Haal deze verchroomde Spyker terug naar Nederland

Auteur: , 23 Reacties

Tenzij het Chroom-6 betreft.

Eigenlijk kan je jezelf als puissant rijke Nederlandse autoliefhebber niet in de spiegel kijken als je geen Spyker in je collectie hebt. Het magnifieke geesteskind van geslaagd zakenman Victor Muller oogste internationaal lof, met name vanwege het bijzondere interieur van de auto. Ondanks optredens in films met Jet Li en het runnen van een heus eigen Formule 1 team met Christijan Albers achter het stuur, ging het om onbegrijpelijke redenen echter toch mis met het autobedrijf. Daardoor zijn er uiteindelijk niet heel veel Spykers gemaakt en is er eentje bemachtigen tegenwoordig best wel lastig.

Noord-Amerika is niet de slechtste plaats om een Spyker (rijtest) op te snorren, want het continent aan de andere kant van de plas vormde een belangrijke markt voor Zeewolde’s finest. Er zijn natuurlijk ook flink wat oorden in ‘Murica waar de opwarming van de aarde niet meer nodig is omdat de temperatuur er al prettig is, zoals Californië en Florida. Kan je lekker open rijden met je C8 Spyder, wat wel zo prettig is. Want laten we eerlijk zijn, het dakje op de Roadsters was niet het meest handige noch elegante dat ooit op een open auto geschroefd is.

Dit chromen exemplaar dat we op de korrel kregen middels een tip van Niels staat echter niet te koop in Trumpmenië, maar in het altijd frisse Canada. Brrrrr. Waarschijnlijk is dat meteen de reden waarom de vorige eigenaar afstand wil doen van zijn Nederlandse supercar. Een andere reden kunnen we namelijk niet direct verzinnen.

De unit komt uit 2009 en is volgens de verkoper een van de 36 auto’s die Spyker dat jaar gebouwd heeft. De chromen kleur is niet de echte kleur van de auto. Dat is namelijk wit, of zoals Spyker het in die dagen nog politiek correct omschreef ‘Ivory African White’. Naast de chromen wrap zijn ook de achterlampunits en side markers verswekkerd en zijn de velgen uitgevoerd in zwart. Het interieur is een two-tone aangelegenheid in zwart en wit. Helaas is de auto niet voorzien van het prachtige airbagloze stuurtje met vier spijlen, maar met de lompe unit die je destijds ook terugvond in Lambo’s.

Voor een Spyker heeft de auto best een behoorlijke kilometerstand van 24.306 mijl. De prijs bedraagt een pittige 359.990 Canadese Dollars, oftewel zo’n 240.000 Euro. Laten we maar zeggen dat het soort van marktconform is, hoewel dat een beetje een lastige uitspraak is gezien het beperkte aanbod. Koop dan!!1!

Dank Niels voor de tip!



23 reacties

Zou het zelf nooit doen, maar hoe hij er uitziet is natuurlijk wel enorm ziek! Die details prachtig!
Onbegrijpelijk dat wrap. In het wit (of welke kleur dan ook) zoveel mooier! Alleen al om hem te ‘bevrijden’ van die verschrikkelijke wrap zou iemand hem moeten kopen.
Vind ‘m nog behoorlijk aan de prijs. Gaaf is ie wel!
@str8six: Klopt, vooral voor een Karmann body is het te hoog met deze kilometerstand. Ik heb een handgeklopte Coventry body met het 4 spaaks stuur, met net iets meer dan 6000km op de teller. Die gaat nooit voor dit bedrag weg.
Beetje jammer van dat stuur idd
Gaaf!!, wel heel jammer van die VAG details oa stuur en motorblok.
Best wel dik met die wrap
Enige auto die een “polished aluminium”-wrap enigzins aankan IMHO. Zou het wel iets minder glimmend doen.
Als automerk een Latijnse slogan op je sleutel zetten is wel erg antiekwinkeltjes achtig.
@dirkv: voor volhouders is geen weg onbegaanbaar. Een betere slogan dan dat is er niet voor Spyker!
Nog mooier zou zijn als je met verfafbijt de handgemaakte aluminium body zou kunnen laten zien.
Aah Niels kijkt ook naar DDE zie ik
Zo dat stuur is een afbreuk aan de auto zeg..
@kennone: verder natuurlijk prachtig!!
@kennone: dit stuur werd helaas verplicht gesteld door strengere eisen. De vroege Coventry bodies zijn handgeklopt en hebben het goede stuur. Vanaf nr. 70 kwamen de bodies uit de pers bij Karmann en kregen ze dit stuur.
Heb niet echt verstand van Spyker maar is dat nou een Audi V8 motor ? Of ben ik autistisch ?
@ozzytrk: klopt, is een Audi 4.2 S8 blok met een andere tune. Heel veel onderdelen zijn gewoon VAG. Zo zitten er 4 relais op voor de koelvin en die zijn van een B5 RS4. Onderstel onderdelen zijn niet VAG-gerelateerd. Interieur komt uit Amsterdam bij Ellermeyer.
@madvillain: Topper, Dank je wel
Wij Nederlanders moeten trotser zijn op deze rijdende stukjes kunst!
In Californië en Florida valt juist niet te rijden met zo’n ding, dan word je constant verblind door de reflectie van de zon op de motorkap.
Dit is die dealer waar DDE altijd komt.
Not my cup of tea!
Die hele auto ziet eruit alsof mijn opa hem gebouwd heeft in zijn schuur. Dat dashboard met die geborstelde plaatjes en ingeboorde klokjes… bllll….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).