

    26 oktober 2020 om 17:55

    Haha, ik moet wel lachen om dat sneue Nespresso apparaatje in een nisje met een carbon lijstje er omheen

    Login om te reageren
  9. misterds5 zegt

    26 oktober 2020 om 20:06

    Er zal vast wel markt voor zijn in Azië, het Midden Oosten of Rusland. Denk dat ze hier in de oude wereld liever een dikke S-klasse hebben. Zou ook mijn voorkeur hebben. 3 ton voor een aangeklede bouwvakkersbus? Nee dank je.

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    26 oktober 2020 om 20:54

    Ik ben ooit van een v-klasse “taxi” in een kale vito taxi gestapt. Ik kan me werkelijk geen groter contrast voorstellen. Van een stille luxe uitermate comfortabele bus naar een luide rammelige stuiterbus. Als je alleen de vito kent kan je je waarschijnlijk niet voorstellen wat er mogelijk is met dat platform. Maar ik snap heel goed dat mensen deze bussen aankleden.

    Login om te reageren
  11. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    26 oktober 2020 om 21:02

    Ach, de Koenigsegg Gemera is een 2.0 3-cilinder van 1,5 miljoen. Ok, wel met 1700pk, maar toch.

    Login om te reageren
  12. petermb zegt

    27 oktober 2020 om 06:46

    En dan nog niet eens de AMG als basis gebruiken…

    Login om te reageren
  13. Minderspotter zegt

    8 november 2020 om 11:24

    @F36GC
    De koenigsegg gemera heeft ook nog elektromotoren
    De driecilinder levert ‘maar’ 600 pk

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      8 november 2020 om 11:31

      Ja dat weet ik, maar dat is ’t punt niet. De titel suggereert dat 300K veel is voor een 4-cilinder. Ik probeer dat in perspectief te plaatsen. Aantal cilinders zegt tegenwoordig nog maar weinig.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North