• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Haas F1 verkiest Hülkenberg bewust boven Ricciardo

Auteur: jaapiyo, gepost 22 januari 2023 om 19:58 – 6 Reacties

Nico Hulkenberg

Haas F1 teambaas Günther Steiner gooit wat schaduw op Ricciardo in vergelijking met Hülkenberg.

Hülkenberg is wederom terug in de Formule 1. De Duitser had zijn eerste Formule 1 seizoen na belachelijk succes in alle opstapklasses al in 2010 bij Williams. Daarna volgde meteen het eerste jaar buiten de sport, waarna de Hülk dus meteen zijn eerste comeback moest maken in 2012. Dat deed hij destijds bij Force India, het team waar hij uiteindelijk de meeste seizoenen voor zou rijden.

Na die periode volgde een kans bij het fabrieksteam van Renault. Maar ook dat leverde zoals bekend niet het gewenste podium op. Nico is zodoende de Formule 1 coureur die het meeste races gereden heeft zonder ooit een podium te scoren. De nieuwe comeback koning van de sport heeft inmiddels zoveel comebacks gemaakt dat Daniel Ricciardo hem liever Hülkenback noemt.

Ricciardo kent Hülkenberg goed, want de Hulk reed zijn laatste volledige seizoen bij Renault, als teammaat van de honingdas. De twee waren erg aan elkaar gewaagd, maar RIC was gemiddeld genomen net dat beetje sneller. Het is een van de redenen dat de F1 goegemeente het een beetje raar vindt dat niet Amerika-liefhebber Ricciardo, maar Hülkenberg het zitje bij Haas F1 heeft gekregen.

Algemeen aangenomen werd dat dit met name de keuze van Ricciardo zelf was. Als in dat mocht de Ozzie het gewild hebben, hij het zitje had kunnen hebben. Teambaas Günther Steiner daarentegen, suggereert nu wat anders. Hij zegt dat een keus voor Ricciardo ook qua prestaties een gok zou zijn geweest:

Ricciardo heeft het afgelopen jaar duidelijk niet goed gepresteerd. Anders had hij volgend jaar nog wel bij McLaren gezeten. Ik denk dat we dat zeker moeten meewegen. Ik snap nog steeds niet hoe dat komt, want ik denk dat hij een hele goede coureur is. Dit jaar viel het allemaal niet zijn kant op. Als ik hem had gekozen, dan had ik nog een risico genomen: kunnen we hem naar zijn oude niveau brengen of niet?

Günther Steiner, blijft zelf altijd op niveau

Steiner zegt dat hij wel met Ricciardo gesproken heeft, maar al voordat die laatste aan de kant werd geschoven door het McLaren team. Daar is niks uitgekomen en later zijn er ook geen gesprekken meer geweest. Waarvan foksmash.

Ook interessant!

  • Daniel Ricciardo kan Haas bellen voor een stoeltje!
  • Hulkenberg vervangt Mick Schumacher
    Nico Hülkenberg vervangt Schumacher in 2023!
  • Giovinazzi mag plaatsnemen in een Haas, tweede kans in F1?
  • Haas F1 gooit schaduw op Nikita Mazepin

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, guenther-steiner, Gunther-Steiner, haas-f1, Nico Hulkenberg, Racing

Vorig bericht: « “We moeten niet meer bang zijn voor Rusland”
Volgend bericht: Volkswagen design krijgt een vleugje Bentley »

Lees Interacties

Reacties

  1. toniominestrone zegt

    22 januari 2023 om 21:38

    Beide coureurs ontstegen nooit de middelmaat, en gaan dat ook niet meer doen, waarom niet een jong talent de kans geven?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 januari 2023 om 10:10

      Ik denk dat Haas liever voor een coureur met ervaring kiest die mee kan helpen met de ontwikkeling van de auto. Een jong talent heeft Haas hiervoor al geprobeerd, in de vorm van Schumacher. Die heeft niet alleen niet meegeholpen aan de ontwikkeling van de auto, maar de auto ook zo vaak aan puin gereden dat het Haas teveel geld ging kosten.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 januari 2023 om 10:56

      @toniominestrone: Ricciardo heeft in z’n eerste seizoen bij Red Bull (2014) de toenmalig viervoudig wereldkampioen Vettel aardig zoek gereden, o.a. door dat seizoen drie overwinningen te pakken tegenover nul voor de uittredende wereldkampioen, én twee plaatsen hoger op de eindrangschikking te eindigen. Dus om te stellen dat -ie nooit de middelmaat is ontstegen… nee.

      Login om te reageren
  2. racerx zegt

    22 januari 2023 om 21:50

    Hij spreekt over een risico, maar misschien is het nog wel een groter risico om Nico weer in een F1 auto te zetten omdat hij al even niet meer op de grid heeft gestaan. Die routine heeft Daniel dan weer wel.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 januari 2023 om 10:10

      Dat ben ik wel met je eens. Misschien dat de Hulk wel een stuk goedkoper is dan Ricciardo.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        23 januari 2023 om 12:31

        Het salaris van Ricciardo wordt dit jaar nog door McLaren betaald, dus erg duur zal ie niet wezen ;-)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North