• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HB Special op de AutoRAI

Auteur: autoblogger, gepost 30 maart 2007 om 23:29 – 28 Reacties

HB Special Autorai


Sommigen van jullie zijn reeds op de AutoRAI geweest en hebben wellicht de HB Special zien staan. Dit is een auto geïnspireerd door racewagens uit vijftiger jaren en zal gebruikt worden bij de klassiekerrally’s van de initiatiefnemers.

De handgemaakte auto is afgeleid van de Triumph TR6 en weegt zo’n 750 kg, dit laatste dankzij veelvuldig gebruik van aluminum en carbon fiber. De motor is een 2,5-liter zescilinder met 180pk.

Het was even onduidelijk of de gebroeders Huet de auto op tijd af zouden krijgen, maar het is gelukt. Gefeliciteerd heren!

HB Special Autorai
HB Special Autorai
HB Special Autorai

Ook interessant!

  • Polestar 1 special edition is het einde
  • F Tributo Special Edition
    Maserati F Tributo Special Edition zijn kleurrijk
  • Echte Mustang is onterecht bescheiden sleeper
  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, autorai-2007, huet-brothers, Klassiekers

Vorig bericht: « Japanese tuning rules!
Volgend bericht: 2008 Hummer H3 Alpha »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rogier zegt

    30 maart 2007 om 23:43

    Dit is echt een brute bak!

    Login om te reageren
  2. Boss zegt

    30 maart 2007 om 23:55

    Mooi man, zo’n oldskool wagen

    Login om te reageren
  3. 911 zegt

    30 maart 2007 om 23:56

    Zeer mooie wagen 180pk tegen 750kg klinkt Lotus Elise achtig! Prijsmatig zou ie echter beschaafd moeten blijven om echt iets te hebben.

    Login om te reageren
  4. Maurice zegt

    30 maart 2007 om 23:59

    zondag ga ik ‘m bekijken

    Login om te reageren
  5. 911 zegt

    31 maart 2007 om 00:03

    dit is toch een roadster hoop ik ;-)

    Login om te reageren
  6. DafMaf zegt

    31 maart 2007 om 00:15

    Ik zeg: ‘Ted & Tom en de monsterrace’. Gaaf stripboek uit de jaren zestig. Vond ik toen.

    Login om te reageren
  7. Stefan Schuilenburg zegt

    31 maart 2007 om 00:24

    De luchtruimte bij de voeten :).. Helemaal goed, een zeer gedurfd initiatief! Fijn dat het geslaagd is.. Vind het resultaat ook zeker om over naar huis te schrijven!

    [kritische noot] Ik had de velgen toch chroom gemaakt, niet om te sjonnificeren, maar simpelweg om ze beter bij bijv. de koplampen te laten matchen. [/kritische noot]

    Login om te reageren
  8. joep zegt

    31 maart 2007 om 01:11

    Ben erg een groot fan van dit project! Even een klein opmerkinkje.. hij komt niet op de markt… Ze gaan deze auto, bij mijn weten, niet verkopen, maar maken er slechts 12 stuks van die ze gaan gebruiken bij klassiekerrally’s (nee niet de persoon die hier weleens rondhangt ;) )

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    31 maart 2007 om 01:17

    @joep: je hebt gelijk, heb even wat nuancering in het artikel aangebracht ;)

    Login om te reageren
  10. Jela zegt

    31 maart 2007 om 07:58

    Weet iemand of je daar ergens op de RAI de batterij van je camera kan opladen? Het ziet er naar uit dat ik érg veel foto’s ga maken daar.

    Login om te reageren
  11. jasper zegt

    31 maart 2007 om 08:01

    wel leuk dat ze weer is terug in de tijd gaan. hij heeft wel wat weg ven je jaguar D-type.

    Login om te reageren
  12. L-Fred zegt

    31 maart 2007 om 09:24

    Het logo doet me denken aan een ander logo……. (Bugatti’s EB)
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/12/18/kleine_bugatti_krijgt_groen_li

    Login om te reageren
  13. lincoln mark8 zegt

    31 maart 2007 om 09:58

    gefeliciteerd

    Login om te reageren
  14. ForrestGrr zegt

    31 maart 2007 om 10:42

    Hij is wel erg mooi geworden zeg! De eerste schetsen waren al prachtig, maar het is altijd afwachten hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Complimenten voor het resultaat, een beetje testarossa meets D-type.

    Nu alleen de motor/het geluid nog goed krijgen. :p (als het is gelukt, filmpje!!)

    Login om te reageren
  15. Y. zegt

    31 maart 2007 om 11:01

    Zonde van de Triumph TR6’en die hiervoor gecannibaliseerd worden.

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    31 maart 2007 om 11:06

    @ ForrestGrr:

    De schetsen waren al redelijk accuraat, omdat ik die gemaakt heb met foto’s als onderlegger toen de auto al in aanbouw was.
    De grote lijnen waren toen al bepaald en de bodyshape zat al grotendeels op het chassis.

    Je moet deze auto echt even in het echt gaan bekijken, want de gekozen kleur is werkelijk prachtig!
    Op deze foto’s komt dit helaas niet zo goed over.

    Login om te reageren
  17. Hansie! zegt

    31 maart 2007 om 15:55

    Y. : uhh wat bedoel je?

    Login om te reageren
  18. 360driver zegt

    31 maart 2007 om 17:04

    Tja, een hoog Ferrari 250 Testa Rossa (1957) gehalte.

    Login om te reageren
  19. Leon zegt

    31 maart 2007 om 18:55

    Ik heb hem vandaag gezien in het AutoVisie Supercar Paddock. Maar ik had meer interesse in de Bugatti Veyron, Ferrari FXX, Maybach Exelero, Lamborghini Murcielago R-GT, Lamborghini Gallardo en de Pordche 911 GT2 RS. :P

    Login om te reageren
  20. wolties zegt

    31 maart 2007 om 19:36

    -edit: ip ban-

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    31 maart 2007 om 19:58

    @ Leon: dat is knap!
    Daar stond hij helemaal niet. ;)

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    31 maart 2007 om 20:06

    mooi geworden lekker simpel lekker licht lekker krachtig!

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    31 maart 2007 om 22:05

    Die gekke Maserati-grille, de wallen onder de koplampen, de naar mijn mening te grote vin: Nee, toch maar niet. (de achterkant vind ik overigens wel prachtig, zo rond en klassiek)

    Login om te reageren
  24. audi racer zegt

    31 maart 2007 om 23:23

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  25. RMC zegt

    1 april 2007 om 23:18

    Echt een prachtig ding dit. Heb nog een tijd staan praten met één van de Huet Brothers. Echt een fantastisch project!

    Login om te reageren
  26. Leon zegt

    2 april 2007 om 20:59

    @ Michiel van den Brink: Oh! Dan heb ik me vergist :)
    Maar in het supercar paddock stond toch ook zoiets?

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    2 april 2007 om 21:16

    @ Leon
    dat was een replica van een Shelby Cobra, een Superformance. de HB Special staat op de stand van GTO

    Login om te reageren
  28. emielwind zegt

    19 april 2009 om 20:49

    De 57 testa rossa is daarom wel ietsje fraaier hoor, niet dat ik de HB niks vind (integendeel!) maar de Ferrari is een meesterstuk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North