• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamilton mag zijn neusring voorlopig in houden

Auteur: Michel, gepost 27 mei 2022 om 12:38 – 6 Reacties

neusring hamilton

Opluchting voor Lewis Hamilton, hij hoeft in Monaco zijn neusring nog niet te verwijderen.

Het is een beetje een soap aan het worden rond de flamboyante rijder van Mercedes. Het gaat dit jaar niet over zijn overwinningen, maar enkel over de tegenslagen van het team én over zijn sieraden.

Wat was er ook al weer aan de hand?

De FIA kondigde recent aan om de bestaande regels rond het dragen van sieraden tijdens de Grand-Prix weekenden te gaan handhaven. De nieuwe FIA-president Mohammed Ben Sulayem vindt dat de regel, die zijn voorganger Jean Todt niet zo belangrijk vond, gewoon nageleefd moet worden.

Mooiboy Lewis is het daar op zijn zachtst gezegd niet helemaal mee eens. En hij is niet de enige, maar wel de bekendste. Hamilton verschijnt overal behangen met oorbellen, kettingen, horloges en dus de fel bediscussieerde neuspiercing.

De FIA wil dat er in de Formule 1 geen sieraden worden gedragen vooral omdat het bij brand gevaarlijk zou zijn. Bij een crash kunnen de metalen piercings heet worden en flinke brandwonden achterlaten. De dwarsliggers vinden dat ze dat zelf wel uitmaken.

Uitstel voor neusring Hamilton

Na alle commotie zijn de ijdele coureurs nu in gesprek met de medische commissie en is de handhaving van het verbod uitgesteld tot eind juni. Of van uitstel afstel komt is nog even afwachten. Hamilton laat in Monaco nog wel even weten dat hij het allemaal maar onzin vindt.

Ik rij al sinds 2007 in de Formule 1 en nooit was het een probleem. Ik zie niet in waarom dat nu wel zo zou moeten zijn

Oorbellen, kettingen en andere versiersels verwijdert hij overigens wel. Maar zijn neusring, daar trekt hij de grens. Een andere irritatie van de Brit is dat het nu vervolgens ieder weekeinde hierover gaat. Wij denken dat als hij gewoon weer vooraan gaat rijden dat de aandacht wel verschuift naar zijn prestaties.

Trouwring

De meeste aandacht gaat uit naar bad boy Lewis Hamilton, maar er zijn ook gewoon braveriken onder de coureurs die hun trouwring tijdens de race om willen houden. Een uitzondering voor deze ideale schoonzonen zou bij de FIA in de maak zijn.

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton beschuldigt stewards van partijdigheid
  • Mercedes weigert kampioensfoto's
    Mercedes weigert kampioensfoto's te nemen voor FIA
  • juwelenverbod Hamilton
    Andere benadering juwelenverbod Hamilton
  • Lewis Hamilton mogelijk tweede rijder bij Mercedes
    Lewis Hamilton mogelijk tweede rijder bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

fia, Formule 1, jean-todt, Lewis Hamilton, Mercedes, Mohammed-Ben-Sulayem

Vorig bericht: « Spyker B6 Venator coupé: 9 jaar na onthulling echt nieuw
Volgend bericht: Renault gaat Polestar achterna »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frankypanky zegt

    27 mei 2022 om 12:45

    Zolang de FIA een GP in een mensenrechten schendende zandbak laat doorgaan, terwijl er een raket in de buurt van het circuit inslaat … Mogen ze van mij hun hypocriete smoeltje wel héél erg dicht houden.

    Overigens had Grosjean zijn trouwring om tijdens zijn klapper, waarbij Romain verwondingen opliep aan … Zijn handen.

    Nul actie van de FIA.

    mAaR De nEUs piErcIng vAn Lewis…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 mei 2022 om 13:30

      @FrankypankyV8: Wat betreft mensenrechten heb je een punt. Al zouden wij als fans er eigenlijk voor moeten kiezen om dergelijke races niet te kijken. Dat zou een heel duidelijk signaal zijn. Maar we kijken gewoon… Of Grosjean zonder trouwring minder brandwonden had gehad durf ik ernstig te betwijfelen.

      Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    27 mei 2022 om 12:49

    Kansloos vd fia, hadden gewoon poot stijf moeten houden, maar toch geven ze weer toe aan crymilton, helaas

    Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    27 mei 2022 om 14:04

    Als ze met uitzonderingen gaan beginnen zal dit een straatje zonder einde worden. Dan moeten ze niet meer gaan zeuren bij de FIA.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    27 mei 2022 om 16:19

    De hypocrisie van de FIA is werkelijk tenenkrommend. Ik snap best dat ze regels stellen als het om brandwerende kleding gaat en helmen. Als je dat niet doet zijn er 100% zeker teams die coureurs laten rondrijden in netshirtjes en petjes achterstevoren op het hoofd met een kek zonnebrilletje. Maar dit is echt totale onzin.

    Zoals boven al gemeld: werkelijk gevaarlijke situaties worden schouderophalend aan de kant geschoven. Inslaande raketten, betonnen muurtjes die te dicht op de baan staan: de coureurs moeten de bekjes houden. Maar neusringetjes: Ja dat is gevaarlijk!

    Er is geen enkele reden om dit niet aan de individuele coureurs over te laten. Straks gaan we nog discussies voeren over haarlengte geknipte nagels, tandprotheses en vullingen.

    Login om te reageren
  5. roadster zegt

    27 mei 2022 om 16:52

    Er was eens een formule 1 coureur, die ging zeuren omdat de wedstrijdleider de regels niet strikt toepaste. Dus gaf de FIA hem zijn zin, en verving de wedstrijdleider door eentje die wel de regels strikt toepast. Toen kwam de F1 coureur er achter dat niet alle regels in zijn voordeel waren. Dus ging hij zeuren, dat de wedstrijdleider de regels strikt wil toepassen. En wederom kreeg hij zijn zin. Kinderen die zeuren, krijgen hun zin. In de formule 1.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North