
Dankzij Nico had jij een leuke bonus kunnen krijgen… Go Hülkenberg!
Het is zo’n moment dat je je direct afvraagt waarom je niet gewoon een tientje op Nico Hülkenberg hebt gezet. Of een twintigtje. Of je halve vakantiebudget. Want de man die jarenlang de running gag van de Formule 1 was, die na 238 races nog nooit op het podium stond, stond daar ineens wél. Op Silverstone. Tussen de grote jongens. Tussen het volk. En je had erop kunnen gokken.
De bookmakers hadden er in elk geval weinig vertrouwen in. De odds voor een podiumplek voor de Duitser stonden rond de +1322. Voor de niet-ingewijden: dat betekent dat je voor elke euro inzet er ruim dertien terugkreeg. Dus een tientje had je €132 opgeleverd. Twintig euro? Ruim €264 winst.
En dan hebben we het nog niet over die ene gast die z’n zaterdagnachtgevoel op z’n spaarrekening projecteerde en even honderd euro op Nico zette. Als die bestaat, is hij vandaag z’n belastingadviseur aan het bellen.
Had jij je geld maar op Nico Hülkenberg ingezet
Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten. Hülkenberg zat in een Sauber. Geen Ferrari, geen Mercedes, geen Red Bull. Geen auto waar je normaal gesproken geld op zet, tenzij je van het type bent dat ook op 19 zwart inzet terwijl het balletje al op rood aan het dansen is. Maar precies daarom was die uitbetaling zo lekker hoog. De kans leek immers astronomisch klein. Je kon bijna net zo goed inzetten op Pastor Maldonado die ineens weer opduikt met een comeback.
En toch gebeurde het. Regen, chaos, een verkeerde gok hier en daar bij de concurrentie, een beetje geluk, en daar stond hij ineens: Nico Hülkenberg op het podium. Alsof de vloek na al die jaren eindelijk gebroken was. De man die alleen al vanwege z’n droogkomische interviews een cultheld was, kreeg er nu eindelijk een fles champagne bij.
Wat leren we hiervan? Dat je nooit moet onderschatten hoe raar de Formule 1 kan zijn. Dat statistieken er zijn om gebroken te worden. En vooral: dat een slimme, lichtelijk roekeloze gok je ineens honderden euro’s kan opleveren. Dus de volgende keer dat je denkt: “Haha, stel je voor dat Latifi een race wint…” denk dan even aan Nico Hülkenberg.
En aan wat je allemaal had kunnen doen met dat geld…





“Hülkenberg zat in een Haas”; hij rijd in een Sauber… (Ocon en Bearman rijden in een Haas)
Ik heb een keer voor de lol 10,- euro ingezet op Feyenoord – Man City. Ergens in de 2de helft toen ze 3 – 0 achter stonden. Wedstrijd pas later terug gekeken want ik zag naderhand ruim 4000,- euro staan op die rekening doordat de odds zo ver waren opgelopen.
Jammer dat de F1 redactie is ontslagen, die hadden mogelijk nog geweten voor welk team Nico rijdt.
132 EUR?! Op de site waar je naar refereert staat dat een inzet van $10 je een winst van $25.000 had opgeleverd. Kan me ook haast niet voorstellen dat het slechts x13 zou gaan voor iets wat al in geen 238 wedstrijden was voorgevallen. Knappe prestatie van Nico!
Ze zijn niet voor niets gestopt met F1 verslaggeving….
Onbegrijpelijk eigenlijk voor een site als Autoblog.
Zelfs als het commercieel minder interessant is dan een paar berichten met bedenkelijke politieke ladingen, vind ik dat het schrijven over de F1, als website voor petrolheads, een inhoudelijke verantwoordelijkheid is voor Autoblog.
Het blijkbaar niet willen investeren in tijd en geld in de berichten over de F1 is wat mij betreft een grote aantastingen in de geloofwaardigheid van Autoblog als website/blog voor autoliefhebbers.
De hoofdredacteur zou zich toch eens achter de oren moeten krabben over deze keuze wat mij betreft.
Wat mij betreft doen ze alleen resultaat artikelen, zodat we in ieder geval een plek hebben om te reageren ;-)
Ik merkte dat ik op zondagen gewoon niet meer op Autoblog kwam ondat ik het beu was steefs spoilers over de race te lezen. Ik heb kids en kan de race nagenoeg zelden live zien, omdat ik liever wat met hen ga doen dan de race overdag kijk.
Ook Nu.nl vermijdt ik nu als de pest in weekenden, omdat ik alles rustig terug wil kijken. Ook zij moeten metken dat er aanzienlijk minder traffic oo de zonder komt. Dat zal uiteindelijk voor Autoblog ook de reden zijn om er niks meer over te posten.
Dat is een kortzichtige reactie. Niet elke “petrolhead” is F1 fan. Autoblog heeft geen verplichting naar “petrolheads”. Zij weten wie hun publiek is en welke artikelen goed gelezen worden. Dat is bepalend.
Jaapiyo had vorig seizoen en begin dit seizoen al aangeven dat de artikelen niet goed gelezen worden. Max wint niet meer zo vaak dus dan haken mensen af. De ruimte is beperkt, mensen zijn lui om te scrollen dus als er daardoor andere artikelen niet / minder gelezen worden die potentieel beter gelezen hadden kunnen worden door een F1 artikel dat ook niet goed gelezen wordt dan zijn de keuzes snel gemaakt. Je kon ook het ook zien aan een aanzienlijke afname van het aantal reacties..
Het is dus geen onwil van de redactie, maar puur de lezers die de artikelen niet lezen. Dat geeft aan dat er geen behoefte is.
Ze hadden daar wat mij betreft nog wel een stap tussen kunnen maken. Voorheen waren het per F1-week altijd meerdere berichten of zelfs tijdens een race meerdere artikelen met een filmpje van een inhaalactie of crash. Dan krijg je teveel spreiding van je engagement per artikel.
Ik denk dat wanneer ze alleen een artikel zouden schrijven na afloop met een korte samenvatting en de uitslag dat dat prima is. De reacties kwamen nu vaak verspreid over de artikelen binnen waardoor er per artikel eigenlijk minder traffic was. Als je één artikel toewijdt een de F1 race houdt je alles centraal en zal dat bericht beter gelezen worden en meer reacties opleveren. Daarnaast zit het dan ook minder de andere artikelen in de weg.
Ik vind dat dat toch wel passend is voor een blog die over auto’s schrijft.
Ik zeg ook niet dat het niet passend is, maar net als dat Zandvoort ermee stopt om de klap voor te zijn is dat dus een kentering.. het aantal F1 gerelateerde artikelen was al verminderd, wedstrijd verslagen ook kleiner gemaakt , maar blijkbaar nog steeds niet genoeg om het de moeite waard te maken om erover te blijven schrijven.
Her is geen moeten, blijkbaar is het gros van de bezoekers niet erin geïnteresseerd dus dan wordt het ook niet gemist als het er niet is. Ze zouden ook F1 blog kunnen maken, maar daar is dan ook geen markt voor.
Er is natuurlijk veel concurrentie en de andere auto sites schrijven er ook niet over. Dus blijkbaar is het alleen de moeite waard als je dedicated schrijft over F1 en andere motorsport.
Da’s bij winst . Niet podium
244 winst, als je rekenvoorbeeld klopt.
Al kan ik die factor 13 niet voorstellen..
Een verslagje over een kwalificatie en een raceje is tegenwoordig een no-go, maar je bezoekers bijna aanzetten tot gokken kan heus wel. Bijzondere instelling..
Autoblog was best goed ooit. Nu al maanden niet meer. Ook hier wordt fout op fout gestapeld.
reclame maken voor gokken is niet sjiek
Geen artikelen meer tijdens het F1 weekend maar wel over gokken? Juist ja..
Volgens mij heeft hij ook op naam staan dat hij als actieve F1 coureur Lemans heeft gewonnen
Berichten op ludieke wijze over auto events 24hr, Rally,F1 l, moto gp why not. Contrnt is content. Kort Weekend update over alle events in 1 bericht trigger je toch interesse en weer iets om blog te bezoeken. Toch?